Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
19.11.08 - klo:20:50

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tilaa RSS-feedi

Erätukku

Finnmatkat   |     |   Ebookers

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

-täsmähaku
+  Kalastuskeskustelut Heittokalastus.info
|-+  Yleinen keskustelu
| |-+  Reissuraportit
| | |-+  Haukea 2008
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] 3 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Haukea 2008  (Luettu 3940 kertaa)
Killazer
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #25 : 19.05.08 - klo:18:38 »

Itse kävin eilen erään mökin rannassa(sellanen poukama,iha joku 7m levee,10m pitkä.)kalastelemas. Käytössä oli joku jumalattoman vanha papukaijan värinen 10g lusikka.Siinä sitten heittelin,kunnes 600g hauki sieltä veneesee nousi.Nyt oli joku puolen tunnin tauko,ja taas samankokonen kiinni.

Olin ny sitte joku pari tuntii sit tänää samas paikas,oli iha jumalattoma hiljasta(olin jossai 5 aikoihi). Taas 600g hauki kii. Käytin samaa uistinta,joka kuntonsa vuoksi ihme kyllä kelpaa hauille.(koukut ruosteessa,puolet väriteipistä(vai miks sitä kutsutaan)irti).

Olin äske taas heittelee samas paikas.Yks joku alle puolen kilon hauki kävi venee vieres kurkkaa.
Vaihoin paikkaa kaisliko vieree,ja yli meni sähköjohdot,ni ttu arvatkaas onnistuinko sinne heittämää? -,-. Siimat poikki,uistin taltee ja kotii koneelle kiroilemaa -,-

Maanantaina tuli sitte 3,2kg hauki,enkka rikki.Olin just saanu tosi hyvää siimaa,vahvan vavan,kunnon avokelan ja hiton hyvän uistimen.(Sellane ruohosuojattu ahvenenvärinen lusikka,kai)

Keskiviikko:300g "tappajahauki" samal uistimel(tol samal tullu ny kai sitte päälle 6 haukea.
« Viimeksi muokattu: 22.05.08 - klo:17:03 kirjoittanut Killazer » tallennettu

Dont think what u say, say what u think and then think what u just said.
H@m@r@n soutaja
Jäsen
*
Poissa

Syöt tai itket ja syöt!!

Profiili
« Vastaus #26 : 21.05.08 - klo:06:50 »

Jeps! 18.5 aloittelin kalastuskauden pieksämäen suunnalla. Kalaan läksin vasta puoliltapäivin, sää oli pilvinen ja pohjoisesta tuuli kylmästi mutta hauki oli jo lopultakin otillaan.  Yhteensä seitsämän haukea iski uistimeen ja kaikki samaan ärsy väriseen ( punaiseen) rapalaan. Tapahtumia oli siis ihan kivasti Hymyilee Saaliskalojen koko ei kyllä ollut kummoinen; suurin oli n. kiloinen eli kaikki pääsivät takaisin kasvamaan. Toistin reissun uudemman kerran 20.5  lähes identtisin tuloksin: 1.5 tunnin soutelu puoliltapäivin samanlaisissa olosuhteissa tuotti 5 hauen pulikkaa; toivottavasti isommatkin alkavat kohta ottamaan uistimeen..
tallennettu
jaakoppi
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #27 : 22.05.08 - klo:17:42 »

Kävin eilen lapsen kanssa päiväreissulla Ähtärissä.  Tyttö sai jäädä pariksi tunniksi Mummalle ja Paapalle kun isi lähti kalaan. Olin Ryöttö-nimisellä joella ja pari pikkuhaukea rantaan kelailin. Ensimmäisen suuhun tarttui Blue Foxin Lucius ja toinen koki kovia kun tartutusvedossa meni  Abu Reflexin koukku selästä läpi. Selkäänsä saanut hyppi ensin hulluna, mutta tuli lopulta rantaan  vastarintaa tekemättä ja vastarantaan pyrkimättä. Taisi hieman kirpaista Itkee
tallennettu
SammyDavids
International "Fisherman"
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #28 : 22.05.08 - klo:20:33 »

