Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
03.12.08 - klo:21:55

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tilaa RSS-feedi

Erätukku

Finnmatkat   |     |   Ebookers

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

-täsmähaku
+  Kalastuskeskustelut Heittokalastus.info
|-+  Yleinen keskustelu
| |-+  Perhokalastus
| | |-+  Hyvä aloittelijan perhokalastussetti?
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Hyvä aloittelijan perhokalastussetti?  (Luettu 3072 kertaa)
Tonnikala85
Haukien uistelumaisteri
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Paikalla

Profiili
« Vastaus #25 : 15.03.08 - klo:01:20 »

Mikä siima sulla on käytössä?

Mulla visionin 3zone 5 luokkanen ja siinä ainakin Vissun Compound on toiminut hyvin..Se on sellainen ampumapäätyylinen siima..Ei paras rullata mutta kuormittaa vavan helposti

Siimasta en osaa mennä sanomaan mitään, kun oli käytetty setti, mutta sen edellinen kertoi että siima olisi vaihdettu parempaan kuin alkuperäinen on ollut :/

Se on jotenkin tahmaista, eli ei meinaa luistaa helposti vaparenkaista läpi ja täten lyhentää heittoja...
tallennettu

SammyDavids
International "Fisherman"
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #26 : 16.03.08 - klo:01:26 »

Siimasta en osaa mennä sanomaan mitään, kun oli käytetty setti, mutta sen edellinen kertoi että siima olisi vaihdettu parempaan kuin alkuperäinen on ollut :/

Se on jotenkin tahmaista, eli ei meinaa luistaa helposti vaparenkaista läpi ja täten lyhentää heittoja...

Jos siiman pinta on pahasti kulunut ja likainen kannattaa suosiolla ostaa uusi..Heittomukavuus paranee huomattavasti ja kannattaa ostaa siiman hoitoainetta millä puhdistaa pinnan aina silloin tällöin niin pysyy liukkaana
tallennettu
big fish
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #27 : 24.03.08 - klo:10:00 »

Itse olisin ostamassa settiä ja olen ajatellut: http://rialinna.entecore.fi/index.jsp?pid=77&productid=286 hieman on kyllä kallis ja tämä http://rialinna.entecore.fi/index.jsp?pid=77&productid=3002 hinta sopivan pieni, mutta tekeekö mitään?
tallennettu
minnow
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Erämies on eri mies...

Profiili
« Vastaus #28 : 24.03.08 - klo:11:03 »

Itse olisin ostamassa settiä ja olen ajatellut: http://rialinna.entecore.fi/index.jsp?pid=77&productid=286 hieman on kyllä kallis ja tämä http://rialinna.entecore.fi/index.jsp?pid=77&productid=3002 hinta sopivan pieni, mutta tekeekö mitään?

Itse kyllä kallistuisin Adventuren puoleen. Ei se sentään niiiiiin hirveän kallis ole...
tallennettu

Tiedän mm. kaiken...
jaska74
Ajatusten Hehkuva Ahjo
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #29 : 24.03.08 - klo:16:20 »

Itse kyllä kallistuisin Adventuren puoleen. Ei se sentään niiiiiin hirveän kallis ole...

sama vika..
sentään testivoittaja ja kaikki sitä kehuvat hyväksi
tallennettu

Kalastus on kuin seksi, mitä vähemmän saa, sitä enemmän puhutaan Iskee silmää
minnow
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Erämies on eri mies...

Profiili
« Vastaus #30 : 25.03.08 - klo:10:42 »

Ja ei suinkaan kannata unohtaa tätä Greysin settiä, jonka alkuperäishinta on 200€ kalliimpi mitä Loopissa, mutta myyntihinta sama.
http://rialinna.entecore.fi/index.jsp?pid=77&productid=3013
tallennettu

Tiedän mm. kaiken...
Jarski
Siuronkosken Einstein
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #31 : 25.03.08 - klo:11:09 »

Eikös se siiman ja vavan yhteispeli ratkaise setin hyvyyden, eikä setelinipun koko  Iskee silmää

Mutta varsin mielenkiintoinen paketti, olis kiva päästä testaamaan. Varmaan syksyllä alkaa tulemaan asiantuntevia käyttökokemuksiakin tosta enemmän.
tallennettu

Sensaatiomaista! Tulitaistelu osterien välillä!
Hervannan Jamie Oliver
TMU-82
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #32 : 09.05.08 - klo:21:19 »

Joo mielenkiinnosta kysyin...Kyllähän se rauhoittaa vavan toimintaa varmasti ja kuormittaa ainakin riittävästi, tietysti siimatkin ovat hyvin eri painoisia...Mutta pääasia että tuntuu hyvältä

