Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
02.12.08 - klo:22:07

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tilaa RSS-feedi

Erätukku

Finnmatkat   |     |   Ebookers

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

-täsmähaku
+  Kalastuskeskustelut Heittokalastus.info
|-+  Kalastusvälineet
| |-+  Kelat
| | |-+  Haspelikelat
| | | |-+  Okuman keloista kokemuksia?
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Okuman keloista kokemuksia?  (Luettu 609 kertaa)
Juselius
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« : 02.01.08 - klo:21:48 »

ensimmäistä kertaa kirjoittelen. Etsiskelen siis uutta kelaa, ja on tullut vastaan okuma merkkisiä keloja netissä. Ovat kohtuuhintaisia, niin rupes kiinnostamaan josko sellasen ostais. Eli olisko kellään käyttökokemuksia kyseisen merkin keloista?

Muitakin keloja saa suositella. Etsin sopivaa kelaa sekä lohijoelle että hauen kalastukseen. Muutaman vuoden olen kalastellut vanhalla halpa setillä ja viime kesänä käytiin sitten lohijoella ja huomasin että vehkeeni olivat aika heppoiset sinne. En viitsisi tuhlata kuitenkaan pelkästään lohijokea varten heittohyrrään tai älyttömän kalliiseen kelaan, joten etsin kelaa jolla pärjäisi lohijoella kerran kesässä ja muuten pystyisi kalastelemaan haukea/kirjolohta. Hintaa kelalla saa olla n.100€.
tallennettu
Tulppa
Soppa Lusikat
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Ei kalaa(n) ilman Carilloo...

Profiili
« Vastaus #1 : 02.01.08 - klo:23:22 »

ensimmäistä kertaa kirjoittelen. Etsiskelen siis uutta kelaa, ja on tullut vastaan okuma merkkisiä keloja netissä. Ovat kohtuuhintaisia, niin rupes kiinnostamaan josko sellasen ostais. Eli olisko kellään käyttökokemuksia kyseisen merkin keloista?

Muitakin keloja saa suositella. Etsin sopivaa kelaa sekä lohijoelle että hauen kalastukseen. Muutaman vuoden olen kalastellut vanhalla halpa setillä ja viime kesänä käytiin sitten lohijoella ja huomasin että vehkeeni olivat aika heppoiset sinne. En viitsisi tuhlata kuitenkaan pelkästään lohijokea varten heittohyrrään tai älyttömän kalliiseen kelaan, joten etsin kelaa jolla pärjäisi lohijoella kerran kesässä ja muuten pystyisi kalastelemaan haukea/kirjolohta. Hintaa kelalla saa olla n.100€.

Jos käyt vetämässä sitä lohta ja haukea niin itellä on muistaakseni neljä Okuman vetokelaa ja olen kyllä ollut niihin oikein tyytyväinen ja uskon et kestää kyllä lohenkin!? hinta/laatu suhde on todella hyvä...
tallennettu

Ei se määrä vaan se koko...
SammyDavids
International "Fisherman"
Aktiivi
Jäsen
**
Paikalla

Profiili
« Vastaus #2 : 02.01.08 - klo:23:30 »

Jos haspelin haluut niin Shimanon 4000 Super GT-FA vois olla passeli, tossa alla kuva 2500 versiosta
http://www.normark.fi/index.php?page=11&cid=279

Ilmeisesti jos kirreäkin kalastat niin ehkei hyrrä niihin minivaappuihin oikein sovellu, tossa shimanossa valinta ei voi nyt aivan törkeesti mennä metsään, mikäli haspelia haluaisit...Okuman kelojen puolausta (ns. halvempien alle 100 e) olen kuultu kehuttavan usean eri erikoisliikkeen myyjän toimesta..meinasin ostaa joskus okuman aluminan, mutta päädyin shimanon stradicciin..olen ollut tyytyväinen...

Itse ostin tämmösen alle 80 e
http://www.opm.fi/showpage.asp?id=4275

« Viimeksi muokattu: 02.01.08 - klo:23:36 kirjoittanut SammyDavids » tallennettu
minnow
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Erämies on eri mies...

Profiili
« Vastaus #3 : 03.01.08 - klo:12:40 »

Kokemusta on noista halvemmista Okuman haspeleista. Puolausjälki niissä on tosiaan hyvä ja muutenkin ihan kelpo keloja, mutta räikän ääni katoaa niistä melko vähällä vaivalla Hymyilee leveästi. Tätä ongelmaa ei varmasti noissa kalliimmissa keloissa ilmene, ja jos rahaa olisi, niin en kalliimmankaan Okuman hankintaa epäilisi.
tallennettu

Tiedän mm. kaiken...
Anselmi
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #4 : 03.01.08 - klo:13:06 »

Sopii hyvin aiheeseen:

Mulla on vapana De Paulin 240cm pitkä Black Mate ja siihen pitäisi uusi kela saada.
Itse oon ajatellut Okuman Alumina AL-45 FD:a.
Mielipiteitä kelasta/yhdistelmästä...
tallennettu
SammyDavids
Aktiivi
Jäsen
**
Paikalla

Profiili
« Vastaus #5 : 03.01.08 - klo:13:20 »

Sopii hyvin aiheeseen:

Mulla on vapana De Paulin 240cm pitkä Black Mate ja siihen pitäisi uusi kela saada.

