Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
19.11.08 - klo:12:59

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tilaa RSS-feedi

Erätukku

Finnmatkat   |     |   Ebookers

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

-täsmähaku
+  Kalastuskeskustelut Heittokalastus.info
|-+  Markkinat
| |-+  Myydään
| | |-+  Keskustelua kaupan ohjeista
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Keskustelua kaupan ohjeista  (Luettu 1006 kertaa)
allu_
"MacGyver"
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« : 30.01.08 - klo:18:44 »

Uusien sääntöjen mukaisesti ei YV-tarjouksia enää hyväksytä

Häh?
tallennettu
allu_
"MacGyver"
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #1 : 30.01.08 - klo:18:58 »

No jo on  Hymyilee leveästi Ihan näin vain mielenkiinnosta kysyn, mitä haittaa on ja kenelle tuosta että jos kauppaa käydään yv:llä tai sähköposteilla?
tallennettu
Pasi1
Insinööri, mp-maestro
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #2 : 30.01.08 - klo:19:01 »

No jo on  Hymyilee leveästi Ihan näin vain mielenkiinnosta kysyn, mitä haittaa on ja kenelle tuosta että jos kauppaa käydään yv:llä tai sähköposteilla?

Kauppaa saa toki tehdä yksityisestikin, nuo säännöt on kohdistettu huutokauppaan tai tarjoa-jotain-minä-ehkä-hyväksyn -tyyppiseen kaupankäyntiin.
tallennettu

1. Chuck Norris 2. Clint
temesi
Vieras
« Vastaus #3 : 31.01.08 - klo:19:08 »

Jos ei väliin saa sanoa mitä kyseinen uistin kaupassa maksaisi, niin eikö sitä voisi laittaa sääntöihin myös mikä on myytävän tuotteen hinta?
Paljon porukkaa kun ei tiedä aina myytävän uistimen oikeaa hintaa, mun mielestä hommassa jo kusetuksen makua jos juuri kalastus-harrastuksen aloittaneelle viattomalle ihmiselle myydään tuplahinnoilla tuotteita. Jos vedotaan siihen et jokainen saa tutkia ja olla vastuussa tekemisistään, niin ei sekään kovin reilua taas ole kun ajatellaan et täällä lähtee ikäluokka varmaan 10v:stä ylöspäin... Huh
tallennettu
igors
V.S.O.P - vain lääkkeeksi
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #4 : 31.01.08 - klo:20:40 »

Jep.  Temesi puhuu nyt kyllä pelkkää asiaa.  Kyllä meidän vanhempien ja vieläkin vanhempien  Iskee silmää  pitäisi ottaa huomioon että täällä palstoilla on myös hyvinkin nuoria kirjoittajia joilla ei tuo hintapolitiikka ole oikein vielä hyppysissä.  Näiollen en ymmärrä miksi ei voisi ilmoittaa että jokin uistin tai kela esim. maksaa kaupassa uutena vain puolet siitä mitä täällä joku mahdollisesti pyytää.  En usko että tuontapaiseen  kiskurihinnoitteluun  "syyllistyisi" kukaan täällä vakituiseen kirjoittelevista, mutta kyllä tänne voi joku kirjautua vain myydäksen jotakin tavaraa ja heidän arvomaailmansa ei välttämättä ole samantapainen kuin esim "aktiivien"
tallennettu

vanhuus ja viisaus ei ole itsestään selvä asia
Pasi1
Insinööri, mp-maestro
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #5 : 01.02.08 - klo:09:53 »

Jaoin aiheen, turha sotkea enempää myyntiketjua.
tallennettu

1. Chuck Norris 2. Clint
Pasi1
Insinööri, mp-maestro
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #6 : 01.02.08 - klo:10:27 »

