Juha
Lost in Space
Ylläpitäjä
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« : 14.07.06 - klo:17:36 » |
|
Noniin, Käytiin etsimässä tyttöystävän pikkuveljelle virvelipakettia ja tässä vähän tapauksia: Liikkeiden nimet on tarkoituksella jätetty mainitsematta, jotkut ehkä kuitenkin liikkeet tunnistavat Tapaus 1: Kalastusväline-erikoisliike Vantaalla:Paikalla oli sijainen joka ei tiennyt mistään mitään, ei edes löytänyt keloja hyllystä eikä tiennyt että heillä erästäkin merkkiä on jonka jouduin itse opastamaan. Laski hinnat ja hinnat olivat täysin pyöristyttäviä, ilman yhtään alennusta. Jokaisessa kelassa oli kuulemma ikiruuvi ja ristiinpuolaus  Mumisi myös mielenkiintoisesti jotain aivan käsittämätöntä välillä. Ohitimme tämän. Tapaus 2: KAlastusväline-erikoisliike Järvenpäässä:Oli valmis myymään mitä vaan, kunhan jotain sai myytyä. Asiakkaan toivomuksia ei juurikaan kuunneltu vaan esim. haukikäyttöön koitettiin myydä Abun 6500 -settiä. Myyjä myöskin aavistuksen verran tyly ja pienoinen halveksunta havaittavissa asiakasta kohtaan. Ohitimme tämänkin. Tapaus 3: Vantaan Tikkurilan Hong Kong -tavaratalo.Löysimme pienen etsimisen jälkeen nuorehkon ja todella avuliaan myyjän, jolla tuntui olevan vielä asiantuntemusta 100x enemmän kun edellisten liikkeiden myyjällä. Suositteli erilaisia keloja mm. Lagunaa ja Shimanon Super GT FA:aa, mainitsi että itse ottaisi Shimanon koska puolaus ei ole LAgunassa niin hyvä, vaikka muuten hyvä kela onkin. Kuitenkin keskustelu harhautui hyrräkeloihin ja tyttöystävän pikkuvelikin näistä sitten kiinnostui. Lopulta suositteli kohtuuhintaluokassa Cardiffia (vasenkätistä ei kauheen montaa mallia ollut ja osan hyrristä hintaluokat vähän kohosivat) ja vavaksi Daiwan Vulcan-X 8", siimaksi ehdotti vielä Power Prota. Varsin laadukas ja tasapainoinen setti siis, mutta EI TÄSSÄ VIELÄ KAIKKI: Kaverilla oli kiire koska työaika oli loppunut jo aikoja sitten koska meidän harkintamme vähän kesti (pahoitteluni) ja tyttöystäväkin taisi ovella jo odotella, siltikin jamppa SÄÄTI hyrrän niin että se on mahdollisimman helppo aloittelijalle heittää, eli lisäsi jarrupaloja kelaan ja selitti juurta jaksaen kelan säädöt tyttiksen pikkuveljelle. Myyjä ymmärsi loistavasti juuri meidän tarpeemme ja pohti näitä. Eikä tyytynyt myymään vaan sitä "yleinen testivoittaja" -linjaa. Tämmöistä palvelua en ole vielä _YHDESSÄKÄÄN_ muussa kalastusliikkeessä saannut ja olimme todellakin erittäin tyytyväisiä. Olen yleisesti ottaen pyrkinyt tukemaan erikoisliikkeitä, mutta jos niiden tietotaito/palvelu on tätä tasoa niin mä siirryn kokonaan Honkkarin asiakkaaksi.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 14.07.06 - klo:17:45 kirjoittanut Juha »
|
tallennettu
|
Juha Söderholm "Rakastakaa vihamiehiänne. Se kukaties vahingoittaa heidän mainettaan" - Stanisław Jerzy Lec | "Maailman valloittaminen ratsain on helppoa. Laskeutuminen satulasta ja hallitseminen, se on vaikeaa." - Tšingis-kaani Hei mun blogi on jossain hapessa...