Vavasta en osaa sanoa mitään mutta mihinkä tarvitset noinkin isoa avokelaa?...Tosin en ole nähnyt kyseistä kelaa livenä joten se VOI profiililtaan olla jopa pienempi kuin shimanon 4000:set tai sitten jopa suurempi...mun mielestä aluminan oli sellainen hoikka ja korkea profiilinen...

Hinta ei ainakaan päätä huimaa tossa aluminassa että sen puolesta voisin kyllä itsekkin harkita...tota Alumina AL-30 FD aikoinaan hiplailin kaupassa ja tuntui ihan smoothilta
tallennettu
Tulppa
Soppa Lusikat
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #6 : 03.01.08 - klo:13:49 »

Sopii hyvin aiheeseen:

Katos tää, itellä tälläinen vielä avaamattomana paketissa mut uskon et on ihan ok "hapseli"...
http://www.tacklewarehouse.com/descpageRLSSHIMANO-SSRDR.html

Samfishing myy tonnisena,itellä on 4000.

Ai niin mentiin vähän aiheesta ohi...(Okuma)
« Viimeksi muokattu: 03.01.08 - klo:13:50 kirjoittanut Tulppa » tallennettu

Anselmi
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #7 : 03.01.08 - klo:14:01 »

Katos tää, itellä tälläinen vielä avaamattomana paketissa mut uskon et on ihan ok "hapseli"...
http://www.tacklewarehouse.com/descpageRLSSHIMANO-SSRDR.html

Samfishing myy tonnisena,itellä on 4000.

Ai niin mentiin vähän aiheesta ohi...(Okuma)

Tottakai saa muitakin ehdottaa..

Muuten vois olla ihan kelpo peli mutta haen etujarrullista..
tallennettu
SammyDavids
Aktiivi
Jäsen
**
Paikalla

Profiili
« Vastaus #8 : 03.01.08 - klo:14:09 »

Tottakai saa muitakin ehdottaa..

Muuten vois olla ihan kelpo peli mutta haen etujarrullista..

Toi 3500 tonninen Laguna miksikäs ei?
http://www.fishers.fi/avokelalaguna-p-125.html

Hintakin kohtaa melko hyvin
tallennettu
Juselius
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #9 : 03.01.08 - klo:16:06 »

Itse olin ajatellut tuota okuman alumina AL-65 mallia. Mutta onko se nyt porukan mielestä liian iso kela hauen ja kirjon pyyntiin? Siinä vaan houkuttaa tuo siimakapasiteetti, joka käsittääkseni on lohijoella tärkeää? siis että mahtuu reilusti suht paksua siimaa kelalle.

Onkohan se nyt niin kuitenkin että pitää ostaa kaksi kelaa ja kaksi vapaa, lohijoelle omat?
tallennettu
jaakoppi
Aktiivi
Jäsen
**
Paikalla

Profiili
« Vastaus #10 : 03.01.08 - klo:16:32 »

Mulla on halpa ja pienikokoinen okuma kiinni ohkaisessa teleskoopissa. Siima on ohkasta ja joskus se on mennyt kelan osan( sen metallikappaleen jonka kautta siima lähtee kelasta vapaan) väliin. Erittäin huonosti selitetty mutta ajattelin tuoda ilmi jos joku sattui selitykseni tajuamaan...
tallennettu
Tulppa
Soppa Lusikat
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #11 : 03.01.08 - klo:16:45 »

Itse olin ajatellut tuota okuman alumina AL-65 mallia. Mutta onko se nyt porukan mielestä liian iso kela hauen ja kirjon pyyntiin? Siinä vaan houkuttaa tuo siimakapasiteetti, joka käsittääkseni on lohijoella tärkeää? siis että mahtuu reilusti suht paksua siimaa kelalle.

Onkohan se nyt niin kuitenkin että pitää ostaa kaksi kelaa ja kaksi vapaa, lohijoelle omat?

Ei se mitään liian iso ole,ihan hyvä kela se on!!!
tallennettu

SammyDavids
Aktiivi
Jäsen
**
Paikalla

Profiili
« Vastaus #12 : 03.01.08 - klo:17:07 »

Jos kerran vuodessa käy lohijoella ja muuten kalastaa haukea ja kirjoa niin ei MIELESTÄNI mitään järkeä ostaa noin isoa kelaa...itse ostaisin kompromissiksi ton AL-30 FD jolla pieniä kirjovaappuja pystyy heittää ja haukeakin ihan hyvin eikä ole liian kömpelö kirre koskilla...Merelle pelkälle hauelle joku 4000-luokan haspeli vois ollla hyvä valinta...

ja lohijoelle sitten lainaisin vaikka kaverilta tai ostaisin alesta jonkun isomman laitteen johon en investoisi niin paljon...Puhutaan kuitenkin ihan eri käyttötarkoituksista ja kannattaa miettiä mitä sitä kalastaa pääosin ja suhteuttaa välineet siihen tarkoitukseen niin on paljon mukavampaa..

Ja kysymykseesi lyhyesti vastaten ostaisin itse eri kamat noihin käyttötarkoituksiin

tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / hakukoneoptimointi Juha Söderholm                  (C) Kalastus - Heittokalastus.info | Kalastuskeskustelu