Nipa
VIP #2
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Mies, poika?
Profiili
|
 |
« : 04.07.06 - klo:12:36 » |
|
Että minkäslaisii mokia on heitellessä sattunu? Mulle sattu tämmänen: Keväällä jäitten lähtöjen aikaan oltiin kaverin kans heittelemässä, sit kaveri heitti mun skitter popin sillalle päin. Se lensikin sit vähän liian pitkälle, sillan päälle. Sit tuli oikealta moottoripyörä ja skitteri tarttu siihen.  :D Sit siima vaan purkautu ja purkautu aikas nopeeta. Sit se uistin irtos siittä motskusta, ja huokastiin helpotuksesta. Mutta, sitten tuli vasemmalta auto, ja se tarttu siihen. Sinne meni kaverin fireline ja mun skitteri. Mutta, pari viikkoa tapahtuneesta kaveri katto postilaatikkoonsa, ja siellä se mun skitteri oli.  Se uintilevy oli lohjennut ja vähän maali kärsinyt. Ei muuta vahinkoa, onneksi.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 07.01.07 - klo:18:56 kirjoittanut Nipa »
|
tallennettu
|
 Älä pakota jokea, anna sen virrata. 
|
|
|
|
ruoto kurkussa
Vieras
|
 |
« Vastaus #1 : 04.07.06 - klo:13:44 » |
|
Kerran oltiin kaverin kanssa ahvenanmaalla veneestä heittelemässä ja pääs sattumaan pieni työtapaturma että meidän heitot meni ristiin. No kaveri sit ehdotti et vaihdetaan vapoja lennosta ja vaihdetaan takaisin kun vieheet olis ylhäällä. Vaihdettiin vapoja ja kaveri ei kerennyt montaakaan kierrosta kampea kääntää kun sen uuteen vapaan iski hauki kiinni. Ja olihan se ihan nätti hauki, 4.9kg. Harmittavaks asiasta teki vielä se että se oli reissun isoin hauki mikä veneeseen saatiin. Onneks ei ollut kyseessä ennätyskala. Sain kuulla siitä muutenkin ihan tarpeeks. Jarru oli kuulemma hyvin säädetty kun siihen ei tarvinnut koskea.
Olkoon tämän tarinan opetuksena se ettei koskaan saa heittää kanssakalastajan kanssa ristiin..
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
APHREALi
VIP #10
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #2 : 04.07.06 - klo:14:46 » |
|
joo monta kertaa sattunut niin että oon pitänyt liian kauan siimasta kiinni joten uistin lentänyt järveen ja siima jäänyt siihen  (FIRELINE)
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Nipa
VIP #2
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Mies, poika?
Profiili
|
 |
« Vastaus #3 : 04.07.06 - klo:14:48 » |
|
Okej... Oli kyllä vähä tuskanen olo ku ajateltiin että mitä sille motskulle tapahtu.. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ville K
Heittokalan Graafikko
Ylläpitäjä
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #4 : 04.07.06 - klo:15:33 » |
|
Pentuna olin lähijärvellä heittelemässä ja siihen viereen tuli sitten romaanimies autollansa. Se mies kaivoi virvelin ja uistimet kontista ja alkoi kailottamaan, että aikoo ottaa ison hauen seuraavana. Nooh se kaveri laittoi elämää suuremman professorin uistimeksi ja meni rannalle. Siimaa roikkui vavan nokasta hieman turhan pitkästi ja arvatahan saattoi sen mitä tapahtuu. Mustalaismies kiskaisi lujan heiton ja samassa rupesi huutamaan kuin pistetty sika: "voi per*ele, vui s**tana". Heh, uistin oli sen takapuolessa kiinni sitten. Siitä se lähti sitten autollansa ihan yhtä nopeaa kuin oli tullutkin, tosin istui lähtiessään sillain puolella kankulla, toisessa kun oli kolmehaarakoukku ilmeisen syvällä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Stögö
Wireless Fisherman
Yleisvalvoja
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #5 : 05.07.06 - klo:14:48 » |
|
Tuossa viime vuosituhannella oltiin veljpoijjaan kanssa kalassa Se katteli mun "rytö" vermeitä ja alko puhuu et pitäs mun ostaa vähä laadukkaampaa. Kysyin et josko saisin kokeilla niitä sen vehkeitä malliksi. Sain luvan ja otin ensimmäisen kosketuksen jäykkään vapaan, punottuun siimaan ja painavaan uistimeen. Uistin oli joku uusi kallis suomupäälysteinen laatutavara. Ensimmäinen heitto meni ok mutta toiselle heitolle annoin potkua ja repäsin olan takaa. Siinä sit ihmettelin et onpa hyväheittosia vehkeitä kun uistin ei meinaa tulla alas millään. Kohta kuulu ja näky kaukana plumpsahdus ja samontein veljen ilme kiristy huomattavasti. Tempasi vehkeet minulta käsistä ja tuumasi et kokeile kaupassa. Oli aika hiljanen loppureissu... 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
"Rakastan kalastamista. Sitä heittää siiman veteen, eikä tiedä mitä toisessa päässä on. Mielikuvitus leikkii pinnan alla." -Robert Altman- "You should be the change that you want to see in the world" -Gandhi-
|
|
|
Nipa
VIP #2
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Mies, poika?
