unic
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« : 05.06.06 - klo:17:53 » |
|
Kun tossa muutama päivä sitten heittelin lipalla ja uistelin pienen pätkän sillä, siima ihan rullalla. missä vika ja voiko sitä ns' ehkäistä jotenkin?  siima uusiks vaikka kuinka sitä yritin suoristella. Sen tiedän että se johtuu lipan pyörimisestä, mutta kuuluuko lipan niin vahvasti rullatta että siima ihan sutturalla. Tiivistelmä: Voiko siiman sotkeutumista ehkäistä lipoilla kalastettaessa? 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Always think like a fish, no matter how weird it gets''' Storm
|
|
|
Juha
Lost in Space...somewhere deep in the universe
Ylläpitäjä
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #1 : 05.06.06 - klo:17:56 » |
|
Kun tossa muutama päivä sitten heittelin lipalla ja uistelin pienen pätkän sillä, siima ihan rullalla. missä vika ja voiko sitä ns' ehkäistä jotenkin?  siima uusiks vaikka kuinka sitä yritin suoristella. Sen tiedän että se johtuu lipan pyörimisestä, mutta kuuluuko lipan niin vahvasti rullatta että siima ihan sutturalla. Tiivistelmä: Voiko siiman sotkeutumista ehkäistä lipoilla kalastettaessa?  Kuuluu. Lipat saavat siiman sykkyrälle. Kokeile laittaa pari kuulalaakeroitua leikaria väliin, niin yleensä tuo sutturalle meno lähtee sillä. Lipat nyt eivät kyllä varmaan ole kaikkein parhaimpia uisteluvieheitä yleisesti ottaen.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Juha Söderholm "Rakastakaa vihamiehiänne. Se kukaties vahingoittaa heidän mainettaan" - Stanisław Jerzy Lec | "Maailman valloittaminen ratsain on helppoa. Laskeutuminen satulasta ja hallitseminen, se on vaikeaa." - Tšingis-kaani Hei mun blogi on jossain hapessa...
|
|
|
Paroni
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #2 : 06.06.06 - klo:13:03 » |
|
Tuota kun miettii, niin Abon ideassa on ihan totuuden jyvä. Tuolla tavalla saa helposti lippojen suurimman ongelman eliminoitua ja voi unohtaa kaikenmaailman leikariviritykset. Vuoden niksi! 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
roki
VIP #3 -- Kätilön pikku apuri
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #3 : 06.06.06 - klo:15:16 » |
|
Kun tossa muutama päivä sitten heittelin lipalla ja uistelin pienen pätkän sillä, siima ihan rullalla. missä vika ja voiko sitä ns' ehkäistä jotenkin?  siima uusiks vaikka kuinka sitä yritin suoristella. Sen tiedän että se johtuu lipan pyörimisestä, mutta kuuluuko lipan niin vahvasti rullatta että siima ihan sutturalla. Tiivistelmä: Voiko siiman sotkeutumista ehkäistä lipoilla kalastettaessa?  tuttu tilanne mitä siimaa käytät? monofiili menee todella herkästi sutturalle vaihdoin tänä keväänä kuitusiimaan ja yhtään sotkua ei ole lippojen kanssa enää tullut
|
|
|
|
|
tallennettu
|
kaikki muu paitsi kalastus on turhaa
|
|
|
kevytkalastaja
VIP #1 "Babysitter"
Yleisvalvoja
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #4 : 06.06.06 - klo:15:19 » |
|
Kun lipan runkolangan kääntää 45° luokile lipan etupuolelta, tulee rungosta vetopisteen suhteen epäkesko, eli ei pyöri lipan mukana ja siiman kierto loppuu. Mä voin yrittää muistaa ettiä kuvan jossain vaihees...
