Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
04.12.08 - klo:00:29

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tilaa RSS-feedi

Erätukku

Finnmatkat   |     |   Ebookers

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

-täsmähaku
+  Kalastuskeskustelut Heittokalastus.info
|-+  Yleinen keskustelu
| |-+  Reissuraportit
| | |-+  Dragsfjärdissä taimenta pyytämässä
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] 2 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Dragsfjärdissä taimenta pyytämässä  (Luettu 2483 kertaa)
Ruaska
Kustavin Leonardo DiCaprio
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

markkuruohonen_luukku.com

Profiili
« : 11.11.07 - klo:15:37 »

Eilen tosiaan lähdimme J-King:in sekä Elmewin kanssa aamusta
joskus kasin maissa painamaan kohti dragsfjärdin kärkeä taimenenkiilto silmissä
ja täynnä intoa Näyttää kieltä Näyttää kieltä. Sinne sitten viimmein paikalle päästiinkin ja kalastus aloitettiin
joskus vähän ennen kello kymmentä.
Keli paikanpäällä oli todella utuinen ja sadekin meitä jaksoi häiritä lähes koko päivän,
mikä nyt meitä ei kuitenkaan pidättele sen enempää. Veden lämpö oli ehkä jotain kasin luokkaa ja
ilma jonkun asteen plussalla.
Tämä oli meille ensimmäinen retki kyseiseen paikkaan, mutta ei taatusti jää viimeiseksi
sillä paikka on todella mahtava pitkine ja mataline kivikkorantoineen jota vaan jatkui ja jatkui ties miten
pitkään.
Todella varteeotettava paikka taimenen kalastuksen kannalta kun vielä mennään hetki eteenpäin
ja kun taimen siirtyy vielä hieman sisemmälle saaristoon.
Tälläkertaa meidän saalis jäi varsin heikoksi, ainoa tapahtuma oli Elmewillä jolla kala hetken oli kiinni, mutta
ylös asti se ei tällä kertaa tullut Surullinen En tiedä mistä moinen huono onni johtui, mutta yksi seikka saattaisi olla meidän väärät
välineet kyseiseen kalastusmuotoon (siis haukivehkeillä taimenta?) Virnistää Virnistää
Meidän lisäksi paikalla oli myös muita yrittäjiä perhomiehistä uistinmiehiin, mutta heillä oli kyllä sama ongelma
kalan saannin suhteen kuin meilläkin.
Mutta tästähän ei lannistuta vaan suunnitellaan uusi reissu kysiseen paikkaan noin kuukauden päähän ja
katsotaan silloin uudelleen että joko meidän tetsaaminen siellä rannoilla palkittaisiin. Hymyilee

Ps. Suosittelen kyllä ehdottomasti kyseistä paikkaa kokeilemaan.

« Viimeksi muokattu: 11.11.07 - klo:15:41 kirjoittanut Ruaska » tallennettu

Ei se täs firmas oo niin minuutin päälle!
J-KING
Kustavin Kalapullat
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Poissa

Seatrout_luukku.com

Profiili
« Vastaus #1 : 11.11.07 - klo:18:45 »

Kieltämättä upeat paikat, ja varmasti löytyy taimenta kun vesi vielä hieman jäähtyy ja saapuu sisälle saaristoon ja matalille kivikkorannoille.
Vettä tosiaan tuli ihan koko ajan, mutta kuten ruaska sanoi niin ei se paljon menoa haitannut sillä kun rupesi hämärtymään huomasimme että olimme ajautuneet autolta järkyttävän kauaksi, eli tetsasimme pimeässä yli tunnin.
tallennettu

Vaikka kuljen minä yksin pimeässä laaksossa, ei minun mitään siellä tarvitse pelätä...
Sillä olenhan laakson suurin sika
Elmewi
Vieras
« Vastaus #2 : 12.11.07 - klo:13:57 »

