KALASTUS
MERIKALASTUS
MOOTTORIVENE
ONGINTA
PILKKI
VETOUISTELU
Kalastuksen huippumerkit:
Fishers.fi
ETUSIVU
GALLERIA
SAALIIT
MUUT
KESKUSTELU
INFO
KALASTUSLUVAT
Tervetuloa,
Vieras
. Ole hyvä ja
kirjaudu
tai
rekisteröidy
.
23.11.08 - klo:15:44
1 tunti
1 päivä
1 viikko
1 kuukausi
Ikuisesti
Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Tilaa RSS-feedi
Finnmatkat
| |
Ebookers
Etusivu
|
Ohjeet
|
Haku
|
Kalenteri
|
Kirjaudu
|
Rekisteröidy
-täsmähaku
Kalastuskeskustelut Heittokalastus.info
Yleinen keskustelu
Reissuraportit
Kuhia pyytämässä.
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
<< edellinen
seuraava >>
Sivuja:
[
1
] |
Siirry alas
Tulostusversio
Kirjoittaja
Aihe: Kuhia pyytämässä. (Luettu 800 kertaa)
Elmewi
Vieras
Kuhia pyytämässä.
«
:
20.09.07 - klo:21:35 »
Niin, kuten otsikostakin arvaa aiheena on todellakin tuo mystinen ja haluttu kala, kuha.
Tarkoitus oli tänään 20.09.2007 lähteä yhden kaverin kanssa taimenta etsimään Helsingin ja Espoon vesiltä, mutta sää teki taas asian hankalaksi, kun lähtö aika läheni synkkeni taivas ja alkoi satamaan kuin saavista kaatamalla.
Joten skippasimme reissun siltä osin.
Ja kun sitten vihdoin pääsin töistä niin aurinko paistoi täydeltä taivaalta, no ei muuta kuin kotiveteni rantaan aprikoimaan että pääseekö vesille vai ei.
Hetkisen siinä ihmettelin tuulen puuskaisuutta ja totesin että lähden kuitenkin veneellä hieman paikkoja katsastamaan, sillä Espoonlahdella on kuitenkin paikkoja jossa pystyy pienellä veneelläkin kalastamaan vaikka tuuli tekisi matkasta kostean...
Kippasin vavan ja repun veneeseen ja nykäisin koneen käyntiin, siinä kun virittelin siimaa vaparenkaiden lävitse alkoi tuuli taas nousta.
Rohkeasti käänsin pikku kiulun kohti pelimestoja, tosin sivutuuli roiski vettä naamalle ja aallot keinuttivat sivusuunnassa pientä purtiloa kuin ongen kohoa.
Pääsin sitten kuitenkin sisulla erään saaren suojaan ja aloin valitsemaan jigiä millä aloittaisin urakan, kolmannen värin vaihdon jälkeen siimassa tuntui terävä nykäisy ja tein vastaiskun.
Ja sitten alkoi tapahtua, siimaa juoksi ulos vaikka jarru oli kireällä, kala ei uskonut että olin tosissani siiman toisessa päässä.
Hiljalleen alkoi siimaa tulla takaisinpäin ja silloin 40m päässä veden pinta pärskähti ja kala hyppäsi ilmaan.
Sydän kurkussa ounastelin että tätä ei taideta sitten saada pannulle ihan helposti, kala kun painui taas kohti vastarantaa ja verkkoja.
15 minuutin kuluttua tuntui että kala alkoi väsyä, ja sain kelattua sitä lähemmäs venettä.
Naapuri veneessä oli kiikarit kovassa käytössä.
Sain kalan jo näköetäisyydelle, ja olin pudota veneestä, näin kalan kirkkaan kyljen ja kohtuullisen koon.
Ja samalla kun otin haavia lähemmas tuo mörkö teki sen viimeisen ravistelun ja jigi irtosi kalan suusta, hetkisen hiljaisuuden jälkeen pääsi ruma sana melkoisen kovaa.
Noh, onneksi olen kuitenkin optimisti luonnoltani joten jatkoin jigaamista, arvelin kuitenkin että tuo kala ei varmasti ota jigiin kiinni uudestaan, mutta mitäpä tuosta onhan meressä kaloja...
Muutaman heiton tehtyäni kospahti jälleen jigissä, irtihän sekin pääsi, ei voi mitään uusi yritys.
Soitin kaverille ja kerroin miten kävi, siinä samalla kun rupattelin puhelimessa tärähti jigissä taas, tällä kertaa kovemmin kuin aikaisemmin, ja vastaiskussa siima poikki !
Kelasin siiman takaisin ja tarkastin siiman kuntoa samalla, kun siiman pää tuli kohdille huomasin sen olevan poikki kuin veitsellä leikattu. Ja olin sentään sitonut siimaan 10cm teräsperukkeenkin haukia varten.