Tosiaan noin viikko sitten muutama tunti heittelyä Helsingin rannoilta ja reilu 5 kg hauki ylös, kaveri sai about 4 kilosen ja pienemmän pulikan. Ihan kiva kauden avaus kun ei tuota haukea tule enään niin paljon heitettyä, niin mun mittapuulla on jo aikas iso  Vaikenee
tallennettu
allu_
"MacGyver"
Aktiivi
Jäsen
**
Paikalla

Profiili
« Vastaus #29 : 24.05.08 - klo:08:30 »

Temesin kanssa tehtiin pikapisto Kemiöön. Molemmille 2kpl haukia ylös asti. Suurin oli mun 3,1kg ja seuraava 2,5-3kg, en punninnut. Tuon 3,1kg hauen otin ruoaksi koska oli niin pahasti kiinni. Maha aivan täynnä silakoita, 12kpl kokonaisia + paljon sulanutta mössöä löytyi. Mätipussit tyhjät.

* 3100g.jpg (126.73 kilotavua, 800x600 - tarkasteltu 46 kertaa.)

* 2500-3000g.jpg (44.27 kilotavua, 800x600 - tarkasteltu 45 kertaa.)
« Viimeksi muokattu: 24.05.08 - klo:08:39 kirjoittanut allu_ » tallennettu
kuhankeittäjä92
Vieras
« Vastaus #30 : 24.05.08 - klo:10:07 »

Komeita tuubeja. Mahtaisiko joku tietää, kuka sitten kalastaa joella haukia, niin, että ovatko hauet vielä suhteellisen matalassa?? Ensi viikon aikana pitäisi vielä mennä kokeilemaan tulisiko vähän isompia. Iskee silmää
« Viimeksi muokattu: 24.05.08 - klo:16:14 kirjoittanut kuhankeittäjä92 » tallennettu
Killazer
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #31 : 24.05.08 - klo:13:46 »

Erään talon rannasta,750g hauki(sama paikka mistä sain mun 3,2kg:n)

edit:Naapurin ranta,200-400g ja 1,8kg hauki Hymyilee Fileiks ja myyntiin!
« Viimeksi muokattu: 24.05.08 - klo:15:47 kirjoittanut Killazer » tallennettu

v4ld0_
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #32 : 24.05.08 - klo:16:50 »

Tänään kävin heitteleen ja tuli n.300 grammanen pikku hakki 12cm salmon sliderillä. Hymyilee
Pääsi vapauteen oli sen verran pieni.
tallennettu

Heittokalastus.info:n 1000 jäsen. Virnistää
jaakoppi
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #33 : 25.05.08 - klo:19:30 »

Tänä aamuna heräsin anoppilassa seitsemän maissa, illalla oli tullut katseltua viisut. Nousin kärppänä pystyyn ja lähdin virvelin kanssa kävelemään Tampereen Hallilasta muutaman kilometrin päässä sijaitsevalle Suolijärvelle. En ollut koskaan aikaisemmin kyseisessä paikassa kalastellut, aluksi vaikuttikin kalastus vähän kököltä. Ranta oli matala ja heittotilaa ei ryteikön takia tahtonut löytyä. Kahdeksan jälkeen huomasin vedessä hauskoja pyörteitä,  muutama hauki siinä pyöri jokusen neliön alueella  syöpöttelemässä.  Kun kalat pyörivät koko ajan samalla alueella, päätin huonoista heittomahdollisuuksista huolimatta koittaa kavereita härnätä..
Testasin ekana Kuusamon Viikseä, kerran sitä vähän näykkäistiin mutta muuten se ei oikein tuntunut kavereita kiinnostavan. Sitten pistin suosikkini eli oranssikeltamustan Shad Rapin perukkeen päähän. Kolmannella rysty"heitolla" kala kävi kiinni. Sain sen rantaan hoideltua,  raukka oli sen verta pahasti uistimen nielaissut että kiduksista tuli raakana verta. Jouduin sen sitten murhaamaan. Surullinen
Epäkunnioittavasti hylkäsin kaverin metsään, sillä oli lähdettävä jo töihin ja parempi puolisko ei suostu kaloihin koskemaan.
Kalan tappamisesta huolimatta pikareissu oli antoisa, näin sorsaperheen, närhen ja ensimmäiset hyttysetkin jo korvissa ilmoittivat kesän saapuneen..
tallennettu
jaakoppi
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #34 : 25.05.08 - klo:19:43 »

kuva haukikaverista (vissypullo on muuten sitten puolentoista litran..):

