Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
10.01.09 - klo:03:48

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tilaa RSS-feedi

Erätukku

Finnmatkat   |   Ebookers   |   Kalastus asut

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

-täsmähaku
+  Kalastuskeskustelut Heittokalastus.info
|-+  Kalastusvälineet
| |-+  Kelat
| | |-+  Haspelikelat
| | | |-+  Abu Cardinal 804
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Abu Cardinal 804  (Luettu 1674 kertaa)
mcx
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« : 03.05.07 - klo:10:19 »

Onko Abu ryhdistäytynyt avokelojen valmistuksessa, kun sitä niin kehuttiin erään lehden testissä?
Olen Shimano- kelojen ystävä, mutta nyt tekisi mieli ostaa tuo Abu Cardinal 804, kun on muitakin kalustohankintoja edessä, onko kenelläkään omakohtaisia kokemuksia ko. kelasta?
Ainakin siinä on pitkä takuuaika.
tallennettu
Early Bird
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #1 : 27.06.07 - klo:12:35 »

Onko Abu ryhdistäytynyt avokelojen valmistuksessa, kun sitä niin kehuttiin erään lehden testissä?
Olen Shimano- kelojen ystävä, mutta nyt tekisi mieli ostaa tuo Abu Cardinal 804, kun on muitakin kalustohankintoja edessä, onko kenelläkään omakohtaisia kokemuksia ko. kelasta?

...samaa olen itse katsellut. Paikkakunnan ainoassa kalastustarvikeliikkeessä ei ollut hipelöitäväksi edes mallikappaletta, joten kommentteja toivon minäkin :-)

-Early Bird
tallennettu
Legge
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #2 : 27.06.07 - klo:18:51 »

Mitä tuossa testailin huvikseni useampiakin Cardinaleja 300U:ta ostaessa, niin kyllä täytyy sanoa, että laatu on todellakin jossain välissä parantunut. Itsellä oli pakissa alunperin (ja on edelleen) isältä saatu 20 vuotta vanha Cardinal, joka on tikittänyt luotettavsti kuin Sveitsiläinen kello. Muutama vuosi takaperin meinasin hankkia uuden Cardinalin, mutta olivat kyllä sellaisia vemputtimia, että kelat jäivät hyllyyn. Uudet mallit ovat aivan toista maata tuntumaltaan. Käyvät todella tasaisesti.
tallennettu
minnow
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Erämies on eri mies...

Profiili
« Vastaus #3 : 08.04.08 - klo:08:56 »

Onkohan kellään kokemusta tästä: http://www.erakontio.fi/kauppa/product_info.php?cPath=106_32_112&products_id=853

Ja ovatko nuo Cardinal-sarjan kelat nykyisin varteenotettavia vaihtoehtoja, vai kannattaako katsella muilta merkeiltä ensin??
Ja vastaako tuo linkin kela muuten 2500-sarjalaista. Ainakin se on jotain sinnepäin, mutta onko saman kokoinen vai isompi/pienempi Huh
tallennettu

M - I - N - N - O - W
SammyDavids
International Rapala Dipper; hooked on Canadian
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #4 : 08.04.08 - klo:09:36 »

Onkohan kellään kokemusta tästä: http://www.erakontio.fi/kauppa/product_info.php?cPath=106_32_112&products_id=853

Ja ovatko nuo Cardinal-sarjan kelat nykyisin varteenotettavia vaihtoehtoja, vai kannattaako katsella muilta merkeiltä ensin??
Ja vastaako tuo linkin kela muuten 2500-sarjalaista. Ainakin se on jotain sinnepäin, mutta onko saman kokoinen vai isompi/pienempi Huh

Mulla on semmonen mututuntuma että Okuma valmistaa tänä päivänä pitkälti ABU:n kelat..Voi olla huhu puhetta...Mutta varmaan joku Okuman Alumina vois olla kevyempi ja on tainnu voittaa jonkin ruotsalaisen kalastuslehden avokela testin mikäli olen oikein erä-lehdestä lukenut

Kyllä itse varmaan tuos Okuman hommaisin jos valita sais ihan äkkiseltään...Mutta tuohon hintaluokkaan vois olla todella hyvä Shimanon technium jota sai alella joskus noin vähän reilu 100 e pintaan
tallennettu
minnow
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Erämies on eri mies...

Profiili
« Vastaus #5 : 08.04.08 - klo:09:54 »

Okumalla on tosiaan mielenkiintoisia keloja, ja Okuman Espina on kiinnostanut jo pitemmän aikaa. Mutta tosiaan tuossa viime vuoden puolella oli Erässä haukihaspelitesti, jossa Cardinalia suitsutettiin melkeinpä yli muiden. Ei tosin Espinakaan huonosti menestynyt, mutta Cardinalista ei moitittavaa juuri löytynyt, ja esim. sen jarru oli lähes täydellinen.

