Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
14.10.08 - klo:03:27

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tilaa RSS-feedi

Erätukku

Finnmatkat   |     |   Ebookers

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

-täsmähaku
+  Kalastuskeskustelut Heittokalastus.info
|-+  Kalastuspaikat
| |-+  Lappi
| | |-+  Rovaniemen lähipaikat
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Rovaniemen lähipaikat  (Luettu 146 kertaa)
Niksu
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« : 13.07.08 - klo:11:55 »

Olen muuttanut Rovaniemelle pari kuukautta sitten ja paikka ei ole kovin tuttu vielä. Mökille on täältä niin pitkä matka, ettei montaa kertaa ole pystynyt käymään siellä kalassa. Kovasti tekisi mieli päästä tekemään jotain päiväreissuja heittelemään uistinta. Eli voisiko joku antaa pikkusen vinkkiä minne kannattaisi mennä ja vähän jos saisi alkuun pääsemiseksi tietää millaista uistinta kannattaa heittää missäkin paikassa. En nyt välttämättä ole vaatimassa tarkkoja gps koordinaatteja ja tarkkaa ottiuistinta, vaan ihan vaan osviittaa oikeaan suuntaan. Tämä lisäys ihan vaan siksi, että jos sillä saisi vähennettyä ilkeämielisiä vastauksia "opettele itse kalapaikkasi, niin on muutkin tehnet."

Äkkiseltään en itse tiedä mitään muuta paikkaa kuin Vikakönkään. Kannattaako siellä käydä tähän aikaan vuodesta ja minkä tyyppinen uistin siellä voisi toimia? Taimenta ja harjusta sieltä ilmeisesti lähinnä saa, jos saa.

Kiitoksia paljon jos edes jonkusen vinkin saisin!
tallennettu
Niksu
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #1 : 15.07.08 - klo:19:12 »

Kun en täältä saanut mitään vinkkejä, niin kävin sitten itse tutustumassa Vikakönkääseen. Ihan mukavan oloinen paikkahan se kaikenkaikkiaan oli. Nuotiopaikka ja puutkin valmiina. Kalastusteknisesti ihan suhteellisen helposti lähestyttävä paikka se ainakina on. Kalastuspainetta taitaa olla aika lailla paljon. Muutama kanssakalastaj kertoi saanensa taimenta ja harjusta, mutta itselläni jäi muutamaan ahveneen ja pari kiloiseen haukeen saalis. Haaveena oli lohikalat, joten takaisin pääsivät nuo kalat.

En tiedä miten ovat istutukset alueella järjestetty, mutta ainakaan liian helppoa ei saalis ollut. Tosin vesi oli kuulemma aika korkealla ja oma kokemus jokikalastuksesta on vasta aluillaan, että nämä on osaltaan selittäviä tekijöitä. Silti voisin paikkaa pitää ihan mukavana kalastuskohteena, tosin ilman saalista 8€ kalastuslupa tuntui vähän kalliilta. Paikkana sopii erityisen hyvin perhekohteeksi, paikka on helppo lähestyä ja kaikki on lähellä. Ja jos ei saalista tule, niin lapset voi hakea näppärästi läheisestä Lohiapajasta vähän helpomman kaavan kirjolohen. Tai miksei varttuneemmatkin, jos kotiinviemistä pitää olla.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / hakukoneoptimointi Juha Söderholm                  (C) Kalastus - Heittokalastus.info | Kalastuskeskustelu