Niin, hyvä että auto oli saatu pysäytettyä kun ensimmäisenä rantaa kohti kirmasi riemusta hihkuen J-King, ja Ruaska ravasi perässä nepparit paukkuen  Virnistää
Minä siinä sitten hetkisen katselin ukkojen menoa kohti rantaa, ja aloin laitella virveliä valmiiksi ja pukea kahluuhousuja jalkaan.
Sillä välin kun olin vihdoin saanut auton lukittua ja itseni varustettua kalastus valmiiksi ei kamraateista näkynyt kuin kaukana heiluvat kuusen latvat ja kauhea mölinä ja huutelu ranta pusikoista, en sitten vieläkään pitänyt kiirettä rantaan vaan jäin hetkiseksi rupattelemaan paikallisen kalamiehen kanssa paikoista ja ottiväreistä.
Sitten kun olin tallustellut rantaan otin haukan katseen ja aloin tähyillä että näkyisikö niitä kaloja. Aikani siinä tihrustettuani olinkin saanut jo havaintoja muutamista pyörähdyksistä ja olin valmis aloittamaan kalastuksen.
Paarustin kohti erästä hyvältä näyttävää niemenkärkeä ja huomasin ilokseni että siellä olikin jo joku perhoa vispaamassa, noh ei se mitään, menin siihen sitten hieman jututtamaan kollega perhoilijaa ja utelemaan josko sitä kannattaisi millä värillä aloittaa.
Saatuani vinkit ja heittosuunnat sekä pohjan muodoista strategista informaatiota aloin tuon kalastamisen.
Kollega perhoilijalla oli mennä hermot kun kalat kävivät siiman alla pyörimässä, tulin huomanneeksi että kalat olivat jostain syystä erään montun luona pyörimässä.
No tulostahan ei syntynyt minulle sen enempää kuin kollega perhoilijallekaan vaikka heittelin sen montun laidat ja vajotin uistinta sinne monttuunkin. Kalat pitivät uistintani ehkä sopimattona ruokavalioonsa koska tyytyivät vain seuraamaan sitä ja väistelivät hienosti koukkuja  Hymyilee leveästi
Sitten sinne rantaan alkoi tulla porukkaa, ja pääsin pitelemään hetken kalaa siiman päässä, kala kun oli ovela ja iski uistimeen samalla hetkellä kun se osui veteen, ja koska heitin hyrrällä oli vain peukalo puolan päällä ja kampi vapaana, ei tuokaan kala pysynyt kiinni kuin sen hetken että sain vaihdettua vavan vasempaan ja tehtyä yhden kammen pyöräytyksen   Näyttää kieltä ja irtihän se tietenkin pääsi, mutta oli sentään joku siellä vedessä valmiina.
« Viimeksi muokattu: 12.11.07 - klo:14:54 kirjoittanut Elmewi » tallennettu
J-KING
Kustavin Kalapullat
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Poissa

Seatrout_luukku.com

Profiili
« Vastaus #3 : 12.11.07 - klo:14:48 »

Lainattu elmewiltä:Sitten kun olin tallustellut rantaan otin haukan katseen ja aloin tähyillä että näkyisikö niitä kaloja. Aikani siinä tihrustettuani olinkin saanut jo havaintoja muutamista pyörähdyksistä ja olin valmis aloittamaan kalastuksen.

Tässä hyvä esimerkki siitä kun liimaa taimenen kuvat silmälaseihin, niin johan rupee kalaa näkymään Iskee silmää Iskee silmää
tallennettu

Vaikka kuljen minä yksin pimeässä laaksossa, ei minun mitään siellä tarvitse pelätä...
Elmewi
Vieras
« Vastaus #4 : 12.11.07 - klo:14:50 »

Heheheh, juu ei niitä muuten näe jollei laita kalan kuvia linsseihin  Virnistää
tallennettu
J-KING
Kustavin Kalapullat
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Poissa

Seatrout_luukku.com

Profiili
« Vastaus #5 : 12.11.07 - klo:15:01 »

Ei ainakaan sinnä kelissä joka oli lauantaina, kun vettä tuli kokajan niin kyllä lisäpitkät nokalla on aikas kurjat mutta minkäs teet Iskee silmää
tallennettu

stento-z
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Kippis

Profiili
« Vastaus #6 : 12.11.07 - klo:19:50 »

Elmewi sun olis pitänyt lainaa Psycon vientoa se kun toimii peukalolla Hymyilee leveästi
tallennettu

Vanhalla on oppimisen vaikeus
Elmewi
Vieras
« Vastaus #7 : 12.11.07 - klo:20:02 »

Aivan liian hieno peli mun käteen, en mä sillä varmaan uskaltaisi edes heittää kun on niin kalliskin ...
Mun kela on joko kalkkana 100B tai sitten Cardiff 200A ja välillä Revo SX aina kun alkaa olla tarvis jännitykselle kalastukseen...
tallennettu
Ruaska
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #8 : 13.11.07 - klo:10:33 »

ja välillä Revo SX aina kun alkaa olla tarvis jännitykselle kalastukseen...

