|
imot90
Vieras
|
 |
« : 26.10.06 - klo:16:16 » |
|
Eli ootteko saanu jerkeillä muutakin ku haukea aineskin ahventa ovat saaneet sen tiedän, mutta onko esim. kuhaa tullut?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
kevytkalastaja
VIP #1 "Babysitter"
Yleisvalvoja
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #1 : 26.10.06 - klo:19:19 » |
|
Isot pojat ovat kertoneet,että ahvenesta meritaimeneen on jerkeillä tullut,haukien lisäksi.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
MikkoS
VIP #14
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #2 : 26.10.06 - klo:19:22 » |
|
tää keskustelu on jo jossain, muistan vastanneeni siihen joskus muinoin...vissii...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
»Amßãssädêur 5500 cs-Çónòlôn P®ð«
|
|
|
Nipa
VIP #2
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Mies, poika?
Profiili
|
 |
« Vastaus #3 : 26.10.06 - klo:19:23 » |
|
Ei varmaan niitä suurimpia jerkkejä saa olla, että assu siihen tarraisi.  Pitemmän päälle sillä ei niin kauhian suuri suu ole. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
 Älä pakota jokea, anna sen virrata. 
|
|
|
kevytkalastaja
VIP #1 "Babysitter"
Yleisvalvoja
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #4 : 26.10.06 - klo:19:26 » |
|
tää keskustelu on jo jossain, muistan vastanneeni siihen joskus muinoin...vissii... Niin mäkin olen tällaiseen vastannut,mutta muistaakseni se oli Kalamies.comissa.Myöskään pikaisella haulla en vastaavaa topicia löytänyt,mutta voihan se vika olla yksinkertasesti siinä,että en vaan osaa  Ei varmaan niitä suurimpia jerkkejä saa olla, että assu siihen tarraisi.  Pitemmän päälle sillä ei niin kauhian suuri suu ole. Kyllä mä olen kuullut ainakin Busterilla affenta nostettavan.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jio
Jerkkijulkkis
SHS-Jäsen
Jäsen

Paikalla
Profiili
|
 |
« Vastaus #5 : 26.10.06 - klo:19:28 » |
|
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
temesi
Vieras
|
 |
« Vastaus #6 : 26.10.06 - klo:19:28 » |
|
Kyllä se voi olla että kun kunnon parven löytää ja joku pieni värikäs jerkki uittoon, niin voi hyvinkin olla että siimat alkaa vinkumaan kovinkin...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
VaKa
VArma KArkuuttaja
Yleisvalvoja
Jäsen

