romo
Oranssi "Bomber"
Aktiivi
Jäsen

Paikalla
Profiili
|
 |
« Vastaus #25 : 22.02.08 - klo:13:35 » |
|
mistäs tän 200 duradon sais hommattua edullisimmin siis sen 7.0:1 välitteisen? ite löysin tuolta erillaisista netti kaupoista halvimmillaan 199$+ muut kulut
|
|
|
|
|
tallennettu
|
"Kaikkea mikä ei tapa nopeasti pitää kokeilla"
|
|
|
Deep
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #26 : 22.02.08 - klo:13:55 » |
|
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
romo
Oranssi "Bomber"
Aktiivi
Jäsen

Paikalla
Profiili
|
 |
« Vastaus #27 : 22.02.08 - klo:17:46 » |
|
varmaankin kannattaa ottaa tohon noiden tarjoama vakuutus 22$
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Deep
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #28 : 22.02.08 - klo:19:36 » |
|
noh... toi vakuutus ei ole tuolla pitkään ollut.. hyvin on toiminut.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
romo
Oranssi "Bomber"
Aktiivi
Jäsen

Paikalla
Profiili
|
 |
« Vastaus #29 : 22.02.08 - klo:19:39 » |
|
kiitokset muuten hyvästä linkki vinkistä. nyt täytyy odotella et emäntä nukahtaa ja sit tilaamaan.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
jänis
Rauhaton Roger Rabbit
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Kaikki paitsi purj... eiku kalastus on turhaa!
Profiili
|
 |
« Vastaus #30 : 20.07.08 - klo:18:40 » |
|
Mitäs tämmönen maksaa suomesta ostettuna?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
! vituik män prkl ! "Emmä me sä" "Ontuja-lussukat" Kaikki mikä menee pohjaan, ei välttämättä tule ylös.. --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --= --=
|
|
|
kevytkalastaja
VIP #1 "Babysitter"
Yleisvalvoja
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #31 : 20.07.08 - klo:18:45 » |
|
Mitäs tämmönen maksaa suomesta ostettuna?
Mä olen nähnyt Suomessa pääasiassa myynnissä hinnalla 270-300.-, valuutan saat päätellä itse.  Riilfissindiilssissä jo 154taalaa, ei paha..
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 20.07.08 - klo:18:47 kirjoittanut kevytkalastaja »
|
tallennettu
|
|
|
|
Vilho
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #32 : 30.08.08 - klo:14:19 » |
|
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
devas
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Back again ~
Profiili
|
 |
« Vastaus #33 : 22.10.08 - klo:16:38 » |
|
Noniin. Elikkäs tämmönen tilanne nyt; olan ostamassa Curadoa ja kävin tänään jo pari liikettä läpi. Molemmat myivät eioota. Toisessa liikkeessä myyjä oli ehdottomasti sitä mieltä, että ei kannata ostaa vanhaa Curadoa enää, vaan odottaa uutta 2009-vuoden mallia. Mieleeni on tullut tilata kyseinen kela Wobblerista, mutta jotenkin tuo hidas välitys (nopet ilmeisesti loppuneet) pelottaa.
Kenelläkään kokemuksia tuosta Curado E:stä? Ilmeisesti vasureita ei ole vielä myynnissä...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Give a man a fish and he will eat for a day. Teach him how to fish and he will sit in a boat and drink beer all day
|
|
|
jabala
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Porilainen vatipää
Profiili
|
 |
« Vastaus #34 : 22.10.08 - klo:17:01 » |
|
Noniin. Elikkäs tämmönen tilanne nyt; olan ostamassa Curadoa ja kävin tänään jo pari liikettä läpi. Molemmat myivät eioota. Toisessa liikkeessä myyjä oli ehdottomasti sitä mieltä, että ei kannata ostaa vanhaa Curadoa enää, vaan odottaa uutta 2009-vuoden mallia. Mieleeni on tullut tilata kyseinen kela Wobblerista, mutta jotenkin tuo hidas välitys (nopet ilmeisesti loppuneet) pelottaa.
Kenelläkään kokemuksia tuosta Curado E:stä? Ilmeisesti vasureita ei ole vielä myynnissä...