Tähän pakko laittaa kommenttia nyt kun tuli ostettettua uusi luokallinen(#5 siima). Paljon helpompi ja mukavempi heittää. Sekin tosin voi vaikuttaa, että edellinen siima ei ollut niin laadukasta kuin nykyinen, mutta joka tapauksessa nykyisella on paljon helpompi ja mukavampi heitellä. Eli uusi siima on Orvis Silver label fly line, HY-Flote extra wf5f
tallennettu

Mulle kävi vahinko. Sain kalastusreissulla kalan...
Markose
kalamies
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #33 : 04.08.08 - klo:21:59 »

Ja ei suinkaan kannata unohtaa tätä Greysin settiä, jonka alkuperäishinta on 200€ kalliimpi mitä Loopissa, mutta myyntihinta sama.
http://rialinna.entecore.fi/index.jsp?pid=77&productid=3013

lankomies osti itselleen aloitussetiksi tämän, tuntui pirun hyvältä.
tallennettu

Fly fishermen are born honest, but they get over it.
Ed Zern

What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Patrick F. McManus
Juha
Lost in Space
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #34 : 08.08.08 - klo:00:44 »

Minkä setin: VIsion, Loop, Guideline tms sitten ostattekin, niin ostakaa siihen kunnon siima. On meinaan hieman eroa heittää kunnon siimalla kun noilla pakettisiimoilla.

Verrattiin mun Visionin settiä kunnon siimalla (3M) ja Niemimaan AMW:n settiä kunnon siimalla (RIO) ja Niemimaan setti on kyllä pidempi heittoinen, mutta aika paljon huonommin antaa heittovirheitä anteeksi kun tuo Vision, eli Vision on todella helppoheittoinen tolla siimalla.
« Viimeksi muokattu: 08.08.08 - klo:00:47 kirjoittanut Juha » tallennettu

Juha Söderholm

"Rakastakaa vihamiehiänne. Se kukaties vahingoittaa heidän mainettaan" - Stanisław Jerzy Lec | "Maailman valloittaminen ratsain on helppoa. Laskeutuminen satulasta ja hallitseminen, se on vaikeaa." - Tšingis-kaani

Hei mun blogi on jossain hapessa...
kevytkalastaja
VIP #1 "Babysitter"
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #35 : 08.08.08 - klo:12:06 »

Minkä setin: VIsion, Loop, Guideline tms sitten ostattekin, niin ostakaa siihen kunnon siima. On meinaan hieman eroa heittää kunnon siimalla kun noilla pakettisiimoilla.

Verrattiin mun Visionin settiä kunnon siimalla (3M) ja Niemimaan AMW:n settiä kunnon siimalla (RIO) ja Niemimaan setti on kyllä pidempi heittoinen, mutta aika paljon huonommin antaa heittovirheitä anteeksi kun tuo Vision, eli Vision on todella helppoheittoinen tolla siimalla.
Ainakin Loopin Adventure -setissä on hvyinkin asiallinen siima, eli sillä kyllä pääsee aivan hyvin alkuun ja pidemmällekin.
Juhan huomio sikäli hyvä, että siiman merkitystä perhosetissä ei koskaan voi painottaa liikaa.
tallennettu

iMeffz
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #36 : 08.08.08 - klo:14:00 »

Ainakin Loopin Adventure -setissä on hvyinkin asiallinen siima, eli sillä kyllä pääsee aivan hyvin alkuun ja pidemmällekin.
Juhan huomio sikäli hyvä, että siiman merkitystä perhosetissä ei koskaan voi painottaa liikaa.

Itsellä on Loop Adventure2 setti luokassa #6 ja olen tuosta siimasta täysin eri mieltä. Adventure setin siima toimii ihan hyvin pintaperhojen kanssa, mutta sitten kun lähdetään heittämään painotettua ja painavaa perhoa, niin siima "väsähtää", eli ei välitä sitä vavasta tullutta voimaa perhoon. Mielestäni siima on aivan liian kevyttä tuohon vapaan, enkä ainakaan itse tykännyt kyseisestä siimasta, kun itse uittelen pääasiassa painotettuja larvoja ja striimereitä. Siimassa on myös melkonen muisti, joka haittaa jopa hieman heittelyä.

Itse tykkään käyttää loop adventure2 vavan kanssa RIO:n Selective trouttia, joka on pääasiassa tarkoitettu painavien perhojen viskomiseen tai RIO:n Goldia, jolla pystyy heittämään hieman paremmin kevyemmätkin perhot. Kyllä tuolla Adventuren setin siimalla pääsee alkuun, mutta kun pääsee kokeilemaan jotain "kunnon" siimaa tuossa vavassa, niin alkaa sitä voimaakin tuosta yhdistelmästä löytyä. Minun mielestä Loop adventure2 setin vapa ja kela ovat todella hyvä ostos, mutta koko setin toimivuutta huonontaa todella paljon tuo vakio siima, joka kannattaa vaihtaa uuteen melko nopeasti, että saa koko setistä kaiken voiman ja mukavuuden irti. Hymyilee
« Viimeksi muokattu: 08.08.08 - klo:14:09 kirjoittanut iMeffz » tallennettu
JiGaaja_.-
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #37 : 15.08.08 - klo:19:09 »

