Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
12.10.08 - klo:21:33

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tilaa RSS-feedi

Erätukku

Finnmatkat   |     |   Ebookers

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

-täsmähaku
+  Kalastuskeskustelut Heittokalastus.info
|-+  Kalastusvälineet
| |-+  Uistimet
| | |-+  Jerkit
| | | |-+  Westins jerkit
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Westins jerkit  (Luettu 2240 kertaa)
v4ld0_
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #25 : 23.05.08 - klo:21:08 »

Täytys kas mennä vähän westinsiä täsä testaileen.
tallennettu

Heittokalastus.info:n 1000 jäsen. Virnistää
Mikko10
Porin karhunpentu
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #26 : 25.05.08 - klo:22:41 »

Pienempi koko ja ''jöötisärki'' väritys oli aivan ehdoton tänään merellä. Antoi mukavasti haukea + tärppejä ja seurioita. Punavalkoinenkin ollut ihan hyvä, mielestäni todella hyvä jerkki tuo Westinsin 13cm versio, ui suoralla kelauksellakin ihan hyvin ja käsialauitolla paremmin. Suositeltava ostos. Hymyilee
tallennettu
heksa
VIP #8
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #27 : 26.05.08 - klo:11:50 »

Kannattaa ehdottomasti ainakin kokeilla peräkoukun vaihtamista pykälää isommaksi! 1/0 -kokoisella sivuliuku nimittäin piteni selvästi, ja kalatkin tykkäsivät vaihdoksesta... 
Jokin aika sitten noita läjän ostin ja laitoin suoraan 2/0 kumpaankin. Ui nätisti noillakin, eikä jää niin herkästi perukkeeseen.
tallennettu
Mikko10
Porin karhunpentu
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #28 : 26.05.08 - klo:12:06 »

Jokin aika sitten noita läjän ostin ja laitoin suoraan 2/0 kumpaankin. Ui nätisti noillakin, eikä jää niin herkästi perukkeeseen.
Onko heksalla ollut sellasta ongelmaa että etukoukku on perukkeessa pienen nykimisen jälkeen kiinni?
tallennettu
heksa
VIP #8
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #29 : 26.05.08 - klo:12:28 »

Onko heksalla ollut sellasta ongelmaa että etukoukku on perukkeessa pienen nykimisen jälkeen kiinni?
Muutaman reissun vasta ollut noita, eikä ainakaan vielä mitään ongelmia. Kelauitolla uinti on sen verran rauhallista, että ei jää kiinni. Vapauitosta en osaa tähän hätään sanoa, pitäs testata noita enemmän. Sen muistan kun noita joskus aiemmin on ollut, että vakiokoukuilla tosiaan vaara jäädä vavalla uitettuna perukkeeseen, mutta testaan ensi reissulla tolla koukutuksella vapauittoa niin nähdään miten käy.
tallennettu
Mikko10
Porin karhunpentu
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #30 : 26.05.08 - klo:20:42 »

Muutaman reissun vasta ollut noita, eikä ainakaan vielä mitään ongelmia. Kelauitolla uinti on sen verran rauhallista, että ei jää kiinni. Vapauitosta en osaa tähän hätään sanoa, pitäs testata noita enemmän. Sen muistan kun noita joskus aiemmin on ollut, että vakiokoukuilla tosiaan vaara jäädä vavalla uitettuna perukkeeseen, mutta testaan ensi reissulla tolla koukutuksella vapauittoa niin nähdään miten käy.
Joo, mulla on vapauitolla heti etukoukku perukkeessa joten suosiolla pysyn kelauitossa kun ui ihan suorallakin kelauksella niin nätisti.
tallennettu
v4ld0_
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #31 : 30.05.08 - klo:18:01 »

Mulla ei oo ollut mitään ongelmia westinsien kanssa. Iskee silmää
tallennettu

MikaHa
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #32 : 30.05.08 - klo:20:54 »

Mulla oli/on noita 3, joista erityisesti 1 papukaija tai vaalea ahven-väritys on antanut mukavasti kalaa, 1-4 kilon väliltä.

Yhdessä noista kolmesta tosin oli tekovika, jonka huomasin parin ensimmäisen heiton jälkeen. Ui suloisesti kuin halko ja vajosi maha pystyssä. Kädessä puntaroituani ja toiseen vastaavaan verrattuani huomasin että jerkin sisällä oli jotain pahasti vialla. Kamala kolina. Ilmeisesti painot on jossain "tuubissa", ja tuossa oli kyllä kaikki sisuskalut sekaisin.

