Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
02.12.08 - klo:22:30

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tilaa RSS-feedi

Erätukku

Finnmatkat   |     |   Ebookers

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

-täsmähaku
+  Kalastuskeskustelut Heittokalastus.info
|-+  Kalastusvälineet
| |-+  Kelat
| | |-+  Haspelikelat
| | | |-+  Shakespearen Pflueger President
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Shakespearen Pflueger President  (Luettu 524 kertaa)
Puddi
Suomenmestari loikkaaja
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« : 05.07.08 - klo:18:53 »

Käyttökokemuksia haluaisin kuulla kyseisestä kelasta.

http://www.samfishing.fi/ostoskori/index.html

Ajattelin ostaa tämän kelan, vapana on Ambidex Titanium 230cm, toimii varmaan ihan hyvän tuon vavan kanssa.
Mikään merikalastaja en ole, joten suositteletteko tätä kelaa joki -ja järvikalastukseen?

Kuinka kestävä kela on kyseessä? Ettei ihan sekunda tavavaa ole  Pyörittää silmiään

Tuolla Samfishingin sivuilla mainitaan, että kela on '' kakkos luokkaa'', eli minkälaista käyttötarkoitusta vasten se on vartavasten valmistettu?
tallennettu

~Hän putoaa kuin eno veneestä~
psychocowboy
Logistiikka & Kilpailut & Haspelihemmo
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Paikalla

Profiili
« Vastaus #1 : 05.07.08 - klo:19:20 »

Linkki ei ihan toiminut mulla ainakaan mutta löytyihän se kela sieltä sivuilta Iskee silmää
Itellä ollut Shake Pflueger President 6735 (kokoluokkaa 2500), joka lienee vanhempi malli kuin tuo ehdottamasi 30/35 (tai sitten on sama kela mutta nettikaupan merkinnät hassuja). Itellä on ko kela toiminut todella hyvin ja luotettavasti. On sillä jokunen kalakin rantaan asti saatu parin vuoden aikana Iskee silmää. Jäsen Elmewillä on samasta hieman isompi malli(6740) haugijahtiin eikä ole moitetta sieltäkään kuulunut. Ainoa "tyyppivika" on että puolaus ei kestä kovinkaan ylimitoitettuja siimapaksuuksia eli omassa se ideaali on 0,2. 0,25 puolaus on jo rumempaa ja joskus heittäessä lähtee alempia kerroksia mukaan.
Kela on pitkä jalkainen eli isollekkin kouralle sopii ja helppo huoltaa. Puunuppi on ainakin minun mielestä oikein mukava kouraan. Pääasiassa keppinä ollut Shaken ambi 7' ja 8, sekä ambi plussa 7'
« Viimeksi muokattu: 05.07.08 - klo:19:27 kirjoittanut psychocowboy » tallennettu

Born to be wild, paitsi kotona...
www.heittokalastus.info www.vetouistelu.info www.pilkki.info www.merikalastus.info www.saabclub.fi
"Chuck Norriskaan ei ole täydellinen, sillä häneltä puuttuu heikkoudet"
Tonnikala85
Haukien uistelumaisteri
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Paikalla

Profiili
« Vastaus #2 : 05.07.08 - klo:19:28 »

Ite heittelin tuolla Psychon pressalla tampereen reissun ja ei ole kyllä valittamisen sanaa kelasta.

Kalatuntumaa en kyllä päässyt kelalla kokemaan, mutta heittelyssa toimi ainakin erittäin hyvin. Puolaus tasaista ja muutenkin erittäin hyvän tuntuinen käteen.

Toi oli reissun ajan Procaster 8' vavassa kiinni ja sen kans toimi ainakin erittäin hyvin yhteen. Pääasias heittelin pieniä vaappuja, lusikoita ja jigejä.

