Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
19.11.08 - klo:12:36

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tilaa RSS-feedi

Erätukku

Finnmatkat   |     |   Ebookers

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

-täsmähaku
+  Kalastuskeskustelut Heittokalastus.info
|-+  Kalastusvälineet
| |-+  Uistimet
| | |-+  Lusikat
| | | |-+  Moresilda
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Moresilda  (Luettu 303 kertaa)
Matsoni
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« : 25.06.08 - klo:12:08 »

Onkos kokemusta tuollaitteesta Norjalaisesta lusikasta http://www.normark.fi/index.php?page=12&cid=92&pid=380

Väittävät hyväksi koskilusikaksi, ja on mielestäni aika kapea joka voisi olla hyväkin asia, jottein kovassa virrassa nousisi heti ensimmäisenä pintaan.

Ja mistä niitä sais? Voisin muutaman ostaa kokeeksi...
tallennettu
Fishking
Jäsen
*
Poissa

I am back - Minä olen selkä.

Profiili
« Vastaus #1 : 30.06.08 - klo:10:30 »

On kokemusta taimenenpyynnissä. Ainakin niillä järvillä, millä olen pyytänyt, on ollut ainoa tosi tehokas ottipeli tuo More Silda. Heti jäittenlähdön jäkeen oli hopeamusta ehdoton. Nyt ottaa parhaiten kuparipunaiseen.
More Sildat ovat kaikki saman kokoisia painosta riippumatta. Kumpaakin, 15 ja 20 grammaista olen käyttänyt. Muotonsa vuoksi More Silda on hyvä lentäjäkin verrattuna muihin saman painoisiin lusikoihin. Uintiliike on pieni ja tiheä toisin kuin perinteisillä laajasti vemputtavilla lusikoilla.
Myös Viking Herring tekee samannäköisiä uistimia.
Parhaat näiden kopiot ovat Sardin-merkkisiä. Niitä löytyy 18 ja 28 grammaisina, jotka ovat eripituisia   Ne pitää vaan heti uutena lakata muutamaan kertaan, sillä maali irtoa herkästi. Alakyljen hologrammifolio liukenee irti jo kolmannella heitolla, ellei niitä lakata ennen käyttöä. Hopeinen Sardin voidaan hetkessä muuttaa kupariseksi kiillotuslaikan ja -tahnan avulla, sillä hopeakerroksen alla on seuraavana kuparikerros. Kuparikerroksen alta löytyy sitten rautaa, joten liian paljon ei kannata sitä kuparia enää hangata.

Näitä Sardin "aihioita" olen ostanut Kalixista 10 euroa / 5 kpl.

Tässä kuva kahdesta hopeamustasta Sardinista, joita olen kelien muuttuessa muuttamassa kuparipunaisiksi.

* Sardin.JPG (364.52 kilotavua, 1091x1456 - tarkasteltu 15 kertaa.)
« Viimeksi muokattu: 30.06.08 - klo:10:32 kirjoittanut Fishking » tallennettu

Nukkuessaan ihmiselle ei tapahdu yleensä mitään, mutta valveilla ollessaan hän voi saada jopa kalan!
Matsoni
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #2 : 01.07.08 - klo:10:35 »

Jeps nyt olen ostanut kolme More Sildaa värit: Puna-Hopea, Musta-Kupari ja Puna-Vihreä-Hopea, täityy sanoa että kyllä se ainakin lentää pitkälle ja tarkasti. Kosken antimille en ole vielä sitä ehtinyt tarjota mutta kyllä tuolla pelillä kirjoa nousee melko varmasti, uinti on sen verran kaunista.

Kiitos Fishkingin vastauksesta. Oletko muuten huomannut joitain toimivia kikkoja tuolla Morella, vajotusta, pientä nykimistä jne jne... Vai onko ihan perus kelaus tuottanut parhaiten?
tallennettu
Fishking
Jäsen
*
Poissa

I am back - Minä olen selkä.

Profiili
« Vastaus #3 : 01.07.08 - klo:15:52 »

Jeps nyt olen ostanut kolme More Sildaa värit: Puna-Hopea, Musta-Kupari ja Puna-Vihreä-Hopea, täityy sanoa että kyllä se ainakin lentää pitkälle ja tarkasti. Kosken antimille en ole vielä sitä ehtinyt tarjota mutta kyllä tuolla pelillä kirjoa nousee melko varmasti, uinti on sen verran kaunista.

Kiitos Fishkingin vastauksesta. Oletko muuten huomannut joitain toimivia kikkoja tuolla Morella, vajotusta, pientä nykimistä jne jne... Vai onko ihan perus kelaus tuottanut parhaiten?

No ainahan sitä tulee kaikenlaista kokeiltua, mutta mitään havaintoja erilaisten nyiskelyjen ja kelausvaihteluiden vaikutuksesta saaliiseen ei minulla ole.
Tutuilla järvillä annan uistimen heiton jälkeen vajota kokonaan pohjaan ennen kuin aloitan kelauksen ja silloinkin rauhallisesti. Vaikka uistin makaisikin pohjassa, niin kelauksen aloitus nostaa sen heti ylös, sillä siiman vajoamisen hitaudesta johtuen se uistimen vetosuunta on aina aloitettaessa melkein kohtisuoraan ylös. Suurimmat taimenet olen aina saanut pitkillä heitoilla ja syvältä.

Toivottavasti sinullakin on More-Sildasi mahdollisimman usein tosi tiukan siiman päässä.
tallennettu

Nukkuessaan ihmiselle ei tapahdu yleensä mitään, mutta valveilla ollessaan hän voi saada jopa kalan!
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / hakukoneoptimointi Juha Söderholm                  (C) Kalastus - Heittokalastus.info | Kalastuskeskustelu