|
|
|
Ville K
Heittokalan Graafikko
Ylläpitäjä
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #1 : 14.07.06 - klo:18:41 » |
|
Aika odottamatonta, että meni näin päin tuo homma. Hong Kong veti kyllä pisteet kotiin tuosta. Voisivat nuo pari erikoisen huonoa liikettä ottaa vaikkapa mallia honkkarin toiminnasta. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juha
Lost in Space
Ylläpitäjä
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #2 : 14.07.06 - klo:19:15 » |
|
Vantaab KingKong on ihan ok, jos sattuu oleen Jani paikalla ja sen saa kiinni... on siel toinenki kundi ku tietää "jotain". Kuitenkin tilanne on varsin "helppo" kun huomioi mitkä ovat verrokkiliikkeet... Oikeasti asiantunteviakin myyjiä löytyy oikeasti asiantuntevista liikkeistä, "testireissu" vaan ei mokomiin kohdentunut.
Onkos tämä Jani semmonen vähän nuorempi kaveri? Jep, Wobblerit ja Tyrskyt ohitettiin. Siltikin OLETTAISI että ERIKOISLIIKKEESTÄ saa asiantuntemusta vähän paremmin kun tavaratalosta.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Juha Söderholm "Rakastakaa vihamiehiänne. Se kukaties vahingoittaa heidän mainettaan" - Stanisław Jerzy Lec | "Maailman valloittaminen ratsain on helppoa. Laskeutuminen satulasta ja hallitseminen, se on vaikeaa." - Tšingis-kaani Hei mun blogi on jossain hapessa...
|
|
|
kevytkalastaja
VIP #1 "Babysitter"
Yleisvalvoja
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #3 : 14.07.06 - klo:21:05 » |
|
Joo,no kyllähän toi on vähän ihme juttu,mutta kyllä niitä kalastuksestatietäviä löytyy joskus tavarataloistakin..Täälläpäin kalastustarvikeliikkeissä on todella asiantuntevaa porukkaa töissä,mutta tavarataloissa ei tiedetä edes,että mitä kelalla tehdään kalastuksessa. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
psychocowboy
Logistiikka & Kilpailut & Haspelihemmo
Ylläpitäjä
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #4 : 14.07.06 - klo:22:45 » |
|
Parhaita liikkeitä ostaa tavaraa on tosiaan tiksrin honkkari, veljelset Keskinen (paras valikoima ja hyvät hinnat) sekä pari liikettä Hesassa, joita en mainosta koska en ole varma onko se ihan sallittua täällä 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juha
Lost in Space
Ylläpitäjä
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #5 : 15.07.06 - klo:01:20 » |
|
Parhaita liikkeitä ostaa tavaraa on tosiaan tiksrin honkkari, veljelset Keskinen (paras valikoima ja hyvät hinnat) sekä pari liikettä Hesassa, joita en mainosta koska en ole varma onko se ihan sallittua täällä  Kyllä täällä saa mainita mistä on hyviä kokemuksia.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Nipa
VIP #2
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Mies, poika?
Profiili
|
 |
« Vastaus #6 : 15.07.06 - klo:11:15 » |
|
Sanonpa yhden hyvän liikkeen, jossa jotkut saattavat olla käyneet. Häijään urheilutarvike. Sieltä saa ihan mitä vaan.  Ensimmäisessä kerroksessa on kuteita ja jotain ihan urheiluun liittyvää. Sit kun alkaa menemään rappusia ylöspäin, niin puolessavälissä on metsästystä. Aseita löytyy Ilmakosta ratakivääriin ja kaikkea muuta. Sit ylhäällä on kalastukselle oma kerroksensa. Todella asian tuntevaa porukkaa ja ei yritä tuputtaa kaikkea turhaa, koska sitä ei siellä ole. Antaisin Häijään urheilutarvikkeelle 9+. Sinne sitte vaan. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
 Älä pakota jokea, anna sen virrata. 
|
|
|
Ville K
Heittokalan Graafikko
Ylläpitäjä
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #7 : 15.07.06 - klo:14:49 » |
|
Paljonkos juha tuollainen setti tuli kustantamaan honkkarissa? Onko salaisuus?  Minkälaiset takuut(1v.?)
