Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
07.01.09 - klo:19:30

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tilaa RSS-feedi

Erätukku

Finnmatkat   |   Ebookers   |   Erätuotteet

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

-täsmähaku
+  Kalastuskeskustelut Heittokalastus.info
|-+  Kalastusvälineet
| |-+  Uistimet
| | |-+  Lipat
| | | |-+  Mitä tehdä/missä vika (jos jossain) :D
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Mitä tehdä/missä vika (jos jossain) :D  (Luettu 1744 kertaa)
unic
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« : 05.06.06 - klo:17:53 »

Kun tossa muutama päivä sitten heittelin lipalla ja uistelin pienen pätkän sillä, siima ihan rullalla. missä vika ja voiko sitä ns' ehkäistä jotenkin?  Nolostunutsiima uusiks vaikka kuinka sitä yritin suoristella.

Sen tiedän että se johtuu lipan pyörimisestä, mutta kuuluuko lipan niin vahvasti rullatta että siima ihan sutturalla.

Tiivistelmä: Voiko siiman sotkeutumista ehkäistä lipoilla kalastettaessa?  Surullinen
tallennettu

Always think like a fish, no matter how weird it gets'''
Storm
Juha
Lost in Space...somewhere deep in the universe
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #1 : 05.06.06 - klo:17:56 »

Kun tossa muutama päivä sitten heittelin lipalla ja uistelin pienen pätkän sillä, siima ihan rullalla. missä vika ja voiko sitä ns' ehkäistä jotenkin?  Nolostunutsiima uusiks vaikka kuinka sitä yritin suoristella.

Sen tiedän että se johtuu lipan pyörimisestä, mutta kuuluuko lipan niin vahvasti rullatta että siima ihan sutturalla.

Tiivistelmä: Voiko siiman sotkeutumista ehkäistä lipoilla kalastettaessa?  Surullinen

Kuuluu. Lipat saavat siiman sykkyrälle. Kokeile laittaa pari kuulalaakeroitua leikaria väliin, niin yleensä tuo sutturalle meno lähtee sillä.

Lipat nyt eivät kyllä varmaan ole kaikkein parhaimpia uisteluvieheitä yleisesti ottaen.
tallennettu

Juha Söderholm

"Rakastakaa vihamiehiänne. Se kukaties vahingoittaa heidän mainettaan" - Stanisław Jerzy Lec | "Maailman valloittaminen ratsain on helppoa. Laskeutuminen satulasta ja hallitseminen, se on vaikeaa." - Tšingis-kaani

Hei mun blogi on jossain hapessa...
Paroni
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #2 : 06.06.06 - klo:13:03 »

Tuota kun miettii, niin Abon ideassa on ihan totuuden jyvä. Tuolla tavalla saa helposti lippojen suurimman ongelman eliminoitua ja voi unohtaa kaikenmaailman leikariviritykset. Vuoden niksi!  Cool
tallennettu
roki
VIP #3 -- Kätilön pikku apuri
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #3 : 06.06.06 - klo:15:16 »

tuttu tilanne
mitä siimaa käytät?
monofiili menee todella herkästi sutturalle
vaihdoin tänä keväänä kuitusiimaan ja yhtään sotkua ei ole lippojen kanssa enää tullut
tallennettu

kaikki muu paitsi kalastus on turhaa
kevytkalastaja
VIP #1 "Babysitter"
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #4 : 06.06.06 - klo:15:19 »

Kun lipan runkolangan kääntää 45° luokile lipan etupuolelta, tulee rungosta vetopisteen suhteen epäkesko, eli ei pyöri lipan mukana ja siiman kierto loppuu. Mä voin yrittää muistaa ettiä kuvan jossain vaihees...

Itse virittelen lippoja runkolankoja taittelemalla ja kerran huomasin juuri tämän ja tätä "pirkkaniksiä" olen käyttänytkin.
tallennettu

unic
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #5 : 06.06.06 - klo:19:02 »

Käytän rapalan jotai siimaa, paketti mökil, semmosta keltasta  Cool muuten on kyllä tosi hyvää siimaa ollu  Iskee silmää
tallennettu

Always think like a fish, no matter how weird it gets'''
Storm
Paroni
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #6 : 07.06.06 - klo:14:34 »

Juurikin noin mä sen päässäni pähkäilin... Hyvä abo, tosta hyvästä mä lätkäsen sulle yhden [kehun]  Virnistää
tallennettu
Jussi_
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #7 : 07.06.06 - klo:23:14 »

Käytän rapalan jotai siimaa, paketti mökil, semmosta keltasta  Cool muuten on kyllä tosi hyvää siimaa ollu  Iskee silmää
Terveen järjen mukaan tämä vaikuttaisi finesseltä
tallennettu

