Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
07.01.09 - klo:19:23

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tilaa RSS-feedi

Erätukku

Finnmatkat   |   Ebookers   |   Erätuotteet

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

-täsmähaku
+  Kalastuskeskustelut Heittokalastus.info
|-+  Kalastusvälineet
| |-+  Kelat
| | |-+  Hyrräkelat
| | | |-+  Heittohyrrää etsimässä
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Heittohyrrää etsimässä  (Luettu 2999 kertaa)
Emppu
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #25 : 13.04.08 - klo:08:35 »

Se 6000 on aika kömpelö ja olen aina mieltänyt sen vetokelaksi... Virnistää

Itse olen monia vuosia heitellyt 6000 döörillä enkä meinaa vaihtaa.
Todella hyvä. Mutta maku asia. Virnistää
tallennettu

Kireitä siimoja
PAR
Puksun Paronitar
Aktiivi
Jäsen
**
Paikalla

yksi itse saatu kala vastaa tuhatta ostettua

Profiili
« Vastaus #26 : 13.04.08 - klo:08:44 »

jos löytyy luottokortti niin:
http://www.reelfishingdeals.com/

Hyvä linkki.
Pikkasen vaan hymyilytti tuo yksi linkki erikoiskiitosissa: Heitto Alastus.1

"A Special Thanks to Those People who Messaged About Us on:
TackleTour.net - SC Surf Fishing - Heitto Alastus.1 - OFN Community"

Sorry OT
tallennettu
wireless
Jäsen
*
Poissa

Harrasteista paras !

Profiili
« Vastaus #27 : 13.04.08 - klo:10:22 »

Taimenelle lähinnä haeskelen sitä kelaa ja myös vapakin olisi hyvä ostaa.Niin uistimet joita heittelen yleensä ovat 5-25g väliltä eli siinä harukassa kela olisi.Viestejä on aika lailla sadellut ja olen myös katsellut noita Curadoa ja Calcuttaa.Myös Daiwan Viento on mielessä kun psychocowboy kertoi siitä.Nyt pitää vain esiskellä netistä liikkeitä missä myydään näitä malleja.

Kotimaasta lähinnä etsiskelen Iskee silmää
tallennettu
Pasi1
Insinööri, olen kerran saanut...todistetusti...
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #28 : 13.04.08 - klo:11:38 »

Yhdistin aiheet ja muokkasin otsikkoa hitusen.
tallennettu

1. Chuck Norris 2. Clint
Late
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #29 : 02.06.08 - klo:16:15 »

Hong Kong näyttäs myyvän Abu Ambassadeur Seven kelaa 59€. Sopiiko tuo edes hettämiseen, vai onki pelkkä vetokela? 6000 oon kattelly myös. Tarkotuksella isompaa kelaa turskan ja hauen heittelyyn.
tallennettu
ooveehoo
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #30 : 02.06.08 - klo:16:25 »

Kyllä noita 10g uistimia voi heittää 5000 döörilläkin, kunhan jarrun säätää tarpeeksi löysälle, käyttää ohutta siimaa, eikä kyseessä ole mikään iso painottamaton balsavaappu. Tuulessakaan ei kymmpigrammasten heittely tunnu onnistuvan.

Itse ostaisin varmaan tuon Vienton, niin hyvältä se vaikuttaa.
tallennettu
psychocowboy
Logistiikka & Kilpailut & Haspelihemmo
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Paikalla

Profiili
« Vastaus #31 : 02.06.08 - klo:16:37 »

Hong Kong näyttäs myyvän Abu Ambassadeur Seven kelaa 59€. Sopiiko tuo edes hettämiseen, vai onki pelkkä vetokela? 6000 oon kattelly myös. Tarkotuksella isompaa kelaa turskan ja hauen heittelyyn.
6000C:llä vielä heittelee hyvinkin mutta seveni alkaa olemaan jo pelkän vetokelan oloinen. Muutaman heiton kokeillut eikä ollut mitenkään miellyttävä kokemus vrt vaikka 6000.
tallennettu

