Juha
Lost in Space...somewhere deep in the universe
Ylläpitäjä
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« : 16.01.07 - klo:00:12 » |
|
Mitäs kaloja ootte noilla saanneet? Pakista ei noita kovin montaa löydy, joten mietinkin pitäiskö UL-vaappuvalikoimaa vähän kasvattaa.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Juha Söderholm "Rakastakaa vihamiehiänne. Se kukaties vahingoittaa heidän mainettaan" - Stanisław Jerzy Lec | "Maailman valloittaminen ratsain on helppoa. Laskeutuminen satulasta ja hallitseminen, se on vaikeaa." - Tšingis-kaani Hei mun blogi on jossain hapessa...
|
|
|
Stögö
Wireless Fisherman
Yleisvalvoja
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #1 : 16.01.07 - klo:01:03 » |
|
Joskus naperona tuolla 8cm:llä heitin lumpeikon keskellä olevaan n. neliön aukkoon ja aavistuksenomaista nykimistä tein vavalla. Pöheikön keskeltä ampaisi komealla loikalla reilu kakkonen joka oli silloinen ennätys ja reilusti.  Väri oli sini/valko/keltainen selästä vatsaanpäin.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
"Rakastan kalastamista. Sitä heittää siiman veteen, eikä tiedä mitä toisessa päässä on. Mielikuvitus leikkii pinnan alla." -Robert Altman- "You should be the change that you want to see in the world" -Gandhi-
|
|
|
Jarski
Siuronkosken Einstein
Yleisvalvoja
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #2 : 16.01.07 - klo:09:56 » |
|
8cm Invinciblestä on kertynyt kokemusta jo lähes 10 vuoden ajalta: se oli ensimmäinen uistimeni kirjolohikoskilla ja käytän sitä edelleen kohtuullisen paljon. Lyhyempi 5cm Nilsu on ollut tohinoissa mukana myös vuosia. Itse olen ajatellut siirtyä käyttämään pelkästään 8cm mallia, koska tuo lyhyempi ei jostain syystä toimi kirrelle.Taimenelle sitä kannattanee silti tarjota! 8cm Nilsu on parhaimmillaan melko matalassa koskessa, koska uintisyvyyttä ei paljoa ole. Parhaat saaliit ovat tulleet papukaijavärillä, ilman mustia pisteitä. Uistin toimii hyvin, kun istutuksista on kulunut jo aikaa ja vieheiden kokoa pienennetty. Silloin isompi ja ärhäkämpi Nilsu monasti polttaa kirjon käämit. Kirjo ottaa myös istutuksen jälkeen raivokkaasti 8cm Invincibleen, mutta silloinhan niitä saa millä vaan  Epävirallinen kalapäiväkirja kertoo, että papukaija-nilsulla (8cm) on tullut 35 kirjoa, oranssilla 10, mustapisteisellä papukaijalla 5. 5cm malleilla ottivärit samat, mutta kalaa tullut vain yhteensä 10kpl.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Sensaatiomaista! Tulitaistelu osterien välillä! Hervannan Jamie Oliver
|
|
|
psychocowboy
Logistiikka & Kilpailut & Haspelihemmo
Ylläpitäjä
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #3 : 16.01.07 - klo:10:13 » |
|
Kyllä nuo on ollut allekirjoittaneella kestosuosikkeja (8cm) jo kauan mutta toisin kuin Jarski en ole kokeillut varsinaisesti jalokaloille tai koskissa. Yleensä kun hakee ruoka ahventa ovat kisaamassa Calico-catin kanssa. Väreinä on 32, 53, 55 ja 81 ( http://www.nilsmaster.fi/fi/nilsmaster/index.html#). Jarskin kirjoituksesta täytyy ottaa vinkkiä ja kokeilla joskus myös virtaavassa vedessä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
roki
VIP #3 -- Kätilön pikku apuri
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #4 : 16.01.07 - klo:12:00 » |
|
Jarskille kiitokset vinkeistä.Omalta kohdaltakin koski kokemus noilla uistimilla puuttuu,sen sijaan matalien metsälmpien ahvenjahdissa on varsinkin pienempi malli ollut tehokas.Harmina vain on ne puikkari hauet joita tuppaa tulemaan solkenaan.
välillä ahvenjahdissa olen unohtanut lipat kokonaan ja kalastanut pelkällä pikku nilsulla. Tuohan nuo mukavaa vaihtelua ainaiseen lippojen pyörittelyyn.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
kaikki muu paitsi kalastus on turhaa
|
|
|
ritu
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #5 : 26.01.07 - klo:17:48 » |
|
Mitäs kaloja ootte noilla saanneet? Pakista ei noita kovin montaa löydy, joten mietinkin pitäiskö UL-vaappuvalikoimaa vähän kasvattaa.