* jaakohauki.jpg (1566.9 kilotavua, 3132x1555 - tarkasteltu 46 kertaa.)
« Viimeksi muokattu: 25.05.08 - klo:19:46 kirjoittanut jaakoppi » tallennettu
kuhankeittäjä92
Vieras
« Vastaus #35 : 25.05.08 - klo:20:12 »

Komia! Millä vieheellä tuli?
tallennettu
jaakoppi
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #36 : 25.05.08 - klo:20:13 »

oranssikeltamusta Shad Rap
tallennettu
osku_
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #37 : 25.05.08 - klo:20:21 »

Eilen hauki kausi auki. ja Heti oma henkilökohtainen ennätys: 5.5 kg ja 93 cm Otti pelinä kuusamon taimen.
tallennettu

kalastus se oikea harrastus
tormentor
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #38 : 25.05.08 - klo:22:49 »

Jännä homma.. Vieläkään ei ole yhtään oikeesti isoa haukea tälle vuodelle tullut vaikka tuntuvat ottavan nyt melkein kaikkeen mitä nenän edestä uittaa..(melkein Iskee silmää) Tänä iltana meni lähtö vähän myöhäksi, ja järvellä olin vasta vähän yli yhdeksän. Tunti sitten tulin tuosta ja saaliina 3haukea. Reissu alkoi lupaavasti kun ensimmäinen heitto minnow spoonilla antoi vähän alta kilon hauen Hymyilee Lopullinen saalis oli kuitenkin kaksi alle kiloista haukea jotka ottivat oranssi/musta/kulta minnow spooniin ja yksi 1,5kg kelluvaan 10cm Salmo Slideriin. Hymyilee Suurin pääsi tälläkertaa kotiin viemisiksi, muut sai vapauden. Yllättävän vähäksi jäi kuitenkin kalat vaikka koko ajan kävi kaislikon laidassa armoton molske, ei tainnut yhden uistimen ärsyke riittää särki parvien rinnalla..? Eilen oli enemmän kiinnostusta uistimiinkin...
tallennettu
Killazer
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #39 : 26.05.08 - klo:07:20 »

Eilen tuli uus henk.koht enkka.4kg,85cm hauki, tarttu blue fox vibraxii keltanen punasilla pisteillä.

Lisäks tuli sellane 300g hauki.C&R
tallennettu

jaska74
Ajatusten Hehkuva Ahjo
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #40 : 26.05.08 - klo:10:47 »

kaverille napsahti kutonen espoonlahdelta
ottipelinä vihreä kroko lusikka

* Kuva051.jpg (18.4 kilotavua, 360x480 - tarkasteltu 92 kertaa.)
tallennettu

Kalastus on kuin seksi, mitä vähemmän saa, sitä enemmän puhutaan Iskee silmää
kuhankeittäjä92
Vieras
« Vastaus #41 : 26.05.08 - klo:12:17 »

Nättiä. Hyvä Jaska74! Hymyilee Kuinka syvältä tuli?
tallennettu
Stögö
Wireless Fisherman
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #42 : 26.05.08 - klo:12:26 »

kaverille napsahti kutonen espoonlahdelta
ottipelinä vihreä kroko lusikka

Mä olen varmaankin värisokee mut ei toi mun mielestä ole vihree eikä lusikka. Eikä haukikaan kyllä näytä kutoselta. Tai sit kuvassa on ISO mies... Iskee silmää

Edit: Virnettä perään ettei liian vakavaksi mene. Hymyilee
« Viimeksi muokattu: 26.05.08 - klo:12:34 kirjoittanut Stögö » tallennettu

