Deviator jerk vaatii kuitusiimaa ja vapaa pitää nykiä alaspäin. Itse kerkesin haukka sen lyttyyn kun uitin sitä monolla ja ja huonolla vavalla nykien sivulle, mutta kyllä kun sen uiton oppii niin luulis ainakin kalaa saavan

Taitaa kaikki jerkit poikkeuksetta vaatia kuitusiiman. En ole ainakaan kuullut, että kenelläkään olisi hyviä kokemuksia monofiilista jerkkauksessa.
Saisikohan vielä kommentteja ja kokemuksia tuosta deviatorista? Nyt on prismassa kesävehkeitten poistot, ainakin jyväskylässä, ja siellä on noita deviatoreja. Oon ajatellut ostaa yhtä jerkkimallia kattavan väri-, koko- ja syvyysvalikoiman sen sijaan että on pakki täynnä eri merkkisiä vehkeitä.
Yhdellä mallilla voi olla vaikea kalastaa tehokkaasti eri syvyysalueita. Pienempi Deviator varmasti toimii mainiosti ainakin 2m asti. Värikartta alkaa olemaan jo melko laaja, tulevalle kaudelle tulossa monia hyviä uutuusvärejä. Itse tulen varmasti hankkimaan tulevalle kaudelle isompaa Deviatoria. Tulee aivan pintakalvossa, pystyy ronkkimaan matalimmatkin paikat. Tuota tuskin Prismasta saa, mutta oiva kaveri tuolle pienemmälle mallille.
Millaista koukutus muut on Deviatoreissa käyttänyt?Entäs pikku Freestylereissä?
Devissä toiminee 2/0. Freestylerissa ollut 1/0 Owner.