Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
05.12.08 - klo:11:40

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tilaa RSS-feedi

Erätukku

Finnmatkat   |     |   Ebookers

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

-täsmähaku
+  Kalastuskeskustelut Heittokalastus.info
|-+  Kalastusvälineet
| |-+  Kelat
| | |-+  Haspelikelat
| | | |-+  Daiwa Kastor 2500
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Daiwa Kastor 2500  (Luettu 1135 kertaa)
kevytkalastaja
VIP #1 "Babysitter"
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« : 03.05.06 - klo:17:21 »

Juu...Eli olen hieman raskaampaa avokelaa etsimässä ja katselin
Rialinnan poistokoria http://www.rialinna.fi/index.jsp?pid=67 ja löysin sieltä Daiwa Kastor 2500 hintaan 69€.Normihinta 119€.
Sen pienempi malli,1500,on ollut jossain ERÄ-lehden testissäkin ja saanut siinä täydet 5 tähteä.
Olisi varmaan parempi kuin hyvä hinta/laatu-suhde? Onko kenelläkään kokemuksia kyseisestä kelasta?

tallennettu

Juha
Lost in Space
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #1 : 03.05.06 - klo:21:49 »

Juu...Eli olen hieman raskaampaa avokelaa etsimässä ja katselin
Rialinnan poistokoria http://www.rialinna.fi/index.jsp?pid=67 ja löysin sieltä Daiwa Kastor 2500 hintaan 69€.Normihinta 119€.
Sen pienempi malli,1500,on ollut jossain ERÄ-lehden testissäkin ja saanut siinä täydet 5 tähteä.
Olisi varmaan parempi kuin hyvä hinta/laatu-suhde? Onko kenelläkään kokemuksia kyseisestä kelasta?

Mä oon ainakin tykännyt Daiwan uudemmista haspeleista mitä mulla on ollut, esim. Caprice on ihan loistava peli hintaansa nähden. Ja kestävyyskin on vähintäänkin hyvä vrt. esim. Ambidexeihin.
tallennettu

Juha Söderholm

"Rakastakaa vihamiehiänne. Se kukaties vahingoittaa heidän mainettaan" - Stanisław Jerzy Lec | "Maailman valloittaminen ratsain on helppoa. Laskeutuminen satulasta ja hallitseminen, se on vaikeaa." - Tšingis-kaani

Hei mun blogi on jossain hapessa...
kevytkalastaja
VIP #1 "Babysitter"
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #2 : 04.05.06 - klo:13:52 »

Juu..Kyllä tuo on pakko ostaa,kun noin halvalla kerran saa!
tallennettu

Juha
Lost in Space
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #3 : 05.05.06 - klo:00:25 »

Kerropa kokemuksia kun kelan saat.
tallennettu

Juha Söderholm

"Rakastakaa vihamiehiänne. Se kukaties vahingoittaa heidän mainettaan" - Stanisław Jerzy Lec | "Maailman valloittaminen ratsain on helppoa. Laskeutuminen satulasta ja hallitseminen, se on vaikeaa." - Tšingis-kaani

kevytkalastaja
VIP #1 "Babysitter"
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #4 : 05.05.06 - klo:12:41 »

Joo..Vielä täytyy vähän harkita,mutta jos sen ostan,niin lupaan kyllä
kirjoitella.
tallennettu

Juha
Lost in Space
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #5 : 18.05.06 - klo:09:40 »

Tuliko Kastori hommattua?
tallennettu

Juha Söderholm

kevytkalastaja
VIP #1 "Babysitter"
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #6 : 23.05.06 - klo:16:22 »

Tuliko Kastori hommattua?

Perskuta,kun unohdin koko kelan!Ostan,jos saan rahat kasaan.Tuli nimittäin uuteen tietokoneeseen just sijoitettua...
tallennettu

Cello
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #7 : 27.05.06 - klo:16:29 »

Mulla on Laguna 2500 ja Kastor 2500. Ei niissä kovin suurta eroa ole, molemmat oikein mainioita kapistuksia. Hintaa 69e Kastor on hyvä ostos. Molemmat tuntuvat kestäviltä keloilta, kelausvoima on hyvä ja herkkyys mielestäni erinomainen varsinkin pienen "sisäänajon" jälkeen. Metallirunko on jämäkkä.

Lagunassa pientä plussaa on kovametallia oleva puolan etureuna, muttei siitä kovin paljoa kannata maksaa.

