Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
20.11.08 - klo:11:37

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tilaa RSS-feedi

Erätukku

Finnmatkat   |     |   Ebookers

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

-täsmähaku
+  Kalastuskeskustelut Heittokalastus.info
|-+  Kalastusvälineet
| |-+  Uistimet
| | |-+  Jerkit
| | | |-+  piq ja manta
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] 2 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: piq ja manta  (Luettu 1568 kertaa)
minnow spoon
Jäsen
*
Poissa

Lahden sissi kalastaja.

Profiili
« : 04.07.07 - klo:14:32 »

eli tuleeko mantalla ja piq:illä mitään??kun tässä taas olisi menossa ostamaan päädyin siihen tulokseet että noita voisi koittaa muta haluaisin käyttö kokemuksia ovatko noi kalastavia?Huh?
tallennettu

Kalastaja henkeen ja vereen.
Deep
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #1 : 04.07.07 - klo:14:55 »

on ne siinä missä moni muukin.. manta on mulla yksi eniten uivista. mitä noista nyt sanois.. pigien kanssa kandee pitää huoli, että ei osta kelluvaa ja pig jr saisi olla tätä uusinta CWC:n logolla (paketissa) olevaa "mallia".. ne kun tuntuu uppoavan paremmin ja on sitä myötä helpompia käyttää. Kelluvalla sialla on mun mielestä käyttöä vasta painotuksen jälkeen.

vinkkinä jos asut helsingissä: itiksen tyrskyssä on ale, jossa kahden hinnalla saa 3 kalikkaa.. jäljellä oli eilen vielä muutama manta, isoja pigejä, piketime jne.
« Viimeksi muokattu: 04.07.07 - klo:14:57 kirjoittanut Deep » tallennettu
heksa
VIP #8
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #2 : 04.07.07 - klo:15:50 »

Paljon on jr. suspi pigien ovh Itiksen Tyrskyssä?

Uinnit on ainakin noissa kummassakin sellaset mitä ei kovin monesta muusta jerkistä löydä. Siinä mielessä ainakin kannattavia hankintoja, jos ei hinta ole este. On noi tosin muutenkin ollut tehokkaita mulla.
tallennettu
Deep
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #3 : 04.07.07 - klo:18:03 »

24-27€.. ei siellä ollut kuin 1 Jr ja se oli painotusta vaativa = vanha.
tallennettu
riwehe
spede
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #4 : 04.07.07 - klo:21:23 »

Mua on toi mantan koko vähän pelottanu -> on n. 5cm suurempi
kuin mikään muu vieheeni. Karsiiko toi koko paljonki pieniä pulikoita pois?
Ja onko manta vain kylmän veden peli pitkine liukuineen? Huh
« Viimeksi muokattu: 04.05.08 - klo:16:10 kirjoittanut riwehe » tallennettu

Lainaus käyttäjältä: Lastunen
Jätkä puhuu asiaa!
heksa
VIP #8
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #5 : 05.07.07 - klo:21:39 »

Mua on toi mantan koko vähän pelottanu -> on n. 8cm suurempi
kuin mikään muu vieheeni. Karsiiko toi koko paljonki pieniä pulikoita pois?
Ja onko manta vain kylmän veden peli pitkine liukuineen? Huh
Ei karsi pieniä todellakaan pois, joten se pelko on täysin turha. Mulla tolla 8'' mantalla tulee yllättävän paljon n. puolen kilon kalaa ja joskus pienempääkin.
tallennettu
riwehe
spede
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #6 : 06.07.07 - klo:14:35 »

Ei karsi pieniä todellakaan pois, joten se pelko on täysin turha. Mulla tolla 8'' mantalla tulee yllättävän paljon n. puolen kilon kalaa ja joskus pienempääkin.
No tuo pienien kalojen karsiminen olisi ollut ihan hyvä juttu, eikä mikään pelko... Pyörittää silmiään
Täytyy tuommonen ostaa jossain välis testii. Mikä väri muute pelittäny parhaite?
tallennettu

Lainaus käyttäjältä: Lastunen
Jätkä puhuu asiaa!
Deep
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #7 : 06.07.07 - klo:14:46 »

Mulla on ylivoimaisesti parhaiten toiminut Wild Sucker ja Redhead.
tuolta:
http://www.riverruntackle.com/colorstxthma.html

Tosin tuo wild sucker on todellisuudessa tummemman värinen + mulla on siinä kullan väriset paksut raidat.

