Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
08.01.09 - klo:00:15

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tilaa RSS-feedi

Erätukku

Finnmatkat   |   Ebookers   |   Erätuotteet

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

-täsmähaku
+  Kalastuskeskustelut Heittokalastus.info
|-+  Yleinen keskustelu
| |-+  Yleistä keskustelua kalalajeista
| | |-+  Hauen kalastus
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] 2 3 4 5 6 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Hauen kalastus  (Luettu 8567 kertaa)
sa-mu
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« : 12.05.06 - klo:14:45 »

Kalastatteko yleensä haukea vai mitä kalaa?
  Minkä värisistä uistimista hauki tykkää?

Onko tullut isojakin haukia?

Mä kalastan yleensä haukea ,kun ei tuolta järvestä muutakaan tuu.

Ja uistimena toimii Rapalan minnow spoon (vai miten se kirjotetaan) ,joka on ihan hyvä uistin ,kun ei pohjaankaan jää.
Kovin isoja ei oo kumminkaan tullut.
 Epävarma
tallennettu
Juha
Lost in Space...somewhere deep in the universe
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #1 : 12.05.06 - klo:14:59 »

Ja uistimena toimii Rapalan minnow spoon (vai miten se kirjotetaan) ,joka on ihan hyvä uistin ,kun ei pohjaankaan jää.
 Epävarma

Kuha / Hauki / Ahven ne pääkalat.

Mistäs järvestä on kyse?
tallennettu

Juha Söderholm

"Rakastakaa vihamiehiänne. Se kukaties vahingoittaa heidän mainettaan" - Stanisław Jerzy Lec | "Maailman valloittaminen ratsain on helppoa. Laskeutuminen satulasta ja hallitseminen, se on vaikeaa." - Tšingis-kaani

Hei mun blogi on jossain hapessa...
roki
VIP #3 -- Kätilön pikku apuri
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #2 : 12.05.06 - klo:15:27 »

ahven ja hauki on yleisin saalis
joskus saanut muutaman säyneenkin siinä sivussa

isomuksia ei oo vielä saatu suurin hauki 3.6 kg
ahven noin 300 grammaa
säyne noin 1 kg

punalihaiset kalat vielä saamatta
kun en paljon uistele

sen kun tietäisikin mistä väristä se hauki milloinkin pitää
tuohon otti väriin kun vaikuttaa niin moni asia
joitain yleisiä nyrkkisääntöjä on tietysti olemassa

parhaiten kuitenkin asia selviää kokeilemalla
« Viimeksi muokattu: 23.05.06 - klo:14:35 kirjoittanut roki » tallennettu

kaikki muu paitsi kalastus on turhaa
ruoto kurkussa
Vieras
« Vastaus #3 : 12.05.06 - klo:15:57 »

Kyllä pääsaaliina voi pitää haukea ja ahventa.

Suurimmat mitä on tullut

hauki 7,7kg
ahven 500g
taimen 3,6kg

Kaverit jaksaa tosta taimenesta kiusata että siinä vasta sattumakala mut itse olen tottakai ihan eri mieltä. Ja kertoohan se jo että taimenjahdissa oltiin ku ottipelinä toimi crokodil sininen 23g.

Mitä haukivieheiden väriin tulee niin merellä kannattaa aloittaa tarjoamalla jotain sinistä tai vihreää. Jos niillä ei anna merkkiäkään niin sit vaihtelemaan räikeämpiin väreihin. Kerran ahvenanmaalla ollessa kaikki muut kalasti puhdasta nollaa ja ainoa väri mikä antoi oli räikeän oranssi. Et ei niistä hauista koskaan tiedä ja välillä tuntuu et huonosti ne makunsa myös kertoo.
tallennettu
Juho_
VIP #5
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #4 : 13.05.06 - klo:19:58 »

Hauen uistimenväri topic oli kalassa netissä..niin en jaksa kirjoittaa uutta viestiä..Tässä mielipiteeni/tietoni!