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
psychocowboy
Logistiikka & Kilpailut & Haspelihemmo
Ylläpitäjä
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #8 : 15.07.06 - klo:15:30 » |
|
Parhaita liikkeitä ostaa tavaraa on tosiaan tiksrin honkkari, veljelset Keskinen (paras valikoima ja hyvät hinnat) sekä pari liikettä Hesassa, joita en mainosta koska en ole varma onko se ihan sallittua täällä  Kyllä täällä saa mainita mistä on hyviä kokemuksia. Siinä tapauksessa Hesassa Wirginia Paavalin kirkon vieressä Stuurella ja Wobbleri pursimiehenkadulla(nyt en ole käynyt vähään aikaan). J:kylässä Kalastuskolmiosta Tourulasta olen aina saanut hyvän palvelun ja laatu tuotteet vaikka valikoima näyttää pieneltä. Edit: Vai onko tuo muuten perhokolmio J:kylässä???
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 18.07.06 - klo:08:24 kirjoittanut psychocowboy »
|
tallennettu
|
|
|
|
|
tjok
Vieras
|
 |
« Vastaus #9 : 15.07.06 - klo:16:02 » |
|
yks todella hyvä kauppa on myös imatran urheiluliike kisa siellä on tosi asiantuntevaa väkeä ja alennuksetkin on tosi hyviä 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
jrc
SHS-Jäsen
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #10 : 15.07.06 - klo:16:33 » |
|
Mä olen saanut kaikkialla asiallista kohtelua,missä olen asioinut,johtunee varmaan siitä kun on tiennyt mitä hakea,tietysti olen mieltynyt joihinkin liikkeisiin enempi kuin toisiin,johtuen seura ja kaveri kytköksistä(lue:alennukset ja tutut kaverit omistajina/myyjinä)
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
iletheman
VIP #9
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Ostakaa ny toi pommi mult poijjes
Profiili
|
 |
« Vastaus #11 : 15.07.06 - klo:17:48 » |
|
häijää on kyllä pirun hyvä kauppa ainakin kun kalle sielä on tietää paljon kalastusvälineistä ja on jopa käynyt monella järvellä uistelemassa. yhdessä paikassa myyjä yritti kaupata mulle shimanon solstagee josa on tää sormisanka homma ja höpötti että tää on täysin takaliikkeellinen, ihmetteli vähä kun kaverin kas naureskeltiin
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Fixeri
Vieras
|
 |
« Vastaus #12 : 15.07.06 - klo:18:16 » |
|
Paljonkos juha tuollainen setti tuli kustantamaan honkkarissa? Onko salaisuus?  Minkälaiset takuut(1v.?) Vulcan X 8" 69€ Cardif 201a 129€ Siima oli pari kymppiä Ois ton kelan saanut jostain varmaan pari kymppiä halvemmallakin, mutta tällä kertaa positiiviseen ostopäätökseen vaikutti myyjän oikea asenne. Eikä sitä aina parin kympin takia kannata lähteä kiertelemään kun tuo aika on muutenkin niin kortilla.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
heksa
VIP #8
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #13 : 15.07.06 - klo:19:31 » |
|
Helsingin kalastustarvike liikkeistä olen käynyt Wobblerissa, Tyrkyssä, Salakalassa ja Schröderissä. Selvästi paras palvelu ja asian tuntemus on Wobblerissa, ei yritetä myydä väkisellä tuottavinta tuotetta vaan kerrotaan selvästi hyvät ja huonot puolet tuotteista. Suosittelen erityisesti vapa-ja kelaostoksia tehdessä. Hinnat eivät tietenkään pärjää Honkkareille, mutta palvelu on erinomaista. Tyrkyssä palvelu on hyvää ja asiantuntemusta on, mutta hinnat ovat järkyttäviä ainakin 16-vuotiaan näkökulmasta. Schröderissä olen käynyt kerran, palvelu oli silloin keskin kertaista eikä hinnoilla paljoa vakuuteltu. Salakala joka lopetettiin oli selvästi halvin, mutta palvelu oli tylyä eikä sinne halunnut toista kertaa mennä, muuta kun loppuunmyyntiin.  Espoon Kalapekassa olen myös käynyt. Melko kalliit hinnat, asiantuntemusta oli, mutta palvelu hiukan tylyä. Omistaja ei ollut paikalla, joten ehkä hänellä on palvelu parempaa.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 01.08.07 - klo:17:50 kirjoittanut heksa »
|
tallennettu
|
|
|
|
kevytkalastaja
VIP #1 "Babysitter"
Yleisvalvoja