Kun jommasta kummasta omastani aika jättää, voisi listalla olla Capricorn.
tallennettu
niemim
Neiti Aikataulu
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #8 : 05.07.06 - klo:08:21 »

Noniin,

Tilasinpas itselle kyseisen kelan(forumin vihjeiden perusteella) ja paketin pitäisi olla tänään postista noudettavissa. Sit testailemaan ja voin tulla kirjoittamaan käyttökokemuksia näin melko aloittelijan näkökulmasta...
tallennettu
Shrike
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #9 : 05.07.06 - klo:12:12 »

Kaveri koppasi mulle erämessuilta ko. kelan, myöskin lähinnä tämän foorumin vihjeiden perusteella. Toivottavasti on hyvä  Hymyilee
tallennettu
fatbloke
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #10 : 05.07.06 - klo:12:24 »

itse ostin kyseisen kelan cittarin romulaarista hintaan 39 egee, tosin ei ollut varapuolaa mukana. Jotenkin on jäänyt kalastus vähemmälle, kun puuttuu se sopiva vapa ja harrastan enimmäkseen vetouistelua. on liian suuri UL kalastukseen ja liian pieni vetoon/pohjankimiseen. mutta tosiaankin tuntuu unelmalta kelata. 
tallennettu

En ole yhtä komea, kuin Cruise, mutta sekopäisempi. En ole yhtä lihaksikas, kuin Arnold, mutta vaikeammin ymmärrettävä. En ole yhtä hauska, kuin John Candy, mutta lihavampi. En ole yhtä taistelutaitoinen, kuin Seagal, mutta olen ilmeettömämpi. En omista samanlaista melaa, kuin Holmes, mutta olen rumempi, Eli kaikinpuolin olen täydellinen
fatbloke
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #11 : 06.07.06 - klo:00:03 »

No tulipa tän illan reissulla sitä kokeiltua. ja sama "vikahan siinä oli kuin muissakin keloissa, eli rasvaus uupuu ja kela rohisee ja kahisee, kun siiman päässä on vastusta. Se lienee yleisin syy miksi kelat eivät tunnu kestävän nykyään. tyhjänä on kevyt kelata ja kuulostaa unelmalta, mutta kun siimarissaan ja veiviin tulee hieman rasitusta, niin ei enää olekaan niin sulava käyntinen.

Muuten tuntuma todella jämäkkä ja sangan viritys naksahdus kuulostaa varmalta. Laukeaa myöskin helposti, kun alkaa kelaamaan. Puolaus on hivenen yläpainoinen, mutta tuskin havaittavasti. Verrattuna Sweepfireen ja shimanon catanaan, joissa puolaus on todella yläpainoinen, kela on kuin unelma. Siltikin Abun Black max vuodelta 1992? puolaa tasaisemmin.

Jarrussa on tuskin havaittavaa lähtökitkaa, joten se tuntuu toimivan ainakin uutena paremmin kuin hyvin.

Olenkin miettinyt josko tilaisi toisen kelan rialinnasta.
tallennettu

En ole yhtä komea, kuin Cruise, mutta sekopäisempi. En ole yhtä lihaksikas, kuin Arnold, mutta vaikeammin ymmärrettävä. En ole yhtä hauska, kuin John Candy, mutta lihavampi. En ole yhtä taistelutaitoinen, kuin Seagal, mutta olen ilmeettömämpi. En omista samanlaista melaa, kuin Holmes, mutta olen rumempi, Eli kaikinpuolin olen täydellinen
Nipa
VIP #2
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Mies, poika?

Profiili
« Vastaus #12 : 06.07.06 - klo:00:21 »

Mun Shimanossa on kelan kylkeen porattu tehtaalla reikä ja laitettu siihen skruuvi.  Hymyilee leveästi
Sit vaan ottaa ruuvin pois ja hienoa öljyä sisään ja pari kymmenen kammen pyöräytystä että öljy leviää.  Cool

Edit: Sit siinä tuli manuaali mukana josta tietää että mihin laitan mitäkin rasvaa ja öljyä. Hymyilee
« Viimeksi muokattu: 06.07.06 - klo:00:24 kirjoittanut Nipa » tallennettu

Älä pakota jokea, anna sen virrata.
fatbloke
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #13 : 06.07.06 - klo:08:44 »

ja shimanon hinta on? vaikkakin kyse nyt olikin daiwa kastor kelasta. Ja se ruuvin avaaminen meneekö rasva myös siimarissan laakerille? Itse en oikein luota noihin yhden reiän rasvausmahdollisuuksiin. Jos öljy leviää yhdestä reiästä laitettuna koko kelaan, niin tulee se myös helposti pois. ja kyllä sen tavallisen kelankin purkaa rasvauskuntoon  3-4 ruuvilla, jolloin myös näkee koneiston kunnon.
tallennettu

Nipa
VIP #2
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Mies, poika?

Profiili
« Vastaus #14 : 06.07.06 - klo:10:22 »

Se öljy menee tietääkseni sinne kammen päähän, niihin rattaisiin... Kyllä se kai jonkin verran laakereihin leviää.
Hintaa tällä Super GT FA:lla on 99 €
tallennettu

Älä pakota jokea, anna sen virrata.
sinba
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #15 : 07.01.07 - klo:12:25 »

minkä värinen ruuvi se öljy ruvvi on Huh, kun itellä on simano super, ni onkse sellane musta lähel sitä mikä pyörittää sen siiman siihe puolalle. Ja tuliks sellasta rasvaa ku ittel tuli vaa öljyä Huh
tallennettu

kalastus on kivaa!
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / hakukoneoptimointi Juha Söderholm                  (C) Kalastus - Heittokalastus.info | Kalastuskeskustelu