Jos ei väliin saa sanoa mitä kyseinen uistin kaupassa maksaisi, niin eikö sitä voisi laittaa sääntöihin myös mikä on myytävän tuotteen hinta?
Paljon porukkaa kun ei tiedä aina myytävän uistimen oikeaa hintaa, mun mielestä hommassa jo kusetuksen makua jos juuri kalastus-harrastuksen aloittaneelle viattomalle ihmiselle myydään tuplahinnoilla tuotteita. Jos vedotaan siihen et jokainen saa tutkia ja olla vastuussa tekemisistään, niin ei sekään kovin reilua taas ole kun ajatellaan et täällä lähtee ikäluokka varmaan 10v:stä ylöspäin... Huh

Jep.  Temesi puhuu nyt kyllä pelkkää asiaa.  Kyllä meidän vanhempien ja vieläkin vanhempien  Iskee silmää  pitäisi ottaa huomioon että täällä palstoilla on myös hyvinkin nuoria kirjoittajia joilla ei tuo hintapolitiikka ole oikein vielä hyppysissä.  Näiollen en ymmärrä miksi ei voisi ilmoittaa että jokin uistin tai kela esim. maksaa kaupassa uutena vain puolet siitä mitä täällä joku mahdollisesti pyytää.  En usko että tuontapaiseen  kiskurihinnoitteluun  "syyllistyisi" kukaan täällä vakituiseen kirjoittelevista, mutta kyllä tänne voi joku kirjautua vain myydäksen jotakin tavaraa ja heidän arvomaailmansa ei välttämättä ole samantapainen kuin esim "aktiivien"

Voitteko oikeasti kertoa, mikä on jonkin tuotteen oikea hinta, sama tuote kun tuntuu olevan hyvin vaihtelevasti hinnoiteltu eri puolilla Suomea jopa saman kauppaketjun eri myymälöissä?? Ja pitääkö harrastuksensa aloittaneen tulla Ivalosta ostamaan eräs tuote Porvoon Tarjoustaloon, kun siellä myydään juuri sitä tuotetta sillä oikealla hinnalla ja matkustaa sitten Joensuuhun Halpalaan kun sieltä saa sen toisen tuotteen sillä oikealla hinnalla?? Ja vastaavasti jälleenmyyntihinta on hyvin suoraan verrannollinen aiempaan ostohintaan, joten samoilla tuotteilla voi olla erilaiset pyynnit, joista jokainen on myyjän mielestä oikea. Aivan turha käydä avautumaan hinnoista myyntiketjuun, foorumilla on avautumisille muut alueet, joissa saa puhua suunsa puhtaaksi sääntöjen sääntöjen sallimissa puitteissa. Tämä myyntiosio ei tule muuttumaan esim. kalastuskomin myyntipalstan kaltaiseksi, jossa myyntiketjuun voi huudella mitä vaan. Suoranaiset kusetusyritykset taas paljastuvat kuitenkin hyvin nopeasti.

tallennettu

1. Chuck Norris 2. Clint
stento-z
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Kippis

Profiili
« Vastaus #7 : 01.02.08 - klo:14:20 »

Kyllähän Pasi1 puhuu myös asiaa.Olen ostamassa kaikuluotainta ja hinta ero on kyllä melkoinen 230e/399e riippuen mistä kysyy.Ja mahdollinen ostaja voi kyllä kysellä vaikka heittis jengiltä oston kannattavuutta Virnistää
tallennettu

Vanhalla on oppimisen vaikeus
igors
V.S.O.P - vain lääkkeeksi
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #8 : 01.02.08 - klo:15:02 »

Kyllähän Pasi1 puhuu myös asiaa.Olen ostamassa kaikuluotainta ja hinta ero on kyllä melkoinen 230e/399e riippuen mistä kysyy.Ja mahdollinen ostaja voi kyllä kysellä vaikka heittis jengiltä oston kannattavuutta Virnistää

