Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
02.12.08 - klo:01:06

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tilaa RSS-feedi

Erätukku

Finnmatkat   |     |   Ebookers

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

-täsmähaku
+  Kalastuskeskustelut Heittokalastus.info
|-+  Kalastusvälineet
| |-+  Kelat
| | |-+  Paljonko kannattaa maksaa haspelista/hyrrästä ja mistä maksat?
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Paljonko kannattaa maksaa haspelista/hyrrästä ja mistä maksat?  (Luettu 1434 kertaa)
Juha
Lost in Space
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Poissa

Profiili WWW
« : 03.07.07 - klo:17:31 »

Daiwan mallistosta hiplailin Elorannalla tuota Daiwan Certatea ( http://www.daiwa.fi/Kiinteasivu.asp?KiinteaSivuID=3057&NakymaID=118 ) (ei kyllä Shimano ole...) mutta ainakin tuntui omiin näppeihin jopa vakuuttavammalta kun toi Stella.

Itse olen kyllä samaa mieltä vähän Abon ja muutaman muun kanssa, mulle 150e on ehdoton katto haspelista, hyrrästä voin maksaa _PALJON_ enemmän.
« Viimeksi muokattu: 03.07.07 - klo:17:33 kirjoittanut Juha » tallennettu

Juha Söderholm

"Rakastakaa vihamiehiänne. Se kukaties vahingoittaa heidän mainettaan" - Stanisław Jerzy Lec | "Maailman valloittaminen ratsain on helppoa. Laskeutuminen satulasta ja hallitseminen, se on vaikeaa." - Tšingis-kaani

Hei mun blogi on jossain hapessa...
psychocowboy
Logistiikka & Kilpailut & Haspelihemmo
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #1 : 03.07.07 - klo:17:41 »

Daiwan mallistosta hiplailin Elorannalla tuota Daiwan Certatea ( http://www.daiwa.fi/Kiinteasivu.asp?KiinteaSivuID=3057&NakymaID=118 ) (ei kyllä Shimano ole...) mutta ainakin tuntui omiin näppeihin jopa vakuuttavammalta kun toi Stella.
Ei ole merkistä kiinni. Ekaa Shimanoa itse mahdollisesti hankkimassa. Ainoat vaan mitä voi kaupasta löytyä.Ei vaan tuotakaan Daiwaa ole juuri kaupoissa näkynyt hypisteltäväksi asti.

Lainaus
Itse olen kyllä samaa mieltä vähän Abon ja muutaman muun kanssa, mulle 150e on ehdoton katto haspelista, hyrrästä voin maksaa _PALJON_ enemmän.

Tätäkin asennetta voi vaan ihmetellä Pyörittää silmiään
tallennettu

Born to be wild, paitsi kotona...
www.heittokalastus.info www.vetouistelu.info www.pilkki.info www.merikalastus.info www.saabclub.fi
"Chuck Norriskaan ei ole täydellinen, sillä häneltä puuttuu heikkoudet"
psychocowboy
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #2 : 03.07.07 - klo:18:42 »

Hyrräkeloissa sentään tilanne on toinen. Sijoitetun rahamäärän kasvaessa tekniikka muuttuu kestävämmäksi ja/tai herkemmäksi. Saattaa jopa saada ihan oikean mikroprosessorinkin ohjaamaan jarruja. Tietysti hyrrässäkin tulee jossain vaiheessa vastaan se tilanne, että lisärahalla saa pelkkää statusta, kun pääsee kertomaan, että meitsillä onkin 1200€ hyrräkela. Ja kalaa tuloo.
Hyvin on kaveri aivopesty opetuksen lomassa Iskee silmää. Kuukausi sitten vielä haspelilla Iskee silmää
Väittämäsi on jossain määrin ristiriitaista ainakin minun mielestä. Jospa vaikka ajatellaan jarruja hyrrässä jotka väittämäsi mukaan paranee siis potentiaalisesti hinnan mukana. Kumminkin isoja kaloja otetaan myös uistelemalla ja väitän että suuri osa normi vetouistelijoista käyttää hyrriä joiden hintaluokka sijoittuu vaikkapa döörin c6000-c7000 välimaastoon. Merellä uistelevat varmaan käyttävät aavistuksen hieman isompaa kelaa. luulisi että juuri tämä käyttäjäkunta tarvitsisi noita mainitsemiasi ominaisuuksia.
tallennettu

www.heittokalastus.info www.vetouistelu.info www.pilkki.info www.merikalastus.info www.saabclub.fi
psychocowboy
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #3 : 03.07.07 - klo:18:51 »

Orginaaliaihe jaettu!