...Niin ja varsinkin sillon ku alkaa olla uistinpakki täynnä ja pitää
päästä muutamasta eroon Virnistää Virnistää Virnistää Virnistää
Kela millä saa syherön aikaiseksi vaikka heittäis myötätuuleen Virnistää Virnistää
tallennettu

Elmewi
Vieras
« Vastaus #9 : 13.11.07 - klo:10:41 »

Juu, se on kaiketi döörien ominaisuus... Sen takia tuo Revo onkin vilttiketjussa  Virnistää
Ei se ole kivaa kun katoaa uistin napsahduksen saattelemana kohti Ahdin valtakuntaa kalastajan tihrustaessa mahdollista putoamis kohtaa  Näyttää kieltä
tallennettu
J-KING
Kustavin Kalapullat
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Poissa

Seatrout_luukku.com

Profiili
« Vastaus #10 : 01.12.07 - klo:10:13 »

Ajettelin huomenna lähteä kyseisellä alueelle taimen jahtiin.
Onkos keään käynyt lähipäivinä kyseisessä paikassa?
Jos kiinnostusta löytyy niin mukaan vaan porukalla. 
tallennettu

tommiunk
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #11 : 02.12.07 - klo:13:41 »

maanantaina kävin ja ainakin silloin oli vesi alhaalla ja taimenet hukassa. Muutama muukin oli paikalla silloin ja eivät olleet kaloihin törmänneet.
tallennettu
Elmewi
Vieras
« Vastaus #12 : 05.12.07 - klo:10:46 »

Mites on, onko sinne menijöitä viikonloppuna?
tallennettu
Ruaska
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #13 : 05.12.07 - klo:14:29 »

Mites on, onko sinne menijöitä viikonloppuna?

Pitää kattoo jos vaikka viikonloppuna ehtis
lähtee ite myös mukaan. Yllättäin innostusta jälleen olisi  Iskee silmää
Siellä oli nimittäin viime viikonloppuna muutamia kalatapahtumia,
jotenka sieltä saattais vaikka jonkun tirrin saadakin.
tallennettu

temesi
Vieras
« Vastaus #14 : 05.12.07 - klo:20:58 »

Jos ei myrskyä tule niin ite ainakin menen satavarmasti kokeilemaan sinne suunnille yhteen mestaan.
tallennettu
J-KING
Kustavin Kalapullat
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Poissa

Seatrout_luukku.com

Profiili
« Vastaus #15 : 05.12.07 - klo:21:25 »

Jos ei myrskyä tule niin ite ainakin menen satavarmasti kokeilemaan sinne suunnille yhteen mestaan.
Siis me menemme Pyörittää silmiään Käviskö lauantai? Hymyilee leveästi
tallennettu

Ruaska
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #16 : 06.12.07 - klo:15:15 »

Siis me menemme Pyörittää silmiään Käviskö lauantai? Hymyilee leveästi

Mulle ainakin sopii lauantai loistavasti!
tallennettu

Elmewi
Vieras
« Vastaus #17 : 07.12.07 - klo:10:57 »

Forecan sivuilta lupailevat melkoista myräkkää lauantaiksi, ja tuuli käy etelästä 14-16m/s...
Taidan skipata...
tallennettu
VaKa
VArma KArkuuttaja
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Poissa

J-king lusikat

Profiili
« Vastaus #18 : 07.12.07 - klo:12:23 »

J-king on juuri nyt Dragsfjärdissä kalassa,soitin sinne niin yhden taimenen oli karkuuttanut.Puhelun aikana kävi kala kiinni (voi sitä riemun määrää),kunnes 2sekunnin päästä kuului luurin toisesta päästä sellaista tekstiä joka ei sovi lasten korville,nyt kaikki jo arvaakin,että TUUBI:han siellä siiman päässä oli Virnistää Virnistää
tallennettu

Onko ihme jos ei enemmän kaloja saa,siiman molemmissa päissä on liero -Jaakko Teppo-
Markose
kalamies
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #19 : 07.12.07 - klo:12:28 »

J-king on juuri nyt Dragsfjärdissä kalassa,soitin sinne niin yhden taimenen oli karkuuttanut.Puhelun aikana kävi kala kiinni (voi sitä riemun määrää),kunnes 2sekunnin päästä kuului luurin toisesta päästä sellaista tekstiä joka ei sovi lasten korville,nyt kaikki jo arvaakin,että TUUBI:han siellä siiman päässä oli Virnistää Virnistää

Kateeksi käy, toista se on istuskella täällä sorvin ääressä....
tallennettu

Fly fishermen are born honest, but they get over it.
Ed Zern

What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Patrick F. McManus
J-KING
Kustavin Kalapullat
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Poissa