Joo, hyvä että laitoit noin että Pasi puhuu myös asiaa  Iskee silmää  Oman kirjoitukseni tarkoitus oli nimenomaan sellainen kauhuskenaario että joku ulkopuolinen ilmaantuu palstalle vain ja ainoastaan myydääkseen jotakin tuotetta vähintään tuplahintaan kaupan hintaan verrattuna.  Tämäntapaiseen "kaupankäyntiin" ajattelin itse että olisi hyvä puuttua siinä mielessä että joku 10 vuotias tai määrätyissä tuoteryhmissä joku melkein 60- vuotias  Iskee silmää  ei välttämättä tiedä mitä jokin vapa tai erikoisempi kela tai vaikkapa kaikuluotain ihan oikeasti maksaisi.   Niin, ja kyllä itse ainakin ilmoittaisin kaverilleni jos olisi ostamassa tuota kaikuluotainta hintaan 399 että se liike siellä myy sitä hintaan 230 ja kantsii varmaan kysyä toimittaako kotiin ja mitä postimaksu on.  Enemmän harmittaisi jos en tuota voisi kaverilleni sanoa.    Nih, olen puhunut  Cool

Pidetään vaikkapa tätä osiota sitten sellaisena "varoittavana" kirjoitteluna niin ei sotketa tuota ostaa/myy osiota.
« Viimeksi muokattu: 01.02.08 - klo:15:05 kirjoittanut igors » tallennettu

vanhuus ja viisaus ei ole itsestään selvä asia
temesi
Vieras
« Vastaus #9 : 01.02.08 - klo:15:56 »

Joo ei lisättävää igorsin tekstiin. Tehkää mitä teette, mielipide on ainakin tullut julki ja se riittää mulle. Hymyilee
tallennettu
jaska74
Ajatusten Hehkuva Ahjo
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #10 : 01.02.08 - klo:17:57 »

Voitteko oikeasti kertoa, mikä on jonkin tuotteen oikea hinta, sama tuote kun tuntuu olevan hyvin vaihtelevasti hinnoiteltu eri puolilla Suomea jopa saman kauppaketjun eri myymälöissä??

entä jos kyseessä on nettikauppa josta kuka tahansa voi tilata tuotteen, istui sitten itse missä tahansa...

tavallisten kauppojen tarjoukset on sitten erikseen

Edit: Korjasin lainauksen. -Pasi1
« Viimeksi muokattu: 01.02.08 - klo:18:12 kirjoittanut Pasi1 » tallennettu

Kalastus on kuin seksi, mitä vähemmän saa, sitä enemmän puhutaan Iskee silmää
Pasi1
Insinööri, mp-maestro
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #11 : 01.02.08 - klo:18:14 »

entä jos kyseessä on nettikauppa josta kuka tahansa voi tilata tuotteen, istui sitten itse missä tahansa...

tavallisten kauppojen tarjoukset on sitten erikseen

Sitten tilaa mistä haluaa, kun löytää juuri sen mielestään oikein hinnoitellun tuotteen...säästääpähän matkakulut.
tallennettu

1. Chuck Norris 2. Clint
Dukes
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

haukia haukia

Profiili
« Vastaus #12 : 02.02.08 - klo:16:45 »

Kauppaa saa toki tehdä yksityisestikin, nuo säännöt on kohdistettu huutokauppaan tai tarjoa-jotain-minä-ehkä-hyväksyn -tyyppiseen kaupankäyntiin.

Miksei tuota tarjoa jotain kaupankäyntiä saa käydä yv:nä? Kyllä sen ymmärrän että huutokauppaa ei saa käydä.
Mutta tuo ei mene kyllä mun kaaliini. Ei mun tietääkseni muutenkaan mitään kaupantekoja niin julkisesti käydä.
tallennettu

-Rukka-Peikko Takkutukka-
Pasi1
Insinööri, mp-maestro
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #13 : 02.02.08 - klo:17:43 »

Miksei tuota tarjoa jotain kaupankäyntiä saa käydä yv:nä? Kyllä sen ymmärrän että huutokauppaa ei saa käydä.
Mutta tuo ei mene kyllä mun kaaliini. Ei mun tietääkseni muutenkaan mitään kaupantekoja niin julkisesti käydä.

