masa
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« : 05.05.06 - klo:16:46 » |
|
Onko kellään tietoa shimano 4000? 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
!¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯!----_\ !-^^tervetuloa!^^-!__!!:''''''\\___ !_______ ___........_____........____.'!! ''(@)''(@)') ''(@)''(@)''''''''(@)''""(@)
Täs mun rekka millä mää kuskaan kaloja:D
|
|
|
kevytkalastaja
VIP #1 "Babysitter"
Yleisvalvoja
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #1 : 05.05.06 - klo:17:52 » |
|
Ööö..Shimano 4000 on aika montaa eri mallia...Mitäköhän niistä mahdat tarkoittaa? Jaa tietoa?Sitä löytyy netistä,jos viitsii vähän
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
jonski88
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #2 : 05.05.06 - klo:19:46 » |
|
No itse omistan Shimano Solstace 4000RG:n. Olen käyttänyt sitä noin 5 vuotta hauen heittelyssä. Luotettava kela on ollut, tosin viimevuonna katkesi pikasalvasta(quickfire2) jokin osa, joten se ei ole käytettävissä, mutta ei vaikuta kalastavuuteen. Hintaa tällä kelalla oli Shimano Hyperloopin kanssa 105€. Ilman vapaa hinta jotain 80-100€. Shimanon "perusmalliset" 4000 koon kelat toimivat varmasti hyvin, tosin käyttöikää voi vähentää muoviosat, joita halvemmissa keloissa käytetään aika paljon. Mutta eikun vaan kokeilemaan! 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Juha
Lost in Space
Ylläpitäjä
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #3 : 05.05.06 - klo:20:30 » |
|
Onko kellään tietoa shimano 4000?  Tuo 4000 on kokoluokka, en kyllä tajua _henk.koht_ mitä ton kokoisella kelalla suomessa tekee ellei ole Tenolle lohia lähdössä kalastamaan.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Juha Söderholm "Rakastakaa vihamiehiänne. Se kukaties vahingoittaa heidän mainettaan" - Stanisław Jerzy Lec | "Maailman valloittaminen ratsain on helppoa. Laskeutuminen satulasta ja hallitseminen, se on vaikeaa." - Tšingis-kaani Hei mun blogi on jossain hapessa...
|
|
|
kevytkalastaja
VIP #1 "Babysitter"
Yleisvalvoja
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #4 : 05.05.06 - klo:20:38 » |
|
Onko kellään tietoa shimano 4000?  Tuo 4000 on kokoluokka, en kyllä tajua _henk.koht_ mitä ton kokoisella kelalla suomessa tekee ellei ole Tenolle lohia lähdössä kalastamaan. Samaa mieltä.Yleiskalastukseen kokoluokat 2000-2500 ovat parhaat.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
roki
VIP #3 -- Kätilön pikku apuri
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #5 : 05.05.06 - klo:22:45 » |
|
no kyllä 4000 koko on ihan tarpeen varsinkin jos harrastat heittelyn lisäsksi vähänkään uistelua
kun nyt oli kyse halpis keloista niin isommat kelat on paljon kestävämpiä kuin noi pienet rimpulat
itellä kesti daiwa 2500 kuukauden (pelkkää heittelyä kevyillä alle 20g vieheillä) nyt käytössä jo kolmatta kesää shimano cx 4000 ja hyvin on kestänyt vaikka käyttää painavampia uistimia
|
|
|
|
|
tallennettu
|
kaikki muu paitsi kalastus on turhaa
|
|
|
roki
VIP #3 -- Kätilön pikku apuri
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #6 : 05.05.06 - klo:23:13 » |
|
kyllä 4000-koko on aivan passeli niille jotka kuuluvat "mökki"kalastajiin joille kelan toimivuus ja helppokäyttöisyys on pääasia eikä ne aavistuksen paremmat ominaisuudet joissakin tilanteissa
ei se kala sitä kato onko sulla hyrrä vai haspeli
|
|
|
|
|
tallennettu
|
kaikki muu paitsi kalastus on turhaa
|
|
|
jonski88
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #7 : 06.05.06 - klo:07:33 » |
|
No itselläni on tuon Shimano Solstace 4000rg:n lisäksi Shimano Syncopate 2000 kela. Käytän tässä pienemmässä kelassa 0,25mm siimaa. Ei nimittäin ole järjen häiventäkään laittaa sen paksumpaa siimaa, koska tiedän, että sotkuja tulee vähän väliä. Ja ei tuollaisella 0.25 siimalla ole mukava pidellä mitään 5 kg haukea enään, varsinkin kun vapakin on herkkä ja kevyt. Raskaammat haukiuistimet suorastaan pistävät jo tuollaisen ohuen siiman tiukille. 4000 kokoiselle kelalle saa huoletta laittaa vaikka 0.35 mm monofiilisiimaa, jolloin lusikoiden ja muiden painavampien uistinten heittely onnistuu, ilman että olisi vaaraa, että siima katkeaisi. Ja voi jo vähän isompaakin kalaa käskeä, ei tarvitse päästää sitä kieputtelemaan siimaa kasvustoihin ja jne..
