Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
02.12.08 - klo:22:46

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tilaa RSS-feedi

Erätukku

Finnmatkat   |     |   Ebookers

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

-täsmähaku
+  Kalastuskeskustelut Heittokalastus.info
|-+  Kalastusvälineet
| |-+  Kelat
| | |-+  Haspelikelat
| | | |-+  Shimano 4000?
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Shimano 4000?  (Luettu 3408 kertaa)
masa
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« : 05.05.06 - klo:16:46 »

Onko kellään tietoa shimano 4000?  Huh
tallennettu

!¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯!----_\
!-^^tervetuloa!^^-!__!!:''''''\\___
!_______ ___........_____........____.'!!
''(@)''(@)') ''(@)''(@)''''''''(@)''""(@)

Täs mun rekka millä mää kuskaan kaloja:D
kevytkalastaja
VIP #1 "Babysitter"
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #1 : 05.05.06 - klo:17:52 »

Ööö..Shimano 4000 on aika montaa eri mallia...Mitäköhän niistä mahdat tarkoittaa?
Jaa tietoa?Sitä löytyy netistä,jos viitsii vähän Googlettaa
tallennettu

jonski88
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #2 : 05.05.06 - klo:19:46 »

No itse omistan Shimano Solstace 4000RG:n. Olen käyttänyt sitä noin 5 vuotta hauen heittelyssä. Luotettava kela on ollut, tosin viimevuonna katkesi pikasalvasta(quickfire2) jokin osa, joten se ei ole käytettävissä, mutta ei vaikuta kalastavuuteen. Hintaa tällä kelalla oli Shimano Hyperloopin kanssa 105€. Ilman vapaa hinta jotain 80-100€. Shimanon "perusmalliset" 4000 koon kelat toimivat varmasti hyvin, tosin käyttöikää voi vähentää muoviosat, joita halvemmissa keloissa käytetään aika paljon.
Mutta eikun vaan kokeilemaan! Iskee silmää
tallennettu
Juha
Lost in Space
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #3 : 05.05.06 - klo:20:30 »

Tuo 4000 on kokoluokka, en kyllä tajua _henk.koht_ mitä ton kokoisella kelalla suomessa tekee ellei ole Tenolle lohia lähdössä kalastamaan.
tallennettu

Juha Söderholm

"Rakastakaa vihamiehiänne. Se kukaties vahingoittaa heidän mainettaan" - Stanisław Jerzy Lec | "Maailman valloittaminen ratsain on helppoa. Laskeutuminen satulasta ja hallitseminen, se on vaikeaa." - Tšingis-kaani

Hei mun blogi on jossain hapessa...
kevytkalastaja
VIP #1 "Babysitter"
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #4 : 05.05.06 - klo:20:38 »

Tuo 4000 on kokoluokka, en kyllä tajua _henk.koht_ mitä ton kokoisella kelalla suomessa tekee ellei ole Tenolle lohia lähdössä kalastamaan.
Samaa mieltä.Yleiskalastukseen kokoluokat 2000-2500 ovat parhaat.
tallennettu

roki
VIP #3 -- Kätilön pikku apuri
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #5 : 05.05.06 - klo:22:45 »

no kyllä 4000 koko on ihan tarpeen varsinkin jos
harrastat heittelyn lisäsksi vähänkään uistelua

kun nyt oli kyse halpis keloista niin isommat kelat
on paljon kestävämpiä kuin noi pienet rimpulat

itellä kesti daiwa 2500 kuukauden (pelkkää heittelyä kevyillä alle 20g vieheillä)
nyt käytössä jo kolmatta kesää shimano cx 4000 ja hyvin on kestänyt vaikka käyttää painavampia uistimia
tallennettu

kaikki muu paitsi kalastus on turhaa
roki
VIP #3 -- Kätilön pikku apuri
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #6 : 05.05.06 - klo:23:13 »

kyllä 4000-koko on aivan passeli niille jotka
kuuluvat "mökki"kalastajiin joille kelan toimivuus ja helppokäyttöisyys on pääasia
eikä ne aavistuksen paremmat ominaisuudet joissakin tilanteissa

ei se kala sitä kato onko sulla hyrrä vai haspeli

tallennettu

kaikki muu paitsi kalastus on turhaa
jonski88
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #7 : 06.05.06 - klo:07:33 »

