Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
08.01.09 - klo:17:08

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tilaa RSS-feedi

Erätukku

Finnmatkat   |   Ebookers   |   Erätuotteet

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

-täsmähaku
+  Kalastuskeskustelut Heittokalastus.info
|-+  Kalastusvälineet
| |-+  Kelat
| | |-+  Haspelikelat
| | | |-+  uusi kela kesäksi.
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: uusi kela kesäksi.  (Luettu 1465 kertaa)
the juQ
Mannen utan nötter - Mies ilman pähkinöitä
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« : 01.03.07 - klo:16:05 »

Niin mikä kela kannattais ostaa? Minulla on nyt tälläinen:

Sanon pari ehtoa:  etujarru, vähintään 3 kuulalaakeria ja Ja siimaa vois mennä kelalle, sen varran että heittokalastukseen riittää.
« Viimeksi muokattu: 21.03.07 - klo:20:37 kirjoittanut the juQ » tallennettu

jännä
allu_
"MacGyver"
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #1 : 01.03.07 - klo:16:07 »

Niin mikä kela kannattais ostaa? Minulla on nyt tälläinen:

Sanon pari ehtoa: pitää olla sormi liipaisin, etujarru, vähintään 3 kuulalaakeria ja siiman tilavuus vähäntään 130 metriä.
Ja merkki voisi olla sihimano.

Eikö kannattaisi vähän tarkentaa tuota siimatilavuutta? 0.10 siimaa mahtuu pieneenkin kelaan 130 metriä, kun taas 0.50 ei mahdu ei mahdu 4000- luokan kelaan millään 130 metriä.
tallennettu
the juQ
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #2 : 02.03.07 - klo:14:44 »

Eikö kenelläkään olis mitään ehdotuksia?  Tämä olis varmaan (?) muuten hyvä, paitsi siinä ei ole sormi liipaisinta http://www.tyrskytaimen.fi/tkela1.htm
tallennettu

jännä
heksa
VIP #8
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #3 : 02.03.07 - klo:14:57 »

Ilmeisesti hauen kalastukseen olet ostamassa? Sormiliipasinta ei taida löytyä kuin vain n. 50€ keloista. Jos kuidulla kalastat niin 2500 on sopivampi koko. Ite ostaisin varmaan Daiwa Lagunan tai saman hintaluokan Shimanon. Ja jos enemmän sijoittaisin niin varmaan toi Twinpower 2500 etujarrullisena tulisi ostettua.
tallennettu
the juQ
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #4 : 05.03.07 - klo:18:40 »

En taidakkaan ostaa uutta kelaa, koska tuo shimano 1000 on hyvä koksikalastukseen. Ja mulla on shimano 2000 hauki kalasteluun ja abun bassihyrrä.
Ja ahventa kalasteluun pienen pieni avokela Hymyilee leveästi
« Viimeksi muokattu: 15.03.07 - klo:22:03 kirjoittanut the juQ » tallennettu

jännä
APHREALi
VIP #10
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #5 : 21.03.07 - klo:18:09 »

sormiliipasin on turha mielestäni, mut jos sun on pakko saada s eniin ei sit

mut kuitenki suosittelen :

Shimano sedona 2500FB Hymyilee
tallennettu
igors
Ihmisohjus
Aktiivi
Jäsen
**
Paikalla

Profiili
« Vastaus #6 : 21.03.07 - klo:18:22 »

Sormiliipasin on minun mielestäni täysin turha kapine.  Siskonpojalla oli sellainen ja kyllä minä sen siitä poistin mitääntekemättömänä. Siis minun mielipiteeni.  Itsekin olen aikeissa ostaa kesäksi uuden kelan ja tuo tyrskytaimenen linkissä oleva kela olisi todennäköisesti juuri sopiva. Taistelujarru on aivan mahtava keksintö ja vielä kaksi varapuolaa.  Osta ihmessä minäkin taidan ostaa tuollaisen. Hinnasta en ihan sata ole kun täytyy ainakin kysyä ensin honkkarista.
tallennettu

vanhuus ja viisaus ei ole itsestään selvä asia
the juQ
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #7 : 21.03.07 - klo:20:37 »

Sormi liipaisin ei ole pakollinen Hymyilee Kuhan vaan se kestää hauven saamisen ja kestää.
tallennettu

jännä
temesi
Vieras
« Vastaus #8 : 21.03.07 - klo:20:41 »

Tää juttu on monessa aiheessa jo kerrottu, mut kerronpa uudestaan. En näe ensimmäistäkään hyvää syytä hankkia kelaa jossa on takaliikkeellinen kampi.
Ja tuossa sormilaukaisimen omaavassa kelassa se liike kun on... Hymyilee
tallennettu
igors
Ihmisohjus
Aktiivi
Jäsen
**
Paikalla