Profiili
|
 |
« Vastaus #6 : 05.07.06 - klo:14:52 » |
|
Siima ilmassa poikki.  Kenties veemäisintä. Toinen juttu on kun oltiin kaverin kanssa heittelemässä sillan alla vierekkäin, ja kaveri päätti kiskasta oikeelta puolelta (siinä minä seisoin) ja joku vaappu tohon korvalehteen ja poskeen kiinni. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Stögö
Wireless Fisherman
Yleisvalvoja
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #7 : 05.07.06 - klo:17:16 » |
|
Sama on tapahtunut mulle pari kertaa jälkeenkin päin mutta omilla vehkeillä. Yrittää pitkää heittoa niin ei malta päästää siimasta irti tarpeeksi ajoissa ja se ei punotulla oikein toimi. Monofiili antaa sen verran anteeksi ja on siinä mielessä hieman parempi mutta kyllä punotun muut ominaisuudet vie sen edelle. Muutaman kerran on käynyt sillä tavalla että heittäessä vavan kärki on lentänyt mukana mutta onneksi siimat ei ole katkenneet joten on saanut kärjen takaisin.  Senkin on sittemmin oppinut painamaan kunnolla kiinni ja tarkistamaan tasaisin väliajoin. Sillalle heitot on myös arkipäivää kun yksi vakioheittopaikoista on kapea salmi ja yrittää sitten heittää lähelle tolppaa hieman sivusta. Penskana tuli myös jätettyä pari uistinta sähkölinjaan roikkumaan kun ei oikein ollut tarkkuutta vielä heitoissa. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
"Rakastan kalastamista. Sitä heittää siiman veteen, eikä tiedä mitä toisessa päässä on. Mielikuvitus leikkii pinnan alla." -Robert Altman- "You should be the change that you want to see in the world" -Gandhi-
|
|
|
ArtoA
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #8 : 05.07.06 - klo:18:21 » |
|
Tuli n.15 vuotiaana heiteltyä ruuhesta seisten ilman liivejä, sain professorin jäämään lumpeeseen kiinni ja rupesin nyppimään vavalla itteenipäin. Lähtihän se sieltä ja lensi suoraan omaan kämmenselkääni, on muuten" kiva" ajaa mopolla mettäjärveltä polkua pitkin kotiin kun uistin heiluu kädessä. Meni sen verran syvälle että lääkäri otti pois. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
iletheman
VIP #9
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Ostakaa ny toi pommi mult poijjes
Profiili
|
 |
« Vastaus #9 : 05.07.06 - klo:18:29 » |
|
vavan kärkipalat lentää väliin, joskus oltiin kas veljen kas niin sepä heitti mun räsäsen puuhun kun lensi uistin vahinkos taaksepäin.Yks moka on ollu että peruke katkennu heiton yhteydes mutta siitä syytän abu garciaa
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Nipa
VIP #2
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Mies, poika?