No itselläni on tuon Shimano Solstace 4000rg:n lisäksi Shimano Syncopate 2000 kela. Käytän tässä pienemmässä kelassa 0,25mm siimaa. Ei nimittäin ole järjen häiventäkään laittaa sen paksumpaa siimaa, koska tiedän, että sotkuja tulee vähän väliä. Ja ei tuollaisella 0.25 siimalla ole mukava pidellä mitään 5 kg haukea enään, varsinkin kun vapakin on herkkä ja kevyt. Raskaammat haukiuistimet suorastaan pistävät jo tuollaisen ohuen siiman tiukille. 4000 kokoiselle kelalle saa huoletta laittaa vaikka 0.35 mm monofiilisiimaa, jolloin lusikoiden ja muiden painavampien uistinten heittely onnistuu, ilman että olisi vaaraa, että siima katkeaisi. Ja voi jo vähän isompaakin kalaa käskeä, ei tarvitse päästää sitä kieputtelemaan siimaa kasvustoihin ja jne..
tallennettu
Jussi_
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #8 : 11.05.06 - klo:14:29 »

Mulla on shimano 4000fx ja olen ostamassa uutta, koska ei ole paras olkijoen pienille hauille..
Ehkä, jos minunkin kela olisi uusi, sillä olisi aivan erillainen heittää.(Iso-veljen vanha)

Ehkä neuoisin sinua ostamaan jonkun muun kelan..
tallennettu

Krystle33
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #9 : 29.05.06 - klo:09:46 »

Ostin pari viikkoa sitten Shimanon 4000 ja hyvin nousivat hauet viikonloppuna veneeseen... Tällaisena mökkikalastajana olen tyytyväinen haspeliini.. Virnistää
tallennettu
Jussi_
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #10 : 29.05.06 - klo:11:24 »

Mulla on shimano 4000fx ja olen ostamassa uutta, koska ei ole paras olkijoen pienille hauille..
Ehkä, jos minunkin kela olisi uusi, sillä olisi aivan erillainen heittää.(Iso-veljen vanha)

Ehkä neuoisin sinua ostamaan jonkun muun kelan..
Nyt tämä virveli on toiminut täysin moitteettomasti.
Ei ole ollut mitään vikaa..
Haukiakin on noussut ihan kiitettävästi..
En kyllä tiedä mutä olen hourinut edellisessä viestissä.. Pyörittää silmiään Virnistää
Jospa en ole edes osannut heittää sillä, tai kalastaa yleensä
tallennettu

giantti
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #11 : 03.06.06 - klo:20:53 »

Mul on ax4000ra ,hyvin on toiminu mutta on vähä liian iso ahvenen kalastukseen.
tallennettu

Oli iso kiinni mut pääsi karkuun........
Juissi
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #12 : 13.06.06 - klo:16:02 »

mäki ostin just tollasen(ku halvalla sain) eikä kyllä oo valittamista ollu...sillä on noussu kirjolohia, taimenia, haukia, ahvenia. En kyllä näkis että se, mille kalalajille se kela on "tarkotettu", olis se ratkaseva tekijä.
tallennettu
Kankia
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #13 : 15.07.06 - klo:14:40 »

Samaa mieltä.Yleiskalastukseen kokoluokat 2000-2500 ovat parhaat.
2000-2500 kokoluokan kelalta tulee helpommin tuulisolmuja kun kelalta tuiskahtaa ylimääränen lenkki. Siimavarastoa 2000 on nykyään kyllä tarpeeksi. Mun mielestä 4000 ei oo ollenkaan liian iso kun laittaa vielä vähän alus-siimaksi jotain täytettä sinne jup.
tallennettu

Kalastan - siis elän - Elän - siis kalastan
Juho_
VIP #5
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #14 : 15.07.06 - klo:18:20 »

Täysin samoilla linjoilla juhan kanssa.. Tosiaan lohen kalastukseen turhanpieni (tosin riippuu haettavan kalan koosta), eli joku 2kilon lohta on varmasti mukava kalastaaa 4000 kokoluokkaisella kelalla..

Itselle passaa tuo 2000, niille "isommille" ja UL sitten niille normeille..(½-3kg) Jos joku kymppikin sattuu siimanokkan, niin tuolla 2000 pitäisi saada sekin kohtuu helposti väsyteltyä..

Ja uistimet mitä yleensä heitettelen on sitä L-UL luokkaa eli 2g-7g.. Harvemmin painavempia.. Jos jotain jessejä/räsäsiä (13g/15g) heittelen, on kelana varmasti jo se 2000..

Rahaa kun saan laitan "vähän" tyyriimmän UuäLlän..

