Itse olin ajatellut tuota okuman alumina AL-65 mallia. Mutta onko se nyt porukan mielestä liian iso kela hauen ja kirjon pyyntiin? Siinä vaan houkuttaa tuo siimakapasiteetti, joka käsittääkseni on lohijoella tärkeää? siis että mahtuu reilusti suht paksua siimaa kelalle.
Onkohan se nyt niin kuitenkin että pitää ostaa kaksi kelaa ja kaksi vapaa, lohijoelle omat?
Jos kerran vuodessa käy lohijoella ja muuten kalastaa haukea ja kirjoa niin ei MIELESTÄNI mitään järkeä ostaa noin isoa kelaa...itse ostaisin kompromissiksi ton AL-30 FD jolla pieniä kirjovaappuja pystyy heittää ja haukeakin ihan hyvin eikä ole liian kömpelö kirre koskilla...Merelle pelkälle hauelle joku 4000-luokan haspeli vois ollla hyvä valinta...
ja lohijoelle sitten lainaisin vaikka kaverilta tai ostaisin alesta jonkun isomman laitteen johon en investoisi niin paljon...Puhutaan kuitenkin ihan eri käyttötarkoituksista ja kannattaa miettiä mitä sitä kalastaa pääosin ja suhteuttaa välineet siihen tarkoitukseen niin on paljon mukavampaa..
Ja kysymykseesi lyhyesti vastaten ostaisin itse eri kamat noihin käyttötarkoituksiin