Siinä on se pointti, että jos tarjoukset tehdään yv:nä, myyjä voi vedättää haluamallaan tavalla hintaa ylöspäin todeten, että on tullut aiemmin korkeampi tarjous ja esim. sun tarjouksesi ei riitä. Tästä sisuuntuneena tarjoat lisää ja myyjä hykertelee, etkä missään vaiheessa tiedä, että oletkin ainoa tarjoaja.
tallennettu

1. Chuck Norris 2. Clint
Dukes
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

haukia haukia

Profiili
« Vastaus #14 : 02.02.08 - klo:18:26 »

Siinä on se pointti, että jos tarjoukset tehdään yv:nä, myyjä voi vedättää haluamallaan tavalla hintaa ylöspäin todeten, että on tullut aiemmin korkeampi tarjous ja esim. sun tarjouksesi ei riitä. Tästä sisuuntuneena tarjoat lisää ja myyjä hykertelee, etkä missään vaiheessa tiedä, että oletkin ainoa tarjoaja.

Niin no.. Tota tapahtuu koko ajan. Autokauppoja tehdessä ja kaikissa muissa. Mutta enköhän sitten hyväksy ton..
tallennettu

-Rukka-Peikko Takkutukka-
fatbloke
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #15 : 02.02.08 - klo:21:20 »

Samaten tuossa yv tarjouksessa on se ongelma, ettet tiedä jos joku toinen on ylittänyt tarjouksesi , vaikka olisit itse valmis maksamaan vielä enemmän, kuin oma julkinen tarjouksesi on. On myös myyjän etu, ettei myy yv:nä  10€ hintaan ja sinä olisitkin valmis korottamaan 12€ asti.

myöskin selkeät rajat huutokauppojen loppumisille ja BN hinnat näkyviin normikaupoissa. Eihän sitä muissakaan kaupoissa hinta tule vasta kassalla ja kassa miettii, josko sun takana oleva tarjoaisikin siitä maitotölkistä 1c enemmän.

Onko sitä nyt ihan pakko yrittää kusettaa rahallisestikin kalakaveria, eikö sen saaliin valehteleminen riitä? 

Pasi siinä oikeassa, että turha sotkea ilmoituksia turhilla välihuudoilla, joissa kilpaillaan, kuka löytänyt tuotteen halvimmalla mistäkin alesta. Tietenkin selkeät ylihinnoittelut voi ilmoittaa myyjälle ja ostajalle yv:nä. Järki kuitenkin käteen. Esim. daiwa exceler+ täällä 159€ ja jenkeissä halvimmillaan 59$ tosin siihen postitukset, tullit ja alvit, sekä tietenkin täytyy olla luottokortti, että voi ostaa, sekä mahdollinen myyjän ja toimituksen rehellisyys, takuut yms, niin osalle se vaan on helpompi ostaa se kotimaan kivijalkaliikkeestä. Ja ennen kaikkea kela ei ole tässä tapauksessa edes sama kela.
tallennettu

En ole yhtä komea, kuin Cruise, mutta sekopäisempi. En ole yhtä lihaksikas, kuin Arnold, mutta vaikeammin ymmärrettävä. En ole yhtä hauska, kuin John Candy, mutta lihavampi. En ole yhtä taistelutaitoinen, kuin Seagal, mutta olen ilmeettömämpi. En omista samanlaista melaa, kuin Holmes, mutta olen rumempi, Eli kaikinpuolin olen täydellinen
TMU-82
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #16 : 04.02.08 - klo:10:39 »

Huutokaupassa kannattaa olla kyllä tarkkana. Tuli tässä mieleen, että jos myyjä ei laita ilmoitukseen lähtöhintaa/hintavarausta taikka BN-hintaa ja ylin huuto esimerkiksi 100€ kelasta olisi 30€ niin eikö se kela silloin pitäisi myydä tuohon 30€...?