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jussi_
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #8 : 11.05.06 - klo:14:29 » |
|
Mulla on shimano 4000fx ja olen ostamassa uutta, koska ei ole paras olkijoen pienille hauille.. Ehkä, jos minunkin kela olisi uusi, sillä olisi aivan erillainen heittää.(Iso-veljen vanha)
Ehkä neuoisin sinua ostamaan jonkun muun kelan..
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Krystle33
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #9 : 29.05.06 - klo:09:46 » |
|
Ostin pari viikkoa sitten Shimanon 4000 ja hyvin nousivat hauet viikonloppuna veneeseen... Tällaisena mökkikalastajana olen tyytyväinen haspeliini.. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jussi_
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #10 : 29.05.06 - klo:11:24 » |
|
Mulla on shimano 4000fx ja olen ostamassa uutta, koska ei ole paras olkijoen pienille hauille.. Ehkä, jos minunkin kela olisi uusi, sillä olisi aivan erillainen heittää.(Iso-veljen vanha)
Ehkä neuoisin sinua ostamaan jonkun muun kelan..
Nyt tämä virveli on toiminut täysin moitteettomasti. Ei ole ollut mitään vikaa.. Haukiakin on noussut ihan kiitettävästi.. En kyllä tiedä mutä olen hourinut edellisessä viestissä..  Jospa en ole edes osannut heittää sillä, tai kalastaa yleensä
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
giantti
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #11 : 03.06.06 - klo:20:53 » |
|
Mul on ax4000ra ,hyvin on toiminu mutta on vähä liian iso ahvenen kalastukseen.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Oli iso kiinni mut pääsi karkuun........
|
|
|
Juissi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #12 : 13.06.06 - klo:16:02 » |
|
mäki ostin just tollasen(ku halvalla sain) eikä kyllä oo valittamista ollu...sillä on noussu kirjolohia, taimenia, haukia, ahvenia. En kyllä näkis että se, mille kalalajille se kela on "tarkotettu", olis se ratkaseva tekijä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kankia
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #13 : 15.07.06 - klo:14:40 » |
|
Onko kellään tietoa shimano 4000?  Tuo 4000 on kokoluokka, en kyllä tajua _henk.koht_ mitä ton kokoisella kelalla suomessa tekee ellei ole Tenolle lohia lähdössä kalastamaan. Samaa mieltä.Yleiskalastukseen kokoluokat 2000-2500 ovat parhaat. 2000-2500 kokoluokan kelalta tulee helpommin tuulisolmuja kun kelalta tuiskahtaa ylimääränen lenkki. Siimavarastoa 2000 on nykyään kyllä tarpeeksi. Mun mielestä 4000 ei oo ollenkaan liian iso kun laittaa vielä vähän alus-siimaksi jotain täytettä sinne jup.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Kalastan - siis elän - Elän - siis kalastan
|
|
|
Juho_
VIP #5
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #14 : 15.07.06 - klo:18:20 » |
|
Täysin samoilla linjoilla juhan kanssa.. Tosiaan lohen kalastukseen turhanpieni (tosin riippuu haettavan kalan koosta), eli joku 2kilon lohta on varmasti mukava kalastaaa 4000 kokoluokkaisella kelalla..
Itselle passaa tuo 2000, niille "isommille" ja UL sitten niille normeille..(½-3kg) Jos joku kymppikin sattuu siimanokkan, niin tuolla 2000 pitäisi saada sekin kohtuu helposti väsyteltyä..
Ja uistimet mitä yleensä heitettelen on sitä L-UL luokkaa eli 2g-7g.. Harvemmin painavempia.. Jos jotain jessejä/räsäsiä (13g/15g) heittelen, on kelana varmasti jo se 2000..
Rahaa kun saan laitan "vähän" tyyriimmän UuäLlän..