Semmonen vielä, että mantaan kannattaa ehdottomasti laittaa Ownerin 3/0 koukut.. vaatii leveäkitaisen koukun profiilinsa takia. Orginaalikoukuilla kun ei tee juuri mitään.. ainakaan ei ennen tehnyt.
tallennettu
jerkkailija
ul-monofilisti
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #8 : 03.05.08 - klo:20:48 »

aion ostaa parin viikon päästä tommosen pig jr.:n, jonka väri on natural perch (paikallisesta kaupasta saa vain kahta väriä, joista tämä on parempi) ja en ole ihan varma onko original vai suspender, mutta ei sen väliä ostan se kuitenkin. mutta olen kuullut puheita siitä että pig olisi hankala uittaa, otan sen haasteena Iskee silmää haluaisiko joku kumota tuon väittämän? Huh

EDIT: vähän kirjotusvirheitä paikkailin
« Viimeksi muokattu: 03.05.08 - klo:20:57 kirjoittanut jerkkailija » tallennettu
Jio
Jerkkijulkkis
SHS-Jäsen
Jäsen
**
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #9 : 03.05.08 - klo:21:40 »

aion ostaa parin viikon päästä tommosen pig jr.:n, jonka väri on natural perch (paikallisesta kaupasta saa vain kahta väriä, joista tämä on parempi) ja en ole ihan varma onko original vai suspender, mutta ei sen väliä ostan se kuitenkin. mutta olen kuullut puheita siitä että pig olisi hankala uittaa, otan sen haasteena Iskee silmää haluaisiko joku kumota tuon väittämän? Huh

-Pig on yksi haasteellisimmista mutta hienoimmista uimareista. Jos vaihtoehtona on original ja suspi en ottaisi originalia. Missään värissä.
tallennettu

heksa
VIP #8
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #10 : 03.05.08 - klo:23:32 »

Joo kellut voit jättää hyllyyn. Pigi ei ole loppujen lopuksi hirveän vaikeauittoinen, kunhan omaa jonkunlaisen käsityksen jerkkien uittamisesta ja muistaa uittaa rauhallisesti.
tallennettu
Bugi
Jäsen
*
Poissa

MelkkeSaamaMiäs

Profiili
« Vastaus #11 : 04.05.08 - klo:00:15 »

Pikkusen ku liian kovaa antaa keppiä, niin Pigi tulee nokka eellä pintaan. Tai ainakin mulla tekee niin, vaikka eipä sitä tiiä vaikka olis matalassa tehokaskin uittotapa.
tallennettu
heksa
VIP #8
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #12 : 04.05.08 - klo:00:37 »

Pikkusen ku liian kovaa antaa keppiä, niin Pigi tulee nokka eellä pintaan. Tai ainakin mulla tekee niin, vaikka eipä sitä tiiä vaikka olis matalassa tehokaskin uittotapa.
Kyllä sitä keppiä voi antaa kovaakin jos nykäsee heti toisen kerran perään, jolloin kapula syöksähtää yleensä alaspäin.
tallennettu
Bugi
Jäsen
*
Poissa

MelkkeSaamaMiäs

Profiili
« Vastaus #13 : 04.05.08 - klo:01:21 »

Ok, kiitti vinkistä. Pitääpi kokeilla.
tallennettu
jerkkailija
ul-monofilisti
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #14 : 04.05.08 - klo:10:14 »

-Pig on yksi haasteellisimmista mutta hienoimmista uimareista. Jos vaihtoehtona on original ja suspi en ottaisi originalia. Missään värissä.
mitenkäs jos ei oo ollenkaan suspendingeja, haluisin silti ostaa Epävarma siellä on pig jr.:iä 2 eri väriä ja piglettejä myös 2 eri väriä, hitto kun 
 en muista sitä onko ne niitä kelluvia vai suspeja Epävarma taidan silti ostaa vaikka ois kelluva, kun ei oo valinnan varaa
tallennettu
Jio
Jerkkijulkkis
SHS-Jäsen
Jäsen
**
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #15 : 04.05.08 - klo:10:28 »

Pigi ei ole loppujen lopuksi hirveän vaikeauittoinen, kunhan omaa jonkunlaisen käsityksen jerkkien uittamisesta ja muistaa uittaa rauhallisesti.

-Jep, kuten Pigin paketissakin sanotaan: Pigiä ei voi uittaa liian hitaasti.

mitenkäs jos ei oo ollenkaan suspendingeja, haluisin silti ostaa Epävarma siellä on pig jr.:iä 2 eri väriä ja piglettejä myös 2 eri väriä, hitto kun 
 en muista sitä onko ne niitä kelluvia vai suspeja Epävarma taidan silti ostaa vaikka ois kelluva, kun ei oo valinnan varaa

