Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
01.12.08 - klo:23:56

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tilaa RSS-feedi

Erätukku

Finnmatkat   |     |   Ebookers

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

-täsmähaku
+  Kalastuskeskustelut Heittokalastus.info
|-+  Kalastusvälineet
| |-+  Kelat
| | |-+  Haspelikelat
| | | |-+  UL-kelat
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] 3 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: UL-kelat  (Luettu 4498 kertaa)
kevytkalastaja
VIP #1 "Babysitter"
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #25 : 28.01.07 - klo:19:17 »

-No ehkä ei sitten kannata esittää lenkkisolmuun autuutta ainoana ja oikeana faktana?
a) Missä vaiheessa olen puhunut faktoista?
b) Puhe oli siiman ja pikkuvaapun liitoksesta, eikä siitä käytätkö sinä/käytänkö minä leikaria Veto-Räsäsen kanssa.
tallennettu

Jio
Jerkkijulkkis
SHS-Jäsen
Jäsen
**
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #26 : 28.01.07 - klo:22:23 »

a) Missä vaiheessa olen puhunut faktoista?
-Sori, sitten ymmärsin tämän tummennetulla kirjoitetun lukemani väärin:
Missään tapauksessa ei lukkoja, eikä varsinkaan perukkeita siiman ja pikkuvaapun väliin.

b) Puhe oli siiman ja pikkuvaapun liitoksesta, eikä siitä käytätkö sinä/käytänkö minä leikaria Veto-Räsäsen kanssa.

-Sori tästäkin; en tiennyt että tähän kysymykseen ei saa vastata:
Ja oletteko te ul-kalastajat käyttäneet jotain viehelukkoa noin pienillä vaapuilla enää, vai oletteko sitoneet aina suoraan siimaan?
-Myönnän epähuomiossa kertoneeni myös käyttäväni leikaria UL-lusikoita heittäessä.

-Sen verran jäi vielä vaivaamaan, että mitä n. 2 cm vaappuja käytät? Alkoi kiinnostamaan.
tallennettu

Juha
Lost in Space
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #27 : 28.01.07 - klo:22:36 »

Rauha. Pysytään asiassa eikä mennä juupas-eipäs -väitelyn.

Tehkää vaikka oma topicci UL-perukeväittelyyn, tässä topicissa pitäisi puhua UL-keloista. Annan kuitenkin HIEMAN liikkumatilaa.
tallennettu

Juha Söderholm

"Rakastakaa vihamiehiänne. Se kukaties vahingoittaa heidän mainettaan" - Stanisław Jerzy Lec | "Maailman valloittaminen ratsain on helppoa. Laskeutuminen satulasta ja hallitseminen, se on vaikeaa." - Tšingis-kaani

Hei mun blogi on jossain hapessa...
kevytkalastaja
VIP #1 "Babysitter"
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #28 : 28.01.07 - klo:22:58 »

-Sori, sitten ymmärsin tämän tummennetulla kirjoitetun lukemani väärin:

-Sori tästäkin; en tiennyt että tähän kysymykseen ei saa vastata:-Myönnän epähuomiossa kertoneeni myös käyttäväni leikaria UL-lusikoita heittäessä.

-Sen verran jäi vielä vaivaamaan, että mitä n. 2 cm vaappuja käytät? Alkoi kiinnostamaan.
Joo, katsos kun täs on hyvin pitkälti kyse mun kieroutuneista mielipiteistäni joita vastaan sinä tunnut olevan suht jyrkästi. Hyvä näin.

Ikään kuin se tähän aiheeseen kuuluisi, mutta Ugly Ducklingit, CD1:set ja Seniorit on mun tietääkseni kohtuu lähellä ~2 senttimetriä.

Edittiä: Tähän loppui minun osaltani.
tallennettu

Janttu
Merikalastus.info Staff
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #29 : 30.01.07 - klo:14:41 »

Nyt kun aihe oli UL-Kelat, niin palattaampa taas aihheesseen.  Iskee silmää  Eli onko kaikilla valamistajilla sama luokittelu haspeleissa, mitä pienempi numero, niin sitä pienempi kela?

