En oikein myöskään usko, että 150€ kalliimmissa haalareissa olisi mitenkään
ratkaisevasti parempi mikrokuitu pinnoitteena tai huomattavasti parempaa styroksia sisällä.

Puuttumatta sen paremmin napajäätikköreissuun, asia jota minä halusin painottaa on nuo puvun valintaperusteet. Niitä mittareita voi olla sen styroksin lisäksi myös muita. Yksi ostaa 50 euron haalarin ja on siihen kaikin puolin tyytyväinen. Toinen pistää ostokseen sitten sen 200 euroa, koska se on
ratkaisevasti parempi. Ei hinta kulje käsi kädessä laadun kanssa, eikä edes sen tosiseikan kanssa, että halvemmasta hintaluokasta voi ihan hyvin löytää itseään enemmän miellyttävän. Mitä vanhemmaksi elän, sitä enemmän olen itse valmis sijoittamaan turvallisuuteen ja siihen, että vesillä on kurjissakin oloissa mukava olla pitempikin päivä. Yleensä turvallisuutta myös parantaa se, että itseä ei haittaa kuuma, kylmä tai kosteus. Kelluntapuvun hankinnassa on myös kyse on ihan samasta asiasta kuin kalastusvälineidenkin kohdalla: halvimmallakin pärjäisi, mutta itselleen sopivilla välineillä (joka voi tosin olla se halvinkin) harrastus on mukavampaa.