Born to be wild, paitsi kotona...
www.heittokalastus.info www.vetouistelu.info www.pilkki.info www.merikalastus.info www.saabclub.fi
"Chuck Norriskaan ei ole täydellinen, sillä häneltä puuttuu heikkoudet"
munapaa
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #32 : 19.06.08 - klo:23:05 »

mitä mieltä ootte tosta abu ambassadeur 4600 C4? tulis heittokalasteluun. sopiiko aloittelijalle?
tallennettu
Pasi1
Insinööri, olen kerran saanut...todistetusti...
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #33 : 20.06.08 - klo:13:33 »

mitä mieltä ootte tosta abu ambassadeur 4600 C4? tulis heittokalasteluun. sopiiko aloittelijalle?

Tuolta jotain infoa: http://www.heittokalastus.info/forum/hyrrakelat/abu-ambassadeur-4600-c4/0/
tallennettu

1. Chuck Norris 2. Clint
jerkkailija
ul-monofilisti
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #34 : 02.08.08 - klo:19:30 »

mä olisin nyt semmosta kevyiden vieheiden(0-20g) bassihyrää ehtimässä, olen miettinyt kolmea eri kelaa: quantum tempo, quantum energy pt ja TD viento. oisko näistä mihinkään tällä alalla?

uskoisin että noista tuntemmattomin olisi tuo energy pt, niin laitan linkin sinne: http://www.rialinna.fi/index.jsp?pid=77&productid=3185

tallennettu
riwehe
spede
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #35 : 02.08.08 - klo:20:17 »

mä olisin nyt semmosta kevyiden vieheiden(0-20g) bassihyrää ehtimässä, olen miettinyt kolmea eri kelaa: quantum tempo, quantum energy pt ja TD viento. oisko näistä mihinkään tällä alalla?

uskoisin että noista tuntemmattomin olisi tuo energy pt, niin laitan linkin sinne: http://www.rialinna.fi/index.jsp?pid=77&productid=3185

Osta vaikka curado (250€) tai pressa (120€) tai joku kiva daiwa, mutta älä tuota quantumia. Mulla on pressa ja toimii hyvin.
tallennettu

Lainaus käyttäjältä: Lastunen
Jätkä puhuu asiaa!
jerkkailija
ul-monofilisti
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #36 : 02.08.08 - klo:20:22 »

Osta vaikka curado (250€) tai pressa (120€) tai joku kiva daiwa, mutta älä tuota quantumia. Mulla on pressa ja toimii hyvin.
mikäs tuossa Quantumissa mättää, ainakin mun mielestä mielestä ihan asiallisen näköinen, ainut mikä mietityttää on tuo hintaan suhteutettuna lyhyt takuu aika, ainakin mun mielestä Iskee silmää nuo Quantum energy pt ja TD Viento ovat vakavimmin harkinnassa. vientosta ei liene paljoo moitteen sijaa, ainakaan sen perusteella mitä lueskelin vienton omasta topickista? vaan juuri se kevyiden vieheiden käyttömukavuus ratkaisee aika paljon.
tallennettu
Kuningas niko
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #37 : 02.08.08 - klo:20:24 »

Quantum energy pt oli samassa testissä TD viennon kanssa ja pärjäsi myös todella hyvin.
mm. kehuttiin todella hyvää jarrua joka oli ihanteellisen selkeästi ja tasaistesti kaartuva.

Kun olin hankkimassa bassihyrrää niin valinnoissa oli juurikin nuo kaksi, TD viento ja Quantum energy pt.
hommasin TD:n.

Nyt olen pari kuukautta käyttänyt vientoa:
En ennen ole heittänyt hyrrällä ja toinen heitto onnistui jo todella hyvin, olen heittänyt 7-100g vieheitä ja kevyemmilläkin lentänyt hyvin.
Magneetti heitto jarru toimii hyvin.