Mut sitten kummiski tässä kelassa Arctic 410i: siima tilavvuus 160m/0.10mm ja sitten tässä: Abu Cardinal 100 C FD UL:siimatilavvuus 100m/0.18mm.

Eli toisen luokitus on numeroina 100 ja toisen 410, siimmaa kummiski mennee aikalailla samanverran. Molemmat kummiski ul keloja Huh

Ja miten luokittelisitte UL- Kelat omissa päissänne? Siimatilavvuuven mukkaan, painon mukkaan vai miten?

Oon tässä hankkimassa UL-settiä, nyt ku on vähentäny juopottelua yms. turhaa, esim töissä käyntiä jne. niin rahhaa jää enemmän kalavehkkeissiin. Kummiski se setti sais makssaa alle 100€ joten mitäs vois suositella kelaks?
tallennettu
Juha
Lost in Space
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #30 : 30.01.07 - klo:14:45 »

Nyt kun aihe oli UL-Kelat, niin palattaampa taas aihheesseen.  Iskee silmää  Eli onko kaikilla valamistajilla sama luokittelu haspeleissa, mitä pienempi numero, niin sitä pienempi kela?

Mut sitten kummiski tässä kelassa Arctic 410i: siima tilavvuus 160m/0.10mm ja sitten tässä: Abu Cardinal 100 C FD UL:siimatilavvuus 100m/0.18mm.

Eli toisen luokitus on numeroina 100 ja toisen 410, siimmaa kummiski mennee aikalailla samanverran. Molemmat kummiski ul keloja Huh

Ja miten luokittelisitte UL- Kelat omissa päissänne? Siimatilavvuuven mukkaan, painon mukkaan vai miten?

Oon tässä hankkimassa UL-settiä, nyt ku on vähentäny juopottelua yms. turhaa, esim töissä käyntiä jne. niin rahhaa jää enemmän kalavehkkeissiin. Kummiski se setti sais makssaa alle 100€ joten mitäs vois suositella kelaks?

Eli kela ja vapa 100e:lla? Daiwa Capricea löytyy Tiksin Honkkarista tällä hetkellä 29.95e (muistaakseni about ton, ovh. hinta ENEMMÄN), johon rahaan se on erittäin hyvä kela (pienine puutteineenkin mm. puolauksessa), mikäli et ihan lähellä asu niin mäkin voin postitella.

Vapaan jäis sitten vielä kuutisenkymppiä rahaa, mä melkeen Berkleyn tai Shakespearen tuotteisiin satsaisin tuossa hintaryhmässä liikuttaessa ul/1-luokan keppiä haettaessa.
tallennettu

Juha Söderholm

"Rakastakaa vihamiehiänne. Se kukaties vahingoittaa heidän mainettaan" - Stanisław Jerzy Lec | "Maailman valloittaminen ratsain on helppoa. Laskeutuminen satulasta ja hallitseminen, se on vaikeaa." - Tšingis-kaani

Janttu
Merikalastus.info Staff
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #31 : 30.01.07 - klo:15:06 »

Joo, kela ja vapa 100€ tai mielluummin alle  Iskee silmää Kartottelen tässä vaan tilannetta osto jääpi kevvääks ku on nyt tätä muuta mennoo kohtapuolleen. Mut että honkkarissaki ois laatu vehkkeitä? Tosin tuollahan venemessuilla pääsen vähä hiplailemmaan, mut suorraan sanottuna en oikkein luota kauppiaihin  Vihainen vaan otan mielluummin vasttaan teiän kalastajien kommentteja ja vihjeitä.
tallennettu
Juha
Lost in Space
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #32 : 30.01.07 - klo:15:09 »

Joo, kela ja vapa 100€ tai mielluummin alle  Iskee silmää Kartottelen tässä vaan tilannetta osto jääpi kevvääks ku on nyt tätä muuta mennoo kohtapuolleen. Mut että honkkarissaki ois laatu vehkkeitä? Tosin tuollahan venemessuilla pääsen vähä hiplailemmaan, mut suorraan sanottuna en oikkein luota kauppiaihin  Vihainen vaan otan mielluummin vasttaan teiän kalastajien kommentteja ja vihjeitä.

