tarantella anatoli
VIP #6 - Sauvakävelevä junkkari :)
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #75 : 01.08.08 - klo:11:05 » |
|
Että mua kismittää toi saamattomuus perhovälineil. Eilenkin nukari täys kirjoo ja valkonen-, oranssi-liitsi tai salakka streameri ei tuota mitään tulosta ja heti kun kastaa uistinta ni vapa taipuu... prkl! 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Entinen keittokalastaja, nykyään maratoonari, tunnustaa heittokalastus.infon värejä
|
|
|
Markose
Perhoveijari
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #76 : 04.08.08 - klo:22:53 » |
|
Joo, on perholla tullut joitakin vuosia kalasteltua. Ihan huippuhommaa. Perhoja on tullut sidottua kanssa hetkinen, kalastusperhot teen itse. Taas oli kivaa saada harreja Kuusingilla omatekemillä ötiäisillä.
Kahdenkäden lohikeppi on seuraavaksi hankinnassa, muita perhokeppejä on viitisen kappaletta ja keloja saman verran. Harmi vaan, että täällä etelässä ei ole kunnon jokia, joissa harrastaa. Nykyään enimmäkseen perhoa tulee uiteltua tuolla Kuusingilla viikko vuodesta, satunnaisilla Norjanreissuilla sekä merellä hakkia jahdatessa....
|
|
|
|
|
tallennettu
|
”Olin kuullut sanottavan, että kun mullonen ottaa, niin siitä käy sähkösysäys läpi ruumiin. Eikä se ole vain niinkuin sysäys, vaan niinkuin jatkuva sähkövirta siihen saakka, kunnes kala on saatu ja vähän jälkeenpäinkin. Mitä on hauin, ahvenen ja säyneen, suurenkin, otanta ja temmonta tämän pienen veden valion temmeltelyyn verrattuna. Olutpullon tulppa tupsahtaa ja tirisee, samppanjapullon korkki pamahtaa ja vaahtoaa. Minulla on siinä silmänräpäyksessä se tietoinen tunne, että nyt ei ole kala kiinni, vaan minä. En minä ole ottanut kalaa, vaan kala on ottanut minut. Olen lumottu, huumattu. Vapaa värisyttäessään se värisyttää hermostoni minulle siihen saakka outoon, mutta sanomattoman suloiseen liikutukseen. Ruumiin läpi kulkee vihuri niinkuin lapsena nuorakeinussa heiskahtaessa ylhäältä alas. Tunnen samalla, että kuljen kohtaloa kohti, josta en ole pelastettavissa. Minun täytyy saada ja minä olen saava kaiken ikäni onkia näitä kaloja, päästä hinnalla millä hyvänsä osakkaaksi tämän kosken kalastukseen, tai minkä muun tahansa.”
Lohilastuja ja kalakaskuja, 1921 Juhani Aho
|
|
|
Vikke
Jäsen

Poissa
"Etsä viitsisitsä?"
Profiili
|
 |
« Vastaus #77 : 14.12.08 - klo:12:50 » |
|
Minua alkasi kiinnostamaan nämä perhohommat vasta tänä vuonna. Ostin välineet toukokuussa (Vision Attack setti), ja niitä on tullut käytettyä paljon. Ensimmäisen kaudet saaliit olivat: - Kahdeksan taimenta - Kymmenen harjusta - Muutama hauki - About 20 ahventa Debyytti oli omasta mielestäni aika hyvä. Perhonsidonnan aloitin tänä vuonna, kesä- heinäkuun vaihteessa. Opittavaa on paljon, mutta harjoitus tekee mestarin! 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Allu-Santeri
Salon Ruusperi
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #78 : 25.12.08 - klo:05:46 » |
|
Ens vuonna olis tarkoitus kokeilla tätäkin lajia kun tuollaisen setin menin ostamaan. Saas nähdä viekö mennessään kuten jerkkikalastus. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Vittuku sais
|
|
|
a-n-a
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #79 : 25.12.08 - klo:10:48 » |
|
On jäänyt niin vähiin tämä homma että en tiedä voinko sanoa että perhokalastan enää!  Katsotaan ensi kesänä taas uusiksi. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
fisher3
Jäsen