Joten arvelin sen olleen isompi hauki, siinä sitten alkoi pikkuisen harmittaa ja nykäisin perämoottorin käyntiin, ja otin suunnan kohti kotisatamaa.
Kuin huomaamatta oli tuuli tyyntynyt melkein kokonaan, ja kun olin ns. kotivesillä laitoin veneen taas ankkuriin ja tupakin huuleen, siinä sitten katselin kun pinnassa pomppi silakoita.
Niinpä sitten valitsin siiman päähän J-Kingin ja roiskasin uistimeen veteen, toisella heitolla pamahti kala kiinni.
Kuha perhana oli purrut kiinni lusikkaan!
Nostin kuhan haavilla veneeseen ja uistimen takaisin veteen pienen väkivaltaisen tuokion jälkeen.
Kalalta kurkku poikki ja vatiin, kunnes muistin että olisi pitänyt ottaa kuva siitä. Ei kun kala pois vadista ja uistin viereen kuvattavaksi, ja pitihän se kuva sitten lähettää J-Kingille.
Muutama heitto ja taas oli kuha kiinni, tällä kertaa pari senttiä pidempi, ja uusi kuva ja lähetys.
Sitten loppui pintasyönti kuin seinään, ei mitään näkynyt eikä kuulunut, ja alkoi olla jo niin pimeä että siimaa ei erottanut kunnolla vedestä.
Sitten piti vielä kokeilla josko se kala olisi nyt sitten pohjalla, toisella heitolla kopsahti jigiin kunnon kuha, 52cm!
Siihen oli sitten lopetettava se reissu, alkoi olla jo niin pimeää että satamaa pystyi vaivoin näkemään, joten lelut kassiin ja kotiin.
Kuvia noista kolmesta kuhasta löytyy sitten galleriasta...
20092007 Eka J-King kuha 40cm.jpg
(441.42 kilotavua, 2048x1536 - tarkasteltu 28 kertaa.)
20092007 Toka J-King kuha 42cm.jpg
(704.86 kilotavua, 2048x1536 - tarkasteltu 16 kertaa.)
«
Viimeksi muokattu: 22.09.07 - klo:13:04 kirjoittanut Elmewi
»
tallennettu
jaska74
Ajatusten Hehkuva Ahjo
Aktiivi
Jäsen
Poissa
Profiili
Vs: Kuhia pyytämässä.
«
Vastaus #1 :
20.09.07 - klo:21:44 »
koko kesän espoon vesiltä reilua kuhaa etsineenä suorastaan vaadin että paljastat pelipaikan
tallennettu
Kalastus on kuin seksi, mitä vähemmän saa, sitä enemmän puhutaan
Elmewi
Vieras
«
Vastaus #2 :
20.09.07 - klo:22:08 »
Heh, jos sanon että ekalta paikalta näkyy soukka, klobben ja pentala, ja hurjasti verkkoja.
Se paikka mistä sain ne kuhat aion pitää pikku salaisuutena, laitas viestiä vaikka yv:nä niin voin kertoakin tarkemmin.
tallennettu
temesi
Vieras
«
Vastaus #3 :
20.09.07 - klo:22:15 »
Elmewi: Tohon sun kalastuskertomukseen kun olisi lisännyt muutaman kappalejaon, niin toi teksti olisi ollut niin maukas että jokainen päästelisi hunajaa sen kaikkein kauneimman asian päästä.
Oikeesti, noita juttuja lisää! Kiitos Elmewi!
tallennettu
psychocowboy
Logistiikka & Kilpailut & Haspelihemmo
Ylläpitäjä
Jäsen
Paikalla
Profiili
«
Vastaus #4 :
20.09.07 - klo:22:29 »
Siivottu turhat pois. Pysytäänpä taas aiheessa!
tallennettu
Born to be wild, paitsi kotona...
www.heittokalastus.info
www.vetouistelu.info
www.pilkki.info
www.merikalastus.info
www.saabclub.fi
"Chuck Norriskaan ei ole täydellinen, sillä häneltä puuttuu heikkoudet"
Elmewi
Vieras
«
Vastaus #5 :
20.09.07 - klo:22:33 »
Pitää myöntää että en ole niitä jotka hallitsevat tuon kirjoittamisen jalon taidon, mutta kokeillaan sitä kappalejakoa sitten ensi kerralla... mikä se sitten lieneekään...
tallennettu
Elmewi
Vieras
«
Vastaus #6 :
20.09.07 - klo:23:17 »
J-Kingillä on muuten tullut useampikin kuha Espoonlahdelta, itse olen niitä saanut muutamia ja kalakaveritkin ovat onnistuneet uittamaan J-Kingillä muutamia kuhia haaviin saakka.