Nyt olen käyttänyt vientoa alle 18g luokassa ja on ollut erinomainen.

e.
Dollarin huonon kurssin vuoksi kannattaa tilailla keloja yhdysvalloista http://www.reelfishingdeals.com/shop/index.php?cPath=27 esim TD:n saa 175$ eli 112e.
« Viimeksi muokattu: 02.08.08 - klo:20:34 kirjoittanut Kuningas niko » tallennettu
jpsuominen
Kojak, Benny Hillin pikku patu
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #38 : 02.08.08 - klo:20:52 »

mä olisin nyt semmosta kevyiden vieheiden(0-20g) bassihyrää ehtimässä

Et maininnut budjettia, mutta jos Daiwan Alphas (http://www.japantackle.com/Daiwa_reels/Daiwa_Alphas.htm - japanin malli, vastaavat jenkki/EU-mallit käy yhtälailla) siihen mahtuu niin tuota voin kyllä lämpimästi suositella. Jos vapa ja siima vaan ovat kohdillaan, niin tuolla heittää välttävästi pelkkää siimaan puristettua lyijyhauliakin. Vastatuuleen ei tosin välttämättä niinkään hyvin, mutta... Hymyilee
tallennettu

jerkkailija
ul-monofilisti
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #39 : 02.08.08 - klo:20:59 »

ajattelisin että maksimissaan 250e, suosin kyllä mielellään näitä kotimaan kauppoja.
tallennettu
jpsuominen
Kojak, Benny Hillin pikku patu
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #40 : 02.08.08 - klo:21:10 »

ajattelisin että maksimissaan 250e, suosin kyllä mielellään näitä kotimaan kauppoja.

No, sittenhän tuo mahtuu mainiosti budjetin raameihin. Tyrskytaimenessa olen joskus muistaakseni Alphasin nähnyt, jos se välttämättä pitää kotimaasta saada. Muuten en osaa paljoakaan kommentoida kotimaan tarjonnasta, omat laitteet on jo pidemmän aikaa tulleet jenkeistä, jaappanista tai saksasta...
tallennettu

SammyDavids
International Rapala Dipper; hooked on Canadian
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #41 : 03.08.08 - klo:11:33 »

No mulla ollu tuo Pfluegerin Pressa heitto hommissa taimenvieheille. Ihan hyvin on lentänyt suht kevyet uisteet, mutta itsellä aika heikko vertailupohja muihin vermeisiin, kun tosiaan on vasta ensimmäinen hyrrä. Mutta jos sellaisia 15-20 g uistimia heitätä niin uskon että voisi toimia odotetulla tavalla. (?)

Jos itse ostaisin nyt, niin tilaisin varmaan sen Alphasin, niin paljon olen lukenut siitä pelkkää hyvää. Ja onhan se Japanissa valmistettu.
tallennettu
PKK
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #42 : 04.08.08 - klo:16:22 »

Tervehdys kaikille!

Voisiko joku viisaista valaista minua, kun itse en tyydyttävää tietoa löytänyt etsinnöistäni huolimatta. Tarkoitukseni olisi kalastaa meritaimenta rannalta heittämällä, käydä lohi-/taimenjoilla kaliiberia Merikarvia sekä kalastaa haukea heittämällä ranta/vene. Tällä hetkellä arvon seuraavien Abun kelojen välillä: 4600, 5000 ja 5500. Mtikä noiden suurimmat erot on, siimatilavuus tietty, mutta muita seikkoja. Mikä noista olisi järkevin valinta kun ottaa huomioon kiinnostuksen kohteeni. 

Ajattelin, että ostamalla kelan ja muutaman vavan saisin riittävän arsenaalin yllämainittuihin kalastustarkoituksiin, ts. meritaimenelle kevyemmille vieheillle tarkoitettu vapa ja hauelle järeämpää tikkua. Nuo kaksi olisi kuitenkin yleisimmät kalareissukohteet. Lohi-/taimenjoet satunnaisesti, ainakin alussa.

Kiitos vastauksistanne!

-p-

« Viimeksi muokattu: 04.08.08 - klo:19:37 kirjoittanut PKK » tallennettu
Sivuja: 1 [2] | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / hakukoneoptimointi Juha Söderholm                  (C) Kalastus - Heittokalastus.info | Kalastuskeskustelu