Ja tosiaan tämä Psychon pressa on fyysiseltä kooltaan tälläinen "noin" 2500 luokan kela, että antaa ainakin vähä kuvaa millainen laite kysees. Oma mielipide ainakin että riittää rannalta kalastukseen vauraammillekin hauillekin, vapahan sen toiminnan loppujen lopuksi sitten ratkaisee...
tallennettu

Puddi
Suomenmestari loikkaaja
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #3 : 05.07.08 - klo:20:08 »

Ajattelin tuota isompaa mallia eli kolmevitosta. Olisi hyvä jos tämä kolmevitonen olisi 3000 kokoluokkaa, kaksi viimeistä kelaani on ollut 4000. Ja ne ovat ehkä hieman painavia ja kankeita minun makuuni.

Kymmenestä kuulalaakeristakin tuolla puhuttiin joten kyllä kelaamisen joten kuten luulisi onnistuvan, vaikka siiman toisessa päässä olisikin kala  Iskee silmää
Siiman tilavuus tuossa kolmivitosessa on 0,35mm/100m, joten 0,25 kuitua saa varmasti laittaa koko rullan edestä pohjamono mukaan lukien.

Ja vielä sen verran sanon, että odotan kelalta hyvää/tasaista puolausta.

Katsotaan nyt jos jollain muullakin on vielä sanansa sanottavana.
tallennettu

rolli92
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #4 : 06.07.08 - klo:01:10 »

Itse ostin tuollaisen erämessuilta tänä vuonna kun halvalla sai. (30e) Minulla on siis tuo pieni malli. Puolaus on tasaista, eikä siimasotkujakaan ole syntynyt. Siimana minulla 0,20 sufixisia. Pääasiassa jigaukseen olen käytellyt, ja kylllä tyytyväinen olen. Kelaus on tosiaan mukavaa noilla laakereilla, ja tuo puinen kammennuppihan kruunaa koko komeuden, sehän on tärkein osa koko kelassa  Virnistää
tallennettu
Puddi
Suomenmestari loikkaaja
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #5 : 06.07.08 - klo:10:41 »

Kiitos tipseistä kaikille Hymyilee
Tämän kelan ostan ensiviikolla ja käyttökokemuksista kirjoittelen sen jälkeen.
tallennettu

Puddi
Suomenmestari loikkaaja
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #6 : 06.07.08 - klo:17:03 »

Kiitos tipseistä kaikille Hymyilee
Tämän kelan ostan ensiviikolla ja käyttökokemuksista kirjoittelen sen jälkeen.
Hieman vielä täytyy vetää takaisin, sillä Daivan Procaster tuli myös esiin tuolta olan takaa, eikä ollenkaan huonolta vaikuta.
Ehkä kelan koko tuon Pressan suhteen saa päätökseni kallistumaan kuitenkin Procasteriin, sillä se on hieman pieni kelaksi, jota etsin.
tallennettu

Jartsa
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #7 : 12.08.08 - klo:19:33 »

Minulla on käytössäni (1/2vuotta) Pflueger Presidentin UL koko, mallinumeroa en muista. Maksoin kelasta 39€ Soprtia Pekkaan. Olen ollut todella tyytyväinen kelan laatuun. Siimasanka toimii kevyesti naksahtaen ja laukee sopivalla voimalla. Kelaustuntuma ja voima kohdallaan. Puoluksen laatu 0,1-0,12mm kuitusiimoilla riittävä -> ei siimasotkuja. Etujarru helpposäätöinen ja nykimätön. Ainoa miinus siimalukosta, joka leikkaa siimaa. Toisena kelana (2vuotta) minulla on Shimanon Super FA 2500 tähän verrattuna Presidentti on mielestäni parempi valinta: Pienemmät välykset, hiljaisempi käyntiääni, kevyempi sanganlaukisu.  ;DShimanossa on parempi puoluksen laatu. Iskee silmää
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / hakukoneoptimointi Juha Söderholm                  (C) Kalastus - Heittokalastus.info | Kalastuskeskustelu