Itte ostin Rauman pyyntivälineestä 105 € maksavan ron thompsonin Hauki setin jossa oli 9 luokan vapa, kunnon kela jossa räikkäjarru, siimat ja perukkeen

tallennettu
kevytkalastaja
VIP #1 "Babysitter"
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #38 : 15.08.08 - klo:23:43 »

Itsellä on Loop Adventure2 setti luokassa #6 ja olen tuosta siimasta täysin eri mieltä. Adventure setin siima toimii ihan hyvin pintaperhojen kanssa, mutta sitten kun lähdetään heittämään painotettua ja painavaa perhoa, niin siima "väsähtää", eli ei välitä sitä vavasta tullutta voimaa perhoon. Mielestäni siima on aivan liian kevyttä tuohon vapaan, enkä ainakaan itse tykännyt kyseisestä siimasta, kun itse uittelen pääasiassa painotettuja larvoja ja striimereitä. Siimassa on myös melkonen muisti, joka haittaa jopa hieman heittelyä.

Itse tykkään käyttää loop adventure2 vavan kanssa RIO:n Selective trouttia, joka on pääasiassa tarkoitettu painavien perhojen viskomiseen tai RIO:n Goldia, jolla pystyy heittämään hieman paremmin kevyemmätkin perhot. Kyllä tuolla Adventuren setin siimalla pääsee alkuun, mutta kun pääsee kokeilemaan jotain "kunnon" siimaa tuossa vavassa, niin alkaa sitä voimaakin tuosta yhdistelmästä löytyä. Minun mielestä Loop adventure2 setin vapa ja kela ovat todella hyvä ostos, mutta koko setin toimivuutta huonontaa todella paljon tuo vakio siima, joka kannattaa vaihtaa uuteen melko nopeasti, että saa koko setistä kaiken voiman ja mukavuuden irti. Hymyilee
Makuasioita, syynä siiman keveyden tunteeseen saattaa olla myös vajavainen heittotaito, eli et saa ladattua vapaa tarpeeksi ko. narulla. Ei herneitä.
Mulla itselläni oli vielä viime kesään asti varavarasettinä Adventure1 #5, enkä huomannut muistia häiritsevissä määrin. Kehuja olen kuullut myös uuden setin siimasta, liekö samaa tavaraa.
Larpominen nyt onnistuisi vaikka pätkällä pyykkinarua, syynä ettei siinä heittoominaisuuksilla ole juuri väliä. Strimmujen paiskonta onkin sitten aivan eri juttu, josta olen kanssasi samaa mieltä.
tallennettu

pohja
Jäsen
*
Poissa

ja nyt vispataan

Profiili
« Vastaus #39 : 28.08.08 - klo:16:31 »

ostin kesällä fluegerin perhosetin ja se on ainaki toiminut hyvin.Ja hintaa tuolla setillä oli n.40 euroa ja siihen sisältyy siimat plus jokunen perho.Tosin perhot tuossa setissä ei ole kovin ihmeellisiä. Hymyilee leveästi
tallennettu

(:ontää iso kala:)
MM
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #40 : 29.08.08 - klo:21:39 »

Olisko kellään kokemusta tosta Rialinnan greys gla:n setistä?
T:M
tallennettu
SammyDavids
International "Fisherman"
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #41 : 29.08.08 - klo:21:43 »

http://www.heittokalastus.info/forum/perhokalastus/hyva-aloittelijan-perhokalastussetti-t3247/

Tuolta ainakin jotain spekulointia
tallennettu
Noidanpola
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #42 : 31.08.08 - klo:09:16 »

Huomenta Järkyttynyt

Tuosta Greys Gla setistä ostin sen maaliskuussa aloitteleva perhostelijana ja kyllä se kipinä leimahti tuleksi  Hymyilee
Kyllä olin tyytyväinen siihen settiin. Nyt tämä setti palvelee erästä toista aloittelijaa joka innostui perhostelemaa.
Suosittelen sitä settiä  Hymyilee leveästi
tallennettu

Omilla perhoilla kalastava.
TMU-82
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #43 : 04.09.08 - klo:23:11 »

Kokemusta Loop Adventure 2 #5 setistä pari kalastuskertaa, ihan OK setti. Oma settini Orvis clearwater 2-kela, orvis streamline #5 9´ ja siimana Orvis Silver label fly line HY-Flote extra wf5f. Voin sanoa, että toimii  Hymyilee Omasta mielestä parempi heitettävä kuin loopin setti, mutta makuasioita. Setillä hintaa n.200€.
tallennettu

Mulle kävi vahinko. Sain kalastusreissulla kalan...
Sivuja: 1 [2] | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / hakukoneoptimointi Juha Söderholm                  (C) Kalastus - Heittokalastus.info | Kalastuskeskustelu