Poissa
(:On nätti kala perkule:) Kalastus kaiken edelle!
Profiili
|
 |
« Vastaus #80 : 02.01.09 - klo:21:45 » |
|
Noo tietoisuutta hommasta kyllä on ja ens kesän haavena onkin aloittaa perhostelu . Mutta en uskalla vielä sanoa että perhokalastaisin  MA TAHTO VISVA VISVA 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
temesi
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #81 : 02.01.09 - klo:21:52 » |
|
Tällä hetkellä on jo kaikki kalastusmuodot käytössäni, jollei tuulastusta lasketa mukaan. Perhostelu olis mukavaa puuhaa, mut ei aikaa siihen enää. Lapissa jos ois oma mökki tai tulis muuten vaan käytyä siellä niin paljon kun haluaa, niin varmasti olis perhostus vahvoilla. Mut ei vaan ehdi valitettavasti...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Markose
Perhoveijari
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #82 : 15.01.09 - klo:09:42 » |
|
Kauden alkua odotellessa, muutama fiilistelykuva.... 
|
|
|
|
tallennettu
|
”Olin kuullut sanottavan, että kun mullonen ottaa, niin siitä käy sähkösysäys läpi ruumiin. Eikä se ole vain niinkuin sysäys, vaan niinkuin jatkuva sähkövirta siihen saakka, kunnes kala on saatu ja vähän jälkeenpäinkin. Mitä on hauin, ahvenen ja säyneen, suurenkin, otanta ja temmonta tämän pienen veden valion temmeltelyyn verrattuna. Olutpullon tulppa tupsahtaa ja tirisee, samppanjapullon korkki pamahtaa ja vaahtoaa. Minulla on siinä silmänräpäyksessä se tietoinen tunne, että nyt ei ole kala kiinni, vaan minä. En minä ole ottanut kalaa, vaan kala on ottanut minut. Olen lumottu, huumattu. Vapaa värisyttäessään se värisyttää hermostoni minulle siihen saakka outoon, mutta sanomattoman suloiseen liikutukseen. Ruumiin läpi kulkee vihuri niinkuin lapsena nuorakeinussa heiskahtaessa ylhäältä alas. Tunnen samalla, että kuljen kohtaloa kohti, josta en ole pelastettavissa. Minun täytyy saada ja minä olen saava kaiken ikäni onkia näitä kaloja, päästä hinnalla millä hyvänsä osakkaaksi tämän kosken kalastukseen, tai minkä muun tahansa.”
|
|
|
Toro
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #83 : 15.01.09 - klo:15:22 » |
|
Kaksi vuotta perhostus on ollut intohimoinen harrastus. Perhonsidonta siinä sivussa sitten sataprosenttisesti mukana.Ovat nuo muut kalastuslajit jääneet tosi vähälle.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Maalintekijä jumalan armosta
|
|
|
pohja
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #84 : 15.01.09 - klo:19:58 » |
|
komeita noi markosen kuvat  noita katsellessa toivoisi tosiaankin että olisi kesä 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
perhomies on eri mies:)
|
|
|
Markose
Perhoveijari
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #85 : 15.01.09 - klo:22:27 » |
|
Joo, ollappa taas virtaavan veden äärellä.....sitä odotellessa, kiusaksi vielä jokunen reissukuva 
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 15.01.09 - klo:22:32 kirjoittanut Markose »
|
tallennettu
|
|
|
|
Olberoinen
Jäsen

Poissa
w00t?!
Profiili
|
 |
« Vastaus #86 : 20.01.09 - klo:16:24 » |
|
Nyt on ruvennut pörhöstely kiinnostaa tosi paljon. Ensi kesäksi koitan saada alotettua, mutta mistä saisi jonkun hyvän ja halvan perhosetin? 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
pohja
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #87 : 20.01.09 - klo:16:35 » |
|
rialinnassa myydään kinetic fly silence perhokalastussetti hintaan 79,00e.  Vaikka itselläni ei kyseisestä setistä kokemusta ole niin varmasti riittävän hyvä että pääset alkuun 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
perhomies on eri mies:)
|
|
|
Olberoinen
Jäsen

Poissa
w00t?!
Profiili
|
 |
« Vastaus #88 : 20.01.09 - klo:18:42 » |
|
rialinnassa myydään kinetic fly silence perhokalastussetti hintaan 79,00e.  Vaikka itselläni ei kyseisestä setistä kokemusta ole niin varmasti riittävän hyvä että pääset alkuun  Ja missäs tämä Rialinna sijaitsee? 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kalastaja-93
Kittelänkosken kirbelirinssi
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #89 : 20.01.09 - klo:18:59 » |
|
Ja missäs tämä Rialinna sijaitsee?  Kuopiossa, mutta on sillä nettikauppakin: www.rialinna.fi. Sori OT.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Olberoinen
Jäsen

