Tonnikala85
Haukien uistelumaisteri
Yleisvalvoja
Jäsen

Paikalla
Profiili
|
 |
« Vastaus #25 : 15.03.08 - klo:01:20 » |
|
Mikä siima sulla on käytössä?
Mulla visionin 3zone 5 luokkanen ja siinä ainakin Vissun Compound on toiminut hyvin..Se on sellainen ampumapäätyylinen siima..Ei paras rullata mutta kuormittaa vavan helposti
Siimasta en osaa mennä sanomaan mitään, kun oli käytetty setti, mutta sen edellinen kertoi että siima olisi vaihdettu parempaan kuin alkuperäinen on ollut :/ Se on jotenkin tahmaista, eli ei meinaa luistaa helposti vaparenkaista läpi ja täten lyhentää heittoja...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
SammyDavids
International "Fisherman"
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #26 : 16.03.08 - klo:01:26 » |
|
Siimasta en osaa mennä sanomaan mitään, kun oli käytetty setti, mutta sen edellinen kertoi että siima olisi vaihdettu parempaan kuin alkuperäinen on ollut :/
Se on jotenkin tahmaista, eli ei meinaa luistaa helposti vaparenkaista läpi ja täten lyhentää heittoja...
Jos siiman pinta on pahasti kulunut ja likainen kannattaa suosiolla ostaa uusi..Heittomukavuus paranee huomattavasti ja kannattaa ostaa siiman hoitoainetta millä puhdistaa pinnan aina silloin tällöin niin pysyy liukkaana
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
|
minnow
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Erämies on eri mies...
Profiili
|
 |
« Vastaus #28 : 24.03.08 - klo:11:03 » |
|
Itse kyllä kallistuisin Adventuren puoleen. Ei se sentään niiiiiin hirveän kallis ole...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Tiedän mm. kaiken...
|
|
|
jaska74
Ajatusten Hehkuva Ahjo
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #29 : 24.03.08 - klo:16:20 » |
|
Itse kyllä kallistuisin Adventuren puoleen. Ei se sentään niiiiiin hirveän kallis ole...
sama vika.. sentään testivoittaja ja kaikki sitä kehuvat hyväksi
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Kalastus on kuin seksi, mitä vähemmän saa, sitä enemmän puhutaan 
|
|
|
|
|
Jarski
Siuronkosken Einstein
Yleisvalvoja
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #31 : 25.03.08 - klo:11:09 » |
|
Eikös se siiman ja vavan yhteispeli ratkaise setin hyvyyden, eikä setelinipun koko  Mutta varsin mielenkiintoinen paketti, olis kiva päästä testaamaan. Varmaan syksyllä alkaa tulemaan asiantuntevia käyttökokemuksiakin tosta enemmän.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Sensaatiomaista! Tulitaistelu osterien välillä! Hervannan Jamie Oliver
|
|
|
TMU-82
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #32 : 09.05.08 - klo:21:19 » |
|
Joo mielenkiinnosta kysyin...Kyllähän se rauhoittaa vavan toimintaa varmasti ja kuormittaa ainakin riittävästi, tietysti siimatkin ovat hyvin eri painoisia...Mutta pääasia että tuntuu hyvältä
Tähän pakko laittaa kommenttia nyt kun tuli ostettettua uusi luokallinen(#5 siima). Paljon helpompi ja mukavempi heittää. Sekin tosin voi vaikuttaa, että edellinen siima ei ollut niin laadukasta kuin nykyinen, mutta joka tapauksessa nykyisella on paljon helpompi ja mukavampi heitellä. Eli uusi siima on Orvis Silver label fly line, HY-Flote extra wf5f
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Mulle kävi vahinko. Sain kalastusreissulla kalan...
|
|
|
Markose
kalamies
Yleisvalvoja
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #33 : 04.08.08 - klo:21:59 » |
|
lankomies osti itselleen aloitussetiksi tämän, tuntui pirun hyvältä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Fly fishermen are born honest, but they get over it. Ed Zern
What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch. Patrick F. McManus
|
|
|
Juha
Lost in Space
Ylläpitäjä
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #34 : 08.08.08 - klo:00:44 » |
|
Minkä setin: VIsion, Loop, Guideline tms sitten ostattekin, niin ostakaa siihen kunnon siima. On meinaan hieman eroa heittää kunnon siimalla kun noilla pakettisiimoilla.
