Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
08.01.09 - klo:00:43

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tilaa RSS-feedi

Erätukku

Finnmatkat   |   Ebookers   |   Erätuotteet

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

-täsmähaku
+  Kalastuskeskustelut Heittokalastus.info
|-+  Kalastusvälineet
| |-+  Kelat
| | |-+  Hyrräkelat
| | | |-+  Shimano Core 100mg
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Shimano Core 100mg  (Luettu 709 kertaa)
Ruaska
Kustavin Leonardo DiCaprio
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

markkuruohonen_luukku.com

Profiili
« : 05.03.08 - klo:18:26 »

Tollainen kela tuli vielä lähinnä Gotlannin reissua varten tilattua jenkeistä.
Vaikuttaa tosi näppärältä kelalta kun sen sieltä viimein sitten sain.
Onko jollain muilla jo kokemuksia kyseisestä kapistuksesta?
On nimittäin melkoisen kevyt ja käteen varsin mukava kela!

http://reelfishingdeals.com/shop/product_info.php?cPath=37&products_id=92&osCsid=8e17d3d0ee20cee9e53dd9516638f49f
tallennettu

Ei se täs firmas oo niin minuutin päälle!
Pekka M
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #1 : 09.08.08 - klo:16:52 »

Nostelin vanhan "ketjun" ylös..

Onko sinulla jo kokemuksia tuosta Coresta? oon ajatellu tilailla samanlaisen tuollaiseen kevyeen heittelyyn/jiggaukseen. Onko ollut hintansa veroinen tai onko sinusta ilmennyt jotain miksi tuota ei kannattaisi hankkia?
tallennettu
J-KING
Gustavs's FishBalls
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Poissa

Seatrout_luukku.com

Profiili
« Vastaus #2 : 09.08.08 - klo:21:58 »

Ruaskalla on tosiaan tuo Gore, itsekkin sillä pari kertaa heittänyt. minusta kela vaikuttaa hyvältä vaikka heti hässäkän sillä sainkin.
Kevyt kela ja pienikokoinen. Pitkäheittoinen ainaskin tuntuu olevan joten käy myös kevyille vieheille(alle 20g).
tallennettu

Vaikka kuljen minä yksin pimeässä laaksossa, ei minun mitään siellä tarvitse pelätä...
Sillä olenhan laakson suurin sika
Pekka M
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #3 : 09.08.08 - klo:22:16 »

Itekkin tuota joskus olen hypistellyt ja ainakin mun käsiin se tuntui hyvältä. Harmittaa kun en jo silloin ostanut..

Mitenkähän tuo kestää merivettä?  Huh
tallennettu
jpsuominen
Kojak, Benny Hillin pikku patu
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #4 : 09.08.08 - klo:22:58 »

Magnesium kelat eivät kestä suolavettä. Murtoveden kanssa on niin ja näin, mutta jos vaan muistaa aina käytön jälkeen huuhtaista, niin käsittääkseni ei pitäisi mitään ongelmaa olla. Muutenkin tuo ongelma taitaa olla lähinnä kosmeettinen, eli runko hapettuu suolavedessä. Tosin kun nuo on makeaan veteen tehty, niin sisuskalutkaan ei välttämättä ole niin korroosionkestäviä kuin varsinaisessa "merikelassa".
tallennettu

J-KING
Gustavs's FishBalls
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Poissa

Seatrout_luukku.com

Profiili
« Vastaus #5 : 09.08.08 - klo:23:45 »

Magnesium kelat eivät kestä suolavettä. Murtoveden kanssa on niin ja näin, mutta jos vaan muistaa aina käytön jälkeen huuhtaista, niin käsittääkseni ei pitäisi mitään ongelmaa olla. Muutenkin tuo ongelma taitaa olla lähinnä kosmeettinen, eli runko hapettuu suolavedessä. Tosin kun nuo on makeaan veteen tehty, niin sisuskalutkaan ei välttämättä ole niin korroosionkestäviä kuin varsinaisessa "merikelassa".
Kyllä niiden kanssa pärjää kun vain muistaa putsailla. Ruaskalla oli kela käytössä Gotlannissa koko viikon ja se ui muutaman kerran siellä oikeen kunnolla kelan kanssa. Käsittääkseni ei tehnyt mitään kelalla. Huoltaa kannattaa kyllä. Esim mulla käytössä Viento, joka ei sekään ole merikela vaan makeeseen veteen tarkoitettu mutta hyvin sekin kestänyt kun vain olen silloin tällöin öljyilly.
tallennettu

Vaikka kuljen minä yksin pimeässä laaksossa, ei minun mitään siellä tarvitse pelätä...
Pekka M
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #6 : 10.08.08 - klo:12:32 »

Niin, tuosta suolavedenkestosta tuntuu olevan kovin ristiriitaista tietoa, joten siksi on hyvä kuulla suoraan mg-kelojen omistajia.

Minä olen kyllä laiska huoltamaan / huuhtomaan noita vehkeitä, mutta eipä toisaalta suomessa kunnon suolavettä edes ole. Kaipa tuon ostaa uskaltaa. Kiitoksia kommenteista!  Hymyilee
tallennettu
jpsuominen
Kojak, Benny Hillin pikku patu
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #7 : 10.08.08 - klo:15:04 »

Kyllä niiden kanssa pärjää kun vain muistaa putsailla. Ruaskalla oli kela käytössä Gotlannissa koko viikon ja se ui muutaman kerran siellä oikeen kunnolla kelan kanssa. Käsittääkseni ei tehnyt mitään kelalla. Huoltaa kannattaa kyllä. Esim mulla käytössä Viento, joka ei sekään ole merikela vaan makeeseen veteen tarkoitettu mutta hyvin sekin kestänyt kun vain olen silloin tällöin öljyilly.

Pärjää, pärjää, etenkään kun täälläpäin ei ole suolavettä lähelläkään, ja aika laimeaa litkua se on tuolla Gotlannissakin vielä. Atlantin puolelle en lähtisi noiden Mg-mallien, enkä minkään muun "ei-merikelan" kanssa.
tallennettu

J-KING
Gustavs's FishBalls
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Poissa

Seatrout_luukku.com

Profiili
« Vastaus #8 : 10.08.08 - klo:15:38 »

Pärjää, pärjää, etenkään kun täälläpäin ei ole suolavettä lähelläkään, ja aika laimeaa litkua se on tuolla Gotlannissakin vielä. Atlantin puolelle en lähtisi noiden Mg-mallien, enkä minkään muun "ei-merikelan" kanssa.
Joo, ei gotlannin vesi ole kovinkaan suolaista, vaikka kylläkin noin kaksikertaa suolaisenpaa kuin suomenlahdella.
tallennettu

Ruaska
Kustavin Leonardo DiCaprio
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

markkuruohonen_luukku.com

Profiili
« Vastaus #9 : 02.09.08 - klo:12:29 »

Kyllä toi on toiminu hyvin ja tykkään kyllä sillä kovasti kalastaa.
Itellä toi huoltaminen kyllä myös hieman tahtoo unohtua, mutta ei
oo mitään ongelmaa kyllä kelaan vielä tullu. Olen kuitenkin kalastellut sillä
jo melko runsaasti, niin merellä kuin järvilläkin. Mielestäni aika pitkäheittoinen
hyrrä ja todellä mukava käteen, keveytensä ansiosta. Suosittelen kyllä!!
Itellä käytössä taimenelle ja jigaukseen.
tallennettu

Ei se täs firmas oo niin minuutin päälle!
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / hakukoneoptimointi Juha Söderholm                  (C) Kalastus - Heittokalastus.info | Kalastuskeskustelu