Profiili
|
 |
« Vastaus #10 : 05.07.06 - klo:23:00 » |
|
Tänään sattu ei-niin-moka heitellessä. Meni Matrix Pro kuitu siima niin sykkyrään että voi helvata. Joudun huomenna hakemaan uudet siimat, ostan kyllä firelineä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
roki
VIP #3 -- Kätilön pikku apuri
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #11 : 11.07.06 - klo:01:08 » |
|
kahta virveliä kun tulee käytettyä toisessa pikalaukaisin ja toisessa ei kun tuolla heittelee missä pikalaukaisijaa ei ole niin tuleepa välillä otettua vain siima sormelle mutta ei tule kääntäneeksi sankaa  noin tapahtuu vähintään kerran kalareissulla luulisi tuon jo muistavan mutta ei näköjään
|
|
|
|
|
tallennettu
|
kaikki muu paitsi kalastus on turhaa
|
|
|
roki
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #12 : 11.07.06 - klo:01:14 » |
|
muistuipa toinenkin juttu mieleen virveli oli unohtunut pystyyn vapatelineeseen kun alitin veneellä matalaa siltaa
melkoista räpsettä vapa piti kun oikein kunnolla taittui ja sillan kattoon hankasi vähillä vauriolla kuitenkin selvisin vain siima katkes
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Stögö
Wireless Fisherman
Yleisvalvoja
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #13 : 12.07.06 - klo:09:49 » |
|
Melkein heitellessä... Joskus tuossa täyteen ikään tulon jälkeen ostin uuden vavan kaupasta. Testasin sitä puntilla nurmikolla ennen kuin pääsin tosi testiin oikealle lammelle. Kalavehkeet peräkontista ja valmiiksi ettei tarvitse veneessä laitella. Kaikki valmiina ja luukku kiinni. Saatte arvata lopputuloksen joka ei ollut niin huvittava. Ainakaan silloin. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
psychocowboy
Logistiikka & Kilpailut & Haspelihemmo
Ylläpitäjä
Jäsen

Paikalla
Profiili
|
 |
« Vastaus #14 : 18.07.06 - klo:08:21 » |
|
Melkein heitellessä... Joskus tuossa täyteen ikään tulon jälkeen ostin uuden vavan kaupasta. Testasin sitä puntilla nurmikolla ennen kuin pääsin tosi testiin oikealle lammelle. Kalavehkeet peräkontista ja valmiiksi ettei tarvitse veneessä laitella. Kaikki valmiina ja luukku kiinni. Saatte arvata lopputuloksen joka ei ollut niin huvittava. Ainakaan silloin.   . Samakaltainen homma kävi pari vuotta sitten. Vavat tosin kaikki pusseissa. Pakkailin autoa, johon olin takaikkunalle heittänyt vavat. "ikkunalauta" nousee ja laskee takaluukun kanssa. Viimeiset tavarat sisään ja luukku kiinni. Noh ei mennyt kunnolla kiinni ja tarkistin että mikä siellä panttaa. Ei mitää ja luukku kovempaa kiinni.... sitten välähti :'(. Neljästä vavasta kolme jäi väliin ja kaksi käyttökelvottomia. Ääliö mikä ääliö!
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Nipa
VIP #2
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Mies, poika?
Profiili
|
 |
« Vastaus #15 : 21.07.06 - klo:12:04 » |
|
Ai perhana.  Oliko kalliita vapoja?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Stögö
Wireless Fisherman
Yleisvalvoja
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #16 : 21.07.06 - klo:14:03 » |
|
Minulla ei onneksi ollut kallis. Jostain tavaratalosta ostettu tarjousvapa mutta hitsitti silti. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
psychocowboy
Logistiikka & Kilpailut & Haspelihemmo
Ylläpitäjä
Jäsen

Paikalla
Profiili
|
 |
« Vastaus #17 : 21.07.06 - klo:21:22 » |
|
Ai perhana.  Oliko kalliita vapoja? No toinen pilelle mennyt oli rakkain vapani eli Shakespearen Ambidex titanium joka uutena maksoi yli 800Fim ja uuden löytäminen oli ongelma koska uudet mallit oli jo markkinoilla. Noh löytyihän se. Vetovapa oli toinen, joita saa oikeasti halvalla. Mutta ottihan se pattiin kumminkin  Kaikki on kumminkin suhteellista  . On tullut hassattu rahaa aika paljon autoon ja kuvaamiseen , joten ei tää kovasti ottanut pattiin (paitsi kassalla). En silti vaihtais edes näitä negatiivisiä kokemiksia mihinkään  I Love Fishing..........