... "ensinnäkin: Isolle isoa ja pienemmälle pienempää!(Toki poikkeuksiakin on..)
Perinteisiä hauki värejähän on: Punavalko (eli muuten valkoinen paitsi, pää on punainen), Ahven väritys, hopeainen ja musta selkäinen, ja ottia yleensä parantaa punainen leuka! Toisaalta kokonaan punaiset on kanssa aika päteviä.. Kylmissä vesissä sini-selkänen on hyvä..
 Tämähän ei tarkoita ettei muilla saa mitään, mutta itse olen todennut nämä erittäin päteviksi.
Kaislikoista kannattaa hakea ruohosuojatuilla, jottei menetä hermojaan..(mutta sehän vähentää kalan kiinnipysymistä, ja siitä taasen on hyvää juttua foorumilla ja erä lehdessä..)
Kalan ottia odotellessa kannattaa painaa mieleen tämäkin nyrkki sääntö: Kylmiin vesiin hitaanpia ja lämpimämpiin nopeampia uistimia! (Kalan "ajatuksen juoksu" hitaantuu kylmässä, ja lämpimissä vesissä jos kelaa hitaasti hauet huomaa uistimen olevan fuskua..)
Ja uitto taktiikkakin auttaa asiaa! Ja pelkkää plussaa hauki-kalastuksessa on helmet.

Parhaat väritykset/nyrkkisäännöt  löydät kokeilemalla, mutta nuo on ne "yleisimmät" ainakin omalla kohdalla.." ...

Haukea täytyy kalastaa, koska ei lähistöltä muuta saa..Tai no, harjusta ja taimenta on kalapaikoillani, siksipä olenkin aloittanut perhosidonnan..
tallennettu

-Juhon suurilöytö vuonna 2006 Heittokalastus.infosta-
"Tämähän on kuin kotona kävelisi"
Catera1
VIP #26
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #5 : 13.05.06 - klo:21:44 »

Haukea kalastelen. Kuhaa olisi myös ensi kesänä tarkoitus kalastaa, kunhan kalapaikan löytäisi. Taimenmesta pitäisi myös löytää kun olen muutaman taimenvaapun tehnyt niin pääsis testaamaan  Iskee silmää
tallennettu

Hyvä, parempi, minulle sopivin...
Teukka
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

-.-.-.-.-.-.-

Profiili
« Vastaus #6 : 17.05.06 - klo:17:16 »

Haukea kalastelen. Kuhaa olisi myös ensi kesänä tarkoitus kalastaa, kunhan kalapaikan löytäisi.
samat täällä.löytäs jostain hyvän kuha paikan ni ois kivvaaaa..!ei tääl oo tullu muutaku haukee ja affent.. Vihainen
tallennettu

hoi
kevytkalastaja
VIP #1 "Babysitter"
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #7 : 17.05.06 - klo:21:07 »

Pääkalat hauki,affen ja kirre.Isoin hauki säälittävät 4,5kg...Sisävesillä,lähinnä Päijänteellä kalastelen.
tallennettu

speedy
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #8 : 22.05.06 - klo:19:46 »

ahfen ja hauki ne päälajit Iskee silmää
tallennettu
masa
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #9 : 23.05.06 - klo:19:33 »

Ahven ja hauki ovat mitä ''yleensä'' kalastan. Pyörittää silmiään
tallennettu

!¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯!----_\
!-^^tervetuloa!^^-!__!!:''''''\\___
!_______ ___........_____........____.'!!
''(@)''(@)') ''(@)''(@)''''''''(@)''""(@)

Täs mun rekka millä mää kuskaan kaloja:D
jokkeri
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #10 : 24.05.06 - klo:10:46 »

haukia pääasiassa mereltä mut kesäisin myös simojoella lohta. isoin hauki 7.4 isoin lohi 10.8
tallennettu
Pikeman
VIP #12
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #11 : 28.05.06 - klo:14:29 »

