Jeps nyt olen ostanut kolme More Sildaa värit: Puna-Hopea, Musta-Kupari ja Puna-Vihreä-Hopea, täityy sanoa että kyllä se ainakin lentää pitkälle ja tarkasti. Kosken antimille en ole vielä sitä ehtinyt tarjota mutta kyllä tuolla pelillä kirjoa nousee melko varmasti, uinti on sen verran kaunista.
Kiitos Fishkingin vastauksesta. Oletko muuten huomannut joitain toimivia kikkoja tuolla Morella, vajotusta, pientä nykimistä jne jne... Vai onko ihan perus kelaus tuottanut parhaiten?
No ainahan sitä tulee kaikenlaista kokeiltua, mutta mitään havaintoja erilaisten nyiskelyjen ja kelausvaihteluiden vaikutuksesta saaliiseen ei minulla ole.
Tutuilla järvillä annan uistimen heiton jälkeen vajota kokonaan pohjaan ennen kuin aloitan kelauksen ja silloinkin rauhallisesti. Vaikka uistin makaisikin pohjassa, niin kelauksen aloitus nostaa sen heti ylös, sillä siiman vajoamisen hitaudesta johtuen se uistimen vetosuunta on aina aloitettaessa melkein kohtisuoraan ylös. Suurimmat taimenet olen aina saanut pitkillä heitoilla ja syvältä.
Toivottavasti sinullakin on More-Sildasi mahdollisimman usein tosi tiukan siiman päässä.