APHREALi
VIP #10
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #8 : 04.07.06 - klo:01:13 »

ite taivuttelin noi runkolangat ja ei oo kiertymistä enään ollut! kiitos tästä ABO!:)
tallennettu
bömber
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #9 : 15.07.06 - klo:21:18 »

sama tääl.. minäkin väänsin eikä siima mennut kirteelle.. SUURET KIITOKSET!!!   Hymyilee leveästi
tallennettu
miksu94
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #10 : 29.09.06 - klo:15:07 »

Mulla on blue fox super shallow vibrax, jossa on jo valmiiksi taivutettu.
tallennettu
DRS
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #11 : 08.06.07 - klo:21:05 »

Kun ton lipan rungon kiertää 45 asteen kulmaan, olen huomannut että lippa ei halua enää myöskään pyöria niin hyvin enään (siis toimia). Lippana Abu Garcia Reflex.
tallennettu
psychocowboy
Logistiikka & Kilpailut & Haspelihemmo
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Paikalla

Profiili
« Vastaus #12 : 08.06.07 - klo:21:11 »

Kun ton lipan rungon kiertää 45 asteen kulmaan, olen huomannut että lippa ei halua enää myöskään pyöria niin hyvin enään (siis toimia). Lippana Abu Garcia Reflex.
'
Jos meinasit kiertoa kuten Abon kuvassa niin vaan vaatii aluksi kovemman nykäyksen kelattessa että alkaa pyörimään Iskee silmää. Toimii ainakin 12g/18g reflexeilä Hymyilee leveästi
tallennettu

Born to be wild, paitsi kotona...
www.heittokalastus.info www.vetouistelu.info www.pilkki.info www.merikalastus.info www.saabclub.fi
"Chuck Norriskaan ei ole täydellinen, sillä häneltä puuttuu heikkoudet"
temesi
Vieras
« Vastaus #13 : 08.06.07 - klo:22:17 »

Kun lipan runkolangan kääntää 45° luokile lipan etupuolelta, tulee rungosta vetopisteen suhteen epäkesko, eli ei pyöri lipan mukana ja siiman kierto loppuu. Mä voin yrittää muistaa ettiä kuvan jossain vaihees...

Ai juu vai..

Kunnollinen leikari vaan siiman päähän, niin siihen loppuu kiertymiset. Ei mitään aleta vääntelemään..  Cool
tallennettu
riku
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #14 : 14.06.07 - klo:21:56 »

vaihda laakeroituihin leikareihin
tallennettu
Pasi1
Insinööri, olen kerran saanut...todistetusti...
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #15 : 14.06.07 - klo:22:05 »

vaihda laakeroituihin leikareihin

Pitääkös laakeroitujen leikareiden laakereita rasvata ja mitää rasvaa pitäisi käyttää?? Ja laakereihinhan tulee ajan mittaan kulumavikoja, niin kuinka tuollaiseen sitten vaihdetaan laakeri(t)?   Huh
tallennettu

1. Chuck Norris 2. Clint
jaska74
Ajatusten Hehkuva Ahjo
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #16 : 15.06.07 - klo:09:02 »

kuinka tuollaiseen sitten vaihdetaan laakeri(t)?   Huh

ei siihen laakeria vaihdeta, tuskin kestää käytössä edes niin kauaa että entinen kuluu loppuun saatika että tehtaan rasvat loppuis.
uutta vaan tilalle jos vanha ei muutamassa vuodessa jää pohjaan yms..
tallennettu

Kalastus on kuin seksi, mitä vähemmän saa, sitä enemmän puhutaan Iskee silmää
Pasi1
Insinööri, olen kerran saanut...todistetusti...
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #17 : 15.06.07 - klo:16:11 »

ei siihen laakeria vaihdeta, tuskin kestää käytössä edes niin kauaa että entinen kuluu loppuun saatika että tehtaan rasvat loppuis.
uutta vaan tilalle jos vanha ei muutamassa vuodessa jää pohjaan yms..

Menit sitten heikkona hetkenäsi vastaamaan...  Pusu

tallennettu

1. Chuck Norris 2. Clint
jaska74
Ajatusten Hehkuva Ahjo
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #18 : 15.06.07 - klo:22:15 »

Menit sitten heikkona hetkenäsi vastaamaan...  Pusu

damn... en lukenu juttua aivot narikassa Virnistää

tallennettu

Kalastus on kuin seksi, mitä vähemmän saa, sitä enemmän puhutaan Iskee silmää
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / hakukoneoptimointi Juha Söderholm                  (C) Kalastus - Heittokalastus.info | Kalastuskeskustelu