Epävarma

Rapalan oranssi magnum ja kelta - oranssi räsänen ovat olleet hyviä järvissä sekä merellä (hauelle)

Hauki= 3,5Kg
Taimen=2,5Kg
Kirjo=1,5Kg
Ahven=600g
tallennettu

Kylmä kahvi kaunistaa, mutta pakki ei kestä niin paljon kuin naama vaatii.
Ville K
Heittokalan Graafikko
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #12 : 29.05.06 - klo:03:21 »

Silloin kun kyllästyy taimenta tai lohta yrittämään tulee siirryttyä hauen kalastukseen. Jos on tiedossa se että kalapaikassa on isompiakin haukia, niin paras on mielestäni heitellä isoa vaappua. Hyväksi havaittuja ovat mm. Rapala magnum, Rapala super shad rap, Bomber 16A. Isot nilsun inviciblet toimii kanssa. Väreinä vaappuihin en oikeen osaa suositella mitään tiettyä väriä. Raidalliset vihreät on ollu tuottoisia ainakin. Riippuu ehkä kalapaikastakin mitä väriä käyttää. Tärkeämpää lienee saada se uistin siihen hauen eteen, eli tarpeen mukaan laittaa vaikka painoa lisää uistimeen tai jotain. Laaja uintiliike tuntuu sopivan hauelle kanssa mainiosti.

Lusikkapuolella ehdoton suosikkini on iso professori helmellä, värinä joko perus kupari taikka sellainen jossa on taustapuoli kuparia ja etupuoli "ahvenenvärinen" punaisella reunalla/perällä. Taattua hauentappokamaa. Hymyilee Toinen lusikka suosikki on sininen Krocodil.

Lisäksi mulla on pakissa erilaisia kalajigejä, jotka ainakin merensuussa toimii mainiosti.

Sitä isoa haukea en ole itsekkään vielä saanut, vaikkakin samaisilla uistimilla on tosi isojakin tiettävästi saatu. Oma isoin hauki on noin 4 kiloa, joten parantamisen varaa on. Hirveä stoori tuli kirjoitettua ja melkein hävettää tuo "ennätyshauki" laittaa joukkoon. Josko ensi syksynä isompaa? Virnistää
tallennettu

kikki
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #13 : 05.06.06 - klo:10:57 »

isoin hauki minkä oon saanu oli 8 kg. viimekesän suurin oli 4.6 kg.pää asiassa kalastelen kuhaa ja lohta. en oo viä saanu paljoa kuhaa mut yritän kovasti
tallennettu
tarantella anatoli
VIP #6 - Sauvakävelevä junkkari :)
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #14 : 03.07.06 - klo:19:48 »

Todellakin alkaa kypsyy taimen/lohi jahtiin. 14.7 suuntaan päijänteelle uistelemaan suurhaukea. Aivan amatööri asias, mut kävin just hakee haukivieheet prismasta : vihree/kelta crokodil , iso sinihopee proffa, sinihopee rapala magnum-vaappu. 14.7 alkaen kakspuol viikkoo täyspäiväsesti kalas ja parempi tulla jotai.
tallennettu

Metsään on tullut jo syys
APHREALi
VIP #10
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #15 : 04.07.06 - klo:15:44 »

hauelle tarjoilen minnow spoonia ja lippoja näin kesällä. syksyllä sitten järeämmät pelit käyttöön (isoja vaappuja)
tallennettu
Nipa
VIP #2
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Mies, poika?

Profiili
« Vastaus #16 : 04.07.06 - klo:16:51 »

Käytän pääasiassa vaappuja, mutta lusikkaakin käytän aniharvoin.
tallennettu

Älä pakota jokea, anna sen virrata.
masa
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #17 : 06.07.06 - klo:11:42 »

Ahven ja hauki ovat mitä ''yleensä'' kalastan. Pyörittää silmiään

Ja kalastan yleensä isoilla vaapuilla.
tallennettu

!¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯!----_\
!-^^tervetuloa!^^-!__!!:''''''\\___
!_______ ___........_____........____.'!!
''(@)''(@)') ''(@)''(@)''''''''(@)''""(@)

Täs mun rekka millä mää kuskaan kaloja:D
Nipa
VIP #2
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Mies, poika?