Kyllä mun mielestä Tikkurilan Hong Kongissa on varsin laadukas valikoima keloja ja vapoja, jopa laadukkaampi ja osaavampi palvelu kun useassa ihan varsinaisessa liikkeessä täällä päin. Mä kirjoitin tästä joskus threadinkin: http://www.heittokalastus.info/forum/index.php/topic,448.0.html

Tietty Wobblerit ja Tyrskyt ovat asia erikseen, mutta vaikka mä täällä asunkin, niin en ihan mielelläni lähde tonne keskustaan sompaileen.
tallennettu

Juha Söderholm

sinba
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #33 : 16.02.07 - klo:17:21 »

Eikö vois tehä niin että 2500 kokonen kela, 0,3 eka sitten lopuks vaik 0,12 ja joku lötkö vapa eli ul Pyörittää silmiään Pyörittää silmiään
tallennettu

kalastus on kivaa!
kevytkalastaja
VIP #1 "Babysitter"
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #34 : 16.02.07 - klo:17:36 »

Eikö vois tehä niin että 2500 kokonen kela, 0,3 eka sitten lopuks vaik 0,12 ja joku lötkö vapa eli ul Pyörittää silmiään Pyörittää silmiään
Voi tulla puolauksen kans ongelmia, mutta siitä vain kokeilemaan jos setin tasapainolla ei sulle merkitystä. Itse suosittaisin tuon kokoluokan kelalle kevytvavaksi 1-luokan keppiä.
tallennettu

Nipa
VIP #2
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Mies, poika?

Profiili
« Vastaus #35 : 16.02.07 - klo:17:42 »

Joo aivan liian suuri (minun mielestäni) olisi UL-keppiin 2500 sarjalainen. Itellä on 7 koipisessa kepukassa tuo 2500, ja siihen se sopii mitä mainioimmin.  Hymyilee
tallennettu

Älä pakota jokea, anna sen virrata.
Progamer
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #36 : 25.02.07 - klo:15:22 »

Sanokaapas nyt kun hommasin tuon jigivavan (148cm) nii millasen ul-kelan ostan siihen? Hintaa max joku 50€
tallennettu
Allu-Santeri
Ahven-Guru
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #37 : 25.02.07 - klo:15:58 »

Mitäs mieltä jengi on tämmöisestä kelasta. Tuli saatua joululahjaks.
Nimi on: Abu Garcia cardinal premium pro, size UL.
Kuvaa tulee kohta, kunhan patterit latautuvat.

Edit: kuva lisätty.
Edit: Ainiin, ja pari kertaa olen tuolla heitellyt. Siima vapautui puolalta hyvin ja on juuri passeli ul-vavalleni. Pari miinusta löytyi omasta kelastani. 1. Ehtisi vain 10min kelailla siimaa kelaan, kun kela alkoi pitämään ihmeellistä meteliä. Siinä sitä pähkäilin mistä se tuli. Jarrua katsoin ja ei ollut siinä vika. Lopulta otin koko puolan pois ja huomasin, että yhtä pulttia ei oltu kiristetty tarpeeksi ja se oli irronut uristaan, ja sen takia se pyöri vain kelan mukana ja ääni johtui siitä. 2. Kun heität kelalla ja uistin on osunut veteen ja vajonnut pohjaan. Yrität aloittaa kelaamisen ja ottaa tyhjät pois. Mutta salpa onkin jostain kumman syystä aika jäykkä ja tästä syystä, se ei tahdo sulkeutua. Tästä johtuen joudut käyttämään voimaa vähän enemmän sen sulkemiseen tai sitten auttamaan kädellä. Sikäli harmiton haitta, mutta vähän se kiukuttaa, kun normaalisti salpa sulkeutuu aika herkästi. Kaippa tähänkin auttaisi joku rasvaaminen tai jonkun mutterin löysentäminen ihan hitusen.

