Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
05.12.08 - klo:09:16

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tilaa RSS-feedi

Erätukku

Finnmatkat   |     |   Ebookers

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

-täsmähaku
+  Kalastuskeskustelut Heittokalastus.info
|-+  Kalastusvälineet
| |-+  Kelat
| | |-+  Haspelikelat
| | | |-+  Balzerin kelat
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Balzerin kelat  (Luettu 1098 kertaa)
Juha
Lost in Space
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Poissa

Profiili WWW
« : 11.05.06 - klo:14:39 »

Moi,

Nyt on ekat testit Balzer Metallica Gold 800:lla takana ja voin sano nyt jo varauksetta että paras haspelikela mitä itse olen omistanut. Todella mukava käyttää, jarru on aivan loistava ja rakennekin tuntuu kestävältä. Ja hintakin on varsin kohtuullinen ton luokan kelaksi.

Muita tyytyväisiä Balzerin käyttäjiä? Abolla oli muistaakseni Aluchron 25?
tallennettu

Juha Söderholm

"Rakastakaa vihamiehiänne. Se kukaties vahingoittaa heidän mainettaan" - Stanisław Jerzy Lec | "Maailman valloittaminen ratsain on helppoa. Laskeutuminen satulasta ja hallitseminen, se on vaikeaa." - Tšingis-kaani

Hei mun blogi on jossain hapessa...
Stögö
Wireless Fisherman
Yleisvalvoja
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #1 : 12.07.06 - klo:11:41 »

Vieläkö on Juhan Balzeri kestänyt? Hymyilee

Harkinnassa on pienentää heittovermeitä ja olen avoin kaikille merkeille joten kommentteja olisi kiva kuulla. Hymyilee
tallennettu

"Rakastan kalastamista. Sitä heittää siiman veteen, eikä tiedä mitä toisessa päässä on. Mielikuvitus leikkii pinnan alla."   -Robert Altman-
"You should be the change that you want to see in the world" -Gandhi-
Juha
Lost in Space
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #2 : 12.07.06 - klo:13:40 »

Vieläkö on Juhan Balzeri kestänyt? Hymyilee

Harkinnassa on pienentää heittovermeitä ja olen avoin kaikille merkeille joten kommentteja olisi kiva kuulla. Hymyilee

Hyvin on kestänyt ja mukava kela käyttää. Uskallan suositella Hymyilee
tallennettu

Juha Söderholm

"Rakastakaa vihamiehiänne. Se kukaties vahingoittaa heidän mainettaan" - Stanisław Jerzy Lec | "Maailman valloittaminen ratsain on helppoa. Laskeutuminen satulasta ja hallitseminen, se on vaikeaa." - Tšingis-kaani

Juho_
VIP #5
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #3 : 12.07.06 - klo:16:32 »

Mul on kyl itseasiassa Aluchron 20 ja nuista uudemmista ei muuta kokemusta, kuin et tuo Juhan MetalliKulliteltuKahdeksalhuntil ktvi pikaisesti mul kädessä. Varmasti ihan kelpo kela, muttei puolaa kuten kelt joissa puolaus ikiruuvilla kuten Daiwa Emblem tai Balzerin Aluchron. Valitettavasti oikeasti hyvän puolausliikkeen tuottava "pumppukoneisto" ikiruuvilla on houmattavasti kalliimpi valmistaa kuin perus "kiertokankikone" joten niitä on harvassa kelassa. Kuitenkin hyvä puolaus on haspelin tärkeimpiä ominaisuuksia ja se on "Akilleen kantapaanä" näissä perushintalukan haspeleissa. Tokihan on eroja valitun teknisen toteutustavan lisäksi toteutuksen onnistumisessa.
Nyt kysyn tyhmänä, mutta rohkeana että mitä eroja on noissa normi "pumppukoneellisissa" ja ikiruuvillisissa??
Eikös joka haspelikelassa ole täyspitkä tappi jarrusta "siima mottiin"??
Vai onko ero siinä ettei tämä "ikiruuvvimalli" pumpaa sitä tappia ylös ja alas, vaan siinä on kierteet jotka liikkuttavat "siimamottia" ylös alas??

Eli tein itsestäni varmasti täyden tollon tämän viestin kautta, mutta kunhan kysyin ja eikös kysymällä opi? Iskee silmää

Joten uskoisin ABOn viisaana "vanhana" miehenä osaavan selittää tämän "ikiruuvvi toiminnon"... Kiitos jo etukäteen..

Ja sori tämä OT, jota tässä viestissä ilmenee.. Epävarma
tallennettu

-Juhon suurilöytö vuonna 2006 Heittokalastus.infosta-
"Tämähän on kuin kotona kävelisi"
Juho_
VIP #5
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #4 : 12.07.06 - klo:16:51 »

Pumppuliike on se puolan edestakainen liike joka tasaa siiman puolalle. Kiertokankikone on sellainen että yleensä isorattaassa on epäkesko josta lähtee kiertokankin joka on liitetty puolanakselille, isorattaan pyöriessä liikkuu pääakseli edestakaisin. Ylivoimaisesti yleisin rakenne, mutta haittana on että puolaa hieman "keskeltä kuopalle" koska käännöksissä on kuolokohdat. Ikiruuvi/matoruuvi taas on vastaava verme kuin hyrräkelan siimanjakajassa, jossa pyörivä liike ajaa uraa seuraavaa veistä päättymättömästi edestakaisin, siksi nimi ikiruuvi. Moinen kun asennetaan pääakselin suuntaiseksi tai jopa pääakseliin, saadaan tasaisempi puolaus ja toteutukseltaan kalliimpi rakenne.
Voiko enää viisaammasti vastata? Kiitos.. Virnistää Nytpähän minäkin olen tämänkin tärkeän tiedon kantaja... Iskee silmää
tallennettu

-Juhon suurilöytö vuonna 2006 Heittokalastus.infosta-
"Tämähän on kuin kotona kävelisi"
mph76
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

suvussa kulkee...

Profiili
« Vastaus #5 : 06.04.07 - klo:12:30 »

Missäköhän nuita olis myynnissä?
tallennettu

Mika Huusko
lape89
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #6 : 06.04.07 - klo:17:38 »

Missäköhän nuita olis myynnissä?

Täältä löytyy Metallica Gold kelaa https://www.kalastusarena.fi/.
tallennettu
mph76
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

suvussa kulkee...

Profiili
« Vastaus #7 : 06.04.07 - klo:18:26 »

miten noissa noi kokoluokat?kolme kelaa=kaikki kasisatasia,ei muuta?
tallennettu

Mika Huusko
mph76
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

suvussa kulkee...

Profiili
« Vastaus #8 : 07.04.07 - klo:01:23 »

sen huomasin mut onko pienin 1000,1500 vai 2500.eli toi 100m/0,25 olis 1000,äkkiä laskettuna ja verrattuna super gt fa:han,vai?
tallennettu

Mika Huusko
Juha
Lost in Space
Ylläpitäjä
Jäsen
*
Poissa

Profiili WWW
« Vastaus #9 : 09.04.07 - klo:11:44 »

miten noissa noi kokoluokat?kolme kelaa=kaikki kasisatasia,ei muuta?

Osta mielummin toi Abon suosittelema malli.

Mä perun puheitani sen verran, että mun Balzer lähti noin 1,5 viikkoa sitten huoltoon. Syynä se, että vähänkin kun sai merivettä sisäänsä niin kela "tahmasi" kunnolla.
tallennettu

Juha Söderholm

Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / hakukoneoptimointi Juha Söderholm                  (C) Kalastus - Heittokalastus.info | Kalastuskeskustelu