Olen kalastellut taimenta ja harjusta 5 senttisellä, kokoelmiini kuuluu muutama, väreistä ehkä papukaija on toiminut parhaiten.
Viime kesäksi hommasin UL- kelan ja vavan, siinä paketissa nuo nilsut olivat erinomaisia.
Olen vetämällä saanut joitakin kirjojakin noilla nilsuilla.
Suosittelisin hankkimaan.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jarski
Siuronkosken Einstein
Yleisvalvoja
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #6 : 28.01.07 - klo:17:53 » |
|
Ritu: Jos kirjoa mielit, niin suosittelen kokeilemaan 8cm mallia, värinä vaikka se papukaija. Yllättäen se on toiminut joka tilanteessa paremmin kuin pikkuveljensä. Ainoa ongelma heittelyssä on siimojen sotkeutuminen mahakoukkuun.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Sensaatiomaista! Tulitaistelu osterien välillä! Hervannan Jamie Oliver
|
|
|
allu_
"MacGyver"
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #7 : 28.01.07 - klo:17:58 » |
|
Toi 5 senttinen on todella hyvä kesähelteillä hauelle ja ahvenelle. Huonona puolena vaan se että niillä pikkuhauilla on se nilsu aina kiduksissa asti. 8cm malli ei ole ollut niin hyvä ahvenelle, haukea sillä kyllä on tullut hyvin.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
kevytkalastaja
VIP #1 "Babysitter"
Yleisvalvoja
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #8 : 28.01.07 - klo:20:11 » |
|
5cm Nilsu mul joskus oli, mutta koskihauki (?) vei mukanaan ennen arvokkaampaa kalahavaintoa. En kokenut tarpeelliseksi ostaa niitä lisää, kun en oikein saanut toimimaan ja hauille noita viitsi syöttää. Sen isoveljeä en ole tainnut koskilla uittaakaan, mut kirjolammilla ihan soiva peli. Toimii monasti silloin kun muut vaaput jauhavat tyhjää. Parhaiten toiminut väri on, mikäs muukaan, kuin papukaija 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
ritu
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #9 : 01.02.07 - klo:18:05 » |
|
Jarski: kiitti vinkistä, ei olisi tullut mieleenkään käyttää 8 senttisiä kirjolle, mutta kokeilen kyllä. Kalastelen pohjoisen joilla ja uistelemassa käyn Pohjois-Karjalassa, Änäkäisissä ja Laahtasella, otan 8 senttiset mukaan. Niillä 5 senttisillä sain syyskuun alussa hyvin harjuksia Kuhmosta, Saarikoskelta. Olen muutaman 8 senttisen hommannut nyt talven aikana, lähinnä ensikesän reissuja varten, menen kokeilemaan saisinko lohia Inarijoelta. Hommasin joskus 15 vuotta sitten ensimmäisen Nilsuni, papukaijan värisen, ensimmäisellä reissullani sain kaikki kalat sillä, 1,8 kiloisen taimenen ja pari kirjoa Luirojoesta ja harjuksia joka joelta, sen jälkeen olen kalastellut niillä aika paljon.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
SUURkalastaja jyväskyläst
Vieras
|
 |
« Vastaus #10 : 06.02.07 - klo:18:14 » |
|
8cm en ole muuta yrittänytkään kuin haukea ja hyvin on onnistunutkin. 5cm taas olen saanut taimenia, tammukoita, ahvenia ja harjuksia. 5cm parhaat värit taimenille ja tammukoille: kulta-musta (myös harrille) ja kirjon värinen
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
allu_
"MacGyver"
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #11 : 06.02.07 - klo:18:16 » |
|
8cm en ole muuta yrittänytkään kuin haukea ja hyvin on onnistunutkin. 5cm taas olen saanut taimenia, tammukoita, ahvenia ja harjuksia. 5cm parhaat värit taimenille ja tammukoille: kulta-musta (myös harrille) ja kirjon värinen
Jaaha. Ja mistä kirjon värisen nilsun löytää?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Vieras
|
 |
« Vastaus #12 : 06.02.07 - klo:18:20 » |
|
En tiedä löytyykö enää mutta epäilisin että löytyy. Siitä on kumminki ollu jo monen monta vuotta kun olen tuon nilsun hankkinut. Ja ne monen monta vuotta se on ollut luottoviehe #1
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Vieras
|
 |
« Vastaus #13 : 06.02.07 - klo:18:21 » |
|
Veljekset keskisiltä olen muistaakseni tuon nilsun hankkinu
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
allu_
"MacGyver"
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #14 : 06.02.07 - klo:18:34 » |
|