Katsokaas pienenjoen lähellä asustelen ja siellä myös pääasiallisesti heitelenkin, ei sellaisissa joissa pysty hauet paljon vitosen yli kasvamaan..(tuokin jo maksimi)
|
|
|
|
|
tallennettu
|
-Juhon suurilöytö vuonna 2006 Heittokalastus.infosta- "Tämähän on kuin kotona kävelisi"
|
|
|
Puddi
Suomenmestari loikkaaja
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #15 : 04.10.07 - klo:14:23 » |
|
minulla itselläni oli shimano 4000RA ja nyt on shimano slade 4000FB ja hyvin ovat toimineet  kevyesti nousee kalat ylös 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
~Hän putoaa kuin eno veneestä~
|
|
|
kalamiäs
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Goddard Caddis
Profiili
|
 |
« Vastaus #16 : 04.10.07 - klo:16:32 » |
|
Tuo 4000 on kokoluokka, en kyllä tajua _henk.koht_ mitä ton kokoisella kelalla suomessa tekee ellei ole Tenolle lohia lähdössä kalastamaan.
mää kalastan sen kokosel haukee 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Kalamies on erimies
|
|
|
|
imot90
Vieras
|
 |
« Vastaus #17 : 04.10.07 - klo:18:23 » |
|
On minulla shimano rx4000 tokmannilta ostettu ja hintaa vajaat neljäkymppiä. Käyätän siinä 0.32mm trinele monofiiliä, joka kestää sen kymmenisen kiloa. Kuitusiimaa en käytä noin isossa kelassa vaan noita .10-.20mm kuituja minulla on parissa 2500 kokoluokan kelassa 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kalastaja-93
Kittelänkosken kirbelirinssi
Aktiivi
Jäsen

Paikalla
Kirjolohi 1,6kg
Profiili
|
 |
« Vastaus #18 : 24.02.08 - klo:16:18 » |
|
Tuli eilen hankittua Shimano Sidestab 4000RA. Moni näyttää täällä sanovan että olisi liian iso kokoluokka Suomen vesille, monet taas ovat päinvastaista mieltä. Saas nähdä, miten tämä omassa käytössä toimii 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Puddi
Suomenmestari loikkaaja
Aktiivi
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #19 : 24.02.08 - klo:20:36 » |
|
Tuli eilen hankittua Shimano Sidestab 4000RA. Moni näyttää täällä sanovan että olisi liian iso kokoluokka Suomen vesille, monet taas ovat päinvastaista mieltä. Saas nähdä, miten tämä omassa käytössä toimii  Minulla on nyt menossa tällä hetkellä jo toinen shimano 4000 enkä ole mikään merellä kalastaja. Sopii ihan tavalliseen heittelyyn siinä missä muutkin. On vain kevyempi kelata kalat ylös  Ei minun mielestäni yhtään liian iso kela Suomen vesille.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
~Hän putoaa kuin eno veneestä~
|
|
|
D_Bar
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #20 : 04.06.08 - klo:17:59 » |
|
Itsekin ostin juuri Shimanon 4000 kokoluokan kelan taisi olla mallinimeltään Sienna.... aikalailla edullisimmasta päästä varmaan... Katselin kyllä liikkeessä pienempääkin mallia, mutta jotenkin se kelan pieni koko vaan alkoi epäilyttämään, vaikka epäilemättä olisi mahtunut siimaa ihan riittävästi siihenkin....
Osaksi valintaan varmaan vaikuttaa sekin, että edellinen kela oli suunnilleen samaa kokoluokkaa oleva Abu Garcia Cardinal ja se palveli moitteettomasti yli 10 vuotta kunnes kamp vääntyi vinoon ja alkoi muutenkin kelaaminen mennä hieman kankeaksi...
Ollut kyllä omasta mielestäni todella mukava "jokapaikanhöylä" tuon kokoinen kela... Kun tulee kalasteltua ihan pikku puroista aina isoihin järviin ja välillä ustateltuakin, niin kaikki on onnistunut tuolla...
Eli ei yhtään liian iso... Mutta makuasioista ei voi kiistellä - Sanoi musti, kun pallejaan nuoli...
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 04.06.08 - klo:18:01 kirjoittanut D_Bar »
|
tallennettu
|
|
|
|
v4ld0_
Jäsen

Poissa
Profiili
|
 |
« Vastaus #21 : 04.06.08 - klo:18:54 » |
|
Toi 4000 on toisaalta liian suuri jos ei uistele paljoakaan se on vähän suuri heittokalastukseen, mutta kyllä sillä sekin luonaa. siimakapasiteetiltaan 4000 on ylivoimaisesti isompi kuin 2500 mutta ei 2500 vähää siimaa mahdu, itsellä on 2500 ja se riittää aivan mainiosti mulle vaikka uistelen ja heittokalastan niin järvillä kuin joessa. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|