Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
02.12.08 - klo:22:44

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tilaa RSS-feedi

Erätukku

Finnmatkat   |     |   Ebookers

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

-täsmähaku
+  Kalastuskeskustelut Heittokalastus.info
|-+  Kalastusvälineet
| |-+  Kelat
| | |-+  Haspelikelat
| | | |-+  shimano solistace 2500RH
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: shimano solistace 2500RH  (Luettu 488 kertaa)
OTTO
Jäsen
*
Poissa

kaikki paitsi kalastaminen on turhaa

Profiili
« : 14.08.07 - klo:12:30 »

Mikä on mielipiteenne kyseisestä kelasta. Ajattelin ostaa hauen kalastukseen, mutta onko se vähän pieni kyseiseen tarkoitukseen.
     Entä miksi siinä jarrussa on kaksi "säätö osaa" ja mitä sillä kampimaisella säätö osalla pitäisi tehdä kun, eikö se normaali olisi ihan riittävä tarkoitukseensa?
tallennettu
igors
Ihmisohjus
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #1 : 14.08.07 - klo:13:29 »

Kelan kokoluokka on riittävä. Itse olen saanut shimano 2000 sarjalaisella 3.5 kg meritaimenen ja 8.0 kg. hauen. Hauki tuli vieläpä kesällä jolloin vedet olivat vielä lämpimiä ja hauella "potkua" jäljellä.  Kumpikaan ei vielä mitään mahdottomia tuskia tuottaneet tuonkokoiselle kelalle.  Mutta..... taitanee tuo malli olla varustettuna sormilaukaisimella.  Eli sellainen vipu siinä kelalla on tarkoitettu sangan aukaisun apuvälineeksi, eikä jarrun kanssa sillä ole mitään tekemistä.  Suositukseni on ....älä osta.  Kelassa on ns. takaliike eli kun kala nappaa kiinni niin kelan kampi pamauttaakin pakkia pienen matkan. On erittäin ärsyttävä ominaisuus.  Osta tuon kokoluokan kela mutta sellainen mikä on takaliikkeetön.  Siis näin minä tekisin. Hymyilee leveästi
tallennettu

vanhuus ja viisaus ei ole itsestään selvä asia
jänis
Rauhaton Roger Rabbit
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Kaikki paitsi purj... eiku kalastus on turhaa!

Profiili
« Vastaus #2 : 14.08.07 - klo:13:30 »

ihan hyvä on ollu! riippuu tyetysti kuinka isoo haukee tulee! ainaki 5kg kans on riittänyt! ja se toinen namiska on taistelujarru millä ei tee oikeesti mitään. tuo taka liike ei mua ainakkaan ole ikinä häirinnyt mut se o vähä et mihkä tottunut! ei ainakaan henk.koht kalojen saantiin ole vaikuttanut eikä pauku.
« Viimeksi muokattu: 14.08.07 - klo:13:34 kirjoittanut jänis » tallennettu

! vituik män prkl !

--=  --=  --=  --=  --=  --=  --=  --=  --=  --=  --=  --=  --= --=  --=  --=  --=  --=  --=  --=  --=  --=  --= --=  --=  --=  --=  --=  --=  --=  --=  --=  --=  --=  --=  --=  --=
igors
Ihmisohjus
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #3 : 14.08.07 - klo:13:49 »

Mikäli kelassa on sormilaukaisin mikä tuossa mallissakin on niin silloin se takaliike on yli neljännes kierrosta kammessa.  Jos on heittellyt takaliikkeetöntä kelaa niin olen aivan varma että ei sen jälkeen muita keloja käytä.  Tuo ärsytys tulee siitä kun iso hauki nappaa uistimen ja kelan kampi pakittaa eli ikäänkuin lyö näpeille.  Siinä voi vastaisku mennä niinsanotusti harakoille. Pyörittää silmiään  Itse olen lisäksi mieltynyt tuohon taistelujarruun.  Normaalin jarrun olen säätänyt lähes siiman kestävyyden ylärajalle ja sitten kun hauki iskee uistimeen niin voi vastaiskun tehdä tehokkaasti.  Tämän jälkeen voikin sitten helposti tuosta taistelujarrusta hieman löysätä tuota "normaalijarrun" tehoa vain vipua hieman vääntämällä, ilman että varsinaiseen jarruun tarvitsisi koskea.
tallennettu

vanhuus ja viisaus ei ole itsestään selvä asia
jänis
Rauhaton Roger Rabbit
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Kaikki paitsi purj... eiku kalastus on turhaa!

Profiili
« Vastaus #4 : 14.08.07 - klo:14:38 »

juu se o mihkä on tottunut! oli mullakin välissä yks takaliikkeetön mutta ei se nyt niin ihmeellinen ollut joten ostin tommosen. ja tuo sormilaukaisinhan nyt maailman paras on. ei tartte turhia kikkailuja.
tallennettu

! vituik män prkl !

--=  --=  --=  --=  --=  --=  --=  --=  --=  --=  --=  --=  --= --=  --=  --=  --=  --=  --=  --=  --=  --=  --= --=  --=  --=  --=  --=  --=  --=  --=  --=  --=  --=  --=  --=  --=
Jarski
Siuronkosken Einstein
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #5 : 14.08.07 - klo:19:47 »

Kaverilla oli ainakin jossain vaiheessa tuollainen kela, ihan mukava vehjes, ja taistelujarru todellakin käyttökelpoista herkkua! Itselläni jää kuitenkin tuollaiset ostamatta tuon sormilaukaisimen vuoksi. Penikkana niillä kalastelin, mutta takaliikkeettömään totuin ja rakastuin vanhempana, luojan kiitos  Pyörittää silmiään
tallennettu

Sensaatiomaista! Tulitaistelu osterien välillä!
Hervannan Jamie Oliver
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / hakukoneoptimointi Juha Söderholm                  (C) Kalastus - Heittokalastus.info | Kalastuskeskustelu