Laitan lisää rapsaa jahka ehdin taas vesillä piipahtamaan, varsinkin jos sattuu saalista tulemaan...
tallennettu
J-KING
J-King lusikat / Merisika / Someron Picasso
Yleisvalvoja
Jäsen
Poissa
Seatrout_luukku.com
Profiili
«
Vastaus #7 :
20.09.07 - klo:23:30 »
Loistava raportti kalareissusta, juuri tälläisiä kaivataan. Kiitos Elmewille kovasta luottamuksesta luomustani kohtaan.
tallennettu
Vaikka kuljen minä yksin pimeässä laaksossa, ei minun mitään siellä tarvitse pelätä...
Sillä olenhan laakson suurin sika
igors
V.S.O.P - vain lääkkeeksi
Aktiivi
Jäsen
Poissa
Profiili
«
Vastaus #8 :
21.09.07 - klo:07:51 »
Tahtoo lisää tämäntapaisia juttuja.
Aivan loistavaa. Olen ennenkin "purnannut" sitä että liian moni jättää juttuja kertomatta vaikka ne ovatkin lähes koko palstan "suola
" Juuri tämäntapaisia juttuja ja kertomuksia itse kaipaisin paaaaljon enemmän ja vieläpä siten että kaiki olisivat saman näppäimen alla ettei aina tarvitse klikata kaikilla info:lla niitä hakemassa/lukemassaja jopa joskus itsekin kirjoittamassa.
tallennettu
vanhuus ja viisaus ei ole itsestään selvä asia
Elmewi
Vieras
«
Vastaus #9 :
23.09.07 - klo:20:49 »
Pikainen visiitti rannalla tuotti tulosta, kaksi kuhaa joista toinen merikuhaksi hyvän kokoinen kala.
23092007 Kuha 51.5cm.jpg
(523.55 kilotavua, 1280x960 - tarkasteltu 21 kertaa.)
tallennettu
jaska74
Ajatusten Hehkuva Ahjo
Aktiivi
Jäsen
Poissa
Profiili
«
Vastaus #10 :
23.09.07 - klo:20:53 »
kivan kokoinen.
ja se pakollinen kysymys: mihin otti?
tallennettu
Kalastus on kuin seksi, mitä vähemmän saa, sitä enemmän puhutaan
Elmewi
Vieras
«
Vastaus #11 :
23.09.07 - klo:20:56 »
Jigiin tuo kopsahti, ihan perusväriin...
tallennettu
Markose
kalamies
Yleisvalvoja
Jäsen
Poissa
Profiili
«
Vastaus #12 :
24.09.07 - klo:21:47 »
Lainaus käyttäjältä: Elmewi - 23.09.07 - klo:20:56
Jigiin tuo kopsahti, ihan perusväriin...
On toi Elmewi varsinainen kuhamagneetti, saamamiehet on ihan erikseen. Mä oon käynyt lukemattomia kertoja samoilla mestoilla, mutta todistetusti kuhat löytyy useimmiten E:n veneestä.
Mutta tanttujahdissa mä onneksi johdan sua vielä, syksyllä voit vielä kiriä
tallennettu
Fly fishermen are born honest, but they get over it.
Ed Zern
What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Patrick F. McManus
Elmewi
Vieras
«
Vastaus #13 :
24.09.07 - klo:23:08 »
Heh, otetaan haaste vastaan
tallennettu
Jackass66
Jäsen
Poissa
Profiili
«
Vastaus #14 :
26.09.07 - klo:22:54 »
tänä vuonna o toiminu erityisen hyvin rapala shad rap värit SFC,FT ja HT tullu kuhaa abaut 2-5 per kerta. ainut miinus on et houkuttelee myös pienempiä kuhia....
tallennettu
Elmewi
Vieras
«
Vastaus #15 :
27.09.07 - klo:07:46 »
Lainaus käyttäjältä: Jackass66 - 26.09.07 - klo:22:54
tänä vuonna o toiminu erityisen hyvin rapala shad rap värit SFC,FT ja HT tullu kuhaa abaut 2-5 per kerta. ainut miinus on et houkuttelee myös pienempiä kuhia....
Tuo on minunkin paljon käyttämä vaappu kuhan uisteluun, varsinkin 7cm kokoisena deep runner.
Aika usein juuri tuollaiseen tiheä uintiseen vaappuun on tullut ne illan ainoat osumat.
tallennettu
Sivuja:
[
1
] |
Siirry ylös
Tulostusversio
<< edellinen
seuraava >>
Siirry:
Ole hyvä ja valitse kohde:
-----------------------------