Lastunen
Hankasalmen Kansleri
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« : 21.02.08 - klo:21:46 » |
|
En löytänyt tarinaa keski-suomen koskista mistään, joten avataan nyt tämmönen. ( Jos jostain löytyy jo, niin lukitkaa tämä. ) Eli siis kysynkin lyhyesti onko kukaan käynyt tän vuoden puolella keski-suomessa koskilla ja onko saalista tullut?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
-Mun kaas on nii helappoa elää, teköö vaan justihin niikummää sanon!-
-Sivulta 7 (lastusen lusikat) löytyy ennnätyskalat -
|
|
|
Puddi
Suomenmestari loikkaaja
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #1 : 22.02.08 - klo:18:37 » |
|
Eilen kävin Saarijärvellä Lannejoen koskialueella. Varsin hienoa paikkaa se oli. Pari tuntia heittelin mutta kalaa en saanut.
Siellä näytti olevan hieman erilaiset kalojen alamitat kuin tavallisesti
Kuha 45cm Taimen 40 tai 45cm Lohi50cm
Näytti kyllä aika varman oloiselta paikalta, jos sesonkiaikaan sinne pääsisi.
Päivälupa 5e, viikko 10e ja kausi 30e
|
|
|
|
|
tallennettu
|
~Hän putoaa kuin eno veneestä~
|
|
|
Kalastaja-93
Kittelänkosken kirbelirinssi
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Kirjolohi 1,6kg
Profiili
|
 |
« Vastaus #2 : 22.02.08 - klo:18:40 » |
|
Otitko yhtään kuvia paikalla?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lastunen
Hankasalmen Kansleri
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #3 : 22.02.08 - klo:19:38 » |
|
Siinä on vieressä semmonen paikka, kuin Majakoski. Ite oon tykänny paikasta. Rauhassa saa kalastaa. Joskus koskelle eksyy joku paikallinen. Ite arvostan tommosii rauhallisii ja vähemmän tunnettuja paikkoja.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Puddi
Suomenmestari loikkaaja
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #4 : 22.02.08 - klo:19:52 » |
|
Otin nopeasti siinä muutaman kuvankin.
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Puddi
Suomenmestari loikkaaja
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #5 : 22.02.08 - klo:19:54 » |
|
Mitä kaloja Lastunen olet tuosta saanut? Ja mitä uistinta kaloille olet tarjonnut?
Ite koitin reflexiä, super vibraxia, inkoota ja trout quiveria.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lastunen
Hankasalmen Kansleri
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #6 : 22.02.08 - klo:20:46 » |
|
Toi on just se MAJAKOSKI, ei lannejoki. Melko saalisvarma paikka jopa minulle! Marraskuussa rauhotuksen jälkee iha ykkösmesta. Siel on muutama hyvä ottipaikka. Istari taneja tulee iha kohtuudella. Paikalliset uistelee kuhaa, jota näyttää nousevankin iha kohtuudella. Itekin sain kerran yhen kuhan niskalta. Kesäaikaan keskeltä tulee affenii ja loppuliusta haukia.  Perus lusikoitaoon uitellu. Semmosii kapeita salakan/muikun mallisii. Lipallakin tullu jokunen. Vaappuja en juuri oo edes kokeillut.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lastunen
Hankasalmen Kansleri
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #7 : 22.02.08 - klo:20:51 » |
|
Tos on pari majakosken asukkia. Kesä ja talviasussa.
Ps. Laittakaa joku vaikka yv:nä joku hyvä kuvien pienennys ohjelma- linkki
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Puddi
Suomenmestari loikkaaja
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #8 : 22.02.08 - klo:21:08 » |
|
Komeat taimenet olet nostanut! Eräs paikallinen mies tuli juttelemaan ollessani pilkillä ja sanoi, että tuolta on saatu komeita taimenia. +3kg yksilöitä, ja jopa 4 taimenta samalla reissulla. Tuleeko tämän kosken kaltaisilta paikoilta kalaa ympäri vuoden? (rauhoitus aikaa lukuunottamatta) Mahdollisesti pääsen kesällä tuonne uudestaan. Vielä kun sitä ensimmäistä taimenta en ole saanut 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lastunen
Hankasalmen Kansleri
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #9 : 22.02.08 - klo:21:38 » |
|
Kyl tuolta kalaa saa ympäri vuoden. Ehkä yks tai kaks tyhjää reissuu on tullu tehtyy. Isoja ei oo kyl näkyny. Suurin ollu muistaakseni 50cm ja sekin talvella, eli aika hoikassa kunnossa. Sinne on tehty viimekesänä kosken kunnostustöitä, kaivuri pyöriny siellä. Laitan lisää kuvia, kunhan oon eka opetellu ton kuvanpiennysohjelman käytön. Voin laittaa vaikka yv:nä kuvat ottipaikoista. Siksi yv:nä ettei kaiken maailman räkänokat tietäis paikkoja  Kerron paikat vaan Heittis sivujen reiluille ja aidoille kalamiehille, jotka toivon mukaan päästävät alamittaiset pois jne. jota kaikki majakosken sankarit eivät tunnu osaavan..