On niitä vasureita jenkeissä ainakin jo myynnissä, ja todennäköisesti täälläkin sitten kun nuo vaan rantautuu. Onhan tuo E keveämpi ja muistaakseni omaa isomman siimatilavuuden samoilla ulkomitoilla kuin D. Tuskimpa niissä juuri muuta eroa. Mulle saattaa olla tulossa yks tommonen 201E7 tässä lähiaikoina.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
devas
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Back again ~
Profiili
|
 |
« Vastaus #35 : 22.10.08 - klo:17:05 » |
|
On niitä vasureita jenkeissä ainakin jo myynnissä, ja todennäköisesti täälläkin sitten kun nuo vaan rantautuu. Onhan tuo E keveämpi ja muistaakseni omaa isomman siimatilavuuden samoilla ulkomitoilla kuin D. Tuskimpa niissä juuri muuta eroa. Mulle saattaa olla tulossa yks tommonen 201E7 tässä lähiaikoina.
Sama siimatilavuus niissä on. Wobblerista sais 179€ tuon vanhan kakssatasen Curadon vitosen välityksellä vielä, mutta toisaalta olis komiaa saada tuo seiskan välitys. Tiedä sit, onko niissä hirveästi loppupeleis eroa, että onko välitys vitonen vai seiska...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Give a man a fish and he will eat for a day. Teach him how to fish and he will sit in a boat and drink beer all day
|
|
|
devas
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Back again ~
Profiili
|
 |
« Vastaus #36 : 10.11.08 - klo:21:06 » |
|
Mites tuo VBS kannattais säätää? Meneekö se ihan tilanteen mukaan.. Tuli haettua tänään turun pyyntivälineestä tuo kakssatanen seiskan välityksellä. Hintaa 169€.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Deep
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #37 : 10.11.08 - klo:21:35 » |
|
2 palaa ylhäällä taitaa olla ns. "tehdasasetukset". 1-2 on mun keloissa ylhäällä, enkä niitä ole vaihdellut. 2 lienee hyvä startti.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
TMU-82
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #38 : 14.11.08 - klo:15:10 » |
|
Ei juma. Nyt alko kuumottamaan tuo 201E7 ( http://reelfishingdeals.com/shop/product_info.php?cPath=21&products_id=28&osCsid=e0cd27b32b2e8e8d412c837af5d69fcd). Tarkoitus oli tässä syksyllä ostaa Abun 5601c jb, mutta sitä ei tunnu saavan oikein mistään tällä hetkellä, ainakaan fiksuun hintaan...Tuon 201E7 sais näköjään n.165-170€ tuolta ReelFishingistä, mikäli laskeskelin oikein...Mites hyvin tää 201E7 soveltuu jerkkaukseen? Kestävyys lähinnä mietityttää ja huollon tarve verrattuna tuohon Abun kelaan. 201B calccuna käväisi myös mielessä, mutta taidan unohtaa sen kelan. Edit: 50-100g jerkkejä tulisi viskottua.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 14.11.08 - klo:15:13 kirjoittanut TMU-82 »
|
tallennettu
|
Mulle kävi vahinko. Sain kalastusreissulla kalan...
|
|
|
Jio
Jerkkijulkkis
SHS-Jäsen
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #39 : 14.11.08 - klo:16:16 » |
|
Mites hyvin tää 201E7 soveltuu jerkkaukseen? -Kyllä tuo varmasti käy jerkkaukseen, mutta toi välitys on hiukka vilkas kyllä. JB:tä on kyllä näkynyt vähän käytettynä/huollettuina myynnissä ihan kilpailevien sivustojen ostetaan/myydään palstoilla edukkaaseen hintaan viime aikoina (ainakin parin viikon sisään pariinkin otteeseen).
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
jyrze
Mr Pickup
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #40 : 26.12.08 - klo:23:46 » |
|
2 palaa ylhäällä taitaa olla ns. "tehdasasetukset". 1-2 on mun keloissa ylhäällä, enkä niitä ole vaihdellut. 2 lienee hyvä startti.