* Abu Garcia UL-Kela.JPG (160.16 kilotavua, 800x600 - tarkasteltu 39 kertaa.)
« Viimeksi muokattu: 25.02.07 - klo:21:01 kirjoittanut Allu-Santeri » tallennettu

Vielä ei ole aika sun, taistele Ukka taisteleja ja pian kotiin! Tukena ollaan viimeiseen asti, EI ANNETA PERIKSI!
ooveehoo
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #38 : 29.05.07 - klo:20:13 »

olisin etsimässä todella kevyttä UL-kelaa. Pitäis olla painoa mielellään alle 175g. Vavaksi tulisi Nexave BX 140UL (viehepainosuositus 1-5g, paino 76g).  Nykyinen UL-virvelini painaa noin 300g(kela 195g ja vapa 102g), mutta tekisi mieli puristaa siitä vielä pikkasen.
tallennettu
Juho_
VIP #5
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #39 : 30.05.07 - klo:14:24 »

Terve, ooveehoo!

Omalla setilläni on painoa 245grammaa, siimoineen&perukkeineen.. (juuri puntaroin)
Oma kelani on siis Abu Garcian Cardinal (300UL), joka on tunnettu moitteettomuudestaan.. (uudemmat siis..)  Ainut pienen pieni miinus on tuo siiman puolausjälki, joka on ajoittain vähän epätasaista.  Epävarma Tosin se ei mielestäni haittaa mitään, koska heittopituudet ovat todella mellevät..  Cool Kelan ilmoitettu paino on 175grammaa, ja tuo minun tulos tuli tosiaan oman (todella huonon) vavan kanssa ja siimat puolattuna.. Kelaan olen ollut kyllä ihan ekstra tyytyväinen, ja mielestäni myös syystä.. Sillä aikaa kun muut ovat pohtineet väline ongelmiaan, olen minä lainaillut vapoja ja taakse jääneitä shimanoita pahimpaan hätään.. Ykkös setistä ei ole ollut mietinnän vaikeuksia, sillä tällä setillä saa kalastuksesta irti kaiken mitä se voi vaan antaa.. Ja se on mielestäni hieno asia, se..  Hymyilee

Suosittelen siis lämpimästi OVHlle tätä kelaa, johon on istunut tuo oma lempimonofiilinikin (Shimano Bluewing) notkeudensa ansiosta loistavasti.. Sen sijaan kovien monojen käyttöä suosittelen käyttämästä, sen kait jo järkikin kertoo miksi..  Iskee silmää Tähän malliin on saatu ne vanhojen Cardinaali-mallien värinät ja tärinät pois, jonka myötä kela on silkin pehmeä kelata.. Hymyilee

Abu Garcia 300UL on kelan nimi siis. Serkullani on nyt myös samanmoinen, kun näki ja tunsi kelan hyvyyden omissa käsissään..

-Juho Kupsala-
tallennettu

-Juhon suurilöytö vuonna 2006 Heittokalastus.infosta-
"Tämähän on kuin kotona kävelisi"
Dille92
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #40 : 01.08.07 - klo:16:33 »

Tekeekö Shakespeare Synergy UL kelalla mitään ja onko tuo abu garsia cardinal 100ul kela nii hyvä ku tuo kalliimpi 300 mallin kela?
tallennettu

En voi tarjota lohtua sillä olen vain ihminen en voi tarjota lämpöä sillä itsekin palelen...
kevytkalastaja
VIP #1 "Babysitter"
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #41 : 02.08.07 - klo:22:44 »

