Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
21.11.08 - klo:12:18

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tilaa RSS-feedi

Erätukku

Finnmatkat   |     |   Ebookers

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

-täsmähaku
+  Kalastuskeskustelut Heittokalastus.info
|-+  Veneet
| |-+  Kalastusveneet & moottorit
| | |-+  Mimmoisia veneitä?
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 2 3 4 5 [6] 7 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Mimmoisia veneitä?  (Luettu 12153 kertaa)
pohja
Jäsen
*
Poissa

ja nyt vispataan

Profiili
« Vastaus #125 : 30.07.08 - klo:13:55 »

itellä on kaks soutuvenettä joista toinen isompi ja toinen pienempi.Tuota pienempää en enää pajoo käytä mut jos kunnostas niin kyllä sitten. Hymyilee leveästi Ja tohon isompaan pitäs hommata kohta moottori. Hymyilee
tallennettu

(:ontää iso kala:)
allu_
"MacGyver"
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #126 : 30.07.08 - klo:16:49 »

Mökillä mulla on vähän reilu 5m pitkä puuvene. Joku venenikkari väsännyt. Todella tilava paatti se on ja ihan nätin näköinenkin, eikä ole pahemmin kiikkeräkään. Tuulella sillä ei todellakaan ole mukava kalastaa, tuuli ottaa niin kovin kiinni että vene pyörii miten sattuu. Moottorina tossa on Yamaha M-20 E-drive eli sähköperämoottori. En kyllä käytä tuota konetta muutakuin tyynellä kelillä, liikkuminen täysin mahdotonta jos tuulta yli 5m/s  Virnistää Silloin kulkee soutamalla paremmin. Aika harvoin tulee silti käytettyä tuota venettä kun en kovin usein mökillä käy.
tallennettu
Emppu
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #127 : 30.07.08 - klo:17:31 »

Itse pöristelen Lami 425rx ja 30hv jammu.
tallennettu

Kireitä siimoja
Ruaska
Kustavin Leonardo DiCaprio
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

markkuruohonen_luukku.com

Profiili
« Vastaus #128 : 31.07.08 - klo:18:30 »

Tässä on mun nykyinen kalapaatti. Buster L ja koneena 50hv nelitahti yamaha.
Tällä onnistuu sekä uistelu, että heittokalastus jo ihan mukavasti. Täytyy myöntää
että tähän pakettiin olen ollut kyllä erittäin tyytyväinen!

Eka kuva veneestä säilytyskunnossa.
Toka kuva toukokuiselta lohenuistelureissulta raumalta uisteluvarustuksessa.

* Buster L.jpg (85.81 kilotavua, 584x439 - tarkasteltu 50 kertaa.)

* Buster L..jpg (90.36 kilotavua, 584x439 - tarkasteltu 82 kertaa.)
tallennettu

Ei se täs firmas oo niin minuutin päälle!
rolli92
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #129 : 30.08.08 - klo:09:27 »

Kuis monta vapaa tuossa oikein on vetovalmiudessa? Ahvenparvi kohdalla, niin on varmasti hauskaa  Iskee silmää
tallennettu
a-n-a
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #130 : 30.08.08 - klo:09:34 »

Onkos ruaskalla tossa plaanarit vai vedätkö niin sanotusti jäykillä?
tallennettu

AMR
Ruaska
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #131 : 02.09.08 - klo:10:43 »

Kuis monta vapaa tuossa oikein on vetovalmiudessa? Ahvenparvi kohdalla, niin on varmasti hauskaa  Iskee silmää

Tais olla tolla reissulla joku 12 vapaa vedossa. Telineitä riittää kyllä jollekin 17:sta vavalle.
Siinä alkaa sitten jo hieman ohjelmaa riittääkin. Yleensä vedän kilpailuissa 10-12:sta vavalla, sitä
määrää vielä on suht helppo hallita. Kyllä noilla vapamäärillä jo saa ihan kivan "uistinparven" veneen
taakse  Iskee silmää Iskee silmää
tallennettu

Ruaska
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #132 : 02.09.08 - klo:10:51 »

Onkos ruaskalla tossa plaanarit vai vedätkö niin sanotusti jäykillä?

Joo, kyllä mä plaanareilla vedän. Itse käytän pikkuplaanareita merkiltään Anchovy Special.
Ko. plaanarit ollu nyt mulla pari kautta ja ovat olleet kyllä tähän astisista ylivoimaisesti parhaimmat.
Helppo käyttöiset ja repivät hyvin sivuille. Pikkuplaanareista itse tykkään enemmän kuin isoista kelkoista,
niiden näppäryyden vuoksi.
tallennettu

a-n-a
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #133 : 02.09.08 - klo:11:08 »

Joo näppäräthän ne ovat Hymyilee Pikku plaanit meinaan. Itse käytän kela plaanareita. Hymyilee
tallennettu

AMR
Stögö
Wireless Fisherman
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #134 : 02.09.08 - klo:11:20 »

Tällanen kelluke on minulla odottelemassa remontintekijää. Jospa sen enskeväänä sais jo vesille...