Poissa
J-king lusikat
Profiili
|
 |
« Vastaus #7 : 27.10.06 - klo:14:47 » |
|
Kyllä mä oon useasti repinyt sivutuoteena jerkillä ahvenia. Toi meritaimenen saaminen jerkillä on kyllä aika kova juttu,mutta toisaalta kyllä moni on saanut taimenen hauenuistelun yhteydesssä isoilla hauki vaapuilla.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Onko ihme jos ei enemmän kaloja saa,siiman molemmissa päissä on liero -Jaakko Teppo-
|
|
|
Hemulisoturi
VIP #20
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #8 : 27.10.06 - klo:20:08 » |
|
Saanen lainata: http://www.heittokalastus.info/GALLERIA/7/158 Muistin oikein. Eli tälläinen kuva täältä heittiksestäkin löyty  .
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Jos sinulla ei ole hyvää syytä tehdä se mitä olet tekemässä, on sinulla syy jättää se tekemättä.
|
|
|
|
imot90
Vieras
|
 |
« Vastaus #9 : 02.01.07 - klo:14:37 » |
|
upupupupupupupup Eli haluisin kyllä eniten tietää, jotta onko jerkeillä tullut kuhaa? Kalastaako muuten kukaan jerkeillä ihan varta vasten jotain muuta kuin haukea? Luin myös kalacomin puolelta että joku sai snappereita jerkeillä jossain espanjassa tai sen tapaisessa maassa 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
D_X
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #10 : 15.01.07 - klo:23:51 » |
|
Saa tietenkin muitakin kuin haukea! Imot olen saanut Kanarialla lomaillessa busterilla king fishejä (luulin niitä snappereiksi kun yksi niistä puras haarojen väliin) ja barracudan. Ihan toimivia vempeleitä kaikille petokaloille näyttää noi jerkit olevan, tuntuu vähän siltä, että kaikki petokalat ajattelevat samalla tavalla.  Olen ainakin kuullut, että joku olisi saannut mantalla 4kilosen kuhan Espoonlahdelta, että kuhatkin on mahdollisia. Aattelin keväällä ihan vartavasten kalastaa kuhaa busalla ja mantalla. Kuhakoiraathan puolustavat tunnetusti mätimuniaan niin miksi jerkki ei toimisi ärsykkeenä... Jigiäijät tykkää varmaan paljon, kun mä tuun sinne viskomaan mantoja ja olisi vielä hauskempaa, jos saisin kuhia tällä tavalla =D
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Haugi_94
Vieras
|
 |
« Vastaus #11 : 01.04.07 - klo:09:23 » |
|
Vähän offtopiccia, mutta haluisin tietää voiko jerkillä vetouistella (tietämätön)??
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
heksa
VIP #8
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #12 : 01.04.07 - klo:10:53 » |
|
Vähän offtopiccia, mutta haluisin tietää voiko jerkillä vetouistella (tietämätön)??
Voi vetouistella, eri asia kannattaako. Esim. Manta tulee perässä kuin tukki, kun taas esim. Slider ui ilman jerkkailujakin perässä vedettäessä. Itse en kuitenkaan lähtisi jerkeillä uistelemaan, väittäisin että vaapulla saat paremmin kalaa. Jos välttämättä haluat kokeilla niin katso että jerkki ui hyvin suoralla kelauksella.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 04.08.07 - klo:08:47 kirjoittanut heksa »
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Haugi_94
Vieras
|
 |
« Vastaus #13 : 01.04.07 - klo:11:14 » |
|
Voi vetouistella, eri asia kannattaako. Esim. Manta tulee perässä kuin tukki, kun taas esim. Slider ui ilman jerkkailujakin perässä vedettäessä. Itse en kuitenkaan lähtisi jerkeillä uistelemaan, väittäisin että vaapulla saat paremmin kalaa. Jos välttämättä haluat kokeilla niin katso ettö jerkki ui hyvin suoralla kelauksella.
Kysyin vain uteliaisuuttani. Ei minulla edes ole jerkkiä, mutta pitäisi varmaan ostaa, kun jotkut tyypit kiskoo ihan mukavan kokosia haukia niillä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Nilssi
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Kisulla hyvät oltavat
Profiili
|
 |
« Vastaus #14 : 01.04.07 - klo:11:55 » |
|
Noiden linkkien perusteella säynävät tykkää jonkin ihmeen takia noista.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
sambogado
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #15 : 26.06.07 - klo:14:56 » |
|
asiasta en tiä oikee mitäää... osaisiko joku kertoo mulle et millai jerkillä saa kalaa/ kalastetaan...ostaisin jerkin mutta ko en osaa sen käsialaa kunnol...?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jio
Jerkkijulkkis
SHS-Jäsen
Jäsen

Paikalla
Profiili
|
 |
« Vastaus #16 : 26.06.07 - klo:16:18 » |
|
asiasta en tiä oikee mitäää... osaisiko joku kertoo mulle et millai jerkillä saa kalaa/ kalastetaan...ostaisin jerkin mutta ko en osaa sen käsialaa kunnol...?
http://www.heittokalastus.info/jerkkaus.html
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
iMeffz
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #17 : 26.06.07 - klo:19:16 » |
|
Eikös jostain järvestä saatu kymppikiloinen järvitaimen tai järvilohi jerkillä? Jostain luin näin. 
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 27.06.07 - klo:18:35 kirjoittanut iMeffz »
|
tallennettu
|
|
|
|
Eetu
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #18 : 26.06.07 - klo:19:18 » |
|
Eikös jostain järvestä saatu kymppikiloinen järvitaimen jerkillä? Jostain luin näin.  Pitää paikkansa.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
”Liito-orava on yöaktiivinen lintu.” Aulikki Salmia Biotoopit-luennolla.
|
|
|
osku_
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #19 : 27.06.07 - klo:16:48 » |
|
juu erä lehdesä oli juttua.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
kalastus se oikea harrastus
|
|
|
|
|
sambogado
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #21 : 12.08.07 - klo:20:05 » |
|
kiitän 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
SUURkalastaja jyväskyläst
Jäsen

Poissa
-Suuuuuurrkalastaja
Profiili
|
 |
« Vastaus #22 : 12.08.07 - klo:23:59 » |
|
ERÄ-lehen Suomen Suurin kala kilpailussa vuonna 2006 oli voitto järväri saatu Dartmaster jerkillä. Ja painoa oli ollut pikkasen päälle 8kg. Eli vissiin sitten saa muutakin, kun haukea 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
simppa
Virallinen Simppa
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #23 : 22.08.07 - klo:18:28 » |
|
Onko fladenin sellanen jerkki missä on reikä silmän kohdassa niin kelluva?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
heksa
VIP #8
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #24 : 22.08.07 - klo:19:09 » |
|
Onko fladenin sellanen jerkki missä on reikä silmän kohdassa niin kelluva?
Melviniä tarkoitat. Ei ole, kaikki uppoaa. Ui ihan ok ton hintaseksi. Dartmaster myös uppoava (toisessa keskustelussa kyselit).
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|