Joo no joku erikoisväri varmaan sitten. Ikinä en oo kyllä lähelläkää kirjon väristä nilsua nähnyt.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
v4ld0_
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #15 : 10.07.07 - klo:07:37 » |
|
kumpi on parempi koko ja mikä on hyvä väri. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Taho
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Pikku hauki
Profiili
|
 |
« Vastaus #16 : 10.07.07 - klo:19:48 » |
|
5 senttistä en ole kokeillut, mutta 8 senttinen nousi viime viikolla vaappujen parhaimmistooni  Uistelin käyttäen vuoksiviikseä, edessä välillä painouistin ja välillä veturivaappu. Takana sitten tuo kyseinen nilsu. Sillä tuli melkeenpä kaikki viikon kalat. Eniten tuli kuhia, seuraavaksi eniten haukia ja yksi ahvenkin. Kävipä myös niin että uitin samaa vaappua pitkän matkaa ja vaihdoin tuon siiman päähän niin heti on 10 minuutin päästä kuha kiinni. Nimenomaan vielä se on tuo syvällesukeltava malli. Jos joltain löytyy ylimäärästä niin yv on keksitty.. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
jaska74
Ajatusten Hehkuva Ahjo
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #17 : 10.07.07 - klo:20:11 » |
|
paljastatko atho kyseisen kuhapelin värin? omilla 8 senttisillä oon vedelly pelkkiä nollia. ja olikos viiksessä "normaali" kuhavaappu eli joku 10-13cm
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Kalastus on kuin seksi, mitä vähemmän saa, sitä enemmän puhutaan 
|
|
|
Taho
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Pikku hauki
Profiili
|
 |
« Vastaus #18 : 10.07.07 - klo:20:15 » |
|
Normaali ja normaali, tuolainen 10 senttinen vaappu. Se 8 sentin nilsu on se vaappu mikä tuli jokunen vuosi sitten Erä-lehden tilaajille. Keltainen missä on kultainen maha ja oliskos ollut vielä punainen pää.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Nipa
VIP #2
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Mies, poika?
Profiili
|
 |
« Vastaus #19 : 15.07.07 - klo:18:38 » |
|
Normaali ja normaali, tuolainen 10 senttinen vaappu. Se 8 sentin nilsu on se vaappu mikä tuli jokunen vuosi sitten Erä-lehden tilaajille. Keltainen missä on kultainen maha ja oliskos ollut vielä punainen pää.
Löytyy, muttei ole vielä kertaakaan vedessä käynyt  Pitäisköhän sitä syöttää kuhalle...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
 Älä pakota jokea, anna sen virrata. 
|
|
|
Taho
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Pikku hauki
Profiili
|
 |
« Vastaus #20 : 15.07.07 - klo:21:03 » |
|
Ei missään nimessä...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
minnow spoon
Jäsen

Poissa
Lahden sissi kalastaja.
Profiili
|
 |
« Vastaus #21 : 24.07.07 - klo:11:38 » |
|
juu on tollanen 5cm värillä 55 ja 8 cm värillä 32.en oo vielä saanu mitään mutta en oo oikein muuta kuin pari testi heittoa heittänytjos jollain on noista väreistä kokemusta niin haluaisin mielellään kuulla. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Kalastaja henkeen ja vereen.
|
|
|
jaakoppi
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #22 : 05.01.08 - klo:21:22 » |
|
Pikkuhaukia nuo kiitettävästi antaa. Mulla on pelastanut jokusen heikosti menneen vetoreissun.. Luotettavia.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Orjatar
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #23 : 05.01.08 - klo:21:39 » |
|
Ite saanu tuolla 5cm nilsulla harjusta värinä oli rh ja sellanen sinihopia(Ja ihan hyvänkokostakin 35-40 cm). omasta mielestä parhaita vaappuja koskiin missä niitä ainoastaan käyttänyt. Aika hyvät uimaominaisuudet virtaavassa vedessä(aika kovissakin uittanu niitä ja ainakin salmon vaapun voittaa uinnissa) ja yhen alamittasen taimenenkin saanu 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Giafo
Jäsen

Poissa
Satanen Fishing Team
Profiili
|
 |
« Vastaus #24 : 09.03.08 - klo:19:49 » |
|
Onkohan teillä muista väreistä kokemusta? Mitä minä nyt olen lukenut näitä aiheita niin näyttäisi se olevan ihan kelpo peli, itse kun en tuollaista omista.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Vauvahauki magneetti
|
|
|
|