Sopiikohan sitten toivoa, että Abu on ryhdistäytynyt näiden viime vuosien rämpimisen jälkeen. Pitää kai käydä kokeilamassa jossakin ihan kädessä tuota kelaa, että miten se siihen sopii. Ja tietenkin pitää katsastaa myös onko Shimanon keloista hyviä tarjouksia. Niihin kai sitä viime kädessä voi eniten luottaa ainakin juttujen perusteella Hymyilee

Ja ilmeisesti tuo linkin kela on pienempi kuin 2500-sarjalainen. Sellaisen käsityksen sain, että tuo kelan mallimerkinnän viimeinen numero ilmoittaa kokoluokan. Eli jos viimeinen numero on 3, niin silloin on kyse 2500-luokan kelasta, ja tuo linkin kela on siis astetta kepoisempi
« Viimeksi muokattu: 08.04.08 - klo:13:16 kirjoittanut minnow » tallennettu

M - I - N - N - O - W
SammyDavids
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #6 : 08.04.08 - klo:13:59 »

Okumalla on tosiaan mielenkiintoisia keloja, ja Okuman Espina on kiinnostanut jo pitemmän aikaa. Mutta tosiaan tuossa viime vuoden puolella oli Erässä haukihaspelitesti, jossa Cardinalia suitsutettiin melkeinpä yli muiden. Ei tosin Espinakaan huonosti menestynyt, mutta Cardinalista ei moitittavaa juuri löytynyt, ja esim. sen jarru oli lähes täydellinen.

Sopiikohan sitten toivoa, että Abu on ryhdistäytynyt näiden viime vuosien rämpimisen jälkeen. Pitää kai käydä kokeilamassa jossakin ihan kädessä tuota kelaa, että miten se siihen sopii. Ja tietenkin pitää katsastaa myös onko Shimanon keloista hyviä tarjouksia. Niihin kai sitä viime kädessä voi eniten luottaa ainakin juttujen perusteella Hymyilee

Ja voihan tuo ABU olla vaikka kuinka hyvä, kyllä ne testit suuntaa antaa jonkin verran.

Ja ilmeisesti tuo linkin kela on pienempi kuin 2500-sarjalainen. Sellaisen käsityksen sain, että tuo kelan mallimerkinnän viimeinen numero ilmoittaa kokoluokan. Eli jos viimeinen numero on 3, niin silloin on kyse 2500-luokan kelasta, ja tuo linkin kela on siis astetta kepoisempi

Tuo koko luokka riippuu myös valmistajan kelan profiilista mutta kaipa se suht hyvin pitää kutinsa...Mutta esimerkiksi joku Daiwan Laguna 3500 oli muistaakseni kooltaa aika lähelle Shimanon Super-GT 4000 kokoa että kyllä itse liikkeeseen ja vähän pyörittelee niin saa sen "fiilistuntuman" mikä on musta myös tärkeetä  Iskee silmää

Hyvistä tarjouksista olen kalastellut käytännössä kaikki varusteeni (perhovehkeet, virpat, rotsit, housut, kengät) viimeisen 3 vuoden aikana ja säästöä muutamalle kelalle ja vavoille on ihan oikeesti tullut useita satoja euroja ovh:sta
tallennettu
pietro
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #7 : 20.04.08 - klo:01:10 »

Minäkin Shimanojen ystävä,  mutta uskalsin ostaa 804:n pari viikkoa sitten. Nyt muutaman koskitestipäivän jälkeen olen ollut erittäin tyytyväinen.
Ei näytä isolta kelalta, mutta vääntöä riittää isompaankin kalaan ja siimatilavuus on iso. Erikseen pitää mainita alumiininen runko sekä  samaa ainetta molemmat puolat, jes!
Ja vielä toinen erityismaininta; kelauskammen kiinnitys on tukeva, koska vastakappale on jenkakiinnityksellä kelan rungossa eikä, kuten muissa, kelauskammessa.
Eli ei ollut huono ostos minulle.

Edit: korjasin lainauksen. -Pasi1
« Viimeksi muokattu: 20.04.08 - klo:08:19 kirjoittanut Pasi1 » tallennettu
SammyDavids
Aktiivi
Jäsen
**
Poissa

Profiili
« Vastaus #8 : 20.04.08 - klo:14:02 »

Minkäs kokoluokan tuo kyseinen kela nyt sitten on? Vaikka shimanon mittapuulla ja paljonko painaa? Ihan mielenkiinnosta kyselen  Iskee silmää
tallennettu
Jigifriikki
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #9 : 23.08.08 - klo:22:39 »

Virnistää  Ompa oiva peli.  Punotulla siimalla lähtee ihan uskomattomia heittoja ja takaliikkeetön kampi takaa tuntuman. Itse ihastuin jo hypistelyvaiheessa. Kyllä se laatu jotenkin
      Tuntuu kun ekan kerran käsiin sain. Nyt 4 kk myöhemmin ei oikein muut kelat oo käytössä. Tosiaan pienen kokoinen mutta silti  pärjää rankemmassakin kyydissä.

Pitää mennä tutkimaan pikkuveljeä 802:sta jiggaushommia varten.........nälkä kasvaa syödessä.
tallennettu
tetala
Jäsen
*
Poissa

Profiili
« Vastaus #10 : 30.08.08 - klo:19:57 »

Tuntuu loistavalta kelalta, olen tosi tyytyväinen hankintaan.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.5 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / hakukoneoptimointi Juha Söderholm                  (C) Kalastus - Heittokalastus.info | Kalastuskeskustelu