Edit: Tuli tässä sellainenkin asia mieleen, että olisiko kysyntää sellaisella topicilla johon listattaisiin luotettavat/epäluotettavat kauppakumppanit? Monella muulla foorumilla tälläinen on ja sieltä on hyvä katsoa millaista palautetta kukin myyjä on saanut. Suurinosa/kaikki täällä vakituisesti kirjoittelevista ovat varmaankin hyvin luotettavia kauppakumppaneita, mutta sitten näistä vähemmän luotettavista kauppiaista voisi varoittaa jos on tullut huonoa kokemusta.
« Viimeksi muokattu: 05.02.08 - klo:11:29 kirjoittanut TMU-82 » tallennettu

Fat people are harder to kidnap
Pasi1
Insinööri, mp-maestro
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #17 : 06.02.08 - klo:16:10 »

Samaa mieltä. Kaupan loputtua myyjältä pelkkä ilmoitus lukkoon/saa lukita/jne ja homma toimii ihan ok. Poistamaan on turha käydä.
tallennettu

1. Chuck Norris 2. Clint
Pasi1
Insinööri, mp-maestro
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #18 : 06.02.08 - klo:16:29 »

Huutokaupassa kannattaa olla kyllä tarkkana. Tuli tässä mieleen, että jos myyjä ei laita ilmoitukseen lähtöhintaa/hintavarausta taikka BN-hintaa ja ylin huuto esimerkiksi 100€ kelasta olisi 30€ niin eikö se kela silloin pitäisi myydä tuohon 30€...?

Pitäisi myydä. Eli myyjältä vaaditaan tarkkuutta ilmoituksen tekemisessä, ettei tarvitse rukoilla ostajalta armoa ja lisärahoitusta varsinkaan tuollaisessa tapauksessa.

Lainaus
Edit: Tuli tässä sellainenkin asia mieleen, että olisiko kysyntää sellaisella topicilla johon listattaisiin luotettavat/epäluotettavat kauppakumppanit? Monella muulla foorumilla tälläinen on ja sieltä on hyvä katsoa millaista palautetta kukin myyjä on saanut. Suurinosa/kaikki täällä vakituisesti kirjoittelevista ovat varmaankin hyvin luotettavia kauppakumppaneita, mutta sitten näistä vähemmän luotettavista kauppiaista voisi varoittaa jos on tullut huonoa kokemusta.

Omasta mielestäni tuolle listauslinjalle ei tarvitse mennä vaikka saattaisihan se olla ihan kivakin esim. jonkinlaisena risut/ruusut -topikkina. Mutta vielä toistaiseksi palstan myyntitouhu on niin vähäistä, että itse katson tuollaisen vähän turhana. Hyvän tai huonon palautteen voi laittaa avautumistopikkiin tai suoraan myyntitopikkiin, jos se on vielä auki. Varsinaisen huutonet-tyyppisen palautejärjestelmän rakentaminen on taas täysin oma juttunsa, mutta tätähän et hakenutkaan kysymykselläsi.

tallennettu

1. Chuck Norris 2. Clint
TMU-82
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #19 : 06.02.08 - klo:16:58 »

Omasta mielestäni tuolle listauslinjalle ei tarvitse mennä vaikka saattaisihan se olla ihan kivakin esim. jonkinlaisena risut/ruusut -topikkina. Mutta vielä toistaiseksi palstan myyntitouhu on niin vähäistä, että itse katson tuollaisen vähän turhana. Hyvän tai huonon palautteen voi laittaa avautumistopikkiin tai suoraan myyntitopikkiin, jos se on vielä auki. Varsinaisen huutonet-tyyppisen palautejärjestelmän rakentaminen on taas täysin oma juttunsa, mutta tätähän et hakenutkaan kysymykselläsi.