Seatrout_luukku.com

Profiili
« Vastaus #20 : 08.12.07 - klo:00:12 »

Joo tulihan tuolla sellainen pikavisiittikäytyä, yksi taimen seurasi parikertaa uistinta rantaan asti mutta ei sitten kiinni käynyt millään joten en karkuuttanut mitään vaan ihailin sen upeaa ulkomuotoa lähietäisyydeltä Epävarma yksi kroko sentään kävi morjestaa Surullinen onneksi oli sentään 3-4kg että sai jonkun kanssa vääntää. Kovakeli vähän hankaloitti heittelyä.
tallennettu

Markose
kalamies
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #21 : 08.12.07 - klo:00:16 »

hyvä sentään, että on jotain tapahtumia. Se on aina siistii.
tallennettu

Fly fishermen are born honest, but they get over it.
Ed Zern

What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Patrick F. McManus
mika922
Jäsen
*
Poissa

Siikahan se siellä!

Profiili
« Vastaus #22 : 15.12.07 - klo:20:18 »

Onko joku käynyt tai menossa lähi päivinä ja onko tullut kalaa? Olis kiva tietää ku ite oon menos sinne huomen. Lisäksi ottivieheiksi kelpaa varmaa nämä. Kiitos etukäteen. Hymyilee Huomenna jotain rapsan tapaista tulossa.

* P5220013.JPG (845.09 kilotavua, 2288x1712 - tarkasteltu 68 kertaa.)
« Viimeksi muokattu: 15.12.07 - klo:23:44 kirjoittanut mika922 » tallennettu

Kalan saanti ei ole tärkeintä, vaan kalastamisesta nauttiminen.
mika922
Jäsen
*
Poissa

Siikahan se siellä!

Profiili
« Vastaus #23 : 16.12.07 - klo:19:54 »

Noniin, aamulla klo 8.30 herätys ja lähtö n.9.00. Paikalla vasta klo 11.45, koska eksyttiin matkalla hieman. Virnistää Vesi oli kirkasta ja matalalla eli kalastuksellisesti en tiedä oliko hyvä vai huono. Ensimmäisen kontaktin kaloihin sai pikkuveli ½ tunnin kalastusksen jälkeen, siiman päässä hyppi n. minuutin ajan n.50cm meritaimen, mutta se ilmoitti, että oli kiire kotiin. Loppuaika saatii uittaa uistimia rauhassa, ilman kontakteja kaloista. Edes vihernieriöiä ei näkynyt. Järkyttynyt.  No, ei muuta kuin kamat kasaan ja suunnattiin toiseen paikkaan, missä oli hienot ja matalat hiekkarannat sekä kivikkoiset niemet ,joissa luulisi taimenten viihtyvän, mutta kun ei niin ei. Tosin näin toisen niemen päässä perhostelijan saavan kaksi alamittaista(luulen alamittaisiksi, kun päästi pois) taimenta. No, kotiin lähdettiin noin klo 17 ja kotiin tultiin noin 45 min sitten. Hieno reissu oli, vain se irronnut meritaimen jäi harmittamaan ja lisäksi yhden viikinki-lusikan menettäminen. Epävarma
PS. Kun siirryttiin pois sieltä ensimmäisestä paikasta, tuli vastaan paikallisia, jotka kertoivat, että taimen ei päivällä syö vaan alkaa kohta syömään. Lisäksi sanoivat, että viikko sitten oli kirren kasvattajalta karannut tosi paljon kaloja, ja kun olivat silloin ollleet kalassa, kirjolohia olisi voinut vaikka haavilta siitä ottaa, mutta uistimiin eivät tietenkään ottaneet. Jotkut olivat siellä olleet mato-ongella niitä kalastamassa ja saivat saaliiksi varmaan 30 kg noin tunnin sisällä! Järkyttynyt
« Viimeksi muokattu: 16.12.07 - klo:20:00 kirjoittanut mika922 » tallennettu

mika922
Jäsen
*
Poissa

Siikahan se siellä!

Profiili
« Vastaus #24 : 22.12.07 - klo:11:15 »

Noniin, tässä klo 13 aikaan lähtö dragsfjärdiin. Rapsa ja saaliskuvat(toivottavasti) tulossa illalla.
tallennettu

Sivuja: [1] 2 | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / hakukoneoptimointi Juha Söderholm                  (C) Kalastus - Heittokalastus.info | Kalastuskeskustelu