Profiili
« Vastaus #9 : 22.03.07 - klo:07:38 »

Voihan nenä!!!  Temesi on aivan oikeassa.  Enpä (tyhmänä?) huomannutkaan tuota takaliikkeettömyyden vaatimusta.  Älä ihmeessä osta kelaa jossa ei ole lukittua takaliikettä.  Kela taytyy olla ehdottomasti takaliikkeetön.   Minä sitä siskonpojan kelaa kokeilessani ajattelin vähemmän kauniisti kun se kalan iskiessä veivi löi tyhjää (pakitti) lähes neljänneskierrosta, mutta en sitä sen enenpää ajatellut kun luulin että se kela olisi niin vanha että tätä ominaisuutta ei olisi ollut markkinoilla siten kuin nykyään.
Mokani johtuu siitä kun en koskaan osta kelaa ilman kokeilua ja siinä tämä olisi kyllä heti tullut selväksi. 
tallennettu

vanhuus ja viisaus ei ole itsestään selvä asia
the juQ
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #10 : 22.03.07 - klo:14:56 »

Miekään en tykää nykysessä kelassa sitä että 'lukko' tulee vastaan 1 kieroksen pakituksen jälkeen!  Vihainen
Semmonen olisi hyvä joka ei anna yhtään pakkia.
tallennettu

jännä
allu_
"MacGyver"
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #11 : 22.03.07 - klo:15:07 »

Kela taytyy olla ehdottomasti takaliikkeetön.

Ei se mikään ehdottomuus ole, mutta onhan se parempi jos takaliikettä ei ole. Oman haukikelani ostin kun olin pieni poika, hyvinhän se on kestänyt ja uutta ei ole tarvinnut ostaa. Sormiliipaisin ja takaliike kelassa on, kyllähän sillä kalastaa mutta en kyllä todellakaan seuraavaan kelaan takaliikettä halua.
tallennettu
lape89
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #12 : 22.03.07 - klo:16:53 »

Sormiliipasin on minun mielestäni täysin turha kapine.  Siskonpojalla oli sellainen ja kyllä minä sen siitä poistin mitääntekemättömänä. Siis minun mielipiteeni.  Itsekin olen aikeissa ostaa kesäksi uuden kelan ja tuo tyrskytaimenen linkissä oleva kela olisi todennäköisesti juuri sopiva. Taistelujarru on aivan mahtava keksintö ja vielä kaksi varapuolaa.  Osta ihmessä minäkin taidan ostaa tuollaisen. Hinnasta en ihan sata ole kun täytyy ainakin kysyä ensin honkkarista.

Itse kun menin kerran poistamaan kelasta sormiliipasimen kun se oli tiellä, niin kela muuttui melkoiseksi vibraattoriksi  Hymyilee leveästi.
tallennettu
APHREALi
VIP #10
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #13 : 23.03.07 - klo:16:05 »

Sedonas mielestäni vähin takaliike mitä oon kokeillu.. ainoo mis on pienempi on exage, mut rupee olee jo turhan kallis, ja hintaansa nähden vähän huonompi kuin sedona Hymyilee
tallennettu
kirjohauki
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #14 : 21.06.07 - klo:12:36 »

Eikö kenelläkään olis mitään ehdotuksia?  Tämä olis varmaan (?) muuten hyvä, paitsi siinä ei ole sormi liipaisinta http://www.tyrskytaimen.fi/tkela1.htm

Jos haluat sormiliipaisimen ja olet taloudellisesti ajatteleva kalastaja, niin uskallan suositella vähemmän kalastaville ykköskelaksi ja enemmänkalastaville kakkoskelaksi, ootto-ongeksi tai varavälineeksi Shakespearen Prius P435 -kelaa. On tukeva mukava hieno ja edullinen. Mielestäni täydellinen valinta kakkoskelaksi. Itselläni on. Hinta liikkuu noin 20 euron tienoilla. Ei ole varapuolaa mutta ei sitä tarvita. On etujarru ja kiistelty sormiliipaisin. itselläni kiinni vanhassa Abu -vavassa. Siimana 0.25 monofiiliä ja käyttö painottuu kirjolohen ootto-ongintaan.
tallennettu

=(O) ---  MICHELIN  ---- (O)=
     A better way forward

www.michelin.com
riwehe
spede
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #15 : 02.07.07 - klo:21:26 »

Shimano Exage 2500 FA on hyvä yleiskela ja suht halpa,
ainakin verrattuna tuohon twin poweriin. Tolla exagella oon
kalastanu haukee isoilla suspeilla ja ahventa jigillä ja kaikkea siltä
väliltä. Hyvin on toiminut.
tallennettu

Lainaus käyttäjältä: Lastunen
Jätkä puhuu asiaa!
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / hakukoneoptimointi Juha Söderholm                  (C) Kalastus - Heittokalastus.info | Kalastuskeskustelu