Profiili
« Vastaus #18 : 06.07.06 - klo:11:44 »

Nyt kyllä alkaa tuo lusikoiden viskominen kasvaa. Hymyilee
Vaappujakin tietenkin vedossa käytän, mutta heitossa se nykyään vaihtuu entistä useammin lusikkaan.
tallennettu

ArA
Jäsen
*
Poissa

hauestaja

Profiili
« Vastaus #19 : 03.08.06 - klo:18:48 »

svällä uivat vaaput isoille hauille pelittää,koska isot hauet on kesäisin syvemmällä.
tallennettu
Nipa
VIP #2
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Mies, poika?

Profiili
« Vastaus #20 : 15.03.07 - klo:13:30 »

Kevät lähestyy ja tietenkin hauen kutu.  Hymyilee Mistähän sen hauen löytäisi tähän aikaan vuodesta? Vuolteet ja muut virtapaikat on täällä jo auki, ja kun tervehdyn niin sinne pitäisi mennä viskelemään. Kaislaa on ja suhteellisen matalaa, 1-2 metriä, eli suspia vaan kehiin, mutta ottaako se hauki nyt suspiin?
tallennettu

Deep
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #21 : 15.03.07 - klo:13:44 »

kylmä vesi = rauhallinen uitto pitkin pysäytyksin. eli suspihan sopii tohon kuin nyrkki silmään. itse lähtisin tällä hetkellä kokeilemaan kutulahtien edustojen kareilta/ penkoilta. toki siellä kaislassa on aika jokunen kala.. ainakin pienemmät.
tallennettu
Nipa
VIP #2
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Mies, poika?

Profiili
« Vastaus #22 : 15.03.07 - klo:14:07 »

kylmä vesi = rauhallinen uitto pitkin pysäytyksin. eli suspihan sopii tohon kuin nyrkki silmään. itse lähtisin tällä hetkellä kokeilemaan kutulahtien edustojen kareilta/ penkoilta. toki siellä kaislassa on aika jokunen kala.. ainakin pienemmät.
Vuodenaikaan nähden hauki siis on tavoitettavissa ihan heittelemällä?  Hymyilee
tallennettu

Deep
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #23 : 15.03.07 - klo:15:25 »

joo.. mutta hankalaa se on. suurin massa lienee syvänteissä jne. tosin jos puhutaan järvestä, niin osaa sanoa mitään..
tallennettu
Allu-Santeri
Ahven-Guru
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #24 : 16.03.07 - klo:14:37 »

Joo, merellä tulee kalastettua vain ahventa, haukea ja kuhaa. Pari ihan hyvä kokoista haukea tullut jopa veneenkin puolelle ja omaan kuha ennätykseen olen todella tyytyväinen.
Hauki: 7.6kg ja 8.1kg
Ahven: 500g
Kuha: 3.5kg
Ja uistin löytyy kokeilemalla. Hauen kalastuksen aloitan joko sinisellä tai ahven värityksellä.
Kuhan kalastuksen aloitan sinisellä.
Ja ahvenen pienellä punaisellä uistimella.
Kalastuspaikkana pää-asiassa särkisalo, sisäsaaristo, ulkosaaristo, läheisiä järviä/lampia nyt kun on mopokin. Ens vuonna pääsenkin jo varmaan todella huippu mestoille, kun oman veneen saan isältäni.  Hymyilee
« Viimeksi muokattu: 02.11.07 - klo:22:55 kirjoittanut Allu-Santeri » tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 4 5 6 | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / hakukoneoptimointi Juha Söderholm                  (C) Kalastus - Heittokalastus.info | Kalastuskeskustelu