Onhan se näinkin, mutta mielessä kävi sellainen tilanne, että myyjä joka aikaisemmin on "pissattanut" jotakin kaupoissaan, laittaakin lisää ilmoituksia ja se vanha ilmoitus jossa on saatettua varoittaa hänestä, jääkin unholaan ja seuraava asiakas menee halpaan. Ei varmaankaan kovin moni lue myynti-ilmoituksia kaikkia läpi nähdäkseen onko joku aikaisemmin myynyt ja millaista palautetta saanut kaupoista kyseeseen myyntitopikkiin? Tietysti kannattaa ja pitääkin varoittaa myyjästä jonka tietää huijanneen aikaisemmin jos hän perustaa uuden myyntitopikin, mutta en itse ainakaan henkilökohtaisesti lue kaikkia myynti-ilmoituksia läpi, joten voipi jäädä huomaamatta seuraava"pissattamisen"yritys. Toivotaan, että täällä pysyy kaupankäynti rehtinä eikä tälläiseen tilanteeseen jouduta  Hymyilee
tallennettu

Fat people are harder to kidnap
Ahvenana
VIP #4
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #20 : 10.07.08 - klo:14:02 »

Miten on myynti-ilmoituksien linkittämisen laita? (Oikea vasen... eikä ku  Iskee silmää) Siis, jos olen myymässä esim. vetopuolen tuotteita Vetouistelussa, voin ilmeisesti linkittää myynti-ilmoituksen linkin Heittiksen puolelle?

Tästähän taisi tulla eräälle käyttäjälle jonkun sortin "nootti", kun kauppasi myös Heitiksessä jo toisella foorumilla samaa tuotetta, mutta eri hinnalla? Modet korjatkoon, jos olen väärässä...  Iskee silmää
tallennettu

psychocowboy
Logistiikka & Kilpailut & Haspelihemmo
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #21 : 10.07.08 - klo:14:17 »

Kuten ohjeistuksessa sanotaan on täysin luvallista linkittää myynti-ilmot, mitkä on muilla saiteilla. Silloin kaupankäynti on myyjän hallussa ja kullakin saitilla on tilanne aina reaaliaikainen. Jos tuote on monella saitilla myynnissä, varsinkin huutokaupalla, ei ostaja voi millään tietää mitä on milläkin saitilla tilanne.
tallennettu

Born to be wild, paitsi kotona...
www.heittokalastus.info www.vetouistelu.info www.pilkki.info www.merikalastus.info www.saabclub.fi
"Chuck Norriskaan ei ole täydellinen, sillä häneltä puuttuu heikkoudet"
lokki
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #22 : 11.07.08 - klo:00:49 »

Miten on myynti-ilmoituksien linkittämisen laita? (Oikea vasen... eikä ku  Iskee silmää) Siis, jos olen myymässä esim. vetopuolen tuotteita Vetouistelussa, voin ilmeisesti linkittää myynti-ilmoituksen linkin Heittiksen puolelle?

Tästähän taisi tulla eräälle käyttäjälle jonkun sortin "nootti", kun kauppasi myös Heitiksessä jo toisella foorumilla samaa tuotetta, mutta eri hinnalla? Modet korjatkoon, jos olen väärässä...  Iskee silmää

Se Nootti taisi tulla minulle. Tai niitä tuli kaksi. Kumpikin eri ylläpitäjältä. Menettelin hölmöyttäni väärin ja pyysin anteeksi. Vastausta en kummaltakaan ole saanut. Olen jo eläkemies ja ikäni kalastanut. Seuraan näitä kalastuspalstoja mielenkiinnolla. Joskus ostan jotain ja joskus myyn. Otan myös silloin tällöin osaa minua kiinnostaviin keskusteluihin. Jatkossa pidän huolen siitä, että jos jollain palstalla jotain myyn, se ei ole silloin myytävänä muilla palstoilla. Se on vain hankalaa poistaa myynnistä jos koittaa saada tavaran myydyksi eri palstalle. Ilmeisesti pitää riittää, että vanhala palstalla on ilmoittanut myynnin loppuneen. Muuta keinoa ei kai ole.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / hakukoneoptimointi Juha Söderholm                  (C) Kalastus - Heittokalastus.info | Kalastuskeskustelu