VaKa
VArma KArkuuttaja
Yleisvalvoja
Jäsen

Paikalla
J-king lusikat
Profiili
|
 |
« Vastaus #100 : 18.03.08 - klo:14:37 » |
|
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Onko ihme jos ei enemmän kaloja saa,siiman molemmissa päissä on liero -Jaakko Teppo-
|
|
|
J-KING
J-King lusikat / Merisika / Someron Picasso
Yleisvalvoja
Jäsen

Poissa
Seatrout_luukku.com
Profiili
|
 |
« Vastaus #101 : 19.03.08 - klo:21:02 » |
|
Gotlantiin lähtöä suunniteleville voisin kertoa pari juttua. Aloittakaa suunnitelu ajoissa, hommatkaa kunnon kartta saaresta, sillä se helpottaa paljon liikkumista ja reittien suunnittelua. Ruotsissa on rannalta kalastus ilmaista, ei siis vaadi minkäänlaisia lupia. päiväkiintiö suositus on kaksi kalaa ja taimenen alamitta on siellä 50cm. Autolla pääsee monin paikoin ihan rantaan saakka ja rannan ovat helppokulkuisia. Ruotsissa on promille raja 0.2 joten kaljan kanssa ei paljoa kannata leikkiä jos meinaa autoa ajaa, sillä en tiedä tuntuiko vaan mutta siellä oli koko ajan poliisit liikenteessä ja ratsioita pitämässä. Grillimakkaraa kannattaa ottaa mukaan suomesta sillä hurrit eivät tiedä koko asiasta mitään ja sen huomaa kyllä heidän makkaroista jos edes löytyy kaupoista. Valuuttaa kannataa vaihtaa kotipankista eikä laivalta, jos meinaa isomman summan vaihtaa sillä vaihtokurssissa on tuntuvat erot. Opasta kannattaa harkita vakavasti sillä se auttaa kummasti jyvälle pääsyyn. Me emme opasta käyttäneet joten paripäivää meni paikkojen tutkiskeluun ja turhaan pyörimiseen mutta selvisimme kuitenkin kohtalaisesti. Rauhoitus alueita on syytä kunnioittaa ja noudattaa samoiten kalojen rauhoitus aikoja, me emme menneet lähellekkään jokia/ojia, vaikka rauhoitusaika olikin jo ohitse. Silti talvikoita löytyi joka puolelta saarta. Tuuli rajana pidin itse n.8m/s sillä sen jälkeen meri näytti jo voimiaan ja äijät lenteli miten sattui 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Vaikka kuljen minä yksin pimeässä laaksossa, ei minun mitään siellä tarvitse pelätä... Sillä olenhan laakson suurin sika
|
|
|
VaKa
VArma KArkuuttaja
Yleisvalvoja
Jäsen

Paikalla
J-king lusikat
Profiili
|
 |
« Vastaus #102 : 19.03.08 - klo:21:51 » |
|
Hyvän turistikartan,johon autoreitit merkitty suht hyvin voi ostaa Gotlannin autolautalta. Tuo rannalta kalastamisen vapaus tuntuu aluksi melko hurjalta.Reissun puolivälissä kävimme pikaisesti heittelemässä yhden hyvännäköisen paikan.Niemen takana piilossa paikalliset Poliisit söivät rannalla eväitään,siinä meinasi Wallanberillä ja Beck:illä mennä eväät vääräänkurkkuun kun Suomalais turisti pöllähtää viereen kahlaten 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Onko ihme jos ei enemmän kaloja saa,siiman molemmissa päissä on liero -Jaakko Teppo-
|
|
|
olmi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #103 : 26.03.08 - klo:19:09 » |
|
Juu ja pieni ruotsin kielen kertaus ennen reissua ei oo pahitteeks.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Oli miten oli, mutta näin on.
|
|
|
SammyDavids
International "Fisherman"
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #104 : 31.03.08 - klo:21:12 » |
|
Nyt vasta parin viikon tauon jälkeen pääsin koneen ääreen niin kyllä rupesi moinen matka himoittamaan...Hyviä kuvia ja kun vielä kerta saalistakin tullut niin avot 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tulppa
Soppa Lusikat
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Ei kalaa(n) ilman Carilloo...
Profiili
|
 |
« Vastaus #105 : 21.04.08 - klo:11:09 » |
|
Viikonloppuna taas teltta kutsuu...aamupäivä Taimenta ja iltapäivä Siikaa. Jos sais vaikka jotain oikeaa saalis kuvaa tänne sivuille... 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Ei se määrä vaan se koko...
|
|
|
stento-z
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Kippis
Profiili
|
 |
« Vastaus #106 : 23.04.08 - klo:09:10 » |
|
Tohon teltte jutskaan voisit antaa vinkin että missä päin 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Vanhalla on oppimisen vaikeus
|
|
|
Tulppa
Soppa Lusikat
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #107 : 23.04.08 - klo:12:10 » |
|
Tohon teltte jutskaan voisit antaa vinkin että missä päin  Vuosnainen,saarea ei ole vielä varmaksi päätetty...luultavasti peruspaikoilta missä muutenkin tähän aikaan käydään.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
T.L
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #108 : 23.04.08 - klo:22:44 » |
|
Vuosnainen,saarea ei ole vielä varmaksi päätetty...luultavasti peruspaikoilta missä muutenkin tähän aikaan käydään.
Vetäkää punalippu vaiks merkiks kuuseen ni poikkeen kahvilla  Kaksi viikkoa olis tarkotus itselläkin alueella pyöriä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tulppa
Soppa Lusikat
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #109 : 24.04.08 - klo:07:31 » |
|
Vetäkää punalippu vaiks merkiks kuuseen ni poikkeen kahvilla  Kaksi viikkoa olis tarkotus itselläkin alueella pyöriä. Plaanarin mastoon oltiin ajateltu...  kahvitarjonta voi olla vähän niukassa,mut jotain löytyy varmasti....... 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
VaKa
VArma KArkuuttaja
Yleisvalvoja
Jäsen