Tekeekö Shakespeare Synergy UL kelalla mitään ja onko tuo abu garsia cardinal 100ul kela nii hyvä ku tuo kalliimpi 300 mallin kela?
Kolmisatkusta en tiiedä mitään, mutta sellainen muistikuva on että ykssatku saattaa mokoman päihittää.. Jos hinnalla vähääkään väliä, niin ainakin silloin toi halvempi.
tallennettu

simppa
Virallinen Simppa
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #42 : 04.10.07 - klo:20:38 »

No moikka, Ostin sellasen Vaiwa silverspinn setin, niin kela on 1500 ja siinä on takaliikettä, haittaako se liike siinä paljoa, siima kuitua. ja vapa meni poikki heti ku hiukan taivutin. Vihainen Mutta iskä käy takuussa hakee uuden, jos saa uuden. Mutta kela on l ei ul mutta aika pieni silti. Mutta se takaliike hiukan haittaa. Epävarma Voiko se kela ottaa osumaa kun kuidulla rykäsee vastaiskun niin että kun se sen sitten kalauttaa sinne stoppariin ni että tulis damagee?
tallennettu
kevytkalastaja
VIP #1 "Babysitter"
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #43 : 04.10.07 - klo:20:45 »

No moikka, Ostin sellasen Vaiwa silverspinn setin, niin kela on 1500 ja siinä on takaliikettä, haittaako se liike siinä paljoa, siima kuitua. ja vapa meni poikki heti ku hiukan taivutin. Vihainen Mutta iskä käy takuussa hakee uuden, jos saa uuden. Mutta kela on l ei ul mutta aika pieni silti. Mutta se takaliike hiukan haittaa. Epävarma Voiko se kela ottaa osumaa kun kuidulla rykäsee vastaiskun niin että kun se sen sitten kalauttaa sinne stoppariin ni että tulis damagee?
Takaliike on makuasia, itse en moista omiin keloihini huolisi.
Jos meneepi rikki, niin takuuhan Daiwan kamoilla on käsittääkseni kolme vuotta..
Halvan ostit, naksap sait  Hymyilee
tallennettu

Allu-Santeri
Ahven-Guru
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #44 : 08.12.07 - klo:13:01 »

Mitäs mieltä jengi on tämmöisestä kelasta. Tuli saatua joululahjaks.
Nimi on: Abu Garcia cardinal premium pro, size UL.
Kuvaa tulee kohta, kunhan patterit latautuvat.

Edit: kuva lisätty.
Edit: Ainiin, ja pari kertaa olen tuolla heitellyt. Siima vapautui puolalta hyvin ja on juuri passeli ul-vavalleni. Pari miinusta löytyi omasta kelastani. 1. Ehtisi vain 10min kelailla siimaa kelaan, kun kela alkoi pitämään ihmeellistä meteliä. Siinä sitä pähkäilin mistä se tuli. Jarrua katsoin ja ei ollut siinä vika. Lopulta otin koko puolan pois ja huomasin, että yhtä pulttia ei oltu kiristetty tarpeeksi ja se oli irronut uristaan, ja sen takia se pyöri vain kelan mukana ja ääni johtui siitä. 2. Kun heität kelalla ja uistin on osunut veteen ja vajonnut pohjaan. Yrität aloittaa kelaamisen ja ottaa tyhjät pois. Mutta salpa onkin jostain kumman syystä aika jäykkä ja tästä syystä, se ei tahdo sulkeutua. Tästä johtuen joudut käyttämään voimaa vähän enemmän sen sulkemiseen tai sitten auttamaan kädellä. Sikäli harmiton haitta, mutta vähän se kiukuttaa, kun normaalisti salpa sulkeutuu aika herkästi. Kaippa tähänkin auttaisi joku rasvaaminen tai jonkun mutterin löysentäminen ihan hitusen.