Verrattiin mun Visionin settiä kunnon siimalla (3M) ja Niemimaan AMW:n settiä kunnon siimalla (RIO) ja Niemimaan setti on kyllä pidempi heittoinen, mutta aika paljon huonommin antaa heittovirheitä anteeksi kun tuo Vision, eli Vision on todella helppoheittoinen tolla siimalla.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 08.08.08 - klo:00:47 kirjoittanut Juha »
|
tallennettu
|
Juha Söderholm "Rakastakaa vihamiehiänne. Se kukaties vahingoittaa heidän mainettaan" - Stanisław Jerzy Lec | "Maailman valloittaminen ratsain on helppoa. Laskeutuminen satulasta ja hallitseminen, se on vaikeaa." - Tšingis-kaani Hei mun blogi on jossain hapessa...
|
|
|
kevytkalastaja
VIP #1 "Babysitter"
Yleisvalvoja
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #35 : 08.08.08 - klo:12:06 » |
|
Minkä setin: VIsion, Loop, Guideline tms sitten ostattekin, niin ostakaa siihen kunnon siima. On meinaan hieman eroa heittää kunnon siimalla kun noilla pakettisiimoilla.
Verrattiin mun Visionin settiä kunnon siimalla (3M) ja Niemimaan AMW:n settiä kunnon siimalla (RIO) ja Niemimaan setti on kyllä pidempi heittoinen, mutta aika paljon huonommin antaa heittovirheitä anteeksi kun tuo Vision, eli Vision on todella helppoheittoinen tolla siimalla.
Ainakin Loopin Adventure -setissä on hvyinkin asiallinen siima, eli sillä kyllä pääsee aivan hyvin alkuun ja pidemmällekin. Juhan huomio sikäli hyvä, että siiman merkitystä perhosetissä ei koskaan voi painottaa liikaa.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
iMeffz
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #36 : 08.08.08 - klo:14:00 » |
|
Ainakin Loopin Adventure -setissä on hvyinkin asiallinen siima, eli sillä kyllä pääsee aivan hyvin alkuun ja pidemmällekin. Juhan huomio sikäli hyvä, että siiman merkitystä perhosetissä ei koskaan voi painottaa liikaa.
Itsellä on Loop Adventure2 setti luokassa #6 ja olen tuosta siimasta täysin eri mieltä. Adventure setin siima toimii ihan hyvin pintaperhojen kanssa, mutta sitten kun lähdetään heittämään painotettua ja painavaa perhoa, niin siima "väsähtää", eli ei välitä sitä vavasta tullutta voimaa perhoon. Mielestäni siima on aivan liian kevyttä tuohon vapaan, enkä ainakaan itse tykännyt kyseisestä siimasta, kun itse uittelen pääasiassa painotettuja larvoja ja striimereitä. Siimassa on myös melkonen muisti, joka haittaa jopa hieman heittelyä. Itse tykkään käyttää loop adventure2 vavan kanssa RIO:n Selective trouttia, joka on pääasiassa tarkoitettu painavien perhojen viskomiseen tai RIO:n Goldia, jolla pystyy heittämään hieman paremmin kevyemmätkin perhot. Kyllä tuolla Adventuren setin siimalla pääsee alkuun, mutta kun pääsee kokeilemaan jotain "kunnon" siimaa tuossa vavassa, niin alkaa sitä voimaakin tuosta yhdistelmästä löytyä. Minun mielestä Loop adventure2 setin vapa ja kela ovat todella hyvä ostos, mutta koko setin toimivuutta huonontaa todella paljon tuo vakio siima, joka kannattaa vaihtaa uuteen melko nopeasti, että saa koko setistä kaiken voiman ja mukavuuden irti. 