* Kierretty vene.jpg (230.75 kilotavua, 800x418 - tarkasteltu 33 kertaa.)
tallennettu

"Rakastan kalastamista. Sitä heittää siiman veteen, eikä tiedä mitä toisessa päässä on. Mielikuvitus leikkii pinnan alla."   -Robert Altman-
"You should be the change that you want to see in the world" -Gandhi-
Maffen
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #135 : 02.09.08 - klo:11:23 »

Täältä löytyy itse värkätty teräväkeulainen 3,6metrinen ruuhi, joka valmistui pari kuukautta sitten.

+ Kevyt, helppo kantaa tiettömien taipaleittenkin taa
+ Pääsee matalassakin vedessä, n. 8cm
+ Halpa
+ Suhteellisen vakaa, pari kertaa sisäsaaristoonkin uskaltautunut

- Melko hidas soutaa
- Pienessäkin aallokossa kiikkerä
tallennettu
Allu-Santeri
Ahven-Guru
Aktiivi
Jäsen
**
Paikalla

Profiili
« Vastaus #136 : 02.09.08 - klo:14:12 »

Laitetaan tännekkin kuva tosta mun veneestä.  Hymyilee

tallennettu

Suru aika on ja tuska on valtava! :'(
Parhaimmistakin paremmille kalavesillä nähdään Ukka Pappani! <3
Emppu
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #137 : 02.09.08 - klo:15:40 »

Komia paatti. Ei paljoa laineet heiluttele?
tallennettu

Kireitä siimoja
Allu-Santeri
Ahven-Guru
Aktiivi
Jäsen
**
Paikalla

Profiili
« Vastaus #138 : 02.09.08 - klo:16:22 »

Komia paatti. Ei paljoa laineet heiluttele?
Ei tähän mennessä ole tullut sellaisia laineita kuin veneistä kun jonkin muutaman reissun tuolla tehnyt.  Hymyilee
tallennettu

a-n-a
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #139 : 02.09.08 - klo:17:27 »

Toihan tuntuisi ihan kätevältä veneeltä Hymyilee Kattokin pään päällä jos haluaa yöllä nukkua kalastusreissulla. Hymyilee Onkos tuossa kopissa lämmitystä ja mimmosella koneella kulkee?
tallennettu

AMR
VaKa
VArma KArkuuttaja
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Poissa

J-king lusikat

Profiili
« Vastaus #140 : 02.09.08 - klo:17:33 »

Tuollaisella mennään nykyjään,sitä ei vielä tiedä,että kuinka kauan Pyörittää silmiään  http://www.vetouistelu.info/forum/uisteluveneet/vakan-ht-vene-projekti-!!!!/0/

EDIT:linkissä joku häikkä

Vielä kerran edittiä: Nyt pelaa. -Pasi1
« Viimeksi muokattu: 02.09.08 - klo:18:26 kirjoittanut Pasi1 » tallennettu

Onko ihme jos ei enemmän kaloja saa,siiman molemmissa päissä on liero -Jaakko Teppo-
PAR
Puksun Paronitar
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

yksi itse saatu kala vastaa tuhatta ostettua

Profiili
« Vastaus #141 : 02.09.08 - klo:18:14 »

Toihan tuntuisi ihan kätevältä veneeltä Hymyilee Kattokin pään päällä jos haluaa yöllä nukkua kalastusreissulla. Hymyilee Onkos tuossa kopissa lämmitystä ja mimmosella koneella kulkee?

On toi Allu-Santerin vene tosiaan just tismalleen munkin mieleen. Tommosista mä tykkään. Pitää vaan varoa, ettei kajuutan katolta veteen plumpsahda  Pyörittää silmiään  Virnistää. Ei kun ihan tosissaan toi on makee botski.
tallennettu
Allu-Santeri
Ahven-Guru
Aktiivi
Jäsen
**
Paikalla

Profiili
« Vastaus #142 : 08.09.08 - klo:14:23 »