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #14 : 15.07.06 - klo:21:11 » |
|
Itselläni kokemusta JKL:n Perhokolmiosta ja Profishistä.Perhokolmiossa palvelu pelaa ja työntekijät ovat ystävällisiä.Heti liikkeen ovan avatessaan tervehditään,jutellaan myyjän kanssa yms.Myös hinnat ovat ihan kohdallaan.Profishistä olen sen sijaan saanut melko huonoa palvelua ja ainakin minulle myyjät ovat joskus tylyjä. PS.Kannattaisikohan perustaa ihan oma aihe kokemuksille kalastustarvikekaupoista,kun näin paljon näkyy viestejä pienessä ajassa tulevan?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Nipa
VIP #2
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Mies, poika?
Profiili
|
 |
« Vastaus #15 : 15.07.06 - klo:23:13 » |
|
Ja häijään lähes jokaisessa kalastustarvikkeessa on tarjous lappu.  Sinne sit kannattaa kyl mennä jos jonnekki.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Nipa
VIP #2
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Mies, poika?
Profiili
|
 |
« Vastaus #16 : 26.07.06 - klo:13:07 » |
|
Ja Häijää myy vain Gamatsun jigikoukkuja.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
iletheman
VIP #9
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Ostakaa ny toi pommi mult poijjes
Profiili
|
 |
« Vastaus #17 : 27.07.06 - klo:12:25 » |
|
Sportia Pekka on kyllä yksi parhaimmista,saa alennusta kaikesta,kun kehtaa vaan pyytää
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
ThE Speed
VIP #22
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #18 : 27.07.06 - klo:23:13 » |
|
|
|
|
|
|
tallennettu
|
kalassa käymätön kalastuksen harrastaja.
|
|
|
MikkoS
VIP #14
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #19 : 19.08.06 - klo:11:13 » |
|
Ite yleensä en kaipaa neuvoja kun käyn ostamassa kalastus tilpehööriä, silloin käännyn paikallisen Prisman puoleen, siellä saa rauhassa hipelöidä tarvikkeita ja on ainakin espoon iso omenan prismassa vielä suht hyvä valikoimakin, tietty joskus neuvot on tarpeen esim, vapa pitäis käydä ostaan ja mietin pitäiskös mennä helsinkiin johki wobleriin vai paikalliseen kala-pekka liikkeeseen.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
»Amßãssädêur 5500 cs-Çónòlôn P®ð«
|
|
|
heksa
VIP #8
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #20 : 19.08.06 - klo:23:14 » |
|
Tänään tuli testattua Itäkeskuksen Kalastusarena. Myyjä ei oikeen vakuuttanut tiedoillansa. Yritti olla liian avulias eikä saanu katsella uistimia rauhassa. Eniten ärsytti kun luuli mua ihan amatööriks ja selitti koko ajan perusasioita, jotka mä nyt tiedän jo ennestään. En mene uudestaan.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Catera1
VIP #26
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #21 : 21.08.06 - klo:16:09 » |
|
Erikoisliikkeitä olen yrittänyt tukea. Itäkeskuksen kalastusarenalle sopii tuo heksan kuvaus vaikka kyllä myyjä siellä minusta aika mukava on. Antaa alennusta ihan mukavasti. Maaleja ja lakkoja mun ainakin täytyy hakea sieltä. Tyrskyn hinnat on pilvissä, mutta asiantuntemus tuntuu hyvältä. Wobblerissa taas palvelu on täydellistä, eli sinne kannattaa ihmeessä mennä ja sieltä tuleekin osteltua jonkin verran kamaa. Hinnat on vähän korkealla, mutta kyllä ne palvelut pelaa sillä tavalla että kyllä ne sieltä hommatut uistimet sun muut on ihan hintansa väärtejä. Mun mielestä palvelu on hyvää tosiaan sillon kun myyjä ei suosittele kaikkia vieheitä, vaan kehuu osaa ja osasta ei pidä. Kuten Wobblerissa. Eikä mitään itsepalvelua, vaan sopivasti neuvontaa, eikä myöskään liikaa. Pitäisi joskus kävästä tuolla tixin honkkarissa, vaan epäilyttää se että onko sekin sellainen "itsepalvelu pelaa" mesta. Kuten joku motonet. Halvat hinnat mutta henkilökunnaksi on siellä saatu kyllä erikoisen huonot henkilöt. Nuoria äijiä, joita ei tippaakaan kiinnosta mikään palvelu kunhan palkan saa.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Hyvä, parempi, minulle sopivin...