Paikalla
J-king lusikat
Profiili
|
 |
« Vastaus #110 : 24.04.08 - klo:10:02 » |
|
Vetäkää punalippu vaiks merkiks kuuseen ni poikkeen kahvilla  Kaksi viikkoa olis tarkotus itselläkin alueella pyöriä. T.L:Poikien löytäminen on helppoa,pistät vain nenän ulos mökin ikkunasta,haistelet mistä suunnasta tuoksuu CARILLO ja suuntaat sinne. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
T.L
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #111 : 24.04.08 - klo:14:41 » |
|
Oli tänään työreissu Kustavissa ja pakko oli käydä kyselemässä kalakuulemiset vuosnaisissa! tanttua oli noussut jo vähän jokasella ja vesikin oli jo paremman väristä! ******* se levittää huopaa mökin kattoon ku veneet pörräs siinä vieressä.
Edellispäivänä oli istutettu 22000 pikkutonttua ja lokeilla oli vähän vaikeuksia kuljetuksen kanssa.Miksköhän ihmeessä ne pitää laskea siihen poukamaan vuosnaisissa haukien,lokkien,hylkeiden ja ahneiden kalamiesten noukittaviksi? viggeniin vaa ja selällä tankit tyhjäks? kai siihenkin joku hyvä selitys löytyy.
Edit: saippuaa. -Pasi1
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 24.04.08 - klo:15:04 kirjoittanut Pasi1 »
|
tallennettu
|
|
|
|
J-KING
Yleisvalvoja
Jäsen

Poissa
Seatrout_luukku.com
Profiili
|
 |
« Vastaus #112 : 26.04.08 - klo:23:28 » |
|
Huomenna lähtö Nauvon suuntaan, olemme Pulikan kanssa 3 päivää kalassa. Saas nähdä löytyykö tuolta suunnalta taimenta 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Vaikka kuljen minä yksin pimeässä laaksossa, ei minun mitään siellä tarvitse pelätä... Sillä olenhan laakson suurin sika
|
|
|
psychocowboy
Logistiikka & Kilpailut & Haspelihemmo
Ylläpitäjä
Jäsen

Paikalla
Profiili
|
 |
« Vastaus #113 : 26.04.08 - klo:23:30 » |
|
Huomenna lähtö Nauvon suuntaan, olemme Pulikan kanssa 3 päivää kalassa. Saas nähdä löytyykö tuolta suunnalta taimenta  Jos nyt perille löydätte niin se on jo saavutus  Matkaa kuulemma on ihan riittämiin. Ei muuta kuin kireitä molemmille ilman maapallo tärppejä 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
J-KING
Yleisvalvoja
Jäsen

Poissa
Seatrout_luukku.com
Profiili
|
 |
« Vastaus #114 : 02.05.08 - klo:20:14 » |
|
Huomenna Vakan kanssa hyppäämme yhteen uistelupaattiin Velkuan Teersalossa ja käymme kokeilemassa jokos taimen löytyis veto etäisyyksiltä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Mikko10
Porin karhunpentu, Mr Seatrout
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #115 : 02.05.08 - klo:20:22 » |
|
Huomenna lähtö Nauvon suuntaan, olemme Pulikan kanssa 3 päivää kalassa. Saas nähdä löytyykö tuolta suunnalta taimenta  Löytyikö? 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
J-KING
Yleisvalvoja
Jäsen