Katsokaas pienenjoen lähellä asustelen ja siellä myös pääasiallisesti heitelenkin, ei sellaisissa joissa pysty hauet paljon vitosen yli kasvamaan..(tuokin jo maksimi)
tallennettu

-Juhon suurilöytö vuonna 2006 Heittokalastus.infosta-
"Tämähän on kuin kotona kävelisi"
Puddi
Suomenmestari loikkaaja
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #15 : 04.10.07 - klo:14:23 »

minulla itselläni oli shimano 4000RA ja nyt on shimano slade 4000FB ja hyvin ovat toimineet Hymyilee kevyesti nousee kalat ylös  Hymyilee leveästi
tallennettu

~Hän putoaa kuin eno veneestä~
kalamiäs
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Goddard Caddis

Profiili
« Vastaus #16 : 04.10.07 - klo:16:32 »

mää kalastan sen kokosel haukee  Virnistää
tallennettu

Kalamies on erimies
imot90
Vieras
« Vastaus #17 : 04.10.07 - klo:18:23 »

On minulla shimano rx4000 tokmannilta ostettu ja hintaa vajaat neljäkymppiä. Käyätän siinä 0.32mm trinele monofiiliä, joka kestää sen kymmenisen kiloa.
Kuitusiimaa en käytä noin isossa kelassa vaan noita .10-.20mm kuituja minulla on parissa 2500 kokoluokan kelassa Hymyilee
tallennettu
Kalastaja-93
Kittelänkosken kirbelirinssi
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Kirjolohi 1,6kg

Profiili
« Vastaus #18 : 24.02.08 - klo:16:18 »

Tuli eilen hankittua Shimano Sidestab 4000RA. Moni näyttää täällä sanovan että olisi liian iso kokoluokka Suomen vesille, monet taas ovat päinvastaista mieltä. Saas nähdä, miten tämä omassa käytössä toimii Hymyilee
tallennettu
Puddi
Suomenmestari loikkaaja
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #19 : 24.02.08 - klo:20:36 »

Tuli eilen hankittua Shimano Sidestab 4000RA. Moni näyttää täällä sanovan että olisi liian iso kokoluokka Suomen vesille, monet taas ovat päinvastaista mieltä. Saas nähdä, miten tämä omassa käytössä toimii Hymyilee
Minulla on nyt menossa tällä hetkellä jo toinen shimano 4000 enkä ole mikään merellä kalastaja.

Sopii ihan tavalliseen heittelyyn siinä missä muutkin.
On vain kevyempi kelata kalat ylös  Hymyilee leveästi

Ei minun mielestäni yhtään liian iso kela Suomen vesille.
tallennettu

~Hän putoaa kuin eno veneestä~
D_Bar
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #20 : 04.06.08 - klo:17:59 »

Itsekin ostin juuri Shimanon 4000 kokoluokan kelan taisi olla mallinimeltään Sienna.... aikalailla edullisimmasta päästä varmaan...
Katselin kyllä liikkeessä pienempääkin mallia, mutta jotenkin se kelan pieni koko vaan alkoi epäilyttämään, vaikka epäilemättä olisi mahtunut siimaa ihan riittävästi siihenkin....

Osaksi valintaan varmaan vaikuttaa sekin, että edellinen kela oli suunnilleen samaa kokoluokkaa oleva Abu Garcia Cardinal ja se palveli moitteettomasti yli 10 vuotta kunnes kamp vääntyi vinoon ja alkoi muutenkin kelaaminen mennä hieman kankeaksi...

Ollut kyllä omasta mielestäni todella mukava "jokapaikanhöylä" tuon kokoinen kela... Kun tulee kalasteltua ihan pikku puroista aina isoihin järviin ja välillä ustateltuakin, niin kaikki on onnistunut tuolla...

Eli ei yhtään liian iso... Mutta makuasioista ei voi kiistellä - Sanoi musti, kun pallejaan nuoli...
« Viimeksi muokattu: 04.06.08 - klo:18:01 kirjoittanut D_Bar » tallennettu
v4ld0_
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #21 : 04.06.08 - klo:18:54 »

Toi 4000 on toisaalta liian suuri jos ei uistele paljoakaan se on vähän suuri heittokalastukseen, mutta kyllä sillä sekin luonaa. siimakapasiteetiltaan 4000 on ylivoimaisesti isompi kuin 2500 mutta ei 2500 vähää siimaa mahdu, itsellä on 2500 ja se riittää aivan mainiosti mulle vaikka uistelen ja heittokalastan niin järvillä kuin joessa. Iskee silmää
tallennettu

Heittokalastus.info:n 1000 jäsen. Virnistää
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / hakukoneoptimointi Juha Söderholm                  (C) Kalastus - Heittokalastus.info | Kalastuskeskustelu