Itse virittelen lippoja runkolankoja taittelemalla ja kerran huomasin juuri tämän ja tätä "pirkkaniksiä" olen käyttänytkin.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
unic
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #5 : 06.06.06 - klo:19:02 » |
|
Käytän rapalan jotai siimaa, paketti mökil, semmosta keltasta  muuten on kyllä tosi hyvää siimaa ollu 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Always think like a fish, no matter how weird it gets''' Storm
|
|
|
Paroni
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #6 : 07.06.06 - klo:14:34 » |
|
Juurikin noin mä sen päässäni pähkäilin... Hyvä abo, tosta hyvästä mä lätkäsen sulle yhden [kehun] 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jussi_
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #7 : 07.06.06 - klo:23:14 » |
|
Käytän rapalan jotai siimaa, paketti mökil, semmosta keltasta  muuten on kyllä tosi hyvää siimaa ollu  Terveen järjen mukaan tämä vaikuttaisi finesseltä
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
APHREALi
VIP #10
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #8 : 04.07.06 - klo:01:13 » |
|
ite taivuttelin noi runkolangat ja ei oo kiertymistä enään ollut! kiitos tästä ABO!:)
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
bömber
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #9 : 15.07.06 - klo:21:18 » |
|
sama tääl.. minäkin väänsin eikä siima mennut kirteelle.. SUURET KIITOKSET!!! 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
miksu94
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #10 : 29.09.06 - klo:15:07 » |
|
Mulla on blue fox super shallow vibrax, jossa on jo valmiiksi taivutettu.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
DRS
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #11 : 08.06.07 - klo:21:05 » |
|
Kun ton lipan rungon kiertää 45 asteen kulmaan, olen huomannut että lippa ei halua enää myöskään pyöria niin hyvin enään (siis toimia). Lippana Abu Garcia Reflex.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
psychocowboy
Logistiikka & Kilpailut & Haspelihemmo
Ylläpitäjä
Jäsen

Paikalla
Profiili
|
 |
« Vastaus #12 : 08.06.07 - klo:21:11 » |
|
Kun ton lipan rungon kiertää 45 asteen kulmaan, olen huomannut että lippa ei halua enää myöskään pyöria niin hyvin enään (siis toimia). Lippana Abu Garcia Reflex.
' Jos meinasit kiertoa kuten Abon kuvassa niin vaan vaatii aluksi kovemman nykäyksen kelattessa että alkaa pyörimään  . Toimii ainakin 12g/18g reflexeilä 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
temesi
Vieras
|
 |
« Vastaus #13 : 08.06.07 - klo:22:17 » |
|
Kun lipan runkolangan kääntää 45° luokile lipan etupuolelta, tulee rungosta vetopisteen suhteen epäkesko, eli ei pyöri lipan mukana ja siiman kierto loppuu. Mä voin yrittää muistaa ettiä kuvan jossain vaihees...
Ai juu vai.. Kunnollinen leikari vaan siiman päähän, niin siihen loppuu kiertymiset. Ei mitään aleta vääntelemään.. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
riku
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #14 : 14.06.07 - klo:21:56 » |
|
vaihda laakeroituihin leikareihin
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Pasi1
Insinööri, olen kerran saanut...todistetusti...
Ylläpitäjä
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #15 : 14.06.07 - klo:22:05 » |
|
vaihda laakeroituihin leikareihin Pitääkös laakeroitujen leikareiden laakereita rasvata ja mitää rasvaa pitäisi käyttää?? Ja laakereihinhan tulee ajan mittaan kulumavikoja, niin kuinka tuollaiseen sitten vaihdetaan laakeri(t)? 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
jaska74
Ajatusten Hehkuva Ahjo
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #16 : 15.06.07 - klo:09:02 » |
|
kuinka tuollaiseen sitten vaihdetaan laakeri(t)?  ei siihen laakeria vaihdeta, tuskin kestää käytössä edes niin kauaa että entinen kuluu loppuun saatika että tehtaan rasvat loppuis. uutta vaan tilalle jos vanha ei muutamassa vuodessa jää pohjaan yms..
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Kalastus on kuin seksi, mitä vähemmän saa, sitä enemmän puhutaan 
|
|
|
Pasi1
Insinööri, olen kerran saanut...todistetusti...
Ylläpitäjä
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #17 : 15.06.07 - klo:16:11 » |
|
ei siihen laakeria vaihdeta, tuskin kestää käytössä edes niin kauaa että entinen kuluu loppuun saatika että tehtaan rasvat loppuis. uutta vaan tilalle jos vanha ei muutamassa vuodessa jää pohjaan yms.. Menit sitten heikkona hetkenäsi vastaamaan...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
jaska74
Ajatusten Hehkuva Ahjo
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #18 : 15.06.07 - klo:22:15 » |
|
Menit sitten heikkona hetkenäsi vastaamaan... damn... en lukenu juttua aivot narikassa  
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Kalastus on kuin seksi, mitä vähemmän saa, sitä enemmän puhutaan 
|
|
|
|