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 08.08.08 - klo:14:09 kirjoittanut iMeffz »
|
tallennettu
|
|
|
|
JiGaaja_.-
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #37 : 15.08.08 - klo:19:09 » |
|
Itte ostin Rauman pyyntivälineestä 105 € maksavan ron thompsonin Hauki setin jossa oli 9 luokan vapa, kunnon kela jossa räikkäjarru, siimat ja perukkeen
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
kevytkalastaja
VIP #1 "Babysitter"
Yleisvalvoja
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #38 : 15.08.08 - klo:23:43 » |
|
Itsellä on Loop Adventure2 setti luokassa #6 ja olen tuosta siimasta täysin eri mieltä. Adventure setin siima toimii ihan hyvin pintaperhojen kanssa, mutta sitten kun lähdetään heittämään painotettua ja painavaa perhoa, niin siima "väsähtää", eli ei välitä sitä vavasta tullutta voimaa perhoon. Mielestäni siima on aivan liian kevyttä tuohon vapaan, enkä ainakaan itse tykännyt kyseisestä siimasta, kun itse uittelen pääasiassa painotettuja larvoja ja striimereitä. Siimassa on myös melkonen muisti, joka haittaa jopa hieman heittelyä. Itse tykkään käyttää loop adventure2 vavan kanssa RIO:n Selective trouttia, joka on pääasiassa tarkoitettu painavien perhojen viskomiseen tai RIO:n Goldia, jolla pystyy heittämään hieman paremmin kevyemmätkin perhot. Kyllä tuolla Adventuren setin siimalla pääsee alkuun, mutta kun pääsee kokeilemaan jotain "kunnon" siimaa tuossa vavassa, niin alkaa sitä voimaakin tuosta yhdistelmästä löytyä. Minun mielestä Loop adventure2 setin vapa ja kela ovat todella hyvä ostos, mutta koko setin toimivuutta huonontaa todella paljon tuo vakio siima, joka kannattaa vaihtaa uuteen melko nopeasti, että saa koko setistä kaiken voiman ja mukavuuden irti.  Makuasioita, syynä siiman keveyden tunteeseen saattaa olla myös vajavainen heittotaito, eli et saa ladattua vapaa tarpeeksi ko. narulla. Ei herneitä. Mulla itselläni oli vielä viime kesään asti varavarasettinä Adventure1 #5, enkä huomannut muistia häiritsevissä määrin. Kehuja olen kuullut myös uuden setin siimasta, liekö samaa tavaraa. Larpominen nyt onnistuisi vaikka pätkällä pyykkinarua, syynä ettei siinä heittoominaisuuksilla ole juuri väliä. Strimmujen paiskonta onkin sitten aivan eri juttu, josta olen kanssasi samaa mieltä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
pohja
Jäsen

Poissa
ja nyt vispataan
Profiili
|
 |
« Vastaus #39 : 28.08.08 - klo:16:31 » |
|
ostin kesällä fluegerin perhosetin ja se on ainaki toiminut hyvin.Ja hintaa tuolla setillä oli n.40 euroa ja siihen sisältyy siimat plus jokunen perho.Tosin perhot tuossa setissä ei ole kovin ihmeellisiä. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
(:ontää iso kala:)
|
|
|
MM
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #40 : 29.08.08 - klo:21:39 » |
|
Olisko kellään kokemusta tosta Rialinnan greys gla:n setistä? T:M
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
SammyDavids
International "Fisherman"
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #41 : 29.08.08 - klo:21:43 » |
|
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Noidanpola
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #42 : 31.08.08 - klo:09:16 » |
|
Huomenta  Tuosta Greys Gla setistä ostin sen maaliskuussa aloitteleva perhostelijana ja kyllä se kipinä leimahti tuleksi  Kyllä olin tyytyväinen siihen settiin. Nyt tämä setti palvelee erästä toista aloittelijaa joka innostui perhostelemaa. Suosittelen sitä settiä
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Omilla perhoilla kalastava.
|
|
|
TMU-82
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #43 : 04.09.08 - klo:23:11 » |
|
Kokemusta Loop Adventure 2 #5 setistä pari kalastuskertaa, ihan OK setti. Oma settini Orvis clearwater 2-kela, orvis streamline #5 9´ ja siimana Orvis Silver label fly line HY-Flote extra wf5f. Voin sanoa, että toimii  Omasta mielestä parempi heitettävä kuin loopin setti, mutta makuasioita. Setillä hintaa n.200€.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Mulle kävi vahinko. Sain kalastusreissulla kalan...
|
|
|
|