-Suomen haukiseuran sivuilta löytyy painotusohjeet original-pigeille.
Piglet on myös mainio pikkujerkki.
tallennettu

jerkkailija
ul-monofilisti
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #16 : 06.05.08 - klo:16:45 »

nyt se tuli sitten ostettua, nimittäin pig jr. suspender. se oli sittenkin onneks se suspender Hymyilee täytyy mahollisimman pian päästä kokeilemaan, värinä on se natural perch
tallennettu
jerkkailija
ul-monofilisti
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #17 : 06.05.08 - klo:19:23 »

nyt se tuli sitten ostettua, nimittäin pig jr. suspender. se oli sittenkin onneks se suspender Hymyilee täytyy mahollisimman pian päästä kokeilemaan, värinä on se natural perch
kävin 15min koeuitto visiitillä läheisellä lahdella, ai että uikin niin nätisti Järkyttynyt ja hienosti, 15. päivä on palkkapäivä niin ostan busterin sijaan kyllä toisen pigin on nää kyllä sen arvosia, sit pitää myös ostaa uus siima, ei vaan taho tarpeeks paksua löytyä Epävarma sori oli vähän offtopic, mutta korostan: ostakaa ihmeessä pig jr. jos eteen sattuu Iskee silmää
tallennettu
jerkkailija
ul-monofilisti
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #18 : 12.05.08 - klo:18:43 »

onkos kukaan täällä jo vaihellu pigeihin koukkuja Huh käykö pig jr:ään 2/0 owner, niitä kun sattuisi olemaan jo valmiina... ei ehkä ole vielä tarvetta, mutta kunhan tuossa joskus, nuo vakiokoukut oli mun pigissä ehkä hitusen tylsät? jos vertaa owneriin.
tallennettu
Deep
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #19 : 12.05.08 - klo:19:34 »

Kaikkiin olen vaihtanut.. 2/0 owner on aika optimi koukku pigiin (jr).. se tai 3/0 VMC. Keskikoukkuun voi laittaa tuplarenkaat Ownerin kanssa, kun lyhyen varren ja pyöreän muodon takia vähän sylkee kalaa.
tallennettu
jerkkailija
ul-monofilisti
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #20 : 12.05.08 - klo:19:36 »

Kaikkiin olen vaihtanut.. 2/0 owner on aika optimi koukku pigiin (jr).. se tai 3/0 VMC. Keskikoukkuun voi laittaa tuplarenkaat Ownerin kanssa, kun lyhyen varren ja pyöreän muodon takia vähän sylkee kalaa.
no minäpä vaihan vaikka välittömästi, kun tuossa vieressä ovat, kiitos vinkeistä Hymyilee
tallennettu
devas
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Back again ~

Profiili
« Vastaus #21 : 18.09.08 - klo:18:38 »

Äsken tarttu turun pyyntivälineestä Pig Jr Suspending. Värinä 03 - Chartreuse Bandit joka on muuten paljon kirkkaampi livenä.

Pääsee viikonloppuna koeuinnille, toivotaan että opin edes vähän uittamaan kyseistä kapulaa.

* 17-62-03b.jpg (11.28 kilotavua, 700x172 - tarkasteltu 6 kertaa.)
tallennettu

Give a man a fish and he will eat for a day.  Teach him how to fish and he will sit in a boat and drink beer all day
Allu-Santeri
Ahven-Guru
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #22 : 18.09.08 - klo:19:58 »

Äsken tarttu turun pyyntivälineestä Pig Jr Suspending. Värinä 03 - Chartreuse Bandit joka on muuten paljon kirkkaampi livenä.

Pääsee viikonloppuna koeuinnille, toivotaan että opin edes vähän uittamaan kyseistä kapulaa.

Ollaan ihan samassa pisteessä, itse sain juuri pari päivää sitten saman värisen pigin vaihtokaupassa.

Millaiset koukut tähän kannattaisi laittaa, kun koukuitta tuli ja ei mitään käsitystä minkä laitan. Kelpaako busterin vakio koukku miten hyvin? Ensi viikolla tulee 2/0 ja 3/0 vmc:n merikoukkuja niin vaihdan jomman kumman niistä tilalle, mutta nyt koeuittoon mietin kelpaako nuo koukut. Tappaako sen pigin uintivideossa olevan järkyttävän uinnin kokonaan vai pysyykö edelleen samana järkyttävä uintina?

"Uudemmat Pig Jr Suspenderit painotettu uppoamaan "oikein" eli nokka edellä."      <--- Tuollaisena sen ostin tuolta kalastus.comista.
tallennettu
Jio
Jerkkijulkkis
SHS-Jäsen
Jäsen
**
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #23 : 18.09.08 - klo:20:50 »

Ei Busterin koukut ole ainakaan yhtään liian isoja Pig.jr:n.
tallennettu

Deep
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #24 : 19.09.08 - klo:06:58 »

Ensi viikolla tulee 2/0 ja 3/0 vmc:n merikoukkuja niin vaihdan jomman kumman niistä tilalle, mutta nyt koeuittoon mietin kelpaako nuo koukut. Tappaako sen pigin uintivideossa olevan järkyttävän uinnin kokonaan vai pysyykö edelleen samana järkyttävä uintina?

3/0 vmc käy erittäin hyvin.
tallennettu
Sivuja: [1] 2 | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / hakukoneoptimointi Juha Söderholm                  (C) Kalastus - Heittokalastus.info | Kalastuskeskustelu