Edit: Otetaan mukaan keskusteluun myös väittämä että tietyissä tilanteissa jompi kumpi kelatyyppi olisi parempi kuin toinen.
« Viimeksi muokattu: 03.07.07 - klo:18:54 kirjoittanut psychocowboy » tallennettu

Juha
Lost in Space
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #4 : 03.07.07 - klo:22:50 »

Mä käytän itse kevyemmässä kalastuksesssa haspelia, mut nyt oon alkanut hyrrälläkin paiskomaan kevyttä kamaa ( kiitos Daiwan mankun ) ja pari asiaa lisää missä mun mielestä hyrrä pesee haspelin (olennaisimmat):

1) Kovassa takatuulessa heittäminen on mukavempaa hyrrällä koska "löysää" siimaa ei lähde tuulen mukana kuten haspelilla. (=tuntuma parempi)

2) Heittotarkkuus (ihan oikeasti: Hyrrällä helpompi heittää tarkasti kun haspelilla)

heittopituus ei oo mun mielestä kovinkaan radikaali ero haspelilla ja hyrrällä. Ainakaan mun heittotaidoilla, toki jonkun verran pidemmälle mertsarilusikkaa paiskon hyrrällä.

Nykyhyrrät on oikeasti jo tosi helppoheittoisia, toki haspelillekin on paikkansa, mutta tuo paikka alkaa olemaan pienten, kevyiden ja helppoheittoisten hyrrien myötä ainakin omalla kohdallani jo melko uhattu.
tallennettu

Juha Söderholm

"Rakastakaa vihamiehiänne. Se kukaties vahingoittaa heidän mainettaan" - Stanisław Jerzy Lec | "Maailman valloittaminen ratsain on helppoa. Laskeutuminen satulasta ja hallitseminen, se on vaikeaa." - Tšingis-kaani

Juha
Lost in Space
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #5 : 03.07.07 - klo:22:53 »

n. 50e saa hyrrän joka kestää aktiivikäyttöä sen kymmenisen vuotta (C3), mutta 50e ei saa haspelia joka kestää 10-vuotta aktiivikäyttöä ja puolaa vielä mukavasti.
tallennettu

Juha Söderholm

Tuoski
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #6 : 16.07.07 - klo:15:12 »

Kannattaa noit hyrriä katsella ulkomailta, ainakin abun kelat ovat paaaljon halvempia rapakon toisella puolella kuin täällä.
tallennettu
kevytkalastaja
VIP #1 "Babysitter"
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #7 : 16.07.07 - klo:17:48 »

Mullekin puoltoist hunttia on ehdoton kipuraja hapselin hinnaksi, sen sijaan fiiliksen mukaan voisin maksaa hyrrästä hetitostanoinvaan -periaatteella ainakin tuplasti tuon.
tallennettu

Deep
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #8 : 16.07.07 - klo:20:57 »

kahdella sadalla pitää saada ja saakin. hyrrä siis. mun tarve ei kalliimpaa vaadi.. ainakaan vielä.
tallennettu
HeQ
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Vapaamuotoinen keskustelija.

Profiili WWW
« Vastaus #9 : 20.07.07 - klo:06:56 »

Mulle riittää molempiin kelatyyppeihin suunnilleen viidenkympin verran, hyvi ovat toimineet.
tallennettu

minäkin ajettelin liittyä joensuun perhokalastajiin
jpsuominen
Kojak
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #10 : 15.08.07 - klo:11:30 »

Sotketaan nyt vähän vielä tätä soppaa... Kyllähän haspelissakin rahalla saa parempia ominaisuuksia kelaansa, keveyttä, kestävyyttä ja ennen kaikkea parempia ja pehmeämpiä kalastusjarruja. Haspelitahan nuo ameriikan pojat pääasiassa käyttävät esim. GT:n ja purjekalojen popperikalastuksessa, tosin noilla keloilla ei meikäläisten olosuhteissa juurikaan mitään tee.

Se mistä kukin tykkää, on aika henkilökohtainen valinta. Jotkut pitävät haspelin helppoudesta ja monipuolisuudesta, toiset taas haluavat sijoittaa vähän (paljon) enemmän aikaa, vaivaa ja rahaa kalastusnautinnon maksimointiin. Ei näistä kumpikaan mielestäni ole sen oikeampi tapa suhtautua kalastukseen. Itse en todennäköisesti tule koskaan enää haspelia ostamaan, ainakaan itselleni, mutta ei ne silti sen "huonompia" ole. Ainoa poikkeus voi ehkä olla jokin 750-sarjan haspeli, tosin mieli tekisi päästä testaamaan jotain oikein UL-hyrrääkin, tyyliin Daiwan Pressoa tai Liberty Pixyä. Ovat vaan vähän "suola-allergisia" nuo hennoimmat hyrrät käsittääkseni...

Tuohon kysymykseen että paljonko kannattaa mistäkin maksaa, sanoisin että juuri sen verran minkä se himoitsemasi malli maksaa. Ei kaikkea tarvitse perustella järkisyin...
tallennettu

Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / hakukoneoptimointi Juha Söderholm                  (C) Kalastus - Heittokalastus.info | Kalastuskeskustelu