Veneessä on nukuttu ja hyvin pystyy nukkumaan jopa 4, kun ei hirveästi heiluta edestakaisin sängyssä.
Kosteaksi ja kylmäksi vetää herkästi, kun ei vielä ole lämppäriä hankittu niin kylmillä keleillä nukkumista ei vielä tule harrastettua. Kesällä pystyy nukkumaan makuu pussissa ihan hyvin. Pressu pitää myös paikata parista kohtaa kun parit saumat ovat alkaneet vuotamaan vettä. Ja tällä hetkellä ei kulje minkäänlaisella koneella ku ei vene suostu starttaamaan enää. Pitää isän kanssa katsoa missä vika ja samalla pitää korjata perämoottorikin kun sellaisenkin sain hajoitettua samalla reissulla.  Näyttää kieltä

Pitää vaan varoa, ettei kajuutan katolta veteen plumpsahda  Pyörittää silmiään  Virnistää.
Juu katolle ei kannata kiipeillä jotkut tulleet alaskin sieltä.
tallennettu

jukki
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #143 : 10.09.08 - klo:20:47 »

Kaisla 425 + ?? hv ja sillä on menty toistaiseksi. Ens kesäksi amt ja hondan moottorin. Varmaan 170br tai 185r oli hyvä.
« Viimeksi muokattu: 10.09.08 - klo:22:07 kirjoittanut jukki » tallennettu
a-n-a
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #144 : 11.09.08 - klo:18:49 »

Tollanen heittelyveneenä toimii ja jäykillä uistellessa myös. Meinasin plaanimaston ja takilanpaikan iskee kiinni mutta ei uistelu- ja heittelyvene toimi yhdessä joten jätin laittamatta. Tosin saatan vielä laittaa molemmat kiinni saas nähdä.Hymyilee Sähköprutku tulee ensi kesäksi näillä näkymin. Pitäisi uusia pohjalta vaneri kun sammalta kasvaa välistä! Virnistää Ja muutakin pientä kivaa rakennella. Hymyilee Koneena on 15hp mercury. Hymyilee Ja venehän oli siis master 390. Ei ole käynyt uimassa tänä kesänä kertaakaan.

* Kalalallalala 001.JPG (139.73 kilotavua, 1127x845 - tarkasteltu 38 kertaa.)
« Viimeksi muokattu: 11.09.08 - klo:18:52 kirjoittanut a-n-a » tallennettu

AMR
busterr
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #145 : 24.09.08 - klo:18:01 »

Veneenä Buster R modifioituna keskipulpetilliseksi ja moottori siinä 35 Jonssoni. Melua, tärinää ja savua siis piisaa.
tallennettu
Iigori
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #146 : 25.09.08 - klo:21:24 »

Tämmöisellä tulee taimenia jahdattua! Elikkä paatti on Lohi 490R ja leveyttä on 210cm vene on korkealaitainen ja todella tukeva! Moottorina 70hv yamaha joka kuljettaa venettä 26solmun matkavauhdilla,huiput gps:llä mitattuna 34solmua.

* Paatteilu 019.jpg (240.79 kilotavua, 1024x768 - tarkasteltu 38 kertaa.)
tallennettu

'''  Strong Fish For A Strong Fisherman  '''

www.finnshark.com
allu_
"MacGyver"
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #147 : 25.09.08 - klo:21:39 »

Mä nyt en paljoa noista tiedä, mutta luulis että noin isolla koneella menis ainakin jonkun verran kovempaa kun 34 solmua  Huh
tallennettu
a-n-a
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #148 : 25.09.08 - klo:21:43 »

Niin no onpa tolla veneellä jonkin verran pituutta ja leveyttä ja varmasti painoa kertyy sen verran että syö nopeutta aika paljon.
tallennettu

AMR
Iigori
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #149 : 25.09.08 - klo:21:48 »

Niinhän sitä luulis,monethan puhelee hirveistä nopeuksista,joita ei ole koskaan mitattu,mutta luullaan!!! Mutta kyllä se vaatii jo paljon voimaa että päästään lähelle 40solmua,eikä se teho siihen kaikkea vaikuta,tekijöitä on monia esim vaihteiston välitys potkurin luisto ja  potkuri....tuohon mun koneeseen on tarjolla 16 eri potkuri vaihtoehtoa,varmasti sen saa menemään esim 19tuuman potkurilla lujempaa,mutta mihin niitä viimeisiä solmuja tarvitaan,kun harvoin tulee urku auki vedettyä? Nyt vene toimii hienosti vaikka 5aikuista kyydissä niin liukuunlähtö ei tuota mitään ongelmia,ja vene pysyy hienosti liussa 1/3 kaasulla.
tallennettu

'''  Strong Fish For A Strong Fisherman  '''

www.finnshark.com
Sivuja: 1 2 3 4 5 [6] 7 | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / hakukoneoptimointi Juha Söderholm                  (C) Kalastus - Heittokalastus.info | Kalastuskeskustelu