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ville K
Heittokalan Graafikko
Ylläpitäjä
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #18 : 23.07.06 - klo:00:48 » |
|
Melkein heitellessä... Joskus tuossa täyteen ikään tulon jälkeen ostin uuden vavan kaupasta. Testasin sitä puntilla nurmikolla ennen kuin pääsin tosi testiin oikealle lammelle. Kalavehkeet peräkontista ja valmiiksi ettei tarvitse veneessä laitella. Kaikki valmiina ja luukku kiinni. Saatte arvata lopputuloksen joka ei ollut niin huvittava. Ainakaan silloin.  Sama käynyt myös minulle. Joskin huomasin vasta kalapaikassa tapahtuneen. Onneksi ei katkennut kuin viimeisen vaparenkaan alapuolelta, joten kyseisen reissun pystyi jotenkuten kalastamaan.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ville K
Heittokalan Graafikko
Ylläpitäjä
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #19 : 24.07.06 - klo:14:54 » |
|
Vielä muistui yksi. Oltiin jokunen vuosi takaperin siskon ukon kanssa kalalla. Illan aikana olimme kiertäneet muutaman kosken Kiiminkijoella ja tultiin joskus puolenyön jälkeen Koitelin koskille. Oli sellainen todella kalaisan oloinen aamuyö ja odotukset oli tietty korkealla. Siskon ukko kalasteli minusta jonkun kymmenen metrin päässä ylävirtaan ja ei aikaakaan kun se rupesi huutelemaan, nyt on kiinnni, kala kiinni. No katselin alempaa ja taimenen möllinhän se haavi ylös sieltä. Jatkoin siinä rauhassa kalastelua, kun rupesi kuulumaan tupinaa tyyliin: "*i**u, mä en saa tätä irti" johon huusin ensin takaisin "vedä vaan läskeineen irti!". No siskon mies vastasi että "ei kyllä pysty". Mä sitten huikkasin että "leikkaa sitten puukolla vaan" ja siihen kuului vastaus "no en kyllä varmasti leikkaa". Aloin jo ihmettelemään että mikä siinä kalan irroittamisessa voi olla noin vaikeata ja menin tympääntyneenä muka irroittamaan kalaa kaverin puolesta. Siinä saapuessa kaverin luo huomasin että eihän se kala ollutkaan enää koukussa kiinni, vaan kalastaja oli kohtuu tiukasti itse uistimessa kiinni  . Oli kuulemma kala luiskahtanut kädessä, irronnut ja tippunut koskeen ja samassa rytäkässä yksi vaapun kolmihaarakoukun sakara oli painunut tosi syvälle sormeen ja vielä sillälailla, että koukun pää oli luussa kiinni. Eipäs siinä sitten mitään voitu tehdä, kun koukun katkaiseminen sivuleikkureillakaan ei olisi auttanut. Sairaala reissuhan siitä lopulta tuli. Jonkun pari kolme tunta odottelimme päivystyksessä ennen kuin lääkäri ehti muilta lauantai aamun kiireiltään koukun irroittamaan. Kaiken kruunasi itsensä teloneen kalamiehen päällä ollut "Happy Fisherman t-paita" jossa housuton kalamies on kalalla ja kala ottaa siltä...  Taisi lekurikin kuittailla kyseisestä asustuksesta silloin.  Ko. tapahtuma aikana ei juuri naurattanut lähteä ilmeisen hyvällä syönnillä ajamaan aamusta sairaalaan päivystykseen, mutta jälkikäten on naurattanut kovasti.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
masa
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #20 : 24.07.06 - klo:15:16 » |
|
Eilen oltiin vaponteko järvellä kalassa. Kaveri laittoi pikkuräsäsen ja alkoi heitellä. Se heitteli sillä noin 15min ja antoi vavan minulle käteen,ja sonoi:''heittele sinä tällä'' No otin vavan käteen ja aloin heitellä. Sitten eteen tuli veneellä vetouistelioita. Heitin venettä kohti ja räsänen oli kiinni niitten siimassa .  Huusin heti että pysähtykää,ja ottakaa mun uistin teidän siimasta pois. No ne pysähty ja otti puukon taskusta ja katkas mun siiman  Oli siinä kaverille kerrottaavaa. Ei uskonu millää... 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
!¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯!----_\ !-^^tervetuloa!^^-!__!!:''''''\\___ !_______ ___........_____........____.'!! ''(@)''(@)') ''(@)''(@)''''''''(@)''""(@)
Täs mun rekka millä mää kuskaan kaloja:D
|
|
|
roki
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #21 : 28.07.06 - klo:00:40 » |
|
Eilen oltiin vaponteko järvellä kalassa. Kaveri laittoi pikkuräsäsen ja alkoi heitellä. Se heitteli sillä noin 15min ja antoi vavan minulle käteen,ja sonoi:''heittele sinä tällä'' No otin vavan käteen ja aloin heitellä. Sitten eteen tuli veneellä vetouistelioita. Heitin venettä kohti ja räsänen oli kiinni niitten siimassa .  Huusin heti että pysähtykää,ja ottakaa mun uistin teidän siimasta pois. No ne pysähty ja otti puukon taskusta ja katkas mun siiman  Oli siinä kaverille kerrottaavaa. Ei uskonu millää...  no oliko aivan pakko sitä venettä kohden heittää??
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
MikkoS
VIP #14
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #22 : 01.08.06 - klo:17:17 » |
|
Joskus 10 v sitte mallasvedellä, olin just alkamassa vetää uistinta soutuveneellä, heitin vaapun nils master invincible, kokoa en muista, mutta suht iso kelluva vaappu, noh heitin vaapun veteen ja ja aloin päästämään siimaa veteen, yks kaks harmaalokki nappas uistimen ja ite olin niinku "mitä helvettiä", yritin pienellä vetäisyllä saada lokin luovuttamaan uistimen, mutta sepä jäi sitten kiinni lokin jalkaan koukusta, pisti hanttii aika lailla, yritin kelaa siiman sisään mutta se katkes ja lokki liihotti takasin pesälleen, nilsu kiinni jalassaan, viikon katelin kun lokki lens vaappu jalassa järvellä, sen jälkeen se katosi....liekö kuollu...??On siinä ollu naapureilla katsomista.... 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
»Amßãssädêur 5500 cs-Çónòlôn P®ð«
|
|
|
kevytkalastaja
VIP #1 "Babysitter"
Yleisvalvoja
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #23 : 01.08.06 - klo:17:58 » |
|
Joskus 10 v sitte mallasvedellä, olin just alkamassa vetää uistinta soutuveneellä, heitin vaapun nils master invincible, kokoa en muista, mutta suht iso kelluva vaappu, noh heitin vaapun veteen ja ja aloin päästämään siimaa veteen, yks kaks harmaalokki nappas uistimen ja ite olin niinku "mitä helvettiä", yritin pienellä vetäisyllä saada lokin luovuttamaan uistimen, mutta sepä jäi sitten kiinni lokin jalkaan koukusta, pisti hanttii aika lailla, yritin kelaa siiman sisään mutta se katkes ja lokki liihotti takasin pesälleen, nilsu kiinni jalassaan, viikon katelin kun lokki lens vaappu jalassa järvellä, sen jälkeen se katosi....liekö kuollu...??On siinä ollu naapureilla katsomista....  Mulle käynyt pari kertaa samalla lailla,paitsi olen ollut heittelemässä,lokki on ollut suustaan kiinni ja olen sen saanut väsyteltyä  Oli siinä muuten veivaamista..
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
MikkoS
VIP #14
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #24 : 02.08.06 - klo:16:55 » |
|
Nykyään ku kalasaalis on niin pieni ni vois tähdätä enemmän tuohon riista puoleen  , muistui juuri mieleen että, Espoon otsolahdesta sain kerran silkkiuikun, sain jopa kelattua sisään, mutta uistinta irti ottaessa, uikun ylänokka katkesi ja räpiköi myös irti samalla, sääli!!olisin saanut sen irti vahingoittamatta lintua....
|
|
|
|
|
tallennettu
|
»Amßãssädêur 5500 cs-Çónòlôn P®ð«
|
|
|
|