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lastunen
Hankasalmen Kansleri
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #10 : 22.02.08 - klo:21:57 » |
|
Harjoitellaan kuvan pienennystä.. ja kiitokset taas psychocowboylle. Majakoskella on tosiaan viimekesänä tehty koskenkunnostushommia. mm. mantereesta on irroitettu tommonen saari. Eli siis kaivettu oja tai jotain..Toi on noin 50m niskan yläpuolella. Tietääkö joku syytä? Olisko jotain kutupaikkoja, vai?
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lastunen
Hankasalmen Kansleri
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #11 : 22.02.08 - klo:21:59 » |
|
Voin laittaa kuvia muistakin koskista jos kiinnostusta löytyy. Ylläpito voi kommentoida, olisko ok?!
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
psychocowboy
Logistiikka & Kilpailut & Haspelihemmo
Ylläpitäjä
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #12 : 22.02.08 - klo:22:02 » |
|
Voin laittaa kuvia muistakin koskista jos kiinnostusta löytyy. Ylläpito voi kommentoida, olisko ok?!
Jos on kyse topikin mukaisista koskista niin ovat oikein tervetulleita 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lastunen
Hankasalmen Kansleri
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #13 : 22.02.08 - klo:22:59 » |
|
Ykköspaikka mun mielestä keski-suomessa. En oo niin kummosia saaliita saanut ja ruuhkaakin sesonkiaikaan on, mut joku täs vaan miellyttää. Monipuolinen paikka jossa riittää heittopaikkoja. Virtaa, niskaa, suvantoo, matalaa, syvää.. Huollettu tulipaikka ja edullinen lupa. Paikka on nimeltään Nokisenkoski.
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lastunen
Hankasalmen Kansleri
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #14 : 22.02.08 - klo:23:01 » |
|
Lisää kuvia Nokiselta
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lastunen
Hankasalmen Kansleri
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #15 : 22.02.08 - klo:23:06 » |
|
Laitetaan nyt viel yks Kapeenkoski, kuvia olis vaikka kuinka muualtakin, mut kovalevy otti ja hajos kerran ja sinne meni ...kele  Voi sitä juhannusta viettää näinkin.
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
psychocowboy
Logistiikka & Kilpailut & Haspelihemmo
Ylläpitäjä
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #16 : 22.02.08 - klo:23:22 » |
|
Jos kehtaa pyytää niin kerrotko Lastunen noista koskista hieman enempi eli onko muuta kuin taimenta saaliina, saako luomutaimenen ottaa vai vain ne joilla on rasvaevä leikattu, vinkkejä uisteisiin, onko erikseen perhopäivät jne  Itse olen käynyt Hannulankoskella, joka on Kärkkälän kylässä. Valitettavasti (ja myös onneksi) se on privaattikoski, johon osuuksien ostaminen maksaa isosti (vain 12 kerrallaan) eikä ole tosiaankaan helpolla saatavana. Kaverini välillä ottaa mukaan kun sinne saa yhden vieraan ottaa mukaan. Saaliina sieltä on sekä istukas että luonnon taimenta. Ja toki myös pulleeta affenaa ja haukea. Yritän kuvia etsiä josko olisi tallessa jotain.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lastunen
Hankasalmen Kansleri
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #17 : 22.02.08 - klo:23:36 » |
|
Majakoski: Kausi:1.1. -10.9. ja 16.11. -31.12 Hinta Kesto Saaliskiintiö 15 € 12 tuntia 2 lohikalaa 25 € 24 tuntia 2 lohikalaa 70 € viikko 2 lohikalaa kiintiö/vrk 150 € kausi 2 lohikalaa