"Rakastan kalastamista. Sitä heittää siiman veteen, eikä tiedä mitä toisessa päässä on. Mielikuvitus leikkii pinnan alla."   -Robert Altman-
"You should be the change that you want to see in the world" -Gandhi-
temesi
Vieras
« Vastaus #43 : 26.05.08 - klo:16:38 »

Onhan toi kutonen, mätilastissa. Nyt vaan oli kutonen jo kutenut. Hymyilee
tallennettu
allu_
"MacGyver"
Aktiivi
Jäsen
**
Paikalla

Profiili
« Vastaus #44 : 28.05.08 - klo:22:09 »

Temesin kanssa käytiin haukia kalastamassa. Hauet kyllä loistivat poissaolollaan. Silloin tällöin kuitenkin aina joku limatuubi tuli kurkkaamaan veneeseen asti. Temesille 4 ylös ja mulle 3. Suurin kala oli siinä parin kilon tienoilla.

* puikkari.jpg (47.42 kilotavua, 800x600 - tarkasteltu 28 kertaa.)
tallennettu
allu_
"MacGyver"
Aktiivi
Jäsen
**
Paikalla

Profiili
« Vastaus #45 : 01.06.08 - klo:11:45 »

Tänään lähtö hauestamaan klo 03:00. Ensimmäinen paikka antoi mulle ainoastaan ahvenen Bigboy jerkkin, muuten oli hiljaista. Toisessa paikassa olikin jo kunnon syönti päällä, melkein joka heitolla kävi joku täräyttämässä jerkkiä. Eivät vaan perhana tarttuneen mun jerkkeihin. Temesi onnistui tartutuksessa hiukan paremmin sentään. Syöntiä kesti niin kauan, kunnes aurinko oli noussut sen verran että että rupesi lämmittämään ottipaikkaa. Samantien loppui haukien ruokailu. Heitettiin vielä hetki ja lähdettiin sitten pois kun hauet painuivat syvälle kaislikkoon kelin ollessa täysi aurinkopläkä. Itse sain 2 haukea ylös ja Temesi 7. Mun suurin hauki oli 3,77kg, Temesin 4,02kg. Eniten kaloja kiinnostivat Buster jerkit väreissä kromi ja oranssi-musta, sekä helmijak ja bigboy-jerkki.

* Kuva017.jpg (90.98 kilotavua, 600x750 - tarkasteltu 22 kertaa.)

* Kuva019.jpg (51.24 kilotavua, 600x750 - tarkasteltu 28 kertaa.)
tallennettu
v4ld0_
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #46 : 01.06.08 - klo:16:23 »

tänään tuli lähes tusina pikku haukee.
tallennettu

Heittokalastus.info:n 1000 jäsen. Virnistää
Rkl
SHS-Jäsen
Jäsen
**
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #47 : 02.06.08 - klo:06:09 »

Parista viimeisestä reissusta lisätty pientä rapsaa..

http://www.saunalahti.fi/rlans/paivakirja/pika.htm
tallennettu

igors
V.S.O.P - vain lääkkeeksi
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #48 : 02.06.08 - klo:06:27 »

Kyllä täytyy hattua nostaa Rkl:lle.  Tuontapaisia haukia ei enään "vahingossa" saada, kyllä siinä täytyy jo olla jonkinasteista tietotaitoa takana. Muutenkin kotisivut ovat mitä parhainta lukemistoa, siis aivan kaikinpuolin, ei pelkästään nuo minua(kin) erityisesti kiinnostavat reissuraportiti.  Aivan loistavat sivut, käykää pojat/tytät lukemassa. 
tallennettu

vanhuus ja viisaus ei ole itsestään selvä asia
auvi
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #49 : 02.06.08 - klo:12:11 »

Kesän ensimmäinen hauki on vielä saamatta, mutta "jännittävän ja sydäntäraastavan" juttuni voitte lukea täältä:
http://www.heittokalastus.info/forum/yleinen-kalastuskeskustelu/viimeisin-reissu-tuliko-mitaan/msg78169/#new
tallennettu

Suurin saalis - Pari tuntia kokemusta
Sivuja: 1 [2] 3 | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / hakukoneoptimointi Juha Söderholm                  (C) Kalastus - Heittokalastus.info | Kalastuskeskustelu