No, palautin (helmikuussa ostamani) jerkin Motonetiin toissapäivänä ja sain mukisematta uuden tilalle. Kerrankin oli asiakaspalveluhenkilö joka vaikutti ainakin siltä että ymmärsi mistä on kysymys.

Tarttis taas mennä kokeilemaan...

tallennettu
Puddi
Suomenmestari loikkaaja
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #33 : 02.06.08 - klo:23:34 »

Tänään kävin ensimmäistä kertaa uittamassa Westins jerkkiäni.

Vasta kolme heittoa heitettyäni ensimmäinen hauki oli rannalla. Se nappasi kaislikon reunasta ja jerkin väritys oli kuta-kuinkin ahvena. En löytäny värikartaa..
Ei hauki mikään suuri ollut mutta sentään päivän suurin kala, 1,7kg.

Luulenpa että tulee noita ''kevyen sarjan'' jerkkejä muutama ostettua kesän kuluessa, sillä kunnon jerkkivälineitä minulla ei ole.

Pahemmin kokemusta jerkkien uittamisesta minulla ei ole mutta tuntui että tämä jerkki ui ihan nätisti vain kelaamalla rauhallisesti.
tallennettu

~Hän putoaa kuin eno veneestä~
theiceeagle
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #34 : 06.06.08 - klo:10:40 »

Mielestäni tuo pienempi westins on mainio alottelijan jerkki (ja miksei kokeneemmankin jerkkaajan?). Se ui nätisti kelauitolla. Itse olen uittanut sitä kevään reissulla siten, että käännän kammesta esim. 1/4 kierrosta kerralla rytmiä vaihdellen. Ui hienoja sivuliukuja (huom kokematon jerkkaaja, en ole nähnyt vielä esim. mantan uintia livenä) ja ei ole kertaakaan jäänyt perukkeeseen kiinni. Suurin westinsillä saamani kala painoi 4,1kg.
tallennettu

Intissä heinäkuuhun 2008 asti =(
v4ld0_
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #35 : 10.06.08 - klo:14:34 »

Kuinka syvällä muuten toi 12cm westins ui.
tallennettu

Puddi
Suomenmestari loikkaaja
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #36 : 10.06.08 - klo:14:45 »

Kuinka syvällä muuten toi 12cm westins ui.
Kelluva ui lähellä pintaa ja uppoava niin syvällä kun sen annat upota. Korjatkaa jos oon vääräs.
tallennettu

~Hän putoaa kuin eno veneestä~
v4ld0_
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #37 : 10.06.08 - klo:15:01 »

ok. kiitos tiedosta.
tallennettu

Kaivo
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #38 : 11.06.08 - klo:00:24 »

Kelluva ui lähellä pintaa ja uppoava niin syvällä kun sen annat upota. Korjatkaa jos oon vääräs.

Uppoavan 12 cm Westinin ohjepaino on 58 grammaa. Se ei ole jerkiksi kovin paljon, ja kun viehe on vielä melko hitaasti uppoava, mielestäni sen ominta käyttöaluetta on noin 1,5 – 2,5 metrin vesikerros. Syvemmälle löytyy nopeakäyttöisempiäkin jerkkejä.

-- Kaivo
tallennettu
Mikko10
Porin karhunpentu
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #39 : 29.08.08 - klo:23:29 »

Uppoavan 12 cm Westinin ohjepaino on 58 grammaa. Se ei ole jerkiksi kovin paljon, ja kun viehe on vielä melko hitaasti uppoava, mielestäni sen ominta käyttöaluetta on noin 1,5 – 2,5 metrin vesikerros. Syvemmälle löytyy nopeakäyttöisempiäkin jerkkejä.

-- Kaivo
Itse saan tuon 58g Westinin uimaan hyvin vielä 0.5m:n vedessäkin. Itsellä nuo Westin jerkit on ollut parhaimmillaan juuri 0.5-2m vedessä.
Todistetusti Westin jerkki toimii myös säyneelle  Iskee silmää
tallennettu
Sivuja: 1 [2] | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / hakukoneoptimointi Juha Söderholm                  (C) Kalastus - Heittokalastus.info | Kalastuskeskustelu