En kyllä enää mene suosittelemaan tätäkään yhtään. Hajosi nimittäin kokonaan yhden kesäkalastuksen temmellyksessä. Rattaat ym. halkesi. Kauheaa rätinää pitää kun kelaa ja muutenkin kela puolaa päällimmäisiä siimakerroksia nyt aivan pohjalle josta johtuu, että seuraavalla heitolla uistin lentää korkeintaan 5m ja läjähtää veteen, tai huonolla tuurilla ehkäpä kalliolle.  Epävarma
No eihän tuo maksanut kuin joku 20-40e ja oli abun vanhempaa tuotantoa kaiketi. Koska sain sen jouluna ja takuu aika oli kesällä sitten loppunut. Kyseisessä kelassa oli siis joku puolen vuoden takuu. Pitää vielä katsoa tarkemmin kaikki siiman välityksen ym. jutut, koska kela oli minulle todella sopiva muuten, mutta sekin otti sitten lopputilin. Melkein paras kela mitä itselläni ollut.
tallennettu

Vielä ei ole aika sun, taistele Ukka taisteleja ja pian kotiin! Tukena ollaan viimeiseen asti, EI ANNETA PERIKSI!
big fish
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #45 : 12.12.07 - klo:19:38 »

Onko Daiwa Laguna 1000 kela ul kela?
tallennettu
minnow
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Erämies on eri mies...

Profiili
« Vastaus #46 : 12.12.07 - klo:19:43 »

Ei, vaan se on light-luokan kela. Sillä ainakin minä käsitän niin, että ul-kelaan ei tulisi saada mahtumaan sataa metriä 0,20-millistä siimaa.
« Viimeksi muokattu: 12.12.07 - klo:19:49 kirjoittanut minnow » tallennettu

Tiedän mm. kaiken...
big fish
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #47 : 12.12.07 - klo:19:53 »

Tässä on erälehden 7/2004 vertailussa olleet ultrakevyet haspelikelat: Abu Cardinal 100U, Abu Cardinal 150U, Abu Cardinal 300U, Abu Cardinal 600U, Daiwa Caprice 1000, Daiwa Laguna 1000, Fladen Micro Warbird, Master VS05, Mitchell 310X, Shakespeare Catera 6625. Tietääkö kukaan tämän kelan painoa ja sopisiko se tähän 180cm vapaan http://www.wirginia.fi/index.php?page=shop.product_details&category_id=29&flypage=shop.flypage&product_id=59&option=com_virtuemart&Itemid=1&vmcchk=1
tallennettu
minnow
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Erämies on eri mies...

Profiili
« Vastaus #48 : 12.12.07 - klo:20:03 »

No joo, mutta silti se menee minun mielestäni jo enemmän light luokkaan. Sana ultra tuossa lightin edessähän jo viittaa siihen, että välineet ovat todella kevyeen kalastukseen tarkoitettu. Tämä ul- ja light-luokan raja tuntuu olevan melko häilyvä, mutta itse käsitän asian näin. Ja jos tarkoitat sitä, että sopiiko tuo tonninen laguna tuohon catanaan, niin miksipäs ei. Tosin kyseessä on silloin selkeästi light-setti, ei ul...
Tuossa catanan 180-senttisen vavan perässä on L-kirjain, jolla tarkoitetaan juurikin sitä, että se kuuluu light-luokkaan.

Ja usein törmää siihen, että ligh-luokan kamppeita mainostetaan ultra-lightinä. Kuulostaakohan se sitten muka paremmalta...?
tallennettu

Tiedän mm. kaiken...
simppa
Virallinen Simppa
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #49 : 01.03.08 - klo:22:24 »

Onko kellään kokemusta shakespeare inspinity kelasta, ei nyt ihan ul mutta light, ja kai ot:ta mutta olis varmaan jigatessa ja lipatettaessa ihan ok kela jos ei nyt ihan lelu ole. Epävarma
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / hakukoneoptimointi Juha Söderholm                  (C) Kalastus - Heittokalastus.info | Kalastuskeskustelu