|
|
|
|
temesi
Vieras
|
 |
« Vastaus #22 : 13.09.06 - klo:00:25 » |
|
Kalastusliikkeet TOP 3:
1. Turun pyyntiväline 2. Veljekset Keskinen 3. Nummelan Hong Kong
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
t-bone
Jäsen

Poissa
Buster M on kiva kippo
Profiili
|
 |
« Vastaus #23 : 13.09.06 - klo:15:44 » |
|
Kävin tänään juuri Wobblerissa, ja palvelu pelasi erinomaisesti. juuri kuten edellä on keskusteltu.
Honkkarista (Vantaa) sen verran, että Siellä on paljon valikoimaa, mutta muutama seikka täytyy ottaa huomioon:
-Jani on kalastusosaston parhaimpia myyjiä. Asiantuntevin, eikä tyrkytä. Muut nuoret jepet tyrkyttävät juuri sitä, mistä itse sattuvat olemaan kiinnostuneita. Jutut karkaavat väillä kauaksi siitä, mitä asiakas oli tullut hakemaan.
-Ostaiskohan Honkkari paljon "lajitelmia" halvalla, sillä sieltä puuttuu useista vieheistä juuri ne suosikkivärit, mitkä haluaisit, ja kun tietää, että ne löytyvät esim. Wobblerilta. Siinä mielessä meinaan siirtää ostojani yhä enemmän erikoisliikkeisiin, mitä tarkemmin tiedän, mitä olen hakemassa. E-liikkesstä se yleensä löytyy
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
riwehe
spede
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #24 : 01.08.07 - klo:17:24 » |
|
Oltiin tossa joku aika sitten kaverin kanssa tiksin honkkarissa ja siellä kateltiin vapoja. Siihen tuli sit joku mies ja kysy myyjältä, että onko teillä jerkkivapoja. Joo tässähän nää on. Myyjä alkaa lyömään vapoja miehelle käteen kokeiltavaksi. Sitten yhessä vaiheessa myyjä ottaa käteen berkleyn jerkkikepin ja alkaa kattoo, että minkäs merkkinen tää on. Sen jälkeen alko hehkuttaa miehelle, että mulla on tämmöne berkley ja on toiminu tosi hyvin! Sen jälkeen ne siirty viehehyllylle. Siellä myyjä sano, että tää westin jerkki on hyvä. Kaveri sai just eile 14 kilosen hauen täl. Kaverin kaa siinä sit revettiin totaallisesti tälle ''asiantuntijalle''  Eli ei siellä honkkarissa aina niin asiantuntevaa palvelua saa. Wobblerista ei sitten ole muuta kuin hyvää sanottavaa! Timppa ja Jaska osaavat kyllä asiansa! Ja eikä ne hinnat nyt niin korkeita mun mielestä ole. Tyrskytaimen Lönrootinkadulla on kans hyvä. Nyt kesällä siellä oli jotain junnuja myyjinä. Niillä meni homma aika usein hihittelyks, mutta sitten kun niiltä meni pyytämään apua niin oli kyllä asiallisia ja ainakin yksi tiesi kiitettävästi kuhan jigauksesta. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|