Poissa
w00t?!
Profiili
|
 |
« Vastaus #90 : 20.01.09 - klo:20:20 » |
|
Kiitos paljon. Eikä varmaan Ot haittaa, kun vastasit mun kysymykseen??
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
tarantella anatoli
VIP #6 - Sauvakävelevä junkkari :)
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #91 : 19.03.09 - klo:11:22 » |
|
Kauden 2009 avauskala perholla. Vantaanjoen pitkäkoskesta. Ei uistimet kiinnosta viel kylmäl vedel ni hitaasti kannattaa perhoja uitella 
|
|
|
|
tallennettu
|
Entinen keittokalastaja, nykyään maratoonari, tunnustaa heittokalastus.infon värejä
|
|
|
jänis
Kankaanpään Paint Picasso
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Isin tyttö.
Profiili
|
 |
« Vastaus #92 : 03.07.09 - klo:19:22 » |
|
Tuli hankittua sitten Tokmannin halppis setti! Hinta oli ruhtinaalliset 39e  Kyllähän tuolla heittään pystyy, mutta heitto siima on ihan pa*skaa  Kyllä silläkin sen verta lentää että varmasti kalaa saa,mutta senkun viittis vaihtaa riittäisi aivan hyvin mun tarpeisiin! Siima ei kellu kunnolla ja on aivan sykkyrällä! Kuiteskin tulee varmaan vain pintaperhoa nakkailtua.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
! vituik män prkl ! Nightwish Sonata Arctica Tarot Tarja Turunen --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --=
|
|
|
v4ld0_
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #93 : 03.07.09 - klo:19:30 » |
|
E perhokalasta vaikka mieli tekis, muttakun ei viittis ostaa mitään kalliita vehkeitä kun noihan maksaa ihan älyttömästi jossei osta tollasta halppissettiä, mutta kestääkö tollanen/onko se hyvä setti?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Heittokalastus.info:n 1000 jäsen.
|
|
|
jaska74
Ajatusten Hehkuva Ahjo
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #94 : 03.07.09 - klo:19:40 » |
|
heittosiima on ihan pa*skaa  Kyllä silläkin sen verta lentää että varmasti kalaa saa,mutta senkun viittis vaihtaa riittäisi aivan hyvin mun tarpeisiin! Siima ei kellu kunnolla ja on aivan sykkyrällä! rialinnassa tarjouksessa 3M Scientific Anglers Air Cel WF-siima hintaan 20€ voin suositella sitä ton vakion tilalle
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Aloittelevan perhokalastajan tunnistaa repaleisista korvista
|
|
|
Atomi-onkija
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #95 : 05.07.09 - klo:15:58 » |
|
En mutta sidon perhoja. tarkoitus olisi hankkia välineet ensi kesäksi 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
jänis
Kankaanpään Paint Picasso
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Isin tyttö.
Profiili
|
 |
« Vastaus #96 : 07.07.09 - klo:11:29 » |
|
E perhokalasta vaikka mieli tekis, muttakun ei viittis ostaa mitään kalliita vehkeitä kun noihan maksaa ihan älyttömästi jossei osta tollasta halppissettiä, mutta kestääkö tollanen/onko se hyvä setti?
Kyllähän tuolla kalastamaan pystyy! Sainkin eilen ekan perho kalani ylös! Pieni Harjuksen tirri tuli ja parit tärpit! Kaippa se kestää, mutta hyvä se ei ole! Heittämään pystyy tarpeeksi pitkälle ja kun vaihtaa siman heittokin varmasti vielä pitenee ja mukavanpi käyttää! Tosin jo harmittaa kun setti maksaa 40e ja se uusi siima 20e niin olis kannattanut tilata heti vaikkapa tämmönen setti! http://www.rialinna.fi/index.jsp?pid=77&productid=3002
|
|
|
|
|
tallennettu
|
! vituik män prkl ! Nightwish Sonata Arctica Tarot Tarja Turunen --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --=
|
|
|
v4ld0_
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #97 : 07.07.09 - klo:16:06 » |
|
Kyllähän tuolla kalastamaan pystyy! Sainkin eilen ekan perho kalani ylös! Pieni Harjuksen tirri tuli ja parit tärpit! Kaippa se kestää, mutta hyvä se ei ole! Heittämään pystyy tarpeeksi pitkälle ja kun vaihtaa siman heittokin varmasti vielä pitenee ja mukavanpi käyttää! Tosin jo harmittaa kun setti maksaa 40e ja se uusi siima 20e niin olis kannattanut tilata heti vaikkapa tämmönen setti! http://www.rialinna.fi/index.jsp?pid=77&productid=3002Oo aatellu just tota, mutta en tiedä onko takeita, että kestäkö se ja onko se hyvä ja käytännöllinen.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Heittokalastus.info:n 1000 jäsen.
|
|
|
fisher3
Jäsen

Poissa
(:On nätti kala perkule:) Kalastus kaiken edelle!
Profiili
|
 |
« Vastaus #98 : 09.07.09 - klo:10:08 » |
|
Mää ostin abun setin jossa kuulemma tosi hyvä hinta/laatu suhde hintaan 99 euroa. (Norm.hinta 149) Ja heti ekalla reissulla sai väsyttää päälle 40 senttistä taimenta. Nyt jäi sit perhokalastus kuume päälle 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
TMU-82
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #99 : 09.07.09 - klo:11:09 » |
|
Mää ostin abun setin jossa kuulemma tosi hyvä hinta/laatu suhde hintaan 99 euroa. (Norm.hinta 149) Ja heti ekalla reissulla sai väsyttää päälle 40 senttistä taimenta. Nyt jäi sit perhokalastus kuume päälle  Otan osaa  Se saattaa hyvin helposti olla menoa nyt, kun tuollainen alku perhostelulle tuli 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Mulle kävi vahinko. Sain kalastusreissulla kalan...
|
|
|
|