Poissa
Seatrout_luukku.com
Profiili
|
 |
« Vastaus #116 : 02.05.08 - klo:20:32 » |
|
Löytyikö?  Yksi löyty, eli aikas surkeasti meni....jurrissa lähes koko ajan 
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Pulikka
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #117 : 16.05.08 - klo:10:04 » |
|
Meritaimenta jallittamassa Airistolla Rymättylän ja Paraisten vesillä torstaina, kylmä pohjoisenpuoleinen tuuli vaivasi, pari seuriota näkyi alkupäivästä. Vesi oli laskusuunnassa eikä olosuhteet ollut kovinkaan herkulliset. Kaislikosta haettiin lämpöä jolloin tietysti kuteneet hauet innostuivat (3kpl) paikanvaihdon jälkeen Paraisten puolelta pieni ja pirteä kirjolohi n.1 kg lusikkaan kiinni. (kuva kaverin kamerassa) Kausi jatkuu vielä, koska veden lämmöt Airistolla 7-9 astetta. Viikonloppuna uudelleen.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
J-KING
Yleisvalvoja
Jäsen

Poissa
Seatrout_luukku.com
Profiili
|
 |
« Vastaus #118 : 12.07.08 - klo:08:19 » |
|
Ajattelin laitella kuvia menneiltä vuosilta, nämä kuvat eivät ole mitään huippulaatuja sillä skannasin ne paperikuvista. Mutta ovat J-king fishingteamin perustaja jäsenten kuvia, eli minun ja hyvän ystäväni Mikon unohtumattomia muistoja menneiltä vuosilta. osa kaloista on tullut vetämällä ja osa heittämällä. vetouistelun puolella lisää kuvia http://www.vetouistelu.info/UISTELUKUVAT/14
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 12.07.08 - klo:08:39 kirjoittanut J-KING »
|
tallennettu
|
|
|
|
igors
V.S.O.P - vain lääkkeeksi
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #119 : 12.07.08 - klo:08:41 » |
|
Voihan nenä minkämoisia kaloja.  Kun saisi edes kerran elämässään... tuollaisia kaloja meinaan.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
vanhuus ja viisaus ei ole itsestään selvä asia 
|
|
|
v4ld0_
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #120 : 12.07.08 - klo:16:12 » |
|
Ai että on tullut isoja lohia ei voi muuta kuin kadehtia onnea.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tulppa
Soppa Lusikat
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #121 : 13.08.08 - klo:07:26 » |
|
Haaste 3-4.10.08 Kustavi GP viikonlopuksi Kingille ja kumppaneille...Pe-La kalastetaan,pelkkä Taimen ja lohi kelpaa.Hommataan itse vielä pienet lisä palkinnot porukalle. T: Team Carillo 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
J-KING
Yleisvalvoja
Jäsen

Poissa
Seatrout_luukku.com
Profiili
|
 |
« Vastaus #122 : 13.08.08 - klo:07:32 » |
|
Haaste 3-4.10.08 Kustavi GP viikonlopuksi Kingille ja kumppaneille...Pe-La kalastetaan,pelkkä Taimen ja lohi kelpaa.Hommataan itse vielä pienet lisä palkinnot porukalle. T: Team Carillo  Haaste otetaan vastaan
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
VaKa
VArma KArkuuttaja
Yleisvalvoja
Jäsen

Paikalla
J-king lusikat
Profiili
|
 |
« Vastaus #123 : 24.08.08 - klo:09:20 » |
|
Jos joku pyörii Korpoossa Verkanin sataman läheisyydessä 28-31.8 aikana,niin rohkeesti vaan juttelemaan.Me kalastellaan sillä alueella J-KING:in HT veneellä,veneen tunnistaa tiimi tarroista ja heittis logosta.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Pulikka
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #124 : 25.08.08 - klo:13:05 » |
|
Jos joku pyörii Korpoossa Verkanin sataman läheisyydessä 28-31.8 aikana,niin rohkeesti vaan juttelemaan.Me kalastellaan sillä alueella J-KING:in HT veneellä,veneen tunnistaa tiimi tarroista ja heittis logosta.
Mitä kalaa tähän aikaan? Hauentumppejako?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|