Saisiko ihan selkokielellä nämä säätö hommat? entinen peli oli tuo kirottu 4600 amppari ja nyt olen kerran kalastellut uudella curadollani ja tuossa säätö hommassa olen ihan pihalla  On kyllä niin mukava vehje että eipä ole ainakaan vielä mitään pahaa sanottavaa.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Deep
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #41 : 27.12.08 - klo:00:57 » |
|
Ei sitä tarvii juurikaan säätää mikäli normi painoja heittää.. Mä en noihin ole perehtynyt. Tässä on 2 namiskaa "ylhäällä".
|
|
|
|
|
Allu-Santeri
Ahven-Guru
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #42 : 27.12.08 - klo:01:12 » |
|
Ei sitä tarvii juurikaan säätää mikäli normi painoja heittää.. Mä en noihin ole perehtynyt. Tässä on 2 namiskaa "ylhäällä".
Nyt pitää kysyä mitä vaikutusta noiden pitämistä ylhäällä on ja mitä vaikutusta jos laittaa kaikki mm. alas?  Meinaan mä menin äsken calcutassani säätämään tollaset kaikki alas ku luulin, että ne oli irronnut...  Ja mulla ei ole mitään käryä noiden merkityksestä ja muusta. Joku vaan vastaa pikaisesti....
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
psychocowboy
Logistiikka & Kilpailut & Haspelihemmo
Ylläpitäjä
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #43 : 27.12.08 - klo:10:18 » |
|
Nyt pitää kysyä mitä vaikutusta noiden pitämistä ylhäällä on ja mitä vaikutusta jos laittaa kaikki mm. alas?  Meinaan mä menin äsken calcutassani säätämään tollaset kaikki alas ku luulin, että ne oli irronnut... Eka heitto ja sulla aika varma syherö valmis jos et ole hyvä käyttämään peukaloa puolalla
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
jyrze
Mr Pickup
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #44 : 27.12.08 - klo:10:31 » |
|
Noin mullakin ne on. Eli kaksi ylhäällä ja toistaiseksi olen 10-25g uisteita heittänyt syheröittä. Onko nuo mukana tulleet eriväriset "palat" sitten eri painoisia, vai..?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Deep
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #45 : 27.12.08 - klo:11:44 » |
|
Noin mullakin ne on. Eli kaksi ylhäällä ja toistaiseksi olen 10-25g uisteita heittänyt syheröittä. Onko nuo mukana tulleet eriväriset "palat" sitten eri painoisia, vai..?
jep. kyllä ne voi kytkeä vaikka kaikki pois jos siltä tuntuu. Painoeroa on värien välillä. tummemmat muistaakseni painavempia.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Allu-Santeri
Ahven-Guru
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #46 : 27.12.08 - klo:11:58 » |
|
Eka heitto ja sulla aika varma syherö valmis jos et ole hyvä käyttämään peukaloa puolalla Tietenkin olen hyvä käytttämään hyrrällä peukaloa, epäiletkö vai?  Mutta taidan silti laittaa takaisin niinkuin ne oli ennen. 
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 27.12.08 - klo:15:01 kirjoittanut Allu-Santeri »
|
tallennettu
|
|
|
|
Pasi1
Insinööri, olen kerran saanut...todistetusti...
Ylläpitäjä
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #47 : 27.12.08 - klo:13:04 » |
|
Citicassa mustat palat painavammat ja punaiset kevyemmät, varmaankin sama värimaailma Curadossakin. Jenkkien Shimano-saitilta joskus löydettyä: Heavy (Black, Grey, or Green in color) and Light (Red, Blue, and Clear in color)Olen vähäisen käyttökokemuksen perusteella todennut, että kahdella palalla tulee toistaiseksi helpoin heitettävyys; loppu säätäminen puolajarrulla. Jarrupalat siten, että ovat aina symmetrisesti päällä. Tosin missään ei ole sattunut silmiini, että onko merkitystä, jos palat on epäkeskisesti laitettu eli esim. vain 1 pala käytössä, aiheuttaako moinen epäkeskisyys minkälaisia haittoja osien kestoon pidemmällä aikavälillä...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|