Alamitat:, Taimen 45 cm, Järvilohi 45 cm, Harjus 30 cm, Kuha 45 cm
Nokinen:
Luparyhmä: Alle 15 v. Hinta Kesto Saaliskiintiö 5 € 24 tuntia 2 lohikalaa 25 € viikko Muu kiintiö Kiintiö 2 lohikalaa/vrk 25 € viikko Muu kiintiö 2 lohikalaa/vrk 35 € kausi Muu kiintiö Kiintiö 2 lohikalaa/vrk
Luparyhmä: Muut Hinta Kesto Saaliskiintiö 12 € 24 tuntia 2 lohikalaa 50 € viikko Muu kiintiö Kiintiö 2 lohikalaa/vrk 50 € viikko Muu kiintiö 2 lohikalaa/vrk 100 € kausi Muu kiintiö Kiintiö 2 lohikalaa/vrk
Uistimista en osaa sen kummemmin sanoo. Kiintiöitä ei taida olla. Nokinen on aika tukossa kesäaikaan. Majalle mahtuu aina. Nokinen on hyvässä/suositussa maineessa. Majalla saa kalastella rauhassa. Se on vähä mistä tykkää. Molemmista löytyy notskipuut. Nokisella kiva makkaranpaistopaikka, majalla huono, mut puita löytyy kuinenkin.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
pohja
Jäsen

Poissa
ja nyt vispataan
Profiili
|
 |
« Vastaus #18 : 22.07.08 - klo:19:54 » |
|
ite oon käyny riekon ja muittarinkoskessa ja ainakin ite tykkäsin kummastakin paikasta. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
(:ontää iso kala:)
|
|
|
ode
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #19 : 22.07.08 - klo:20:23 » |
|
no ainakin survoisten koski on jämsänkosken ja keuruun välissä.siellä pari kertaa oon käynyt ja 1 hauen ja 1 ahvenen sieltä olen saanut. myös koskenpäällä on muutama koski.niiden nimiä nyt en muista mutta niistä on ainakin haukea,ahventa ja taimenta tullut.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
SUURkalastaja jyväskyläst
Jäsen

Poissa
-Suuuuuurrkalastaja
Profiili
|
 |
« Vastaus #20 : 22.07.08 - klo:20:26 » |
|
Tänä vuonna käyny vaan Muuramenjoella. Saaliiksi tullut taimenia ja harreja. Kirjoista ei kuulunut eikä näkynyt parina kertana, kun oon tuolla ollu. Huomenna taas lähetään Palsankoskelle!  Lisää rapsaa ja kuvia sitten. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
tmosth
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #21 : 30.08.08 - klo:13:47 » |
|
Onko porukka käynyt vaajavirrassa kalalla? Tullut mitään? Pitäisi tuonne mennä vielä syystaimenta narraamaan.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kalastaja-93
Kittelänkosken kirbelirinssi
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Kirjolohi 1,6kg
Profiili
|
 |
« Vastaus #22 : 10.09.08 - klo:19:34 » |
|
Katsoin tuollaisen "Koskikalastajan Keski-Suomi"-dvd:n. Ei juma minkä näköiset paikat siellä!  Kalatkin todella komeita. Nyt kyllä harmittaa asua täällä Etelässä  . Edit. Tuolla Konnekoskella tuli kyllä toissa kesänä (07) käytyä, mutta en silloin kalastuksesta paljoa tiennyt, koskikalastuksesta varsinkaan, niin ei sieltä mitään tullut. Nyt kun pääsisin sinne, olisin ikionnellinen.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 10.09.08 - klo:19:36 kirjoittanut Kalastaja-93 »
|
tallennettu
|
|
|
|
SUURkalastaja jyväskyläst
Jäsen

Poissa
-Suuuuuurrkalastaja
Profiili
|
 |
« Vastaus #23 : 10.09.08 - klo:20:51 » |
|
Tuossa pari viikkoa sitten oli koulun urheilukalastuskurssin kanssa retki tonne Kapeenkoskelle. Vesi oli aivan julmetun korkeella ja se näkyi saaliissa->yks sai hauen, pari jannua ahvenen, siinä kaikki. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|